fondswaardeverschil rabo - morningstar
-
- Hero Member
- Contacteer:
fondswaardeverschil rabo - morningstar
Hoe komt het dat dezelfde aandelenfondsen, op deze zaterdagavond, een andere waardenotering hebben in een morningstar portefeuilletool, dan in die van Rabobank ?
.
.
Re: fondswaardeverschil rabo - morningstar
omdat morningstar eerder updates doorvoertnicknamesucks schreef:Hoe komt het dat dezelfde aandelenfondsen, op deze zaterdagavond, een andere waardenotering hebben in een morningstar portefeuilletool, dan in die van Rabobank ?
.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
hoe komt het dat een fonds, op een bepaalde datum in het verleden, lager noteert op morningstar dan op rabobank ?
meerbepaald dit fonds : Fidelity Funds Emerging Europe, Middle East and African Fund
meerbepaald dit fonds : Fidelity Funds Emerging Europe, Middle East and African Fund
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Koersen van fondsen worden meestal aan het einde van een handelsdag bepaald.
Op werkdagen kunnen deze via een aantal websites vanaf 's avonds worden opgevraagd. Sommige websites zijn redelijk snel en hebben de gegevens al beschikbaar tussen 18u en 22u. Bij Rabobank.be wordt onze data aangeleverd door een externe dataleverancier (vwd group) en gebeurt de update van de koersen op onze website meestal in de loop van de nacht.
Het kan dus altijd zijn dat u op bepaalde websites de aangepaste koersen sneller zal terugvinden dan op andere sites.
Soms komt het voor dat we merken dat de koersen op onze publieke pagina's wat vertraging oplopen ten opzichte van de koersen die in onze beveiligde pagina's worden ingelezen. Wij zijn hiervan op de hoogte en werken aan een definitieve oplossing. Binnenkort zullen de koersen trouwens bij ons worden aangeleverd door Morningstar, waardoor deze sneller op de website beschikbaar moeten zijn.
Als u iets meer informatie kan geven (fonds, ISIN code, data, koersen, ...) dan kijken we dit zeker verder na.
Op werkdagen kunnen deze via een aantal websites vanaf 's avonds worden opgevraagd. Sommige websites zijn redelijk snel en hebben de gegevens al beschikbaar tussen 18u en 22u. Bij Rabobank.be wordt onze data aangeleverd door een externe dataleverancier (vwd group) en gebeurt de update van de koersen op onze website meestal in de loop van de nacht.
Het kan dus altijd zijn dat u op bepaalde websites de aangepaste koersen sneller zal terugvinden dan op andere sites.
Soms komt het voor dat we merken dat de koersen op onze publieke pagina's wat vertraging oplopen ten opzichte van de koersen die in onze beveiligde pagina's worden ingelezen. Wij zijn hiervan op de hoogte en werken aan een definitieve oplossing. Binnenkort zullen de koersen trouwens bij ons worden aangeleverd door Morningstar, waardoor deze sneller op de website beschikbaar moeten zijn.
Dit kan verschillende oorzaken hebben maar kan best eens worden opgevolgd. Als het om exact hetzelfde fonds gaat (met dezelfde ISIN code) dan zouden de koersen niet mogen verschillen.hoe komt het dat een fonds, op een bepaalde datum in het verleden, lager noteert op morningstar dan op rabobank ?
Als u iets meer informatie kan geven (fonds, ISIN code, data, koersen, ...) dan kijken we dit zeker verder na.
-
- Hero Member
- Contacteer:
fonds met isincode ; LU0303816705
waardeverschil op 25/1/2011
bij rabo : 13,98
volgens morningstar : 13,85
voor bv 200 stuls geeft dit : 2796 en 2770
een verschil van 26 euro ...
ook bij andere fondsen zie ik een verschil.
Bij morningstar is mijn portefuielle minder waard dan bij rabo en heb ik op dit moment meer verlies
Bij morningstar is mijn portefuielle minder waard dan bij rabo en heb ik op dit moment meer verlies
-
- Hero Member
- Contacteer:
morningstardatum 24/01/2011 = 13.98.
het verschil heeft dus te maken met afrekendatum en uitvoerdatum. (zie andere thread)
De datums in morningstar corrigeren zal waarschijnlijk het verschil opheffen.
het verschil heeft dus te maken met afrekendatum en uitvoerdatum. (zie andere thread)
De datums in morningstar corrigeren zal waarschijnlijk het verschil opheffen.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
nicknamesucks schreef:fonds met isincode ; LU0303816705
Ik heb net onze beveiligde website geraadpleegd om na te gaan welke koersen op onze website gebruikt werden. Dit zijn ook de koersen waarop de waardeberekening van een portefeuille wordt uitgevoerd. Daarbij vond ik volgende informatie:
Koers Fidelity Emerging Europe, Middle-East and African Fund: LU0303816705
24/01/2011: 13,98 EUR
25/01/2011: 13,85 EUR
De koersen stemmen dus wel overeen met de koersen van Morningstar. Kan u ons eventueel laten weten waar u de koers van 25/01 aan 13,98 EUR juist heeft teruggevonden?