terugkrijgen RV voor studenten
TIP
Re: terugkrijgen RV voor studenten
Hoe los je dat dan op?xnke schreef:Ik doe dit al verschillende jaren, lukt perfect, al is het soms moeilijk te onderscheiden welk aanslagjaar gebruikt moet worden. Zo heb ik intresten ontvangen op obligaties, in februari. Op het rekeningafschrift stond 'AJ2010', wat ik eigenlijk vreemd vind. De intresten zijn dus ontvangen in 2010, en moeten al meteen in de aangifte van 2010. Er is dus een probleem met inkomsten in bijvoorbeeld november:; de aangifte moet al lang binnen zijn, maar je hebt nog inkomsten voor op die aangifte...
Heb jij ook gekapitaliseerde interest, of wordt jouw interest jaarlijks uitbetaald?
Wel, de som die ik ontvang in oktober is ieder jaar dezelfde, dus in principe geef ik ieder jaar het juiste bedrag aan, maar is mijn bewijsstuk dat ik bijvoeg iedere keer het bewijsstuk van het vorig jaar. Als ze ooit moeilijk doen kan ik het wel uitleggen, denk ik.
Mijn intrest wordt uitbetaald, maar als je roerende voorheffing betaalt hebt op de gekapitaliseerde intresten zie ik niet in waarom je de RV niet zou kunnen terugvorderen.
Mijn intrest wordt uitbetaald, maar als je roerende voorheffing betaalt hebt op de gekapitaliseerde intresten zie ik niet in waarom je de RV niet zou kunnen terugvorderen.
Ik heb intussen een aantal simulaties gemaakt, maar hoe ik het ook draai of keer : het brengt mij hoogstens een kleine 8 euro méér terug te krijgen op.Louise schreef:En
Iemand die al uitgeprobeerd heeft hoe dat nu ineenzit met de aftrek van Roerende Voorheffing voor studenten of personen met een laag inkomen ?
Ik heb voorlopig Deel I reeds ingevuld en bewaard op tax-on-web, maar om een simulatie te maken voor de RV in Deel II, wacht ik nog af tot ik de belastinggids van Test-Aankoop/B&R ontvangen heb.
Nochtans heb ik in totaal meer dan 150 euro aan roerende voorheffing betaald, alleen al op termijnrekeningen bij CE met vervaldag of tussentijdse vervaldag in 2009.
Louise,