Paypal
Re: Paypal
Is hier iemand die weet of Paypal ook voordelen heeft voor de verkoper ?
Heel af en toe verkoop ik eens iets, via tweedehandswebsites, maar daar dit steeds om kleine bedragen ging, was dat nooit een probleem.
Als ik echter iets wens te koop aan te bieden van een vrij grote waarde, is het normaal dat ik dit niet durf opsturen vóór ik zeker weet dat ik mijn geld zal ontvangen.
Anderzijds is het logisch dat de koper ook eerst zekerheid wil.
Zou Paypal in dit geval ook een goede oplossing zijn vanuit het standpunt van de verkoper ?
Heel af en toe verkoop ik eens iets, via tweedehandswebsites, maar daar dit steeds om kleine bedragen ging, was dat nooit een probleem.
Als ik echter iets wens te koop aan te bieden van een vrij grote waarde, is het normaal dat ik dit niet durf opsturen vóór ik zeker weet dat ik mijn geld zal ontvangen.
Anderzijds is het logisch dat de koper ook eerst zekerheid wil.
Zou Paypal in dit geval ook een goede oplossing zijn vanuit het standpunt van de verkoper ?
Voor de verkoper heeft het inderdaad het voordeel dat je zeker bent dat je je geld krijgt.
Hiertegenover staat wel de niet geringe kost van 3.4 % van aankoopbedrag + 0.15 euro
Hiertegenover staat wel de niet geringe kost van 3.4 % van aankoopbedrag + 0.15 euro
Ik gebruik PP al enkele jaren. Nog geen problemen mee gehad.
Let wel op met phishing mails, hier gaan ZEER goed opgezette mails de ronde. Ik heb er zo ook gehad en waar ik normaal een phising mail er zo uit haal, heb ik hier toch even getwijfeld. Het is zo goed gemaakt dat de hyperlinks zelfs verwijzen naar officiële paypal domeinen.
http://www.net-security.org/secworld.php?id=10175" onclick="window.open(this.href);return false;
Let wel op met phishing mails, hier gaan ZEER goed opgezette mails de ronde. Ik heb er zo ook gehad en waar ik normaal een phising mail er zo uit haal, heb ik hier toch even getwijfeld. Het is zo goed gemaakt dat de hyperlinks zelfs verwijzen naar officiële paypal domeinen.
http://www.net-security.org/secworld.php?id=10175" onclick="window.open(this.href);return false;
Het heeft wel heeeeel lang geduurd voor ik enige reactie kreeg op mijn vraag.
Alvast bedankt.
Intussen heb ik pas vrij recent een Paypal rekening geopend om iets te kunnen betalen bij een Nederlandse webwinkel, waar geen mogelijkheid bestond om met kredietkaart te betalen.
Om te verkopen op tweedehands websites heb ik nog geen gebruik van gemaakt van Paypal.
Ook bedankt voor de waarschuwing over phishing mails.
Als nieuweling zou ik het verschil niet gemerkt hebben, maar mijn debet/creditkaart nummers zou ik zéker niet zomaar doorgeven.
Alvast bedankt.
Intussen heb ik pas vrij recent een Paypal rekening geopend om iets te kunnen betalen bij een Nederlandse webwinkel, waar geen mogelijkheid bestond om met kredietkaart te betalen.
Om te verkopen op tweedehands websites heb ik nog geen gebruik van gemaakt van Paypal.
Ook bedankt voor de waarschuwing over phishing mails.
Als nieuweling zou ik het verschil niet gemerkt hebben, maar mijn debet/creditkaart nummers zou ik zéker niet zomaar doorgeven.
Als verkoper is Paypal gewoonweg schandalig duur. Sommige kopers vertrouwen het niet wanneer ze niet met paypal kunnen betalen omdat het hun toch een zekere bescherming bied maar andere kopers zijn dan zelf ook weer niet te vertrouwen omdat ze het systeem gebruiken om hun geld terug te vragen na de verkoop.
Ik heb wel eens één keer een conflict geopend omdat ik op ebay iets had verkocht en de koper wilde niet betalen. Hij had gekozen voor paypal en moest vervolgens wel betalen. Ik heb er toen wel zodanig veel miserie mee gehad dat ik vrijwel direct gestopt ben met verkopen op ebay, zeker toen ik mijn maandelijkse afrekeningen kreeg en de kosten voor het gebruik van Paypal zag.
Ik heb wel eens één keer een conflict geopend omdat ik op ebay iets had verkocht en de koper wilde niet betalen. Hij had gekozen voor paypal en moest vervolgens wel betalen. Ik heb er toen wel zodanig veel miserie mee gehad dat ik vrijwel direct gestopt ben met verkopen op ebay, zeker toen ik mijn maandelijkse afrekeningen kreeg en de kosten voor het gebruik van Paypal zag.
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Als er nog een klein bedrag op je PP rekening staat, kan je dat maar beter laten staan. Ik koop regelmatig iets op het internet en gebruik PP wanneer mogelijk. Stel dat ik iets koop van 100 euro en er staat nog 20 euro op mijn PP rekening dan wordt die eerst gebruikt om te betalen en vervolgens wordt de rest of in dit geval 80 euro van je kredietkaart gehaald.
In de nieuwe Budget&Recht (van Test-Aankoop) staat een artikel over Paypal.
