Goedkoper telefoneren: Voip & Carrier (Pre) Select
Re: Goedkoper telefoneren: Voip & Carrier (Pre) Select
Ja, die mogelijkheid bestaat, zie blz 99-100 van je printerhandleiding. (klik)iphone_belgium schreef:Bestaat de mogelijkheid om mijn faxtoestel te koppelen via VOIP heb een HP Officejet J5700 Series
Ik heb er geen ervaring mee, maar een Fritzbox (of een dergelijk toestel) én een VOIP-fax nummer (of VOIP telefoonnummer met faxdetectie) lijken me noodzakelijk.
Ik zie je probleem niet. Volgens dit document (klik) kan je 6 VOIP-operatoren en je normale telefoonlijn instellen (via het toestel en via de webpagina van het toestel). Waarom zou je dan een online pbx-server nodig hebben om daarop je operatoren en belregels in te geven ?iphone_belgium schreef:Hoe zit het nu met de online pbx servers en de voipbusters clonen nog steeds problemen met de freedays ?
Zo niet welke gratis pbx server kan je me aanraden ? ik zit met het probleem dat ik een siemens c450 ip heb en dus mijn inkomende lijn niet kan instellen op dit toestel grrr. hopelijk zie jij een oplossing ?
-
- Newbie
- Contacteer:
jij toont de S versie ik heb de C versie :-)
Oeps ...iphone_belgium schreef:jij toont de S versie ik heb de C versie :-)
Je hebt gelijk, van de C versie lees ik:
"Het is erg jammer dat maar één account bij één provider kan worden ingevoerd ... Configuratiemogelijkheden, zoals kiesregels, zijn verder beperkt. U kunt er wel voor kiezen, dat het alarmnummer automatisch via het vaste net gaat." ... Uiteraard ondersteunen de handsets ook inkomende gesprekken via VoIP.
Ik zie de problemen met een online pbx (maakt niet uit dewelke), die je gebruikt om (uitgebreidere) belregels en meerdere VOIP-operatoren in te stellen, niet in 1-2-3 opgelost. Als honderden bellers (het IP-adres van) zo'n online pbx gebruiken en de freedays en FUP per IP-adres worden bijgehouden ... daar valt bitterweinig aan te doen.
ik bel al 6 jaar via voip, heb een fritzbox 7270. (edpnet vdsl2 en telephony plus en enkele betamax klonen (waaronder rynga voor gsm calls)fdgroote schreef:En hun website is vrij onduidelijk over de kosten hiervan!
Bellen of gebeld worden over Skype via Weepee is gratis.
Je gewone Skype account doorschakelen naar je Business account is gratis.
Je moet geen belkrediet hebben, noch bij Skype, noch bij Weepee.
Je moet geen telefoonnummer hebben, noch bij Weepee, noch bij Skype.
Als bedrijfsnaam vind je desnoods gewoon iets uit, een BTW-nummer is niet verplicht.
WEL moet je een ATA hebben én indien je ook via ander operatoren VOIPt moet je ook belregels kunnen instellen.
dus ik kan bellen naar iemand die op skype zit, of zij kunnen mij bellen via mijn fritz, zonder dat de pc hoeft op te staan? zou ik wel eens willen proberen. want die mensen hebben geen vast nr. meer, en dan kan ik hen evt. zeggen dat ze ons altijd via skype kunnen bereiken.
Bij Weepee kan je enkel een 'Skype business account' aanmelden, link je 'gewone Skype account' dus door naar je 'Skype business account'. (zie m'n voorgaande posts). Anderen moeten dan enkel je vertrouwde Skypenaam aanklikken op hun pc en zorgen dat ze een microfoon + luidsprekers / een headset hebben. Bij jou rinkelt dan de telefoon.satsurfer schreef:ik bel al 6 jaar via voip, heb een fritzbox 7270. (edpnet vdsl2 en telephony plus en enkele betamax klonen (waaronder rynga voor gsm calls)
dus ik kan bellen naar iemand die op skype zit, of zij kunnen mij bellen via mijn fritz, zonder dat de pc hoeft op te staan? zou ik wel eens willen proberen. want die mensen hebben geen vast nr. meer, en dan kan ik hen evt. zeggen dat ze ons altijd via skype kunnen bereiken.
