Fysiek goud kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fysiek goud kopen
Kan je er ook terecht voor zilveren munten en zilverbaren ?cvb schreef: Ik werk er inderdaad soms mee, no-nonsense aanpak en steeds correct. Mijn eerste post die een bedrijf in de kijker zet ? Je moet eens beginnen en ik meende dat een concrete naam van een "huis van vertrouwen" u verder brengt dan oeverloze theoriecp1234 schreef:
Heb je er persoonlijke ervaringen mee? Werk je er soms?
Gewoon een beetje raar dat je eerste post direct een bedrijf in de kijker zet, maar zoals eerder gezegd, alle info meer dan welkom.
Laatst gewijzigd door cp1234 op 3 december 2009, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Ik ben niet echt overtuigd of niet overtuigd van een hausse, wel van het feit dat dit nu ontbreekt in mijn portefeuille en dit in indere gebalanceerde portefeuille dient te zitten...Tegen de huidige koersen is dit 20% roerend (een paar is 2) als 20% een klein stukje is heb je dus gelijk. Neen sorry geen vrijgezel (iemand moest toch dit roerend gedeelte opbouwen, met dank aan mijn rechterhand...)disterminator schreef:Woow, dan ben je wel heel overtuigd van het goudhausse verhaal. Tenzij dat die paar kilo toch maar een klein stukje van je roerend vermogen zijn natuurlijk. In dat geval: Ben je nog vrijgezel ?cardoman schreef: Mijn exuses als het niet over the house ging, zal waarschijnlijk zat geweest zijn... Ben ok op zoek naar info over the house want wil een paar kilokes kopen (en nu ben ik niet zat...)![]()
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Als het puur om de diversificatie gaat valt er natuurlijk wat voor te zeggen. Maar los daarvan heb ik het een beetje moeilijk met de goudprijsevolutie van de laatste weken. De intrinsieke waarde van goud is nogal moeilijk meetbaar he.
Enjoy the party, but dance near the door
Heb al meerdere keren bij thehouse gekocht. Veilige buurt in een atrium, waar dus meerdere bedrijven zijn gevestigd. Verkoopt ook zilveren munten. Ik zou aanraden om uw aankopen te spreiden en maximaal 5 tot 10% van uw roerend vermogen beleggen in goud.
Goffin change handelt ook in goud, meestal hebben ze betere prijzen dan Gold4ex.
Als je goud koopt koop je best de stukken waar er het minste premium op zit en die internationaal vaak verhandeld worden. Dit zijn hoofdzakelijk kilo barren en 1 oz stukken zoals krugerrand, maple leaf en american eagle. Daarnaast zijn Mexicaanse pesos en Britse ponden (sovereign) ook redelijk courant. Op napoleons, 100 gram barren ed zit er meestal meer spread en worden die tegen relatief minder goeie prijzen terug aangekocht door handelaren in het buitenland.
Als je goud koopt koop je best de stukken waar er het minste premium op zit en die internationaal vaak verhandeld worden. Dit zijn hoofdzakelijk kilo barren en 1 oz stukken zoals krugerrand, maple leaf en american eagle. Daarnaast zijn Mexicaanse pesos en Britse ponden (sovereign) ook redelijk courant. Op napoleons, 100 gram barren ed zit er meestal meer spread en worden die tegen relatief minder goeie prijzen terug aangekocht door handelaren in het buitenland.
Heeft een van u ervaring met bedrijven waar men kan beleggen in fysiek goud of zilver die ook de opslag en verzekering uithanden nemen? Ik woon zelf in Nederland maar ik kom geen Beligische of Nederlandse ondernemeningen tegen die dit aanbieden.
