argenta aandelen
TIP
Re: argenta aandelen
Met maximum is 3000 euro per meerderjarige natuurlijke persoon. Als je voor minder dan 3000 euro gekocht heb, dan vermoed ik dat je kan aanvullen tot 3000. Ik dacht ook steeds is schijven van 500.cardoman schreef:als je er al hebt, kun je dan nog intekenen?
Dus geen cumulatie tot 6000€ als je er al voor 3000€ hebt...zwembad schreef:Met maximum is 3000 euro per meerderjarige natuurlijke persoon. Als je voor minder dan 3000 euro gekocht heb, dan vermoed ik dat je kan aanvullen tot 3000. Ik dacht ook steeds is schijven van 500.cardoman schreef:als je er al hebt, kun je dan nog intekenen?
Ik vrees van niet volgens de algemene voorwaarden.cardoman schreef:Dus geen cumulatie tot 6000€ als je er al voor 3000€ hebt...zwembad schreef:
Met maximum is 3000 euro per meerderjarige natuurlijke persoon. Als je voor minder dan 3000 euro gekocht heb, dan vermoed ik dat je kan aanvullen tot 3000. Ik dacht ook steeds is schijven van 500.
http://www.argenta.be/nl/Images/Persber ... -17605.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Argenta is zelf vol lof over zijn eigen prestaties.Zou er misschien toch 5% inzitten voor de aandeelhouders?
Argenta is zelf vol lof over zijn eigen prestaties.Zou er misschien toch 5% inzitten voor de aandeelhouders?
Re: argenco aandelen
Hoe zit dat nu eigenlijk met de eerste uitbetaling van het dividend ?
Volgens hun reglement wordt het dividend in november uitbetaald.
Zoals de meesten kocht ik mijn Argenco aandelen in oktober 2010.
In november 2010 werd er nog niets uitbetaald.
Zou de eerste periode van 1 jaar dan lopen van oktbober 2010 tem oktober 2011 ?
Of zou er in november 2011 nog geen volledig jaar uitbetaald worden ?
Volgens hun reglement wordt het dividend in november uitbetaald.
Zoals de meesten kocht ik mijn Argenco aandelen in oktober 2010.
In november 2010 werd er nog niets uitbetaald.
Zou de eerste periode van 1 jaar dan lopen van oktbober 2010 tem oktober 2011 ?
Of zou er in november 2011 nog geen volledig jaar uitbetaald worden ?
Zeker en vast, de "bonus" die we als klant en aandeelhouder dan na dag krijgen.Davy V schreef:http://www.argenta.be/nl/Images/Persber ... -17605.pdf
Hoe moest je die aandelen ook weer verkopen, van wanneer kon dat want als ik geen klant meer blijf, hoef ik ook geen van hun aandelen te bezitten?
Vennoten kunnen uittreden en hun inbreng, gelijk aan de nominale waardecp1234 schreef:Zeker en vast, de "bonus" die we als klant en aandeelhouder dan na dag krijgen.Davy V schreef:http://www.argenta.be/nl/Images/Persber ... -17605.pdf
Hoe moest je die aandelen ook weer verkopen, van wanneer kon dat want als ik geen klant meer blijf, hoef ik ook geen van hun aandelen te bezitten?
van hun aandeel, terugkrijgen. De coöperatieve aandelen zijn op naam en
niet overdraagbaar. De aanvraag tot uittreding dient ingediend te worden
tijdens de eerste 6 maanden van het boekjaar (met name van 1 juli t.e.m. 31
december) Een aanvraag tot uittreding kan voor de eerste maal vanaf 1 juli
2011 worden ingediend. Indien Argen-Co de aanvraag tot uittreding
goedkeurt, worden de aandelen terugbetaald in de maand november van het
jaar volgend op het jaar waarin de aanvraag tot uittreding werd
goedgekeurd. Eerst mogelijke terugbetaling is aldus november 2012.
Merciekes, bye bye argen-co !Maarten schreef:Vennoten kunnen uittreden en hun inbreng, gelijk aan de nominale waardecp1234 schreef:
Zeker en vast, de "bonus" die we als klant en aandeelhouder dan na dag krijgen.
van hun aandeel, terugkrijgen. De coöperatieve aandelen zijn op naam en
niet overdraagbaar. De aanvraag tot uittreding dient ingediend te worden
tijdens de eerste 6 maanden van het boekjaar (met name van 1 juli t.e.m. 31
december) Een aanvraag tot uittreding kan voor de eerste maal vanaf 1 juli
2011 worden ingediend. Indien Argen-Co de aanvraag tot uittreding
goedkeurt, worden de aandelen terugbetaald in de maand november van het
jaar volgend op het jaar waarin de aanvraag tot uittreding werd
goedgekeurd. Eerst mogelijke terugbetaling is aldus november 2012.
@cp1234
Waarom zou je die aandelen verkopen ?
Waarom zou je die aandelen verkopen ?
Vandaag heeft mijn kantoorhouder mij opgebeld met het nieuws dat Argenta 4,25% netto zou uitkeren op zijn cooperatieve aandelen.
Men kon eveneens terug bijkopen tot maximaal 3000€ indien u er nog zoveel niet moest hebben.Dit geld ook voor de partner.
Men kon eveneens terug bijkopen tot maximaal 3000€ indien u er nog zoveel niet moest hebben.Dit geld ook voor de partner.
Daar kan ik best mee leven.Davy V schreef:Vandaag heeft mijn kantoorhouder mij opgebeld met het nieuws dat Argenta 4,25% netto zou uitkeren op zijn cooperatieve aandelen.
Zou je ook op de naam van de kinderen kunnen aankopen ?
Wij hebben geen kinderen.Zou je ook op de naam van de kinderen kunnen aankopen ?
--- onnodig lange quote ingekort door webmaster ---
Die vraag kan je beter aan Uw kantoorhouder stellen.
Als dat rendement effectief 4,25% is, dan is dat mooi.Davy V schreef:Vandaag heeft mijn kantoorhouder mij opgebeld met het nieuws dat Argenta 4,25% netto zou uitkeren op zijn cooperatieve aandelen.
Bij Landbouwkrediet geven ze 5%, maar na aftrek van de kosten kom je nog aan 4% netto (je moet ook voor het maximumbedrag aan aandelen intekenen om aan 4% te komen want de kosten zijn vast)
Enkel meerderjarige natuurlijke personen, dus geen minderjarige kinderenDavy V schreef:Wij hebben geen kinderen.Zou je ook op de naam van de kinderen kunnen aankopen ?
--- onnodig lange quote ingekort door webmaster ---
Die vraag kan je beter aan Uw kantoorhouder stellen.
Indien je totaal van alle opbrengsten van cooperatieve aandelen bij verschillende banken niet boven 170 euro is, dan is het netto. Incasseer je meer dan 170 euro, dan moet je dit (in principe) vemelden op je belastingsaangifte en dan wordt er op het gedeelte boven 170 euro 15% ingehouden.Davy V schreef:Vandaag heeft mijn kantoorhouder mij opgebeld met het nieuws dat Argenta 4,25% netto zou uitkeren op zijn cooperatieve aandelen.