Bij Weepee kan je je Skypecontacten ingeven en die elk een verkort nummer toekennen. (nummers 20 tot 99). Om hen te bellen druk je dan dat verkort nummer op je telefoon in (soms gevolgd door een # - is toestelspecifiek). Diegene waarnaar je belt moet een microfoon + luidsprekers / een headset hebben.
Ik gebruik 2 stopcontactdozen: de ene is voor de pc, scanner, scherm, ... de andere is voor de fritzbox, telefoon, modem/router ...
ik zie het wel niet zitten om fictieve bedrijfsnaam in te vullen....mijn naam & é-mail staan er wel op....geen zin om leger advocaten aan mijn deurfdgroote schreef: suggestie gewone Skype naam: XYZ (dit mag een nieuwe of bestaande account zijn)
suggestie business Skype naam: XYZ_business (de business account moet een volledig NIEUWE account zijn)
Gebruik voor beide hetzelfde e-mailadres en wachtwoord (hoeft niet, maar is het makkelijkst)
2. Stel nu de 'Skype manager' in (klik) door je gewone Skypenaam en wachtwoord in te vullen. Hierdoor wordt je beheerder. Klik op die link en ga naar Leden > Leden toevoegen > Bedrijfsaccounts aanmaken. Hiermee maak je een nieuwe Skype business account aan.
"Ik bevestig dat het btw-nummer van het bedrijf correct is en dat de door Skype geleverde producten door mijn bedrijf gebruikt zullen worden." staat er ook.....
-
- Newbie
- Contacteer:
Welke uitgaande SIP providers gebruiken jullie ?
Ik gebruik momenteel:
Vaste nummers belgie: Voipbuster (wel getwijfeld of voipbuster pro niet goedkoper zou zijn)
Vaste nummers buitenland: Voipbuster
Gsmnummers belgie: Jumblo (iemand die nog beter kan ?)
Gsmnummers buitenland: nog steeds opzoek maar momenteel Jumblo
Speciale nummer: Weepee
Skype en inkomende 058: Weepee
iNum: huizenwireless
google voice: huizenwireless
Ik gebruik momenteel:
Vaste nummers belgie: Voipbuster (wel getwijfeld of voipbuster pro niet goedkoper zou zijn)
Vaste nummers buitenland: Voipbuster
Gsmnummers belgie: Jumblo (iemand die nog beter kan ?)
Gsmnummers buitenland: nog steeds opzoek maar momenteel Jumblo
Speciale nummer: Weepee
Skype en inkomende 058: Weepee
thx for the tip....dacht dat rynga de goedkoopste was! als rynga belsaldo op is, ga ik bij Jumblo belkrediet kopeniphone_belgium schreef:Welke uitgaande SIP providers gebruiken jullie ?
google voice is toch enkel USA? gebruik je dat vast/mobiel?
dan verdient Weepee ook niet te veel aan jou.....
vraagje....zit nu bij edpnet telefonie en vdsl. evt. laat ik telefonie 24/24 u. vallen (15 €), en weepee.....en voipbuster voor outgoing, weepee ingoing.......zit ik wel aan raw copper à 13 € (wat is het profijt?)
Heb je nooit problemen met uitval van betamax klonen? bedrijfszekerheid?
Weepee ontvangt ook geld, telkens iemand naar een Weepee nummer belt van buiten hun 'netwerk'
@ satsurfer
Ik zou EDP telephony houden, maar zonder 'plus pack'. Dat scheelt je dan 5€/mnd (10€ ipv 15€), maar je kan wel nog steeds noodnummers bellen, hetgeen niet mogelijk is met betamax noch met een 'EDP raw copper' (dat bovendien 3€ duurder is - waarom meer betalen voor minder?).
Betamax:
- oproepen naar vaste lijnen bij betamax eens je 30/60/90/120 'freedays' op zijn of hun FUP overschrijdt (300m op 7d, glijdend) is betalend (2 cent of zoiets/min)
- kies je steeds de goedkoopste betamax-kloon, dan betaal je minder dan bij EDP en Weepee om naar gsm te bellen.