Schrijft men de aankoop in?hansvdc schreef:Heb al meerdere keren bij thehouse gekocht. Veilige buurt in een atrium, waar dus meerdere bedrijven zijn gevestigd. Verkoopt ook zilveren munten. Ik zou aanraden om uw aankopen te spreiden en maximaal 5 tot 10% van uw roerend vermogen beleggen in goud.
cardoman schreef:Schrijft men de aankoop in?hansvdc schreef:Heb al meerdere keren bij thehouse gekocht. Veilige buurt in een atrium, waar dus meerdere bedrijven zijn gevestigd. Verkoopt ook zilveren munten. Ik zou aanraden om uw aankopen te spreiden en maximaal 5 tot 10% van uw roerend vermogen beleggen in goud.
http://www.numagold.be" onclick="window.open(this.href);return false; (nederlandstalig). Of http://www.munters.be" onclick="window.open(this.href);return false; (eerder franstalig
voor goud zijn er altijd 2 prijzen : aankoopprijs en verkoopprijs (net zoals bij geldbiljetten ).
Bij gouden munten is het verschil tussen aankoop- en verkoopprijs het grootste.
Men belt naar een goudhandelaar : meestal zal je een grootvoorschot moeten storten, bij de aankoop betaal je nog een stukje of krijg je een stukje terug afhankelijk van de dagprijs. geen btw meer verschuldigd sedert het jaar 2000 op de aankoop van goud ( sssssssssssssssst )
Daarom het beste goudklompjes van 12,5 kg kopen ( grapje ) ( is amper een halve liter ).
Tx Paul. Ervaring met het aankopen van fysiek goud?paul schreef:cardoman schreef:
Schrijft men de aankoop in?
http://www.numagold.be" onclick="window.open(this.href);return false; (nederlandstalig). Of http://www.munters.be" onclick="window.open(this.href);return false; (eerder franstalig
voor goud zijn er altijd 2 prijzen : aankoopprijs en verkoopprijs (net zoals bij geldbiljetten ).
Bij gouden munten is het verschil tussen aankoop- en verkoopprijs het grootste.
Men belt naar een goudhandelaar : meestal zal je een grootvoorschot moeten storten, bij de aankoop betaal je nog een stukje of krijg je een stukje terug afhankelijk van de dagprijs. geen btw meer verschuldigd sedert het jaar 2000 op de aankoop van goud ( sssssssssssssssst )
Daarom het beste goudklompjes van 12,5 kg kopen ( grapje ) ( is amper een halve liter ).
Er was onlangs iemand op spaargids die op zijn zolder 160 000 postzegels had gevonden
Ik heb op mijn zolder 44 kg goud gevonden ( is maar grapje hoor, zou niet graag de flikken op mijn dak krijgen )
de volgende link geeft nog een verwijzen naar wat goud
viewtopic.php?f=5&t=1436&p=11764#p22243" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb op mijn zolder 44 kg goud gevonden ( is maar grapje hoor, zou niet graag de flikken op mijn dak krijgen )
viewtopic.php?f=5&t=1436&p=11764#p22243" onclick="window.open(this.href);return false;
44 ckg, als't maar dat is...paul schreef:Er was onlangs iemand op spaargids die op zijn zolder 160 000 postzegels had gevonden

Weet jij dat ook van die registratie al dan niet?
Ik denk dat je maar best van dergelijk spul telkens een aankoopbewijs hebt, maar dat krijg je normaal wel bij de aankoop en de verkoop als het een ernstige firma is. Ik denk zelfs dat het al een tijdje bij wet verplicht is dat je bij het verhandelen van goud met een bedrijf daar duidelijke bewijzen van krijgt.
Echt geregistreerd wordt het niet zoals bv. de aankoop van een huis. Voor de fiscus blijft het in princiepe annoniem.
Ze kunnen natuurlijk wel de verkoopborderellen van die goudhandelaar nakijken.
Echt geregistreerd wordt het niet zoals bv. de aankoop van een huis. Voor de fiscus blijft het in princiepe annoniem.
Dat is een dienstbare uitleg Paul waarvoor dank!paul schreef:Ik denk dat je maar best van dergelijk spul telkens een aankoopbewijs hebt, maar dat krijg je normaal wel bij de aankoop en de verkoop als het een ernstige firma is. Ik denk zelfs dat het al een tijdje bij wet verplicht is dat je bij het verhandelen van goud met een bedrijf daar duidelijke bewijzen van krijgt.

Jack Hoogland Stocktradingnews : GOUD
Iemand ervaring hiermee ? Ik krijg hiervan wekelijks mails met mijn inziens interessante informatie.
