Carmignac Patrimoine
Re: Carmignac Patrimoine
Bedankt Robocat. Ik had al zo'n vermoeden, maar dat kunnen toch geen hoge bedragen zijn ...Jammer dat we nog zo lang moeten wachten op die module. Mijn aangifte is anders klaar om te versturen.robokat schreef: Gewoon invoeren in de rekenmodule en je zal vanzelf zien of er een bedrag aan te geven valt.
Zowiezo gaat het niet over een belasting op meerwaarden bij verkoop (winst) maar wel over de belasting op dividenden. Dus je moet de berekening wel doen.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Bedankt in elk geval voor de tip!koen.samyn schreef:Misschien een tip voor Rabobank.be:
Reken voor de klant uit hoeveel er aangegeven moet worden op de personenbelasting en vermeld erbij in welk vak dit moet ingevuld worden en communiceer dit via rekeningafschrift of e-mail of ander kanaal. Aangezien jullie perfect weten hoeveel en wanneer zulke fondsen zijn aangekocht of verkocht, lijkt me dit geen probleem om dit te programmeren (uiteraard met de nodige disclaimers dat rabobank de info van carmignac heeft verkregen en niet verantwoordelijk is, enz...). Dit zou voor iedereen een pak makkelijker zijn. Zowel voor rabobank.be (minder vragen hierover door klanten) als voor de klant zelf (kan niet vergeten of zeggen dat hij van niets wist, want het is voor hem reeds uitgerekend).
Is dit geen goed idee?
Ik zal uw suggestie in elk geval doorgeven aan de verantwoordelijke voor beleggen.
Of dit realistisch is betwijfel ik wel. Carmignac maakt hun berekeningstool beschikbaar zodra ze over alle nodige gegevens beschikken. Carmignac zou ons deze dus eerst moeten bezorgen. Als we dan vervolgens onze bankapplicatie daarvoor zouden moeten aanpassen zouden we al gauw enkele maanden verder zijn, niet meer op tijd dus voor het invullen van uw belastingbrief
simulator voor inkomsten 2010 is beschikbaar op de site van Carmignac
Wie in 2010 over 1 stuk CP beschikte, betaalt een fikse dividendbelasting van ... 4,49 euro
... of ongeveer 0,09% van de inventariswaarde.
... of ongeveer 0,09% van de inventariswaarde.
tiens, bij mij niets te zien hoor :karatekid schreef:simulator voor inkomsten 2010 is beschikbaar op de site van Carmignac
09/05/2011
Binnenkort beschikbaar: de 2010-simulator !
In samenwerking met onze juridische dienst leggen onze bewaarbank en auditeur momenteel de laatste hand aan het updaten van de simulator voor het aangiftejaar 2011.
http://www.carmignac.be/nl/simulateur.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
(en anders uw cache eens leegmaken)
(en anders uw cache eens leegmaken)
IDD ! gevonden
bedankt
-
- Full Member
- Contacteer:
en als men als Belg in het buitenland woont (binnen EU), moet men dan ook die RV betalen ? Ik had nl. ergens gelezen dat, als je in het buitenland woont, je vrijgesteld bent van RV.
Beste,Rabobank.be schreef:In de Europese spaarrichtlijn onderkennen we twee soorten ICB's (instelling voor collectieve belegging).De beleggingsvennootschappen (met rechtspersoonlijkheid) en de beleggingsfondsen (zonder rechtspersoonlijkheid).
Carmignac Patrimoine is een ICB naar Frans recht zonder rechtspersoonlijkheid. Het fonds is ONVERDEELD eigendom van alle deelnemers. Fiscaal gezien bestaat dit fonds dus helemaal niet. Daarom moeten de deelnemers zelf de intresten en dividenden aangeven als roerend inkomen. De juiste code heb ik hier niet bij de hand, maar bevindt zich in het vak buitenlandse roerende inkomsten.