Dus afhankelijk van je belgewoonten puur je er gemiddeld nog wel een euro of 8 per maand uit, maar je moet wel af en toe zelf belkrediet kopen en daarbij de prijsevolutie van de verschillende betamax-klonen in het vizier houden.
Je kan zelf kiezen: ingoing via je Weepee nummer of via je EDP nummer ...
2 sites voor de tarieven van de betamax-klonen: backsla.sh en progx.ch
Ik heb nog geen uitval gehad met Betamax-klonen, steeds correct afgerekend (behalve 1 keer 0,10€ teveel )
Indien je helemaal het onderste uit de kan wil moet je bij Weepee en EDP hun 'telefoonnummerpool' van (elke) zone vragen en die instellen als belregels, bellers op hun netwerk telefoneren elkaar gratis.
@ iphone_belgium
Google voice & Huizen wireless ... dat moet je eens uitleggen
@ satsurfer
Ik zou EDP telephony houden, maar zonder 'plus pack'. Dat scheelt je dan 5€/mnd (10€ ipv 15€), maar je kan wel nog steeds noodnummers bellen, hetgeen niet mogelijk is met betamax noch met een 'EDP raw copper' (dat bovendien 3€ duurder is - waarom meer betalen voor minder?).
Betamax:
- oproepen naar vaste lijnen bij betamax eens je 30/60/90/120 'freedays' op zijn of hun FUP overschrijdt (300m op 7d, glijdend) is betalend (2 cent of zoiets/min)
- kies je steeds de goedkoopste betamax-kloon, dan betaal je minder dan bij EDP en Weepee om naar gsm te bellen.
Dus afhankelijk van je belgewoonten puur je er gemiddeld nog wel een euro of 8 per maand uit, maar je moet wel af en toe zelf belkrediet kopen en daarbij de prijsevolutie van de verschillende betamax-klonen in het vizier houden.
Je kan zelf kiezen: ingoing via je Weepee nummer of via je EDP nummer ...
2 sites voor de tarieven van de betamax-klonen: backsla.sh en progx.ch
Ik heb nog geen uitval gehad met Betamax-klonen, steeds correct afgerekend (behalve 1 keer 0,10€ teveel )
Indien je helemaal het onderste uit de kan wil moet je bij Weepee en EDP hun 'telefoonnummerpool' van (elke) zone vragen en die instellen als belregels, bellers op hun netwerk telefoneren elkaar gratis.
@ iphone_belgium
Google voice & Huizen wireless ... dat moet je eens uitleggen
Op Userbase vond ik een nieuwe tutorial: Overstappen van klassieke telefonie naar voip. Deze tutorial gebruikt een Siemens toestel en geeft meer uitleg over Betamax als operator.
@ Ezeltje Strekje. Na klein jaar voip miserie bij edpnet, en een ticket die 3 maand aansleepte zonder oplossingen van hun kant, of toegeven dat er problemen zijn, terwijl testen van mij & voip paus philippe_d (op userbase) tot dezelfde conclusie kwamen....tja....
constant 300 à 500 ms. delay via edpnet!
0 ms. betamax., 20-30 ms. weepee (doen aan delay managing)
sinds september 2011 weepee, en werkt perfect (heb forwarding account), in combinatie met voipbuster (misschien later pro) en jumblo. noodnummers via belregels ingesteld dat via edpnet gaat. (heb nieuw nr. van hen gekregen, daar mijn nr. geporteerd is). Niet getest als noodnummers wel effectief werken bij edpnet!
internet blijft bij edpnet, daar heel tevreden (30/6 profiel)
heb fritzbox 7340 gratis gekregen (wat onderhandelen) bij edpnet, mits contract van 2 jaar. is identiek met 7390, behalve 2 ethernet ipv 4 bij 7390.
constant 300 à 500 ms. delay via edpnet!
