waar vind ik iemand?
TIP
waar vind ik iemand?
ik ben op zoek naar iemand die als een huis ons interesseert eens mee wil gaan kijken en die enige kennis terzake heeft. In de vriendenkring hebben we niet meteen iemand uit de immo of bouwsector of een architect dus waar zou ik zo iemand kunnen vinden en hoeveel zou me dit kosten?
Re: waar vind ik iemand?
Gewoon een architekt zoeken, via gouden gids,,, kost iets van een 50 euro voor een gewoon plaatselijk advies.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
waar vind ik iemand?
Informeer jezelf gewoon goed via het internet. Waarschijnlijk kan je ergens wel een checklist vinden met punten waar je op moet letten.
Ik heb helemaal geen ervaring terzake, maar kan mij moeilijk voorstellen dat een architect zich gaat verplaatsen voor een ereloon van 50 Euro.
Als je geen grote verbouwingswerken plant dan denk ik dat een ervaren aannemer jou hier meer van dienst kan zijn.
Misschien kan je notaris je wel aan een geschikt iemand helpen.
Als je geen grote verbouwingswerken plant dan denk ik dat een ervaren aannemer jou hier meer van dienst kan zijn.
Misschien kan je notaris je wel aan een geschikt iemand helpen.
Je kan ook gewoon het huis laten schatten door een expert. Heb je ineens een idee of het gevraagde bedrag correct is. Ik vermoed dat de prijs hiervoor zo'n €300à€400 zal zijn. Koop je zeker geen katten in zakken.kiama schreef:ik ben op zoek naar iemand die als een huis ons interesseert eens mee wil gaan kijken en die enige kennis terzake heeft. In de vriendenkring hebben we niet meteen iemand uit de immo of bouwsector of een architect dus waar zou ik zo iemand kunnen vinden en hoeveel zou me dit kosten?
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
300a400 euro voor een schatting lijkt me aan de hoge kant. Die mannen vragen wat ze willen natuurlijk (makkelijk verdiend geld uiteindelijk) maar even rondhoren bij een paar verschillende kan geen kwaad: ik heb laatst 180 euro betaald voor een schatting.JurgenG schreef:Je kan ook gewoon het huis laten schatten door een expert. Heb je ineens een idee of het gevraagde bedrag correct is. Ik vermoed dat de prijs hiervoor zo'n €300à€400 zal zijn. Koop je zeker geen katten in zakken.kiama schreef:ik ben op zoek naar iemand die als een huis ons interesseert eens mee wil gaan kijken en die enige kennis terzake heeft. In de vriendenkring hebben we niet meteen iemand uit de immo of bouwsector of een architect dus waar zou ik zo iemand kunnen vinden en hoeveel zou me dit kosten?
Mijn ervaring is de volgende: Een notaris zal de waarde van een te koop aangeboden woning meestal onderschatten, hij heeft enkel zijn "ereloon" bij de verkoop ervan, heeft geen relatie met de hoogte van de verkoopsom. Een architect kent hier niks van, weet ik duidelijk uit beroepservaring. Een immo-kantoor zal de prijs meestal overschatten, omdat zij graag de verkoper zand in de ogen strooien om toch maar het verkoopcontract binnen te rijven.
Logisch is dat je ten rade gaat bij een beëedigd schatter, zo heb je een duidelijk beeld van de reëele verkoopprijs rekening houdend met het gebouw zelf, de omgeving en de gemeente...
Zo'n schatting kost rond de 150 euro.
Ik heb zelf reeds een aantal woningen verkocht, de notaris zat er steeds circa 25.000 euro onder, het immo kantoor gemiddeld een 25.000 euro boven... Via die beide ramingen kom je eigenlijk ook wel op de correcte prijs.
Tevens kun je je baseren op de periode dat de woning reeds te koop staat, zelf maakte ik mee dat de woning reeds 1,5 jaar te koop werd aangeboden, dit leert je automatisch dat de prijs véél te hoog is.
Bij aankoop van een woning spelen echter ook "gevoelsmatige" zaken mee... sommige kopers zijn nu eenmaal direct overtuigd of willen zowieso een woning op die plaats of omgeving...
Je goed informeren via de voornoemde 3 kanalen geeft je zeker een perfect aankoopbod.
Logisch is dat je ten rade gaat bij een beëedigd schatter, zo heb je een duidelijk beeld van de reëele verkoopprijs rekening houdend met het gebouw zelf, de omgeving en de gemeente...
Zo'n schatting kost rond de 150 euro.
Ik heb zelf reeds een aantal woningen verkocht, de notaris zat er steeds circa 25.000 euro onder, het immo kantoor gemiddeld een 25.000 euro boven... Via die beide ramingen kom je eigenlijk ook wel op de correcte prijs.
Tevens kun je je baseren op de periode dat de woning reeds te koop staat, zelf maakte ik mee dat de woning reeds 1,5 jaar te koop werd aangeboden, dit leert je automatisch dat de prijs véél te hoog is.
Bij aankoop van een woning spelen echter ook "gevoelsmatige" zaken mee... sommige kopers zijn nu eenmaal direct overtuigd of willen zowieso een woning op die plaats of omgeving...
Je goed informeren via de voornoemde 3 kanalen geeft je zeker een perfect aankoopbod.
Een beeédigd schatter vraagt ook de verkoopprijzen van in de nabije buurt verkochte huizen aan het notaris kantoor. Wat je wel voor die 150 euro krijgt is een mooi verslag, welke je eventueel kan gebruiken om je vraagprijs te verrechtvaardigen.