Nieuwe uittreksels op Rabobank.be
Nieuwe uittreksels op Rabobank.be
Is het mogelijk dat er een foutje sluipt in de procedure voor de melding van een nieuw uittreksel op Rabobank.be?
Mijn laatste verrichting was op 26 mei, en vandaag heb ik een verrichting met memodatum 24 juni ingegeven.
Voor de desbetreffende rekening stond vermeld dat er een nieuw uittreksel was, maar dit is (terug) het uittreksel met (enkel) de verrichting van 26 mei.
Mijn laatste verrichting was op 26 mei, en vandaag heb ik een verrichting met memodatum 24 juni ingegeven.
Voor de desbetreffende rekening stond vermeld dat er een nieuw uittreksel was, maar dit is (terug) het uittreksel met (enkel) de verrichting van 26 mei.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Nieuwe uittreksels op Rabobank.be
Dit kan een normale gang van zaken zijn, afhankelijk van wat u juist deed bij het opvragen van uw rekeninguittreksels, maar het is in elk geval goed om weten hoe de aanlevering van de 'nieuwe uittreksels' nu juist werkt.
In elk geval is het zo dat als u een memo-overschrijving heeft ingebracht voor uitvoering op 24/06 dat er nu nog geen rekeninguittreksel voor deze verrichting beschikbaar kan zijn. Aangezien de verrichting pas zal worden uitgevoerd op 24/06 kan er ten vroegste op 24/06 's avonds een uittreksel voor de verrichting worden aangemaakt.
Waarschijnlijk ziet u staan dat er nog nieuwe uittreksels zijn omdat uw vorige verrichting van mei nog steeds tussen de nieuwe uittreksels staat.
Dat werkt namelijk zo:
Als u een verrichting doet op uw rekening, dan wordt voor deze verrichting een nieuw uittreksel aangemaakt. Op dat ogenblik zal u in het overzicht van uw rekeningen te zien krijgen dat er 'Nieuwe uittreksels' beschikbaar zijn. Er komt een 'Ja' onder te staan.
U kan vervolgens deze nieuwe uittreksels openen, bekijken en eventueel afdrukken. Als u dat gedaan heeft dan sluit u de uittreksels en komt u terug in het scherm waarop het bestand met uittreksels is weergegeven. Het is echter pas wanneer u op deze pagina op de 'Terug' knop klikt, dat het systeem dit herkent als uittreksels die u heeft kunnen openen en die dus niet meer als 'nieuwe uittreksels' moeten worden beschouwd. De reden dat het systeem pas herkent dat een uittreksel niet meer als 'nieuw' moet worden beschouwd als de 'Terug' knop wordt aangeklikt is dat het mogelijk is dat een poging om de uittreksels te openen door het bestand aan te klikken niet altijd wil zeggen dat ze ook daadwerkelijk geopend kunnen worden. Het kan bijvoorbeeld gebeuren dat als Adobe Reader niet correct op uw computer staat geïnstalleerd, het bestand niet onmiddellijk geopend kon worden. In dat geval blijven de nieuwe uittreksels gewoon in het statuut 'Nieuw' staan.
Eens de 'Terug' knop werd aangeklikt verdwijnen de uittreksels uit het statuut 'Nieuw' en worden enkel verrichtingen die plaatsvonden nà het openen van de laatste uittreksels beschouwd als nieuwe uittreksels.
Eens u bovenstaande weet en toepast (dus gewoon na het openen van de nieuwe uittreksels er altijd goed op letten dat u de 'Terug' knop aanklikt) zou dit geen problemen meer mogen opleveren.
Ook nog een tip: U kan uw rekeninguittreksels altijd openen via de functie 'Historiek rekeninguittreksels'. Op die manier kan u zelf gemakkelijk bepalen voor welke periode u de uittreksels wenst op te vragen, ongeacht of deze uittreksels al dan niet 'Nieuw' zijn.
