Electriciteit veranderen. Vast / Variabel
Re: Electriciteit veranderen. Vast / Variabel
Ik ben klaar met vergelijken. Heb uiteindelijk zelf berekeningen gedaan in excel met de nieuwste prijzen (= die van april).
Voor elektriciteit (35% dag, 65% nacht) komt Nuon er het goedkoopste uit en op enkele euro's na Luminus. Ook Wase Wind komt aardig in de buurt (en heb je ook nog dat dividend).
Voor gas is Essent met hun promo actie met stip de goedkoopste. Indien je die promo niet meerekent is Lampiris enkele euro's goedkoper.
Vaststellingen:
Lampiris is voor mij zeker niet de goedkoopste voor elektriciteit (slechts plaats 6).
Ecopower staat bij mij slechts op plaats 7, zelfs na verrekening van 1 aandeel (je kan altijd aandelen kopen van ecopower, vandaar dat ik slechts 1 aandeel in rekening neem). Dat heeft natuurlijk alles te maken met het nachtverbruik.
Voor elektriciteit (35% dag, 65% nacht) komt Nuon er het goedkoopste uit en op enkele euro's na Luminus. Ook Wase Wind komt aardig in de buurt (en heb je ook nog dat dividend).
Voor gas is Essent met hun promo actie met stip de goedkoopste. Indien je die promo niet meerekent is Lampiris enkele euro's goedkoper.
Vaststellingen:
Lampiris is voor mij zeker niet de goedkoopste voor elektriciteit (slechts plaats 6).
Ecopower staat bij mij slechts op plaats 7, zelfs na verrekening van 1 aandeel (je kan altijd aandelen kopen van ecopower, vandaar dat ik slechts 1 aandeel in rekening neem). Dat heeft natuurlijk alles te maken met het nachtverbruik.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Snap niet goed wat jij bedoeld met verrekening van 1 aandeel. Dat aandeel behoudt toch normaal zijn waarde, brengt bovendien een dividend op van 6%. Of beschouw je het dividend als een korting op de energie rekening.Vaganzza schreef: Ecopower staat bij mij slechts op plaats 7, zelfs na verrekening van 1 aandeel (je kan altijd aandelen kopen van ecopower, vandaar dat ik slechts 1 aandeel in rekening neem). Dat heeft natuurlijk alles te maken met het nachtverbruik.
Begrijp dat Ecopower vooral voordelig is voor de kleinere verbruikers zonder nachttarief.
hupla, ik ben kleine gebruiker (allez, wij letten toch goed op) met nachttarief...Peet schreef:Snap niet goed wat jij bedoeld met verrekening van 1 aandeel. Dat aandeel behoudt toch normaal zijn waarde, brengt bovendien een dividend op van 6%. Of beschouw je het dividend als een korting op de energie rekening.Vaganzza schreef: Ecopower staat bij mij slechts op plaats 7, zelfs na verrekening van 1 aandeel (je kan altijd aandelen kopen van ecopower, vandaar dat ik slechts 1 aandeel in rekening neem). Dat heeft natuurlijk alles te maken met het nachtverbruik.
Begrijp dat Ecopower vooral voordelig is voor de kleinere verbruikers zonder nachttarief.
Heb gisteren contract verstuurd naar Ecopower...
Geen paniek, ik zei wel VOORAL kleine gebruikers zonder nachttarief, denk dat ecopower in veel gevallen, zelfs met nachttarief, voordeliger is plus het gemak dat je niet meer 's nachts moet wassen en plassen, 'k zou willen dat de buren ook overschakelden naar Ecopower, draaiend wasmachine weet je wel ...MeOnline schreef:hupla, ik ben kleine gebruiker (allez, wij letten toch goed op) met nachttarief...Peet schreef: Snap niet goed wat jij bedoeld met verrekening van 1 aandeel. Dat aandeel behoudt toch normaal zijn waarde, brengt bovendien een dividend op van 6%. Of beschouw je het dividend als een korting op de energie rekening.
