Tak 21 Integrale 786
- Spillertwo
- Newbie
- Contacteer:
Tak 21 Integrale 786
Ik ben een investering in uw product Integrale 786 aan het overwegen.
Op het forum heb ik teruggevonden dat men dergelijk contract kan afsluiten via Rabobank en vervolgens via de maatschappij zelf eventuele bijstortingen wel zou kunnen doen in het lopende contract.
Op basis van het advies om de gelden hierin minstens 8 jaar en 1 maand te laten staan om roerende voorheffing en boetes op vervroegde terugtrekking te vermijden had ik graag volgende vraag gesteld:
is het een goed idee om het spaarplan nu reeds te starten zodat deze periode aanvangt welwetende dat het opstartkapitaal beperkt zal zijn maar dat er eind 2013 kan bijgeplaatst worden ?
of telt de periode van 8j en 1m voor iedere bijstorting individueel vanaf de datum van storting van ieder bedrag ?
de verhouding zou wel vrij veel van elkaar afwijken want ik spreek van een start met ongeveer 7500 euro en een bijstorting eind 2013 van ongeveer 50.000 euro
Op het forum heb ik teruggevonden dat men dergelijk contract kan afsluiten via Rabobank en vervolgens via de maatschappij zelf eventuele bijstortingen wel zou kunnen doen in het lopende contract.
Op basis van het advies om de gelden hierin minstens 8 jaar en 1 maand te laten staan om roerende voorheffing en boetes op vervroegde terugtrekking te vermijden had ik graag volgende vraag gesteld:
is het een goed idee om het spaarplan nu reeds te starten zodat deze periode aanvangt welwetende dat het opstartkapitaal beperkt zal zijn maar dat er eind 2013 kan bijgeplaatst worden ?
of telt de periode van 8j en 1m voor iedere bijstorting individueel vanaf de datum van storting van ieder bedrag ?
de verhouding zou wel vrij veel van elkaar afwijken want ik spreek van een start met ongeveer 7500 euro en een bijstorting eind 2013 van ongeveer 50.000 euro
Re: Tak 21 Integrale 786
Het is iets beter om rechtstreeks contract met Integrale aan te gaan dan via de Rabobank.
Voor info kijk de Test-Aankoop (Invest) na.
Voor info kijk de Test-Aankoop (Invest) na.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Beter weet ik zo niet echt, het enigste nadeel vind ik dat je verplicht bent om direct 7500,00€ minimumkapitaal te beleggen, een voorwaarde die je niet hebt bij integrale.
Wat zijn de argumenten van testaankoop Invest om niet via Rabobank maar rechtstreeks via Integrale in te schrijven?
Mij lijkt het handig dat dit online via Rabobank kan gebeuren. (minder papierwerk). Zijn er al spaargidsers die via Rabobank hebben ingetekend en wat is jullie ervaring?
Mij lijkt het handig dat dit online via Rabobank kan gebeuren. (minder papierwerk). Zijn er al spaargidsers die via Rabobank hebben ingetekend en wat is jullie ervaring?
Heeft iemand dit artikel van Test Aankoop Invest of kan iemand zeggen waarom Test Aankoop dit advies geeft?
- Spillertwo
- Newbie
- Contacteer:
Mijn vraag blijft nog steeds:
indien je vandaag zo'n belegging afsluit en je start contract met 1000 euro begint dan meteen de periode van 8 jaar te lopen voor alle volgende stortingen ook ?
als je dan bvb een storting zou doen in 2014 dan zou je deze al na 5 jaar kunnen terugtrekken zonder de betaling van de roerende voorheffing van 15% op een fictief rendement van 4.75% ?
indien je vandaag zo'n belegging afsluit en je start contract met 1000 euro begint dan meteen de periode van 8 jaar te lopen voor alle volgende stortingen ook ?
als je dan bvb een storting zou doen in 2014 dan zou je deze al na 5 jaar kunnen terugtrekken zonder de betaling van de roerende voorheffing van 15% op een fictief rendement van 4.75% ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Inderdaad, de periode van 8 jaar begint de lopen vanaf 'activering' van het contract, dus de datum van uw eerste storting momenteel.
Dus als uw contract nu ingaat, is er geen RV meer verschuldigd vanaf 18/06/2019, dus op de stortingen gedaan in bv 2015 ben je ook geen RV meer verschuldigd vanaf de datum in 2019.²
Dus als uw contract nu ingaat, is er geen RV meer verschuldigd vanaf 18/06/2019, dus op de stortingen gedaan in bv 2015 ben je ook geen RV meer verschuldigd vanaf de datum in 2019.²
Zelfs al heb je momenteel weinig geld, is het mijns inziens, interessant een tak 21 te openen. Vanaf de dag van de eerste storting op je tak 21 rekening begint immers je termijn van 8 jaar + één dag te lopen. Na deze termijn betaal je geen roerende voorheffing meer volgens de huidige wetgeving. Hou bij stortingen wel rekening met een wettelijke taks van 1.1 % + voor de 786 rekening 1 % instapkosten. Ter overweging: Er zijn momenteel verzekeringsmaatschapijen die voor de tak 21 producten de wettelijke taks van 1.1 % voor hun rekening nemen, en verlaagde instapkosten aanbieden. Kijk naar de behaalde rendementen in het verleden, dit geeft een indicatie, geen zekerheid, van rendementen in de toekomst.