In elk geval is het zo dat als u een memo-overschrijving heeft ingebracht voor uitvoering op 24/06 dat er nu nog geen rekeninguittreksel voor deze verrichting beschikbaar kan zijn. Aangezien de verrichting pas zal worden uitgevoerd op 24/06 kan er ten vroegste op 24/06 's avonds een uittreksel voor de verrichting worden aangemaakt.
Waarschijnlijk ziet u staan dat er nog nieuwe uittreksels zijn omdat uw vorige verrichting van mei nog steeds tussen de nieuwe uittreksels staat.
Dat werkt namelijk zo:
Als u een verrichting doet op uw rekening, dan wordt voor deze verrichting een nieuw uittreksel aangemaakt. Op dat ogenblik zal u in het overzicht van uw rekeningen te zien krijgen dat er 'Nieuwe uittreksels' beschikbaar zijn. Er komt een 'Ja' onder te staan.
U kan vervolgens deze nieuwe uittreksels openen, bekijken en eventueel afdrukken. Als u dat gedaan heeft dan sluit u de uittreksels en komt u terug in het scherm waarop het bestand met uittreksels is weergegeven. Het is echter pas wanneer u op deze pagina op de 'Terug' knop klikt, dat het systeem dit herkent als uittreksels die u heeft kunnen openen en die dus niet meer als 'nieuwe uittreksels' moeten worden beschouwd. De reden dat het systeem pas herkent dat een uittreksel niet meer als 'nieuw' moet worden beschouwd als de 'Terug' knop wordt aangeklikt is dat het mogelijk is dat een poging om de uittreksels te openen door het bestand aan te klikken niet altijd wil zeggen dat ze ook daadwerkelijk geopend kunnen worden. Het kan bijvoorbeeld gebeuren dat als Adobe Reader niet correct op uw computer staat geïnstalleerd, het bestand niet onmiddellijk geopend kon worden. In dat geval blijven de nieuwe uittreksels gewoon in het statuut 'Nieuw' staan.
Eens de 'Terug' knop werd aangeklikt verdwijnen de uittreksels uit het statuut 'Nieuw' en worden enkel verrichtingen die plaatsvonden nà het openen van de laatste uittreksels beschouwd als nieuwe uittreksels.
Eens u bovenstaande weet en toepast (dus gewoon na het openen van de nieuwe uittreksels er altijd goed op letten dat u de 'Terug' knop aanklikt) zou dit geen problemen meer mogen opleveren.
Ook nog een tip: U kan uw rekeninguittreksels altijd openen via de functie 'Historiek rekeninguittreksels'. Op die manier kan u zelf gemakkelijk bepalen voor welke periode u de uittreksels wenst op te vragen, ongeacht of deze uittreksels al dan niet 'Nieuw' zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Beste Raobank,
Kunnen de rekeninguittreksels niet aangepast worden zodat er niet meer voor elke datum een apart blad gemaakt wordt ?
Niet is zo makkelijk om alle verrichtingen gewoon aansluitend onder elkaar te zetten. (datum staat er toch nog bij vermeld)
Zo verspil ik ook niet eindeloos papier waar maar 1 enkele verrichting op gedrukt staat.
Kunnen de rekeninguittreksels niet aangepast worden zodat er niet meer voor elke datum een apart blad gemaakt wordt ?
Niet is zo makkelijk om alle verrichtingen gewoon aansluitend onder elkaar te zetten. (datum staat er toch nog bij vermeld)
Zo verspil ik ook niet eindeloos papier waar maar 1 enkele verrichting op gedrukt staat.
Als je ze gewoon niet meer afprint, maar opslaagt op je pc (liefst af en toe een back-up maken) kost het je geen papier. Goed voor het regenwoud én jouw portemoneeiDB schreef:Beste Raobank,

Hier sluit ik me volledig bij aan, ik zie er telkens tegenop om men afschriften bij jullie af te printen, ik print nu al langs beide kanten, maar dan nog, moet toch iets aan te doen zijn, wat programmeerwerk en het is opgelost.iDB schreef:Beste Raobank,
cp1234 schreef:Hier sluit ik me volledig bij aan, ik zie er telkens tegenop om men afschriften bij jullie af te printen, ik print nu al langs beide kanten, maar dan nog, moet toch iets aan te doen zijn, wat programmeerwerk en het is opgelost.iDB schreef:Beste Raobank,
Ook ik sluit me hierbij aan...
