Voorwaarden mastercard Argenta
Voorwaarden mastercard Argenta
Ik heb gisteren een aanvraag ingediend bij Argenta om een MasterCard te bekomen.
Vandaag via mail antwoord gekregen. Argenta stelt de volgende voorwaarden om de MasterCard toe te kennen :
1) openen zichtrekening
2) storten van 2500 Euro op spaarrekening
3) loonsdomiciliëring op zichtrekening
De eerste twee voorwaarden lijken mij normaal en aanvaardbaar. De derde, die loonsdomiciliëring, is dat normaal dat ze dat vragen ?
Ik kan mij nauwelijks voorstelllen dat iedere houder van een MasterCard bij Argenta verplicht wordt om zijn loon verplicht op een Argenta-zichtrekening te moeten storten.
Wat denken jullie van die loonsdomiciliëringsvoorwaarde ?
Bedankt voor jullie reacties
Vandaag via mail antwoord gekregen. Argenta stelt de volgende voorwaarden om de MasterCard toe te kennen :
1) openen zichtrekening
2) storten van 2500 Euro op spaarrekening
3) loonsdomiciliëring op zichtrekening
De eerste twee voorwaarden lijken mij normaal en aanvaardbaar. De derde, die loonsdomiciliëring, is dat normaal dat ze dat vragen ?
Ik kan mij nauwelijks voorstelllen dat iedere houder van een MasterCard bij Argenta verplicht wordt om zijn loon verplicht op een Argenta-zichtrekening te moeten storten.
Wat denken jullie van die loonsdomiciliëringsvoorwaarde ?
Bedankt voor jullie reacties
Re: Voorwaarden mastercard Argenta
Niet normaal dat ze loondomiciliëring, de eerste 2 stappen perfect normaal. De tweede dient gewoon om je solvabiliteit te checken zonder vervelende vragenlijst. Je kan het geld van de spaarrekening halen zodra je je kaart hebt. Misschien een ander kantoor proberen?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- VIP member
- Contacteer:
Zeker dat ze geen loonsoverdracht bedoelen?
Een verplichte loonsdomiciliëring ? Dat zou dan iets totaal nieuw zijn voor Argenta.
Mijn man en ik hebben beiden een Mastercard bij Argenta (op een gezamenlijke zichtrekening) en geen van ons beiden heeft daar ooit een loondomiciliëring gehad.
Wél hebben ze ons bij de aanvraag in het kantoor gevraagd naar onze inkomsten.
Wij hadden toen nog beiden een laag vervangingsinkomen, en dat hebben ze gewoon genoteerd, en verder geen vragen gesteld.
Wat betreft die 2500 euro : die moet je inderdaad (tijdelijk) op een rekening zetten.
Als je ze op een spaarrekening zet, brengt het je nog iets op, en alle rekeningen zijn tóch gratis.
Maar zodra je Mastercard geactiveerd is, kun je, indien je dat wenst, die 2500 euro (of een deel ervan) terug overschrijven naar een andere bankrekening.
Mijn man en ik hebben beiden een Mastercard bij Argenta (op een gezamenlijke zichtrekening) en geen van ons beiden heeft daar ooit een loondomiciliëring gehad.
Wél hebben ze ons bij de aanvraag in het kantoor gevraagd naar onze inkomsten.
Wij hadden toen nog beiden een laag vervangingsinkomen, en dat hebben ze gewoon genoteerd, en verder geen vragen gesteld.
Wat betreft die 2500 euro : die moet je inderdaad (tijdelijk) op een rekening zetten.
Als je ze op een spaarrekening zet, brengt het je nog iets op, en alle rekeningen zijn tóch gratis.
Maar zodra je Mastercard geactiveerd is, kun je, indien je dat wenst, die 2500 euro (of een deel ervan) terug overschrijven naar een andere bankrekening.
Heb intussen mail naar Argenta gestuurd met de vraag om die voorwaarde van loonsdomiciliëring even nader te verklaren.
Benieuwd naar hun uitleg daarvoor. Bij mijn weten vraagt geen enkele bank een loonsdomiciliëring bij aanvraag van een kredietkaart. wat mij betreft : volkomen belachelijke voorwaarde.
Hou jullie op de hoogte van het antwoord van Argenta.
Benieuwd naar hun uitleg daarvoor. Bij mijn weten vraagt geen enkele bank een loonsdomiciliëring bij aanvraag van een kredietkaart. wat mij betreft : volkomen belachelijke voorwaarde.
Hou jullie op de hoogte van het antwoord van Argenta.
Kurkdroog antwoord van Argenta gekregen :
Dit is de nieuwe politiek van Argenta, dit om te vermijden dat er enkel klanten komen voor de gratis kaarten van Argenta.
Me dunkt dat er niet veel nieuwe klanten gaan opdagen met deze nieuwe politiek. Mij jagen ze op deze manier alleszins al weg nog voor ik er goed en wel klant ben ...
