Wisselkantoren : waar beste voorwaarden ?
Re: Zaventem luchthaven: Geldautomaten voor dollar en pond
Een nuttige tip die zeker nog zal van pas komen voor de reizigers onder de forumleden ! (waarvoor danksaemonb schreef:Ter info
http://www.brusselsairport.be/nl/blog_b ... 1_1/14472/" onclick="window.open(this.href);return false;
![Cool 8)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cool.gif)
In februari heb ik online US-dollars aangekocht bij Travelex Zaventem, om ze op de dag van ons vertrek af te halen bij hun wisselkantoor in de vertrekhal, en heb ze ter plaatse betaald met Visa.
Zoals vermeld op hun website hebben we voor de online bestelling een goede wisselkoers gekregen.
Spijtig genoeg vind ik de rekening van mijn aankoop niet meer terug, zodat ik hier geen details kan geven.
Ik kan alleen nog zeggen dat alles zeer vlot verlopen is.
Re: Wisselkantoren : waar beste voorwaarden ?
De Argenta bankkaart was vroeger zeer goedkoop om geld af te halen in het buitenland. Helaas is deze dienst tegenwoordig geblokkeerd buiten geografisch Europa.
Ik heb ergens horen vallen dat het nog wel mogelijk is om geld af te halen met de Deutsche Bank bankkaart. Kan iemand dit bevestigen?
Ik heb ergens horen vallen dat het nog wel mogelijk is om geld af te halen met de Deutsche Bank bankkaart. Kan iemand dit bevestigen?
Inderdaad, ondertussen al meermaals met de DB kaart in het buitenland geld afgehaald. Het is trouwens even duur als met hun MasterCard (buiten Europa dan toch). Vanaf bu zijn de DB kaarten danook mijn favorieten om geld in het buitenland af te halen en het komt tot nu toe altijd goedkoper uit dan een wisselkantoor.Pompa schreef:Ik heb ergens horen vallen dat het nog wel mogelijk is om geld af te halen met de Deutsche Bank bankkaart. Kan iemand dit bevestigen?
Re: Zaventem luchthaven: Geldautomaten voor dollar en pond
Ja ik heb er zelf nog geen gebruik van gemaakt, maar blijkbaar is het wel in samenwerking met Travelex kantoor, dus wellicht dezelfde voorwaarden?Nefertari schreef:Een nuttige tip die zeker nog zal van pas komen voor de reizigers onder de forumleden ! (waarvoor danksaemonb schreef:Ter info
http://www.brusselsairport.be/nl/blog_b ... 1_1/14472/" onclick="window.open(this.href);return false;)
In februari heb ik online US-dollars aangekocht bij Travelex Zaventem, om ze op de dag van ons vertrek af te halen bij hun wisselkantoor in de vertrekhal, en heb ze ter plaatse betaald met Visa.
Zoals vermeld op hun website hebben we voor de online bestelling een goede wisselkoers gekregen.
Spijtig genoeg vind ik de rekening van mijn aankoop niet meer terug, zodat ik hier geen details kan geven.
Ik kan alleen nog zeggen dat alles zeer vlot verlopen is.
Ik ga het deze zomer eerst even voor een klein bedrag proberen en zien wat het geeft, want misschien rekenen ze ook nog maestro kosten aan?
Maar voor last minute mensen zoals ik inderdaad handig
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Yep, werkt vrij goed ook omdat er virtueel geen limiet op staat zoalng er maar genoeg geld op je zichtrekening staat.kvaruni schreef:Inderdaad, ondertussen al meermaals met de DB kaart in het buitenland geld afgehaald. Het is trouwens even duur als met hun MasterCard (buiten Europa dan toch). Vanaf bu zijn de DB kaarten danook mijn favorieten om geld in het buitenland af te halen en het komt tot nu toe altijd goedkoper uit dan een wisselkantoor.Pompa schreef:Ik heb ergens horen vallen dat het nog wel mogelijk is om geld af te halen met de Deutsche Bank bankkaart. Kan iemand dit bevestigen?
