Begroting 2011 door regering lopende zaken
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Begroting 2011 door regering lopende zaken
Er zijn er blijkbaar nog die een geloofwaardige begroting 2011 willen zien, en niet de minste:
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-_ec ... 7-3136.art" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-_ec ... 7-3136.art" onclick="window.open(this.href);return false;
De captains hebben schrik dat hun kruisparticipaties (en bankparticipaties) dreigen teniet te gaan. Kan ik begrijpen, ieder spreekt voor zijn winkel. Maar kom, een stap in de goede richting.
Ik zat te wachten op een groep (jonge) burgers om te reageren tegen het schabouwelijke toneel opgevoerd door onze EGO's ... en zie gisteren op Canvas kwam een jonge burger melden dat ze actie gaan ondernemen tegen dat schouwspel en al met 10000 zijn (twitter of facebook, ik ken dat dier niet) .... spijtig genoeg was die jonge burger de zoon van een hoogstaande politieke burger! Opslorpingsmanoeuver of niet? Toch ook een stap in de goede richting.
Verder ben ik verbaasd (eigenlijk niet) dat de kranten en andere Kathleen Coolsen de goednieuwshow van onze politiekers rond de begroting 2011 zo slikken en weergeven zonder commentaar! Onze politiekers staan te jubelen alsof een gat van een 10 miljard euro (400.000.000.000 BF!!!) voor 1 jaar een overwinning is!!! En dus rekenen ze gewoon in % (jaja, 3.9 is veel beter dan 4.1%). Hoorde daarstraks minister van begroting Van Hengel op de radio nog jubelen dat onze schuld veel minder stijgt dan in de buurlanden... in PERCENTEN natuurlijk. Efkens misschien de BASISSEN vergelijken waarop deze % worden berekend. Nee, nee, te technisch...
Een opmerking, onze politiekers vergelijken de cijfers met de cijfers van de buurlanden. Lichtjes beter, fantastisch. Efkens vergeten zeker dat in die buurlanden al zware inspanningen voor de vergrijzing zijn opgenomen ... bij ons wordt enkel de vraag gesteld, is er een probleem met de vergrijzing??? Toch niet te technisch beginnen doen, hé manneke
@ Vaganzza
Het overgrote merendeel van de statutaire ambtenaren zijn niet beëdigd. In sommige openbare diensten wordt quasi niet meer benoemd.
Ik zat te wachten op een groep (jonge) burgers om te reageren tegen het schabouwelijke toneel opgevoerd door onze EGO's ... en zie gisteren op Canvas kwam een jonge burger melden dat ze actie gaan ondernemen tegen dat schouwspel en al met 10000 zijn (twitter of facebook, ik ken dat dier niet) .... spijtig genoeg was die jonge burger de zoon van een hoogstaande politieke burger! Opslorpingsmanoeuver of niet? Toch ook een stap in de goede richting.
Verder ben ik verbaasd (eigenlijk niet) dat de kranten en andere Kathleen Coolsen de goednieuwshow van onze politiekers rond de begroting 2011 zo slikken en weergeven zonder commentaar! Onze politiekers staan te jubelen alsof een gat van een 10 miljard euro (400.000.000.000 BF!!!) voor 1 jaar een overwinning is!!! En dus rekenen ze gewoon in % (jaja, 3.9 is veel beter dan 4.1%). Hoorde daarstraks minister van begroting Van Hengel op de radio nog jubelen dat onze schuld veel minder stijgt dan in de buurlanden... in PERCENTEN natuurlijk. Efkens misschien de BASISSEN vergelijken waarop deze % worden berekend. Nee, nee, te technisch...
Een opmerking, onze politiekers vergelijken de cijfers met de cijfers van de buurlanden. Lichtjes beter, fantastisch. Efkens vergeten zeker dat in die buurlanden al zware inspanningen voor de vergrijzing zijn opgenomen ... bij ons wordt enkel de vraag gesteld, is er een probleem met de vergrijzing??? Toch niet te technisch beginnen doen, hé manneke
@ Vaganzza
Het overgrote merendeel van de statutaire ambtenaren zijn niet beëdigd. In sommige openbare diensten wordt quasi niet meer benoemd.
