pensioenspaarverzek bij argenta of ethias?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
pensioenspaarverzek bij argenta of ethias?
Zoals in een ander topic hier te lezen is heb ik dus mijn pensioenspaarverzekering stopgezet wegens veel te hoge kosten (6%) en een gebrek aan vertrouwen bij de makelaar. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe pensioenspaarverzekering.
Oorspronkelijk was ik van plan om naar het argentakantoor te gaan waar mijn ouders aan pensioensparen doen. Daar zijn de instapkosten 2% en momenteel is de intrest 2.75%.
Tot ik zag dat ethias 0 instapkosten aanrekent, met een huidige intrestvoet van 2.50%. Is dit een goeie pensioenspaarverzekering??? Totaal geen instapkosten lijkt me dan ook weer zo verdacht. Iemand ervaring met ethias?
Maar wat ik helemaal raar vond was het antwoord dat ik kreeg toen ik eens bij een ander argenta kantoor informeerde naar een pensioenspaarverzekering. Daar zeiden ze dat er geen instapkosten of beheerskosten waren, enkel 1.1% fiscale kosten
Welke pensioenspaarverzek is nu aan te raden want ik geraak er niet direct wijs uit welke ik nu zou nemen.
Oorspronkelijk was ik van plan om naar het argentakantoor te gaan waar mijn ouders aan pensioensparen doen. Daar zijn de instapkosten 2% en momenteel is de intrest 2.75%.
Tot ik zag dat ethias 0 instapkosten aanrekent, met een huidige intrestvoet van 2.50%. Is dit een goeie pensioenspaarverzekering??? Totaal geen instapkosten lijkt me dan ook weer zo verdacht. Iemand ervaring met ethias?
Maar wat ik helemaal raar vond was het antwoord dat ik kreeg toen ik eens bij een ander argenta kantoor informeerde naar een pensioenspaarverzekering. Daar zeiden ze dat er geen instapkosten of beheerskosten waren, enkel 1.1% fiscale kosten
Welke pensioenspaarverzek is nu aan te raden want ik geraak er niet direct wijs uit welke ik nu zou nemen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: pensioenspaarverzek bij argenta of ethias?
IK denk niet dat je, gezien de hervormingsmaatregelen opgelegd door Europa, momenteel kan intekenen op de pensioenspaarverzekering bij Ethias. Maar waarom ga je niet voor het ARPE-fonds van Argenta ? Ik weet wel, het is geen pensioenspaarverzekering, maar geen instapkosten ( wel acceptabele beheerskost, verrekend in de koers denk ik ) en beheerd door het beurshuis Petercam. Dit natuurlijk af te wegen aan de beleggingshorizon Als je nog een 30 tal jaar te gaan hebt tot je pensioen zou ik niet twijfelen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij Ethias is een nieuwe onderschrijving van een pensioenspaarrekening niet meer mogelijk. Bestaande klanten kunnen nog wel jaarlijks blijven doorsparen maar moeten niet rekenen op een extra winstdeelname. Dus geen optie voor u.
ok, dat maakt de keuze wat makkelijkerPeet schreef:Bij Ethias is een nieuwe onderschrijving van een pensioenspaarrekening niet meer mogelijk. Bestaande klanten kunnen nog wel jaarlijks blijven doorsparen maar moeten niet rekenen op een extra winstdeelname. Dus geen optie voor u.
tsja... ik heb idd nog wel een 30 tal jaar te gaan maar ik ben enorm voorzichtig met zulke dingen. Ik heb liefst zekerheid, ook al is de opbrengst dan wat minder. Je bent tenminste zeker dat je een bepaald bedrag gaat hebben. Ik denk echt niet dat ik me aan een fonds ga wagen.freetotax2005@yahoo.com schreef:Maar waarom ga je niet voor het ARPE-fonds van Argenta ? Ik weet wel, het is geen pensioenspaarverzekering, maar geen instapkosten ( wel acceptabele beheerskost, verrekend in de koers denk ik ) en beheerd door het beurshuis Petercam. Dit natuurlijk af te wegen aan de beleggingshorizon Als je nog een 30 tal jaar te gaan hebt tot je pensioen zou ik niet twijfelen
Dan zou ik graag wel nog weten hoe het kan dat het ene argentakantoor spreekt van 2% instapkosten + een beheerskost
en het andere kantoor van geen instapkosten of beheerskosten maar 1.1% fiscale aftrek. Bij de verschillende argentakantoren heb ik naar een pensioenspaarverzekering gevraagd dus dan moet het toch om hetzelfde product gaan?
de oplossing is heel simpel
neem dan de nieuwe ARPE defensief ( van Argenta)
geen instapkosten
ook beheerd door petercam, maar defensiever
alhoewel ik persoonlijk meer fan ben van de gewone ARPE ( switchen kan later nog en is gratis )
neem dan de nieuwe ARPE defensief ( van Argenta)
geen instapkosten
ook beheerd door petercam, maar defensiever
alhoewel ik persoonlijk meer fan ben van de gewone ARPE ( switchen kan later nog en is gratis )
Ik ben reeds een tiental jaren aan het sparen in Ethias First Pensioenspaarverzekering.