Ik gebruik de debetkaart eigenlijk zeer weinig, eerder de mastercard, dan kan je einde maand alles op 't gemak afpunten.
Zo heb ik onlangs nog een hotel kunnen contacteren die een kamer dubbel had geboekt op mijn kaart, en ze hebben dat rechtgezet nog voor het van mijn rekening afging.
Alleen de wisselkoersmarge mag voor mijn part nog wat lager, maar je kan niet alles hebben he
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Ik zou zeggen, wat betreft ponden, scandinavische en oost-europese munten is Argenta uiteraard nog het goedkoopst via hun debetkaart.
Niemand weet natuurlijk hoelang dat nog blijft duren, maar dat zei men over Deutsche Bank enekele jaren geleden ook, dat zodra ze in België een voldoende marktaandeel zouden hebben, hun tarieven ook minder interessant zouden worden.
Zie ook artikel in Test-Aankoop :Pompa schreef:De Argenta bankkaart was vroeger zeer goedkoop om geld af te halen in het buitenland. Helaas is deze dienst tegenwoordig geblokkeerd buiten geografisch Europa.
Deblokkering Maestro massaal aangevraagd :
http://www.test-aankoop.be/betalen/debl ... 723753.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb gemerkt dat Zweedse kronen uit de ATM halen in Zweden ook goedkoop is, hiervoor heeft KBC mij geen kosten aangerekend in 2009.saemonb schreef:Ik zou zeggen, wat betreft ponden, scandinavische en oost-europese munten is Argenta uiteraard nog het goedkoopst via hun debetkaart.
zelf ga ik bijna altijd langs bij goffin op falconplein in antwerpen,Tope schreef:Heb altijd geweten dat je in Antwerpen op het Falconplein de beste condities kreeg voor vreemde deviezen.Letsnow schreef:Ik ben onlangs naar de VS geweest en heb mijn geld gewisseld bij een Goffin wisselkantoor. Ik had gehoord dat ze een goede koers gaven. Toen ik nadien vergeleek met de wisselkantoren op de luchthavens in belgie en in het buitenland was ik inderdaad beter af bij Goffin. Of het de beste is dat weet ik niet maar het is beter dan de luchthavens.
Mijn jongste zoon moest daar ook regelmatig geld gaan wisselen toen hij voor een reisbureau werkte (zowat 5 jaar geleden!).
Dat ging vaak om grote bedragen en hij voelde zich niet altijd even veilig om in die buurt zoveel geld per fiets te transporteren.
Alles wordt nl open en bloot aan het loket afgehandeld...
Ondertussen zijn er wel veel kantoren bijgekomen: http://www.goffinchange.be" onclick="window.open(this.href);return false;
soms vraag ik het in mijn citikantoor als ik veel briefjes van 1 USD nodig heb of haal af met argenta of titaniumkaart van db in de us zelf, ga er vier keer per jaar naartoe en dit lijken voor mij de meest voordelige opties te zijn.
Wil je met niet teveel cash rondlopen dan de creditcards, anders gewoon op voorhand bergje cash wisselen als je geen last hebt van een onveiligheidsgevoel ter plaatse.
Wisselkantoren op luchthaven zijn altijd duurder !!
- Higherdemon
- Jr. Member
- Contacteer:
Dus éénmaal een "groot" bedrag afhalen met Visa bvb in Amerika is geen goed idee?
Dacht dat Visa één van de beste wisselkoersen gebruikte?
Misschien wel goede wisselkoersen, maar je mag ook niet de extra transactiekosten vergeten. Dat is meestal een zeker percentage van het afgehaalde bedrag, met een zeker minimum bedrag dat je sowieso betaald.
Voor Europe niet-eurolanden is Visa vaak goedkoper boven een bepaald bedrag (meestal rond de 100 euro). Onder die grens gebruik je best Maestro (indien mogelijk).Higherdemon schreef:Dus éénmaal een "groot" bedrag afhalen met Visa bvb in Amerika is geen goed idee?
Ik weet zelf niet goed wat het voordeligste is voor landen buiten Europa.