Op onze site Rabobank.be staat bij de productfiche van Carmignac Patrimoine een berekeningsmodule om per deelbewijs het aan te geven inkomen op te vragen. Iemand die deze inkomsten niet aangeeft, doet dus aan belastingontduiking.
En dan de laatste vraag: de roerende voorheffing op spaarrekeningen wordt in zijn totaliteit, dus anoniem, doorgestort naar de fiscus.
Wanneer men via Rabobank deelbewijzen van Carmignac Patrimoine verkoopt, welke kosten, inclusief allerhande belastingen, worden er dan precies afgehouden?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Bij de verkoop van het fonds Carmignac Patrimoine wordt enkel een meerwaardebelasting aangerekend op het obligatiegedeelte van het fonds. Deze zogenaamde meerwaardebelasting wordt berekend aan de hand van de meerwaarde van het fonds en het obligatiegedeelte dat in het fonds aanwezig is en wordt door Rabobank.be bij de verkoop van het fonds ingehouden. Er wordt geen beurstaks aangerekend, ondanks het feit dat het hier om een kapitalisatiefonds gaat. Dit komt omdat het fonds, omwille van de speciale structuur van de beleggingsvennootschap, is vrijgesteld hiervan.Darts schreef:Beste,Rabobank.be schreef:In de Europese spaarrichtlijn onderkennen we twee soorten ICB's (instelling voor collectieve belegging).De beleggingsvennootschappen (met rechtspersoonlijkheid) en de beleggingsfondsen (zonder rechtspersoonlijkheid).
Carmignac Patrimoine is een ICB naar Frans recht zonder rechtspersoonlijkheid. Het fonds is ONVERDEELD eigendom van alle deelnemers. Fiscaal gezien bestaat dit fonds dus helemaal niet. Daarom moeten de deelnemers zelf de intresten en dividenden aangeven als roerend inkomen. De juiste code heb ik hier niet bij de hand, maar bevindt zich in het vak buitenlandse roerende inkomsten.
Op onze site Rabobank.be staat bij de productfiche van Carmignac Patrimoine een berekeningsmodule om per deelbewijs het aan te geven inkomen op te vragen. Iemand die deze inkomsten niet aangeeft, doet dus aan belastingontduiking.
En dan de laatste vraag: de roerende voorheffing op spaarrekeningen wordt in zijn totaliteit, dus anoniem, doorgestort naar de fiscus.
Wanneer men via Rabobank deelbewijzen van Carmignac Patrimoine verkoopt, welke kosten, inclusief allerhande belastingen, worden er dan precies afgehouden?
Een belasting op de dividenden die in het fonds gekapitaliseerd werden dient niet apart betaald te worden bij uitstap maar de dividenden zouden jaarlijks moeten worden opgegeven in de belastingaangifte zoals hierboven reeds eerder beschreven.
Hou er rekening mee dat zelfs wanneer u alle stukken verkoopt u in uw belastingaangifte van het volgende jaar het dividendgedeelte nog dient aan te geven. De calculator die Carmignac via haar site ter beschikking stelt houdt rekening met de verkoop van stukken in de loop van een kalenderjaar.
Rondsurfend naar verdere info over Carmignac Patrimoine, op dit artikel in De Standaard gestoten.
Ik was niet op de hoogte van de 'variant' die ontwikkeld was door Argenta.
Hoe zit het met de prestatie in 2011? Was die tov de andere fondsen opnieuw ondermaats?
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=4I350QOJ" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik was niet op de hoogte van de 'variant' die ontwikkeld was door Argenta.
Hoe zit het met de prestatie in 2011? Was die tov de andere fondsen opnieuw ondermaats?
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=4I350QOJ" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Misschien kan volgend artikel op onze site u meer duiding geven.
Tevens vindt u op onze site ook alle rendementscijfers en kwalitatieve ratings van dit fonds terug.
http://www.rabobank.be/nl/overige-info/ ... 11006.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Tevens vindt u op onze site ook alle rendementscijfers en kwalitatieve ratings van dit fonds terug.
http://www.rabobank.be/nl/overige-info/ ... 11006.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
@dtjw:
ik zat in dat systeem bij Argenta, maar ik ben er uitgestapt (met verlies), om dan rechtstreeks in CP te investeren.