Blijkbaar is er nog niet veel veranderd in vergelijking met de commentaren eerder op dit forum :
de conclusie is : goed en veilig voor kopers, maar er kunnen problemen zijn voor verkopers, met name ingeval van oneerlijke kopers, die beweren de goederen niet, of in slechte staat ontvangen te hebben.
Medewerkers van TA hebben enkele nieuwe Paypal rekeningen geopend en hiermee enkele tests uitgevoerd.
Paypal blokkeert onmiddellijk gedurende een bepaalde tijd het bedrag dat binnenkomt op de verkopersrekening.
Als de koper (in het testgeval "ten onrechte") beweert dat hij niets ontvangen heeft, vraagt Paypal binnen de 2 dagen het verzendingsbewijs aan de verkoper. Als deze dit niet tijdig kan bezorgen (in het testgeval "wegens vakantie"), wordt het betaalde bedrag teruggestort aan de koper en draait de verkoper op voor de onkosten.
Ook zijn volgens TA de Paypal rekeningen niet genoeg beveiligd omdat er enkel een code nodig is om in te loggen.
Blijkbaar is er nog niet veel veranderd in vergelijking met de commentaren eerder op dit forum :
de conclusie is : goed en veilig voor kopers, maar er kunnen problemen zijn voor verkopers, met name ingeval van oneerlijke kopers, die beweren de goederen niet, of in slechte staat ontvangen te hebben.
Medewerkers van TA hebben enkele nieuwe Paypal rekeningen geopend en hiermee enkele tests uitgevoerd.
Paypal blokkeert onmiddellijk gedurende een bepaalde tijd het bedrag dat binnenkomt op de verkopersrekening.
Als de koper (in het testgeval "ten onrechte") beweert dat hij niets ontvangen heeft, vraagt Paypal binnen de 2 dagen het verzendingsbewijs aan de verkoper. Als deze dit niet tijdig kan bezorgen (in het testgeval "wegens vakantie"), wordt het betaalde bedrag teruggestort aan de koper en draait de verkoper op voor de onkosten.
Ook zijn volgens TA de Paypal rekeningen niet genoeg beveiligd omdat er enkel een code nodig is om in te loggen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Als je echt niets ontvangen hebt en de verkoper kan wel een verzendlabel of ander bewijs van verzending voorleggen, krijgt de koper geen terugbetaling ( zelf ondervonden ) Dat ze automatisch het gecontesteerde bedrag blokkeren is m.i. logisch. Als ik me niet vergis is er ook een bepaalde maximumtermijn waarin je je claim moet indienen. Is het na die datum ingediend, wordt er geen rekening meer met gehouden. Dat een paypal rekening onvoldoende beveiligd is hebben ze natuurlijk wel een punt
Ik heb gisteren 14/09/2011 ivm met mijn PayPal-rekening een phishing bericht gekregen met als onderwerp 'account review' !!
Ik heb dit reeds gemeld aan PayPal!
Uitkijken dus !!!
Ik heb dit reeds gemeld aan PayPal!
Uitkijken dus !!!
-
- Newbie
- Contacteer:
Ook ik heb gisteren eens gekeken hoe ik mijn kredietkaart kon koppelen.
Niet fijn om zowel je kredietkaartnummer als je CVC in te moeten geven.
Nu vind ik het niet zo fijn dat een betaalmiddel enkel afgeschermd is met een wachtwoord, of zie ik een extra veilighed over het hoofd.
Houd er even rekening mee dat indien je wachtwoord van je emailadres met kwade bedoelingen gebruikt wordt, veel "vergeten" paswoorden terug aangevraagd kunnen worden.
Niet echt zo fijn lijkt me
Niet fijn om zowel je kredietkaartnummer als je CVC in te moeten geven.
Nu vind ik het niet zo fijn dat een betaalmiddel enkel afgeschermd is met een wachtwoord, of zie ik een extra veilighed over het hoofd.
Houd er even rekening mee dat indien je wachtwoord van je emailadres met kwade bedoelingen gebruikt wordt, veel "vergeten" paswoorden terug aangevraagd kunnen worden.
Niet echt zo fijn lijkt me
Een paypal rekening is gratis te openen zogezegd, maar er staat op deze link dat er wel iets van kosten bijkomen.
Klopt dit???
Klopt dit???
1.70%per transactie heb ik gelezenphineke17 schreef:Een paypal rekening is gratis te openen zogezegd, maar er staat op deze link dat er wel iets van kosten bijkomen.
Klopt dit???
Als je geld ontvangt, dan betaal je een commissie aan Paypal. Als betaalmiddel kost het niets extra (tenzij de website waar je betaalt iets extra rekent, maar zoeken hierin is de boodschap ). Ik gebruik dit systeem altijd als het kan (zonder extra kost uiteraard).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ik zou graag iets kopen via paypal op ebay.
Ik heb geld staan op paypal.
Maar ebay vraagt paypal te koppelen aan een creditcard, maar die heb ik niet.
Kan iemand mij helpen?
Desnoods dat ik mijn geld van paypal terug zet op gewone rekening, maar ik vind het niet hoe ik het moet doen !
Help!
Ik heb geld staan op paypal.
Maar ebay vraagt paypal te koppelen aan een creditcard, maar die heb ik niet.
Kan iemand mij helpen?
Desnoods dat ik mijn geld van paypal terug zet op gewone rekening, maar ik vind het niet hoe ik het moet doen !
Help!
Phineke, mail naar service@paypal.be en vraag hulp. Ze antwoorden daar vlug en duidelijk op je vraag .