Kan je een beetje meer specifiek zijn ? Het zou me verbazen als er iemand van de captains nog in de banken zit. Wat bedoel je met kruisparticipaties ?rob schreef:De captains hebben schrik dat hun kruisparticipaties (en bankparticipaties) dreigen teniet te gaan. Kan ik begrijpen, ieder spreekt voor zijn winkel. Maar kom, een stap in de goede richting.
Ik heb de recente uitlatingen van Kathleen Coolsen niet gevolgd maar iet of wat journalist weet dat de federale begroting +- 170 miljard € bedraagt. Een gat van 4.1% is +- 7 miljard € op jaarbasis + rentesneeuwbaleffect. Politiekers zullen politiekers blijven, het is aan de journalistiek om de boodschap wat meer in absolute cijfers te brengen. Vroeger bedroeg de overheidsschuld voor elke belg 1 miljoen BEF, inclusief baby's en bejaarden. Dit cijfer is nooit gedaald en nu zitten we aan meer dan 30.000 € per inwoner.Verder ben ik verbaasd (eigenlijk niet) dat de kranten en andere Kathleen Coolsen de goednieuwshow van onze politiekers rond de begroting 2011 zo slikken en weergeven zonder commentaar! Onze politiekers staan te jubelen alsof een gat van een 10 miljard euro (400.000.000.000 BF!!!) voor 1 jaar een overwinning is!!! En dus rekenen ze gewoon in % (jaja, 3.9 is veel beter dan 4.1%). Hoorde daarstraks minister van begroting Van Hengel op de radio nog jubelen dat onze schuld veel minder stijgt dan in de buurlanden... in PERCENTEN natuurlijk. Efkens misschien de BASISSEN vergelijken waarop deze % worden berekend. Nee, nee, te technisch...
Heel terechte opmerking. Hier geloven ze dat als ze een 'serieuze' minister van pensioenen op de post plaatsten dat het probleem zich vanzelf gaat oplossen zonder inspanning. 2015 begint naderbij te komen...Een opmerking, onze politiekers vergelijken de cijfers met de cijfers van de buurlanden. Lichtjes beter, fantastisch. Efkens vergeten zeker dat in die buurlanden al zware inspanningen voor de vergrijzing zijn opgenomen ... bij ons wordt enkel de vraag gesteld, is er een probleem met de vergrijzing??? Toch niet te technisch beginnen doen, hé manneke
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Luc Bertrand, Herman Daems, JL Dehaene,Jan Huygebaert,Eric Dralans en Piet Van Wayenberghe hebben mee ondertekend (dus daarmee hebben we Bank Delen en Bank Van breda, BNP Fortis, Dexia, KBC en ING de revue zien passeren)Stier schreef: Kan je een beetje meer specifiek zijn ? Het zou me verbazen als er iemand van de captains nog in de banken zit. Wat bedoel je met kruisparticipaties ?
Maar ik geef hen groot gelijk hoor.
Bedankt voor de info. Ik had vooral begrepen dat het een brief was van Frère, Davignon en Buyse. Het is echt een gevarieerde lijst en verre van de usual suspects om een dringende boodschap door te geven aan onze heren politiekers.disterminator schreef:Luc Bertrand, Herman Daems, JL Dehaene,Jan Huygebaert,Eric Dralans en Piet Van Wayenberghe hebben mee ondertekend (dus daarmee hebben we Bank Delen en Bank Van breda, BNP Fortis, Dexia, KBC en ING de revue zien passeren)Stier schreef: Kan je een beetje meer specifiek zijn ? Het zou me verbazen als er iemand van de captains nog in de banken zit. Wat bedoel je met kruisparticipaties ?
Maar ik geef hen groot gelijk hoor.
Ik heb de lijst gevonden:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 110112_121" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe zou het eigenlijk met de familie Lippens zijn ? Hun handtekening staat niet op de brief.
