Login scherm(en)
Login scherm(en)
Hallo,
In afwachting van de transfert van fondsen naar mijn nieuwe Rabobank rekening heb ik een vraagje met betrekking tot de secure login:
Als ik op pagina http://www.rabobank.be/nl/home.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; linksboven op “Mijn rekeningen” klik, dan worden (zowel in Internet Explorer 8 als in Mozilla Firefox 3.16) niet één maar twee extra vensters geopend, die allebei de login bevatten. Eén daarvan is kleiner (aangepast aan de gegevens op de desbetreffende pagina, één is volgens de schermgrootte standaard die ik op m’n PC heb ingesteld.
Is dit normaal? Indien ja, waarom?
Groetjes
Frank Daems
In afwachting van de transfert van fondsen naar mijn nieuwe Rabobank rekening heb ik een vraagje met betrekking tot de secure login:
Als ik op pagina http://www.rabobank.be/nl/home.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; linksboven op “Mijn rekeningen” klik, dan worden (zowel in Internet Explorer 8 als in Mozilla Firefox 3.16) niet één maar twee extra vensters geopend, die allebei de login bevatten. Eén daarvan is kleiner (aangepast aan de gegevens op de desbetreffende pagina, één is volgens de schermgrootte standaard die ik op m’n PC heb ingesteld.
Groetjes
Frank Daems
Re: Login scherm(en)
Bij nakijk:
IE 8: één “on-line” scherm en één “log-in” scherm
FIREFOX 4: één “on-line” scherm en één “log-in” scherm
Misschien probleem met de muistoets?
Start met : https://secure1.rabobank.be/exp/authent ... type=login" onclick="window.open(this.href);return false;
IE 8: één “on-line” scherm en één “log-in” scherm
FIREFOX 4: één “on-line” scherm en één “log-in” scherm
Misschien probleem met de muistoets?
Start met : https://secure1.rabobank.be/exp/authent ... type=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Beste Frank,fradaems schreef:Hallo,
Groetjes
Frank Daems
Het zeker en vast niet normaal dat het inlogscherm dubbel wordt weergegeven. Dit zijn we zelf nog niet eerder tegengekomen. Als we zelf via Internet Explorer en Firefox de inlogpagina proberen te openen, dan krijgen we telkens slechts één enkel inlogscherm.
Het is in elk geval de moeite om dit verder te onderzoeken.
Zou het eventueel mogelijk zijn om ons een screenshot van de inlogschermen te sturen die u te zien krijgt? Dat doet u best via de 'Ctrl' + 'Print Scrn' toetsen. U kan de screenshots als bijlage versturen naar info@rabobank.be .
Wij onderzoeken dit dan verder.
Mvg,
Rabobank.be
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Een kleine update: We hebben het probleem kunnen reconstrueren en inderdaad vastgesteld dat de pagina tweemaal geopend werd. De reden hiervoor is naar alle waarschijnlijkheid een foutje in het script achter de knop 'Mijn rekeningen'. Daardoor wordt het script om een nieuw venster te openen dubbel uitgevoerd waarbij één van de nieuwe te openen vensters als 'pop-up' wordt herkend. Dit wordt zo snel mogelijk rechtgezet.Rabobank.be schreef:Beste Frank,fradaems schreef:Hallo,
Groetjes
Frank Daems
Het zeker en vast niet normaal dat het inlogscherm dubbel wordt weergegeven. Dit zijn we zelf nog niet eerder tegengekomen. Als we zelf via Internet Explorer en Firefox de inlogpagina proberen te openen, dan krijgen we telkens slechts één enkel inlogscherm.
Het is in elk geval de moeite om dit verder te onderzoeken.
Zou het eventueel mogelijk zijn om ons een screenshot van de inlogschermen te sturen die u te zien krijgt? Dat doet u best via de 'Ctrl' + 'Print Scrn' toetsen. U kan de screenshots als bijlage versturen naar info@rabobank.be .
Wij onderzoeken dit dan verder.
Mvg,
Rabobank.be
Wel willen we benadrukken dat dit geen enkele invloed heeft of heeft gehad op de veiligheid bij de toegang tot uw rekeningen. U kan nog steeds maar één enkele keer inloggen op uw persoonlijke rekeningen.
Ook in Google Chrome een dubbel login scherm, ééntje als apart tabvenster en ééntje in een pop-up venster, had het nog niet eerder opgemerkt, zal dus een vrij recent foutje zijn.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het probleem is opgelost. Het was inderdaad een foutje in het script van de 'Mijn rekeningen' knop. Onze excuses hiervoor!
U kan wel best eerst de cache van uw browser nog even leegmaken en een nieuw browservenster openen vooraleer het effect zichtbaar is.
U kan wel best eerst de cache van uw browser nog even leegmaken en een nieuw browservenster openen vooraleer het effect zichtbaar is.
Bedankt.
Ik had zo rond 2 uur vanmiddag al opgemerkt dat het dubbele venster verdwenen was.
Groetjes.
Frank Daems
Ik had zo rond 2 uur vanmiddag al opgemerkt dat het dubbele venster verdwenen was.
Groetjes.
Frank Daems