0 ms. betamax., 20-30 ms. weepee (doen aan delay managing)
sinds september 2011 weepee, en werkt perfect (heb forwarding account), in combinatie met voipbuster (misschien later pro) en jumblo. noodnummers via belregels ingesteld dat via edpnet gaat. (heb nieuw nr. van hen gekregen, daar mijn nr. geporteerd is). Niet getest als noodnummers wel effectief werken bij edpnet!
internet blijft bij edpnet, daar heel tevreden (30/6 profiel)
heb fritzbox 7340 gratis gekregen (wat onderhandelen) bij edpnet, mits contract van 2 jaar. is identiek met 7390, behalve 2 ethernet ipv 4 bij 7390.
Goedkoper telefoneren: Voip & Carrier (Pre) Select
Ik gebruik nu VikingTalk. Voor €10 kan ik 10 uur bellen naar eender welk netwerk in België. Je hebt er wel een iPhone of Android telefoon voor nodig.
http://www.voipbusterpro.com/en/index.htmlWook schreef:Ik gebruik nu VikingTalk. Voor €10 kan ik 10 uur bellen naar eender welk netwerk in België. Je hebt er wel een iPhone of Android telefoon voor nodig.
18,15 € voor 1 jaar onbeperkt naar VASTE nr's in 40 landen te bellen (max 300 minutes per week of free calls= 20 u./maand!)....met uw smartphone ook mogelijk (wat ik ook doe)....
jumblo is spotgoedkoop naar gsm of easyvoip (langere gsm gesprekken)
gebruik Csipsimple (gratis)
natuurlijk best via wifi verbinding of uitstekende HSPDA verbinding....., idem via vikingtalk
Da's waar het schoentje wringt, buiten enkel grootsteden heb je enkel EDGE bij base, en daar kan je onmogelijk mee bellen! met mijn voipbusterpro bel ik thuis via een voip router (fritz 7340). GSM bel ik zelden, dus kost mij 1,5 €/maand + enkele gsm gesprekken aan 0.046 €/min. (geen connection fee bij deze) of voor de liefhebbers van lang gsm'en € easyvoip aan 0.038/min. + 0,03 € connection fee bij de laatste.
goedkoper -in mijn geval- dan Classic Line of Happy Time XL
eveneens een vast DID nr., waarmee ik overal ter wereld bereikbaar ben (zonder dure roamingkosten als ik een wifi netwerk heb of een goedkoop simkaartje koop ter plaatse)
Dure WeePee Voip.
WeePee Voip, de enige die Belgische nummeroverdracht realiseert maar, wel zéér hoge telefoontarieven aanrekent.
Zo betaalde ik voor 25 minuten te bellen van een vast toestel naar een mobiel belgisch nummer meer dan 3 Euro.
Is dit normaal? Nu rekenen ze mij ook nog eens 100 euro verbrekingsvergoeding aan om dat ik mijn contract verbreek.
Fair? ik had alle tarieven goed moeten bestuderen, dus is dit ook mijn fout.
Eigenlijk ging ik er van uit dat voip-telefonie een fractie zou kosten van hetgeen operatoren voor vaste telefonie zouden aanrekenen, maar dit is natuurlijk buiten WeePee gerekend.
...Eigenlijk moet het iemand aan die heren van WeePee ook eens duidelijk maken dat hun bedrijfsnaam redelijk belachelijk is.
WeePee is in het Engels letterlijk " wij pissen".
Bij het lezen van deze naam ,had bij mij een belletje moeten laten rinkelen, alvorens ik met deze firma in zee ging.
Zo betaalde ik voor 25 minuten te bellen van een vast toestel naar een mobiel belgisch nummer meer dan 3 Euro.
Is dit normaal? Nu rekenen ze mij ook nog eens 100 euro verbrekingsvergoeding aan om dat ik mijn contract verbreek.
Fair? ik had alle tarieven goed moeten bestuderen, dus is dit ook mijn fout.
Eigenlijk ging ik er van uit dat voip-telefonie een fractie zou kosten van hetgeen operatoren voor vaste telefonie zouden aanrekenen, maar dit is natuurlijk buiten WeePee gerekend.
...Eigenlijk moet het iemand aan die heren van WeePee ook eens duidelijk maken dat hun bedrijfsnaam redelijk belachelijk is.
WeePee is in het Engels letterlijk " wij pissen".
Bij het lezen van deze naam ,had bij mij een belletje moeten laten rinkelen, alvorens ik met deze firma in zee ging.