Leopold burgemeestert verder op de hem eigen wijze. Maurice zou sinds het Fortis debacle niet veel meer meer doen dan knus stripverhalen lezen. Dat plaatst zijn commentaar van destijds, dat massa-ontslagen ook een uitgelezen opportuniteit zijn voor de ontslagenen, in het juiste perspectief. Nochtans aan opportuniteiten geen gebrek: het zou een prima kabouter plop-achtig personage zijn. Dan wel in een Studio 100-film, want het geeft toch echt geen pas in tijden van crisis geld uit te geven aan iets triviaals als cultuur, niet waar?Stier schreef:disterminator schreef:
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
En Maurice is ook nog steeds bestuurder bij copain Frère (GBL) en uiteraard ook bij Compagnie du Zoute Real Estate. En binnenkort ook nog een gastoptreden in een Amsterdams gerechtshof als ik mij niet vergis, samen met partners in crime Votron en Mittler.
-
- Full Member
- Contacteer:
Moest men nu eens beginnen met de brugpensioenen af te schaffen. Bijgevolg iedereen die minimum 65 is een pensioen uitkeren, liefst een leefbaar zoiets in de zin van rond 1.250 € per pensioengerechtigde per maand.Er zullen velen moeten inleveren maar alvast de zelfstandigen zouden beter af zijn. Intussen moet men werken tot aan 65, de jaren dat men werkt tussen 58 en 65 draagt men serieus wat geld naar de staat, die zouden moeten dienen om de pensioenen toch nog een tijdje betaalbaar te houden.
Wat te denken over een vlaktaks??? Percentage over hoeveel dit moet bedragen laat ik in het midden. Voordeel: minister van vereenvoudiging hoeft al niet meer op vlak van belastingen, minder ambtenaren moeten zich bezighouden met die ingewikkelde belastingwetten, alle aftrekposten worden daarmee overbodig, of zouden toch moeten, anders schiet het het doel van de vlaktaks voorbij.
Wat te denken over een vlaktaks??? Percentage over hoeveel dit moet bedragen laat ik in het midden. Voordeel: minister van vereenvoudiging hoeft al niet meer op vlak van belastingen, minder ambtenaren moeten zich bezighouden met die ingewikkelde belastingwetten, alle aftrekposten worden daarmee overbodig, of zouden toch moeten, anders schiet het het doel van de vlaktaks voorbij.
-
- Full Member
- Contacteer:
Misschien was ik niet goed bezig in vorige reactie. Nou goed, ik trek de registers wat verder open.
Werkloosheidsuitkeringen beperken in de tijd. Men praat er al zo lang, dat men dit maar es uitvoert.
Zou de werkgelegenheid verhogen door de patronale bijdragen te verlagen. Ik kan me moeilijk inbeelden dat, wanneer die bijdragen verlaagd worden, er niet meer geld zou vloeien naar de staat als men ter compensatie van de verlaagde patronale bijdragen iemand extra een job kan geven.
Wat te denken over een vermogensbelasting? In de Tijd van enig tijd geleden las ik toch dat 17% (of daarrond) van de ondervraagden er brood in zag. Ik alvast niet.
Werkloosheidsuitkeringen beperken in de tijd. Men praat er al zo lang, dat men dit maar es uitvoert.
Zou de werkgelegenheid verhogen door de patronale bijdragen te verlagen. Ik kan me moeilijk inbeelden dat, wanneer die bijdragen verlaagd worden, er niet meer geld zou vloeien naar de staat als men ter compensatie van de verlaagde patronale bijdragen iemand extra een job kan geven.
Wat te denken over een vermogensbelasting? In de Tijd van enig tijd geleden las ik toch dat 17% (of daarrond) van de ondervraagden er brood in zag. Ik alvast niet.
OCMW afschaffen. Deze perverse overheidsdienst, ten dienste van de luiaards en leeggangers en ander gespuis, van de steden en gemeenten is een zware blok aan het been van de werkende man en vrouw.koenciatko schreef:Misschien was ik niet goed bezig in vorige reactie. Nou goed, ik trek de registers wat verder open.