Aha, bedankt voor deze informatie. Ga ik op letten bij een volgend bezoekje.Rabobank.be schreef:Dit kan een normale gang van zaken zijn, afhankelijk van wat u juist deed bij het opvragen van uw rekeninguittreksels, maar het is in elk geval goed om weten hoe de aanlevering van de 'nieuwe uittreksels' nu juist werkt.
<snip>
Dat werkt namelijk zo:
<snip>
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Uw vraag is volledig terecht. Nu is het effectief zo dat een uittreksel per dag wordt aangemaakt en eens aangemaakt blijft dit uittreksel 'statisch'. Eventuele transacties die nadien nog plaatsvinden kunnen niet meer op het al aangemaakte uittreksel worden weergegeven. Zoals altijd in dit soort situaties is de oplossing (het overstappen naar een dynamisch uittreksel) helaas niet zo eenvoudig als vermoed zou kunnen worden. De manier waarop de uittreksels moeten worden aangemaakt moet volledig worden aangepast. Er wordt een oplossing voor dit probleem voorzien in een volledige vernieuwing van onze beveiligde website. Dit zit momenteel in volle ontwikkeling, maar zal waarschijnlijk eerder pas rond eind 2012 beschikbaar zijn.iDB schreef:Beste Raobank,
Anderzijds ben ik het persoonlijk ook wel eens met de post van Maarten. We raden altijd zelf aan om het afdrukken van uw rekeninguittreksels tot een minimum te beperken. U bespaart er zichzelf sowieso een hele hoop tijd, papier en inkt mee. De meeste uittreksels die worden afgedrukt worden in de praktijk zelden of nooit gebruikt en u kan via uw online bankieren op elk gewenst moment alle uittreksels die u mogelijk nodig heeft, opzoeken en afdrukken. Als u éénmaal per jaar (bijvoorbeeld na de uitbetaling van de intresten) een uittreksel afdrukt met daarop de stand van uw rekeningen en u drukt voor de rest enkel de uittreksels af wanneer u ze daadwerkelijk nodig heeft, dan bespaart u heel wat.
Dit terzijde natuurlijk. Het neemt in elk geval niet weg dat we ook vinden dat de aangeleverde uittreksels zo economisch en overzichtelijk mogelijk moeten zijn.
Mij lijkt het een goed idee om een nieuwe topic aan te maken met tips en suggesties voor de toekomstige website van Rabobank.be als Rabobank dit zelf ziet zitten. Als internetbank is een degelijke usability testing van de website essentieel en bepaald het of een internetbank als Rabobank.be staat of valt...
Mijn suggestie: Als ik de benamingen van de rekeningen aanpas kan het zijn dat in sommige vensters toch de oude naam nog verschijnt? Scheelt er iets met de relaties in de Rabobank.be website? (Alhoewel alles op dit moment consistent lijkt op mijn account)
Mijn suggestie: Als ik de benamingen van de rekeningen aanpas kan het zijn dat in sommige vensters toch de oude naam nog verschijnt? Scheelt er iets met de relaties in de Rabobank.be website? (Alhoewel alles op dit moment consistent lijkt op mijn account)
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Natuurlijk vinden wij het een prima idee om alle suggesties voor een betere usability te centraliseren. We kunnen jullie tips zeker goed gebruiken.
Wat de gegeven naam van een rekening betreft: de is inderdaad niet altijd te zien. Wij maken een onderscheid tussen de titel van de rekening zoals Rabo Spaarrekening, Rabo Plus Account, ... en de naam die dat u zelf kan geven aan een bepaalde rekening.
Meestal is de gegeven naam van de rekening te zien, maar dit is technisch niet altijd mogelijk en daarom ziet u soms enkel de titel van de rekening.