Heb gisteren contract verstuurd naar Ecopower...
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Laatst gewijzigd door Peet op 5 april 2011, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet 1 aandeel nemen om afnemer te kunnen worden bij Ecopower. Ik heb dat dividend dan ook al verrekend in de totaalprijs. Maar je kan ook gewoon ecopower aandelen kopen zonder dat je een afnemer bent. Je kan dus perfect ecopower aandelen hebben en bij een andere leverancier je energie halen. Die dividenden kan je dus van alle energieprijzen aftrekken.Peet schreef:Snap niet goed wat jij bedoeld met verrekening van 1 aandeel. Dat aandeel behoudt toch normaal zijn waarde, brengt bovendien een dividend op van 6%. Of beschouw je het dividend als een korting op de energie rekening.Vaganzza schreef: Ecopower staat bij mij slechts op plaats 7, zelfs na verrekening van 1 aandeel (je kan altijd aandelen kopen van ecopower, vandaar dat ik slechts 1 aandeel in rekening neem). Dat heeft natuurlijk alles te maken met het nachtverbruik.
De boodschap is gewoon: zelf goed uitrekenen (of via de vreg, alleen heb je daar geen detailberekening). Volgens mij is Ecopower voor vele mensen interessant, alleen als je 's nachts bv elektrisch verwarmd of een grote warmwaterboiler hebt of altijd je wasmachine en/of droogkast laat draaien.Peet schreef: Geen paniek, ik zei wel VOORAL kleine gebruikers zonder nachttarief, denk dat ecopower in veel gevallen, zelfs met nachttarief, voordeliger is plus het gemak dat je op dat nachttarief moet letten, 'k zou willen dat de buren ook overschakelden naar Ecopower, draaiend wasmachine weet je wel ...
Geen enkel tarief is voor iedereen goed, verre van.
Zou wel handig zijn indien je zou vermelden over welk totaal verbruik elektriciteit je spreekt.Vaganzza schreef:...
Vaststellingen:
Zelf zou ik met mijn enkelvoudig jaarverbruik van 4000 kWh bij Ecopower meer dan 150 euro goedkoper uitkomen dan bij Nuon of Luminus, mijn huidige leverancier. Nachttarief is voor mij niet interessant, heb CV en warm water op gas en heb geen wasmachine.
@ Peet
Ik zit met een jaarlijks verbruik van ongeveer 6000 kWh, met mijn gas zit ik maar aan ongeveer 11000 kWh.
Ik zit met een jaarlijks verbruik van ongeveer 6000 kWh, met mijn gas zit ik maar aan ongeveer 11000 kWh.
Blijkbaar hebben ze in de vooravond de site van de VREG aangepast aan de nieuwste tarieven (dus incl. de nieuwe eandis verhoging + nieuwe prijzen april). Nu staan Wase Wind en Ecopower op plaatsen 1 en 2 ![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Liet vandaag een vriend van me zijn berekening doen via de site van de vreg. Tot mijn grote verbazing zag ik daar ecopower niet tussen staan! Ik gaf mijn gegevens in en ja ook toen verscheen ecopower niet, blijkbaar een foutje op de site van de vreg. Nuja, ik heb het dan maar even zelf berekend
Vooral bij ecopower is dat zo moeilijk! ![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
Toen zag ik wel volgende melding staan op de site van de vreg:
Ecopower kan als gevolg van de goedkeuring van het aangepaste tariefvoorstel van de Vlaamse gemengde distributienetbeheerders op dit ogenblik geen tarieven garanderen. Daarom komt Ecopower in de onderstaande lijst tijdelijk niet voor.
Gaan die een tariefverhoging overwegen?
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
Ecopower kan als gevolg van de goedkeuring van het aangepaste tariefvoorstel van de Vlaamse gemengde distributienetbeheerders op dit ogenblik geen tarieven garanderen. Daarom komt Ecopower in de onderstaande lijst tijdelijk niet voor.