Wegens de beperkte gegarandeerde rente her en der (2,50%) en de onzekerheid over de Ethias First producten, ben ik ook op zoek naar een beter koop.
Er is een goede vergelijking aanwezig in bovenstaande tab pensioensparen.
Ikzelf twijfel nog tussen : Generali, Argenta, P&V, delta lloyd, bkcp, allianz, AG, axa, nateus, ... Interessant wegens de verlaagde instapkosten (blijkbaar geldig ook voor latere jaarlijkse stortingen).
Ik wacht nog even om een beslissing te nemen, tot er meer nieuws is over de Ethias-sage.
Wegens de beperkte gegarandeerde rente her en der (2,50%) en de onzekerheid over de Ethias First producten, ben ik ook op zoek naar een beter koop.
Er is een goede vergelijking aanwezig in bovenstaande tab pensioensparen.
Ikzelf twijfel nog tussen : Generali, Argenta, P&V, delta lloyd, bkcp, allianz, AG, axa, nateus, ... Interessant wegens de verlaagde instapkosten (blijkbaar geldig ook voor latere jaarlijkse stortingen).
Ik wacht nog even om een beslissing te nemen, tot er meer nieuws is over de Ethias-sage.
Op pensioensparen betaal je nooit de 1,1% 'instap' taks.
Die betaal je op andere produkten , bvb lange termijnsparen .
maar niet op pensioensparen.
De kantoorhouders bij Argenta slaan soms de bal wel eens mis , sommige dan toch .
Als je twijfelt aan hun uitleg : gewoon rechtstreeks naar Argenta Antwerpen bellen.
De kantoorhouders bij Argenta slaan soms de bal wel eens mis , sommige dan toch .
Als je twijfelt aan hun uitleg : gewoon rechtstreeks naar Argenta Antwerpen bellen.
wel, ik geloof er inderdaad ook niet veel van. Ik vroeg dus naar een pensioenspaarverzekering en de kantoorhouder zei dan: dat is een soort van levensverzekering blabla... geen instapkosten, 1.1 taks... terwijl ik een paar keer heel duidelijk heb gezegd dat het voor pensioensparen was. Ik denk dat ik die ook maar laat schietenRon schreef:Op pensioensparen betaal je nooit de 1,1% 'instap' taks.
jij bent er duidelijk ook nog niet uitfilipvdm schreef:Ikzelf twijfel nog tussen : Generali, Argenta, P&V, delta lloyd, bkcp, allianz, AG, axa, nateus, ...
Maar het is inderdaad niet zo gemakkelijk om tussen alle bomen nog het bos te zien
filipvdm schreef:Ikzelf twijfel nog tussen : Generali, Argenta, P&V, delta lloyd, bkcp, allianz, AG, axa, nateus, ... Interessant wegens de verlaagde instapkosten (blijkbaar geldig ook voor latere jaarlijkse stortingen).
al een beslissing genomen? Ik heb nu contact opgenomen met die spaargids makelaar, heb mijn wensen van een pensioenspaarverzekering aan hem verteld en op basis daarvan heeft hij mij een offerte bij nateus opgemaakt.
Iemand ervaring met nateus? betrouwbaar?
Ik heb ook nog 2 pensioenrekeningen bij ethias, ik laat ze staan tot ik weet wie er de zaak overneemt en wat die nieuwe firma er dan mee doet. (winstdeelnames of niet)
Als het mij niet aanstaat zet ik het geld over naar een andere instelling. Ergo zal het zeker niet zijn.
Als het mij niet aanstaat zet ik het geld over naar een andere instelling. Ergo zal het zeker niet zijn.
oei, ik heb blijkbaar iets gemist. Wordt ethias overgenomen?Lukske schreef:Ik heb ook nog 2 pensioenrekeningen bij ethias, ik laat ze staan tot ik weet wie er de zaak overneemt en wat die nieuwe firma er dan mee doet. (winstdeelnames of niet)
Nateus zou een dochteronderneming zijn van ethias... moet ik toch vrezen om bij hen aan pensioensparen te beginnen?
ethias bank zou overgenomen worden door Optima (http://www.express.be/sectors/nl/financ ... 127390.htm" onclick="window.open(this.href);return false;) tis wel terug windstil over deze onderhandelingen...