Groepsaankopen
Groepsaankopen
Naar aanleiding van koppen xl (canvas vrt) blijkt dat je bij groepsaankopen wanneer je goed uitkijkt heel wat kunt besparen. Toch moet je opletten bij welke websites je aanklopt. Tot welke betrouwbare sites kan ik me richten? Alvast dank
Re: Groepsaankopen
Ik ben eigenlijk zwaar verschoten van de commissie: 50% voor die websites. Er is volgens mij meestal maar 1 partij die er echt beter van wordt: de website. Vele handelaars verdienen niets of verliezen en de consumenten zijn eigenlijk helemaal niet zeker dat ze kwaliteit krijgen. Vele "normale" prijzen worden opgeklopt om toch maar aan die 70% korting te komen.
De meest bekende en grootste is groupon, maar of die echt betrouwbaar is? Geen idee. Er moeten er ongetwijfeld nog andere zijn.
De meest bekende en grootste is groupon, maar of die echt betrouwbaar is? Geen idee. Er moeten er ongetwijfeld nog andere zijn.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Heb al 3maal iets gekocht via groupon. Wel moet je goed opletten wat je koopt en wat de voorwaarden zijn. Had zo een groepsvakantie bij Sunparks aangekocht, maar bleek dat je ze niet tijdens de schoolvakanties kon gebruiken
En met schoolplichtige kinderen ben je dan natuurlijk niets met zo een aanbieding. Maar er bestaat altijd een mogelijkheid om je geld terug te krijgen ( wel wachttijd van 15 dagen ) binnen een bepaalde termijn. Klantendienst antwoord wel steeds, alhoewel het een tijdje kan duren, geen garantie op antwoord binnen de dag
Al bij al moet ik zeggen dat de ervaring wel vrij positief is.
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Bij Groupon heb ik ook al een paar keer iets gekocht (verleden weekend nog tefalpannen) en tot nu toe nog nooit problemen gehad. Je moet inderdaad wel altijd alles lezen voor je iets aankoopt via Groupon. Als het met een datum te maken heeft, is het meestal niet op goede momenten (zoals de schoolvakantie hierboven, of alleen in de week en niet in het weekend,...)freetotax2005@yahoo.com schreef:Heb al 3maal iets gekocht via groupon. Wel moet je goed opletten wat je koopt en wat de voorwaarden zijn. Had zo een groepsvakantie bij Sunparks aangekocht, maar bleek dat je ze niet tijdens de schoolvakanties kon gebruikenEn met schoolplichtige kinderen ben je dan natuurlijk niets met zo een aanbieding. Maar er bestaat altijd een mogelijkheid om je geld terug te krijgen ( wel wachttijd van 15 dagen ) binnen een bepaalde termijn. Klantendienst antwoord wel steeds, alhoewel het een tijdje kan duren, geen garantie op antwoord binnen de dag
Al bij al moet ik zeggen dat de ervaring wel vrij positief is.
op google eens surfen en daar eens groepsaankopen intypen en zien wat er daar dan van komt. daarna reacties van voorgestelde bedrijven lezen. misschien kom je er zo ook nog een pak anderen tegen. ichoosr.com voor de gaas en den ellentrik.
De marges voor de websites zijn nu nog erg hoog, ik kan me moeilijk voorstellen dat dat zo blijft (tenzij enkele groten al de rest uit de markt kunnen kegelen). Ondernemers moeten eerst nadenken alvorens ze meedoen vind ik, achteraf komen klagen dat ze er niks aan overhouden getuigt niet van veel 'visie' vind ik persoonlijk....
Ik heb de reportage ook bekeken. Ik ben niet veel nieuws te weten gekomen. Ik had al veel langer het vermoeden dat ze de prijzen die normaal zouden moeten betaald worden ferm opdrijven om hun deal aantrekkelijker te maken. Wanneer je logisch nadenkt dan zie je zo dat die prijzen dikwijls bij de haren gegrepen zijn. Dat ze het aantal verkopen die op de site staan simpelweg veranderen lijkt me ook volledig voor de hand liggend.
Die zogenaamde groepsaankopen zijn naar mijn mening vooral goed om energie en heel misschien nog enkele andere zaken aan te kopen. Voor de rest zijn het gewoon trukken om de mensen veel meer te laten consumeren, iets wat ook duidelijk werkt blijkt uit de reportage. Mij vangen ze er in ieder geval niet mee al moet ik toegeven dat de verleiding soms groot is.
Die zogenaamde groepsaankopen zijn naar mijn mening vooral goed om energie en heel misschien nog enkele andere zaken aan te kopen. Voor de rest zijn het gewoon trukken om de mensen veel meer te laten consumeren, iets wat ook duidelijk werkt blijkt uit de reportage. Mij vangen ze er in ieder geval niet mee al moet ik toegeven dat de verleiding soms groot is.
-
- VIP member
- Contacteer:
Idd. De grote verliezers zijn eigenlijk de mensen zelf, want waar gaan de bedrijven dan besparen? Op het personeel: minder mensen en slechter betaald, want die kortingen moeten ergens teruggewonnen worden. De handelaars geven al korting en moeten daarenboven nog eens een pak daarvan afstaan aan die website? Ze kunnen beter hun handel sluiten.Vaganzza schreef:Ik ben eigenlijk zwaar verschoten van de commissie: 50% voor die websites. Er is volgens mij meestal maar 1 partij die er echt beter van wordt: de website. Vele handelaars verdienen niets of verliezen
Op lange termijn is gratis en korting een slechte zaak voor de werknemers.