Het gaat over zogenaamde 'structured notes', die vrij complex te begrijpen zijn. Feit is dat ze een deel van je rendement opsouperen, om een soort kapitaalgarantie te bieden. Dalingen van CP worden goed gevolgd, stijgingen veel langzamer.Alleen in het geval dat er lange tijd een zeer constante stijging is, kan je eventueel winst maken t.o.v. een rechtstreekse intekening op CP. Bovendien zit je een beetje vast met de vaste termijn van 6 jaar.
Je kan beter zelf een 'kapitaalsgarantie' voorzien, door een deel in vastrentende beleggingen te steken. Al fonds heeft dit elders al goed uitgelegd.
Zoals je al gemerkt hebt: ik ben geen fan.
ik zat in dat systeem bij Argenta, maar ik ben er uitgestapt (met verlies), om dan rechtstreeks in CP te investeren.
Het gaat over zogenaamde 'structured notes', die vrij complex te begrijpen zijn. Feit is dat ze een deel van je rendement opsouperen, om een soort kapitaalgarantie te bieden. Dalingen van CP worden goed gevolgd, stijgingen veel langzamer.Alleen in het geval dat er lange tijd een zeer constante stijging is, kan je eventueel winst maken t.o.v. een rechtstreekse intekening op CP. Bovendien zit je een beetje vast met de vaste termijn van 6 jaar.
Je kan beter zelf een 'kapitaalsgarantie' voorzien, door een deel in vastrentende beleggingen te steken. Al fonds heeft dit elders al goed uitgelegd.
Zoals je al gemerkt hebt: ik ben geen fan.
@djtw: in feite is zo'n constructie een beetje boerenbedrog.
Men gaat Patrimoine "beveiligen" tegen plotse dalingen met extra optieconstructies. Als er één fonds is die dat zelf al doet, dan is het toch wel Patrimoine, dat zichzelf heel sterk indekt en daar op unieke manier in slaagt.
Argenta beweert dit dus beter te kunnen, maar als dat zo gemakkelijk is, dan zou ieder fonds dat toch ook gewoonweg doen ? En als het niet beter kan, dan heeft het geen meerwaarde, maar vormt het een extra kost die het rendement naar omlaag haalt.
Misschien kan iemand die aangelogd geraakt ( ) bij Argenta eens de koers opzoeken van bvb. XS0545781485 (A.Bond 2017/01/30 Patrimoine Coupon), om te vergelijken met Patrimoine ?
Men gaat Patrimoine "beveiligen" tegen plotse dalingen met extra optieconstructies. Als er één fonds is die dat zelf al doet, dan is het toch wel Patrimoine, dat zichzelf heel sterk indekt en daar op unieke manier in slaagt.
Argenta beweert dit dus beter te kunnen, maar als dat zo gemakkelijk is, dan zou ieder fonds dat toch ook gewoonweg doen ? En als het niet beter kan, dan heeft het geen meerwaarde, maar vormt het een extra kost die het rendement naar omlaag haalt.
Misschien kan iemand die aangelogd geraakt ( ) bij Argenta eens de koers opzoeken van bvb. XS0545781485 (A.Bond 2017/01/30 Patrimoine Coupon), om te vergelijken met Patrimoine ?
Bedankt.Rabobank.be schreef:Misschien kan volgend artikel op onze site u meer duiding geven.
Ik heb op de site van C.P. zelf het rendement gedownload.
Van 03/01/2010 tot 03/01/2012 ging de koers van 4941 € naar 5224 €, ttz +5,7%, dus +2,86% per jaar.
Niet slecht voor crisisjaren, maar ook niet om van je stoel te vallen.
Wat echter meer opvalt, is dat ze zelf aangeven op hun site dat ze er de laatste 3 jaar NIET in slagen de index te kloppen:
Index: +9,99 %
C.P. : + 7,67 %