Wat de gegeven naam van een rekening betreft: de is inderdaad niet altijd te zien. Wij maken een onderscheid tussen de titel van de rekening zoals Rabo Spaarrekening, Rabo Plus Account, ... en de naam die dat u zelf kan geven aan een bepaalde rekening.
Meestal is de gegeven naam van de rekening te zien, maar dit is technisch niet altijd mogelijk en daarom ziet u soms enkel de titel van de rekening.
Ik blijf de laatste tijd problemen hebben met de uittreksels te downloaden.
Hij zegt dat er nieuwe uittreksels zijn, ik klik erop en ik krijg uittreksels van 2010, iedere keer wanneer ik het probeer krijg ik juist dezelfde uittreksels. Ik klik mooi op de terugknop, maar dat blijkt niet te helpen.
Bij mij spaar en zichtrekening blijf ik dus steeds dezelfde uittreksels krijgen. Bij mijn plusrekening krijg ik wel de nieuwe uittreksels, maar daar heb ik het probleem dat er enkele overschrijvingen ontbreken (er is een tijdsperiode met overschrijvingen nergens terug te vinden op mijn uittreksels).
Is er een reden waarom ik steeds dezelfde uittreksels krijg alhoewel ik op de terugknop klik?
Hij zegt dat er nieuwe uittreksels zijn, ik klik erop en ik krijg uittreksels van 2010, iedere keer wanneer ik het probeer krijg ik juist dezelfde uittreksels. Ik klik mooi op de terugknop, maar dat blijkt niet te helpen.
Bij mij spaar en zichtrekening blijf ik dus steeds dezelfde uittreksels krijgen. Bij mijn plusrekening krijg ik wel de nieuwe uittreksels, maar daar heb ik het probleem dat er enkele overschrijvingen ontbreken (er is een tijdsperiode met overschrijvingen nergens terug te vinden op mijn uittreksels).
Is er een reden waarom ik steeds dezelfde uittreksels krijg alhoewel ik op de terugknop klik?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Bij vorige toelichting misschien niet duidelijk genoeg aangestipt:Maarten schreef:Ik blijf de laatste tijd problemen hebben met de uittreksels te downloaden.
Als u uw 'nieuwe uittreksels' opvraagt dan kan het zijn dat er meer nieuwe uittreksels zijn dan in 1 enkel PDF bestand kan worden weergegeven.
Bijvoorbeeld:
Onder dit overzicht ziet u een knop 'Volgende uittreksels' en een knop 'Terug'.
Als u meteen de 'Terug' knop vanuit dit overzicht aanklikt dan verandert er effectief weinig. U zou eigenlijk eerst naar het laatste bestand met nieuwe uittreksels moeten gaan (door de knop 'Volgende uittreksels' aan te klikken totdat u bij de laatste uittreksels komt) en vervolgens op de 'Terug' knop te klikken. In principe zou u dan moeten terugkeren naar het overzichtsscherm van de rekeningen en zou er achter de bewuste rekening een 'Nee' moeten staan om aan te geven dat er géén nieuwe uittreksels voor deze rekeningen meer zijn.
Over de ontbrekende uittreksels op uw Rabo Plus Account: dit zou moeten worden nagekeken op uw rekeningen. In principe zou elke transactie in uw rekeninguittreksels terug te vinden moeten zijn. Als dat niet zo is dan kunnen we dit best eens specifiek nakijken in uw situatie. U neemt hiervoor best contact op met onze Klantendienst of stuurt een E-mail naar info@rabobank.be
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zo werkt het inderdaad perfect, bedankt. Stom dat ik zelf niet op gekomen was. Ik was een beetje te gefixeerd op de terugknop denk ikRabobank.be schreef: U zou eigenlijk eerst naar het laatste bestand met nieuwe uittreksels moeten gaan (door de knop 'Volgende uittreksels' aan te klikken totdat u bij de laatste uittreksels komt) en vervolgens op de 'Terug' knop te klikken. In principe zou u dan moeten terugkeren naar het overzichtsscherm van de rekeningen en zou er achter de bewuste rekening een 'Nee' moeten staan om aan te geven dat er géén nieuwe uittreksels voor deze rekeningen meer zijn.