waar zijn er bankinstellingen rond oudenaarde -oost vl
-
- Newbie
- Contacteer:
waar zijn er bankinstellingen rond oudenaarde -oost vl
Hallo beste ,
Waar zijn er bankinstellingen te vinden van Rabobank waar ik terecht kan in de omgeving van Oudenaarde -oost-VL.
bedankt.
Waar zijn er bankinstellingen te vinden van Rabobank waar ik terecht kan in de omgeving van Oudenaarde -oost-VL.
bedankt.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: waar zijn er bankinstellingen rond oudenaarde -oost vl
Da' s simpel. Nergens. Rabobank is en pure internetbank in België en heeft geen kantoren. Enkel een hoofdkantoor in Antwerpen, maar daar is ook geen loket. Alles moet dus per e-mail, brief of telefoon...zannata1964 schreef:Hallo beste ,
bedankt.
Geen schrik de service is via die beperkte manieren stukken beter dan de gewone grootbank
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Wel raar dat er geen enkel bank voorzien is hier in Belgie ,daarmee lopen ze een groot stuk publiek mis van ouder leeftijd die niet vertrouwd is met pc en internetbanking.
Had het liever anders gezien ,en kunnen we dan net over de grens terecht aan de zelfde voorwaarden ,hoe zit dat dan met toegevoegde belastingen daarop.
Het gaat hier wel over een zekere grote som .
grt
Had het liever anders gezien ,en kunnen we dan net over de grens terecht aan de zelfde voorwaarden ,hoe zit dat dan met toegevoegde belastingen daarop.
Het gaat hier wel over een zekere grote som .
grt
Zelf ben ik 60+ en al meer dan 8 jaar klant bij Rabobank.be en nog geen minuut spijt. Het is inderdaad een pure internetbank zonder loketten in België maar net daardoor kan ze gunstige voorwaarden aanbieden. Over veiligheid zou ik me alvast geen zorgen maken, Rabobank heeft zowat de hoogste ratings in België dacht ik.
Rabobank.be is weliswaar een onderdeel van de groep Rabobank Nederland maar heb zo mijn twijfels of je in Nederland bij een filiaal van Rabobank terecht kunt om rekeningen te openen bij Rabobank.be. Maar ik denk dat Rabobank.be hierop zelf beter een antwoord kan geven, ze reageren regelmatig via dit forum.
Rabobank.be is weliswaar een onderdeel van de groep Rabobank Nederland maar heb zo mijn twijfels of je in Nederland bij een filiaal van Rabobank terecht kunt om rekeningen te openen bij Rabobank.be. Maar ik denk dat Rabobank.be hierop zelf beter een antwoord kan geven, ze reageren regelmatig via dit forum.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
De Belgische tak van Rabobank werkt volledig zelfstandig en hangt operationeel niet af van Nederland. Je zult dus niet dezelfde voorwaarden krijgen in Nederland als in België.zannata1964 schreef:kunnen we dan net over de grens terecht aan de zelfde voorwaarden ,hoe zit dat dan met toegevoegde belastingen daarop.
Het is de taktiek van Rabobank.be om zonder agentschappen te werken. Zo hebben ze minder kosten en kunnen ze een hogere rente bieden.
Ook moet je inderdaad geen schrik hebben om uw geld kwijt te geraken. De Belgische tak van rabobank is een volle dochter van rabobank Nerderland, en heeft één van de beste bankratings die er zijn. Dit wil zeggen dat de kans groter is dat een belgische bank (à la Fortis, Dexia, ING, ...) failliet gaat dan rabobank.
En dan nog ben je tot 100.000 euro zeker dat je uw geld terugkrijgt. Da's wettelijk geregeld. Heb je echt schrik, spaar dan max 100.000 euro per bank. Zo heb je altijd uw al geld terug mochten de banken failliet gaan.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Rabobank.be heeft inderdaad geen agentschappen. Het beheer van uw rekeningen gebeurt bij ons uitsluitend langs internetbankieren. Dat betekent dat effectief een aantal personen die niet over internet beschikken of die hun geldzaken liever niet via de computer beheren, uit de boot vallen bij ons. Het is natuurlijk ook net één van de redenen waarom u op onze rekeningen een hogere rente krijgt dan bij een klassieke bank op een klassiek spaarboekje en waarom wij een 'laagste kostengarantie' op onze producten geven.
Bij Rabobank in Nederland kunnen wel 'klassieke spaarrekeningen' worden geopend die niet via internet beheerd moeten worden maar ook daar zit u een beetje met hetzelfde probleem: een gewone spaarrekening levert een pak minder intresten op dan een internetspaarrekening bij Rabobank Nederland. De voorwaarden tussen de Nederlandse en de Belgische Rabobank rekeningen verschillen wel.
Een overzicht van tarieven op spaarrekeningen van Rabobank Nederland vindt u in elk geval hier . Hou er eveneens rekening mee dat de fiscale voordelen die u hier in België op spaarboekjes geniet, niet van toepassing zijn op Nederlandse rekeningen.
Het gebruik van internetbankieren is in elk geval veilig, of zeker niet minder veilig dan de klassieke manier bankieren. Bovendien kan u 24/24 uw rekeningen consulteren, verrichtingen uitvoeren, uittreksels opvragen, zonder dat u daarvoor telkens naar een kantoor moet lopen. Geld van en naar uw rekeningen bij Rabobank.be verplaatsen doet u gewoon via (internet-)overschrijvingen van en naar uw rekeningen bij een andere bank. Als u bijvoorbeeld een cash bedrag nodig heeft van uw Rabo spaarrekening dan schrijft u het bedrag eenvoudigweg over naar uw gewone zichtrekening bij uw huisbankier. Vaak staat het de dag zelf nog of de volgende werkdag op uw rekening daar en kan u het gemakkelijk afhalen.
Bij Rabobank in Nederland kunnen wel 'klassieke spaarrekeningen' worden geopend die niet via internet beheerd moeten worden maar ook daar zit u een beetje met hetzelfde probleem: een gewone spaarrekening levert een pak minder intresten op dan een internetspaarrekening bij Rabobank Nederland. De voorwaarden tussen de Nederlandse en de Belgische Rabobank rekeningen verschillen wel.
Een overzicht van tarieven op spaarrekeningen van Rabobank Nederland vindt u in elk geval hier . Hou er eveneens rekening mee dat de fiscale voordelen die u hier in België op spaarboekjes geniet, niet van toepassing zijn op Nederlandse rekeningen.
Het gebruik van internetbankieren is in elk geval veilig, of zeker niet minder veilig dan de klassieke manier bankieren. Bovendien kan u 24/24 uw rekeningen consulteren, verrichtingen uitvoeren, uittreksels opvragen, zonder dat u daarvoor telkens naar een kantoor moet lopen. Geld van en naar uw rekeningen bij Rabobank.be verplaatsen doet u gewoon via (internet-)overschrijvingen van en naar uw rekeningen bij een andere bank. Als u bijvoorbeeld een cash bedrag nodig heeft van uw Rabo spaarrekening dan schrijft u het bedrag eenvoudigweg over naar uw gewone zichtrekening bij uw huisbankier. Vaak staat het de dag zelf nog of de volgende werkdag op uw rekening daar en kan u het gemakkelijk afhalen.