- Spillertwo
- Newbie
- Contacteer:
Okay dan is het zaak om hiermee zo snel mogelijk te starten.
Wat ook wel mooi is aan het product van de Integrale is dat er geen ingewikkelde voorwaarden zijn als je vervroegd een stuk wil terugtrekken. Enkel een opzegtermijn van 3 maanden vooraleer je er kan over beschikken.
Is tot hiertoe de enigste die ik gevonden heb die op dit vlak geen ingewikkelde voorwaarden heeft.
Wat ook wel mooi is aan het product van de Integrale is dat er geen ingewikkelde voorwaarden zijn als je vervroegd een stuk wil terugtrekken. Enkel een opzegtermijn van 3 maanden vooraleer je er kan over beschikken.
Is tot hiertoe de enigste die ik gevonden heb die op dit vlak geen ingewikkelde voorwaarden heeft.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Klopt het dat het rendement voor 2010, 3,98% bedraagt?
Spillertwo schreef:Mijn vraag blijft nog steeds:
Iemand die "met voobedachte rade" te werk gaat, stort bv 0,01 euro in heel veel tak-21 contracten ( als ze zo een laag bedrag tenminste toelaten )en na 8 jaar te wachten kan die ONMIDDELLIJK bij al zijn/haar contracten vrijstelling van rv vanaf de eerste dag van de bijstorting krijgen. De 1,1% taks blijft wel altijd voor de noodlijdende belgische staat, die geen geld heeft om een bedrijf te betalen om waterafvoerputjes in het wegdeks te laten reinigen.
Inderdaad.Dat klopt.Brugse Leeuw schreef:Klopt het dat het rendement voor 2010, 3,98% bedraagt?
https://www.spaargids.be/sparen/tak-21/ ... rale_.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Miss Moneypenny
- Full Member
- Contacteer:
Hoi,
het zou moeten zijn dat er verschillende systemen bestaan want op de fiche van Dexia Life Capital ( toch ook een tak 21 dacht ik/ of niet ?) staat geschreven dat de periode van 8 jaar aanvangt bij elke bijkomende storting ?
Als ik hierboven goed gelezen heb, is dit hier niet het geval en zou je dus kunnen veronderstellen dat wanneer je een contract opent bv. dd. 20/06/2011 en een bijstorting doet bv. 20/06/2015 alles vrijkomt na 8 jaar en één dag ; dus dd. 21/06/2019 en dat alles zonder RV van 15 % te moeten betalen ? Lijkt mij zeer interessant wanneer er een som vrijkomt in de tussenperiode van 8 jaar sinds de aanvang van het contract!
Nou als dat zo is, ken ik iemand die bij "de bok is gezet" ( excusez moi le mot )
Is dit nu een uitzondering of is wat hierboven staat ook niet de volledige waarheid ? In ieder geval ben ik weer een boodschap rijker : Lees de kleine lettertjes van elk contract dat je tekent zéééééééééééééér goed !!!
het zou moeten zijn dat er verschillende systemen bestaan want op de fiche van Dexia Life Capital ( toch ook een tak 21 dacht ik/ of niet ?) staat geschreven dat de periode van 8 jaar aanvangt bij elke bijkomende storting ?
Als ik hierboven goed gelezen heb, is dit hier niet het geval en zou je dus kunnen veronderstellen dat wanneer je een contract opent bv. dd. 20/06/2011 en een bijstorting doet bv. 20/06/2015 alles vrijkomt na 8 jaar en één dag ; dus dd. 21/06/2019 en dat alles zonder RV van 15 % te moeten betalen ? Lijkt mij zeer interessant wanneer er een som vrijkomt in de tussenperiode van 8 jaar sinds de aanvang van het contract!
Nou als dat zo is, ken ik iemand die bij "de bok is gezet" ( excusez moi le mot )
Is dit nu een uitzondering of is wat hierboven staat ook niet de volledige waarheid ? In ieder geval ben ik weer een boodschap rijker : Lees de kleine lettertjes van elk contract dat je tekent zéééééééééééééér goed !!!
Miss Moneypenny, maak je geen zorgen. Dexia Life Capital (ook een TAK21) werkt volgens hetzelfde principe. Alle bijstortingen die je doet in de loop van het contract zijn vrij van RV op 8j+1dag te tellen vanaf het begin van het contract.
terloops bij rabobank.be kunnen er GEEN bijstortingen gebeuren
( dit is in de vraag aan rabobank.be )
( dit is in de vraag aan rabobank.be )