Deze maal ging het over de "silvermountain" in Nederland, waar men goud/zilver in munten of in baren kan kopen...
Kent iemand deze zaak? Of nog beter, kocht iemand hier reeds fysiek goud of zilver als bescherming tegen mogelijke hyperinflatie.
Momenteel kost 1 kg goud bij silvermountain 38.615 euro, bij edelmetaal richard in willebroek kost dit 37.932. (spotprijs plus premie).
Blijkbaar is spotprijs een geijkte term, wat is dat juist? Over welke premie wordt hier gesproken?
Als men fysiek goud koopt, waar kan men dan best terecht om effectief correct te worden bediend, zowel overal is er fraude, dus het zal hier ook niet anders zijn.
Graag wat tips met mensen met ervaring... niettgenstaande ik de "gouddiscussie" niet terug wil heropenen....
Deze maal ging het over de "silvermountain" in Nederland, waar men goud/zilver in munten of in baren kan kopen...
Kent iemand deze zaak? Of nog beter, kocht iemand hier reeds fysiek goud of zilver als bescherming tegen mogelijke hyperinflatie.
Momenteel kost 1 kg goud bij silvermountain 38.615 euro, bij edelmetaal richard in willebroek kost dit 37.932. (spotprijs plus premie).
Blijkbaar is spotprijs een geijkte term, wat is dat juist? Over welke premie wordt hier gesproken?
Als men fysiek goud koopt, waar kan men dan best terecht om effectief correct te worden bediend, zowel overal is er fraude, dus het zal hier ook niet anders zijn.
Graag wat tips met mensen met ervaring... niettgenstaande ik de "gouddiscussie" niet terug wil heropenen....
Ik koop goud normaal bij m'n bank, ik heb onlangs wel bij silvermountain wel een monsterbox zilveren maple leafs gekocht. Heb er wel 3 weken op moeten wachten + is m'n de afspraak om te leveren via prive koerier niet nagekomen (maar deze kosten heeft m'n wel terug betaald).
Edele metalen koop je als belegging voor LT, vraag is of je dan moet zitten vitten op kleine verschillen in premies. Op een dag kan je de premie goedmaken of verliezen tegenwoordig. Goud en zilver worden speculatiever en volatieler omdat er nu veel beleggers voor het snelle geld willen gaan. Uiteindelijk scheuren die gewoonlijk hun broek er aan. De laatste maanden was er een overdreven stijging en dan krijg je bijgevolg ook scherpe dalingen. Ik heb m'n eerste kilo gekocht bij Dexia in 2008. De bediende lachte mij uit "da's gelijk in den tijd van Napoleon joeng, haha". Kijk wie nu lacht ;-). Bovendien heeft m'n bij Dexia nog niks geleerd. M'n verpakt er nu ook de chocolatjes in gouden papiertjes. Daar zijn ze natuurlijk goed in de banken, alles in papier verpakken, maar niemand die nog weet wat de echte inhoud is.
Voor mij geen papieren beloftes, enkel hard assets, edele metalen, vastgoed en grondstoffen.
Edele metalen koop je als belegging voor LT, vraag is of je dan moet zitten vitten op kleine verschillen in premies. Op een dag kan je de premie goedmaken of verliezen tegenwoordig. Goud en zilver worden speculatiever en volatieler omdat er nu veel beleggers voor het snelle geld willen gaan. Uiteindelijk scheuren die gewoonlijk hun broek er aan. De laatste maanden was er een overdreven stijging en dan krijg je bijgevolg ook scherpe dalingen. Ik heb m'n eerste kilo gekocht bij Dexia in 2008. De bediende lachte mij uit "da's gelijk in den tijd van Napoleon joeng, haha". Kijk wie nu lacht ;-). Bovendien heeft m'n bij Dexia nog niks geleerd. M'n verpakt er nu ook de chocolatjes in gouden papiertjes. Daar zijn ze natuurlijk goed in de banken, alles in papier verpakken, maar niemand die nog weet wat de echte inhoud is.
Voor mij geen papieren beloftes, enkel hard assets, edele metalen, vastgoed en grondstoffen.