Als ze geen tariefverhoging uitvoeren gaan ze zwaar in de kosten moeten. Want ook zij moeten die 72 euro ophoesten voor zonnepanelen aan Eandis... Dus kunnen ze niet anders dan hun tarief aanpassen lijkt me.Vaganzza schreef:Liet vandaag een vriend van me zijn berekening doen via de site van de vreg. Tot mijn grote verbazing zag ik daar ecopower niet tussen staan! Ik gaf mijn gegevens in en ja ook toen verscheen ecopower niet, blijkbaar een foutje op de site van de vreg. Nuja, ik heb het dan maar even zelf berekendVooral bij ecopower is dat zo moeilijk!
Zo zie je maar, wie vandaag de goedkoopste lijkt volgens VREG, is dat morgen, of op de dag dat je van maatschappij veranderd bent, misschien niet meer. Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat je geen voordeel kan behalen door de veranderen van maatschappij.Vaganzza schreef:Blijkbaar hebben ze in de vooravond de site van de VREG aangepast aan de nieuwste tarieven (dus incl. de nieuwe eandis verhoging + nieuwe prijzen april). Nu staan Wase Wind en Ecopower op plaatsen 1 en 2
Bij Ecopower hebben ze de webpagina's ivm de elektriciteitsafname weggehaald op dit moment. Waarschijnlijk zullen zij binnenkort de nieuwe tarieven online zetten. Ondertussen heeft ook Wase Wind zijn tarieven aangepast.
om de zoveel tijd een niet goedkoop reclame boekske in de bus.burcht1 schreef:ELECTRABROL is de enige echte juiste keuze ?zwembad schreef:
Zo zie je maar, wie vandaag de goedkoopste lijkt volgens VREG, is dat morgen, of op de dag dat je van maatschappij veranderd bent, misschien niet meer. Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat je geen voordeel kan behalen door de veranderen van maatschappij.
laat u maar verder bestelen.
kunnen ze hun erkende installateurs gratis snoepreisjes blijven aanbieden.
wens dat niet maar blijven volhouden met te bezorgen.
zouden dat geld beter besteden aan hun service , tarieven.
maar ja de meute slikt alles van Suez.
Ik veronderstel dat je het over het Lampiris van anderhalf jaar geleden hebt? Heb onlangs, via de telefoon, mijn voorschotten op zowel electriciteit als gas zonder problemen kunnen verhogen (met +/- 25%) en zelfs verlagen (met weliswaar een beperktere marge).Lanius schreef:Ik zit in zelfde situatie als u. Ecopower: alles verloopt prima!burcht1 schreef:
Afrekening is een ware verademing.
Al jaren Eco klant.
Service niks dan goed over te vertellen.
Vragen via mail snel antwoord en geen calcenter om x maal zelfde verhaal.
Voor gas klant bij Lampiris.
factuur afrekening , overzicht wat betaald wanneer , wat in afrekening verrekend is een ramp.
voorschotten verhogen als ze zelf beslissen ja
voorschotten verhogen als klant vraagt , das een ander paar mouwen.
voorschotten die op en neer gaan op een jaar , liefst geen vragen stellen.
antwoorden blijven uit.
Nu nog een gas leverancier die werkt zoals Ecopower zou een verademing zijn.
Lampiris: de goedkoopste, maar dat is ook alles. Voorschotten verhogen als klant gaat bijna niet. Ze komen dan af met: we berekenen voorschot op basis van verbruik van laatste jaar van vorige eigenaar. Maarja, dat huis heeft 2 jaar leeg gestaan ... :-s Dus maanden lang iets van 10 euro voorschot per maand om dan uiteindelijk een gepeperde afrekening te krijgen (nuja, ik wist dat die ging komen). Nu zijn voorschotten opnieuw berekent en ziet het er al wat beter uit.
De service bij Lampiris is er de laatste tijd een pak op vooruitgegaan.