Dit is de nieuwe politiek van Argenta, dit om te vermijden dat er enkel klanten komen voor de gratis kaarten van Argenta.
Me dunkt dat er niet veel nieuwe klanten gaan opdagen met deze nieuwe politiek. Mij jagen ze op deze manier alleszins al weg nog voor ik er goed en wel klant ben ...
Misschien moeten ze eerst een beginnen met ervoor te zorgen dat hun internetbankieren werkt en niet constant gaat flippen van 't minste, website onbereikbaar...
Argenta is van een kleine bank ferm gegroeid, maar het groeit een beetje boven hun hoofd.
Oa met hun internetbanking blijven ze stil staan.
En ondertussen maar fondsen proberen aan te smeren als je langs gaat...
Als ze 'voorwaarden' van een grote bank willen stellen moeten ze zich ook zo gedragen. En dat mis ik meer en meer bij Argenta.
Argenta is van een kleine bank ferm gegroeid, maar het groeit een beetje boven hun hoofd.
Oa met hun internetbanking blijven ze stil staan.
En ondertussen maar fondsen proberen aan te smeren als je langs gaat...
Als ze 'voorwaarden' van een grote bank willen stellen moeten ze zich ook zo gedragen. En dat mis ik meer en meer bij Argenta.
@ arno
Ik zou eens een ander kantoor proberen.
Ik zou eens een ander kantoor proberen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Bij Argenta moet je niet meer zijn voor een goede interest op een kasbonnetje of termijnrekening.
Als mijn lopende beleggingen aflopen zal ik waarschijnlijk niet meer bij Argenta aankloppen, ze bieden toch niks meer deftigs buiten die fondsen die het risico volledig bij de koper leggen.
Enkel die gratis kredietkaart en bankkaart kan ik nog smaken. Doen ze dat weg dan mogen ze er een streep onder trekken.
Als mijn lopende beleggingen aflopen zal ik waarschijnlijk niet meer bij Argenta aankloppen, ze bieden toch niks meer deftigs buiten die fondsen die het risico volledig bij de koper leggen.
Enkel die gratis kredietkaart en bankkaart kan ik nog smaken. Doen ze dat weg dan mogen ze er een streep onder trekken.
Laatst gewijzigd door Lukske op 1 september 2011, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
@ vaganza
Heb deze voormiddag ook aanvraag gedaan bij ander kantoor.
Voorwaarden daar :
1) 5000 euro op spaarrekening
2) loonsdomiciliëring
Blijkbaar is het echt wel hun nieuwe politiek en is het niet kantoorgebonden.
Als ik de commentaren hier zo lees, is het voor Argenta blijkbaar hoog tijd om zich eens te bezinnen willen ze niet in een hoog tempo klanten beginnen te verliezen.
Heb deze voormiddag ook aanvraag gedaan bij ander kantoor.
Voorwaarden daar :
1) 5000 euro op spaarrekening
2) loonsdomiciliëring
Blijkbaar is het echt wel hun nieuwe politiek en is het niet kantoorgebonden.
Als ik de commentaren hier zo lees, is het voor Argenta blijkbaar hoog tijd om zich eens te bezinnen willen ze niet in een hoog tempo klanten beginnen te verliezen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Deutsche Bank of Europabank dan maar?
we hebben dit nagevraagd bij argenta hoofdkantoor en dit was hun antwoord:
De kredietkaart is nog steeds gratis te verkrijgen bij Argenta.
Het is wel zo dat Argenta niet aan iedere cliënt die dit vraagt een kredietkaart uitreikt. Er waren in het verleden, en er zijn nog steeds, voorwaarden verbonden aan het verkrijgen van een kredietkaart.
Argenta wil zowel in het belang van de cliënt als in haar eigen belang nagaan of de cliënt zijn verplichtingen zal kunnen nakomen als hij van het aangeboden krediet gebruik maakt. Argenta tracht op basis van het cliëntenprofiel het risico in te schatten.
Om bij nieuwe cliënten het risico te kunnen inschatten worden onder andere de spaartegoeden bekeken en geeft een loondomiciliëring bij Argenta, ons een indicatie over de cliëntenrelatie en het gebruik van de (gratis) zichtrekening.
De kredietkaart is nog steeds gratis te verkrijgen bij Argenta.
Het is wel zo dat Argenta niet aan iedere cliënt die dit vraagt een kredietkaart uitreikt. Er waren in het verleden, en er zijn nog steeds, voorwaarden verbonden aan het verkrijgen van een kredietkaart.
Argenta wil zowel in het belang van de cliënt als in haar eigen belang nagaan of de cliënt zijn verplichtingen zal kunnen nakomen als hij van het aangeboden krediet gebruik maakt. Argenta tracht op basis van het cliëntenprofiel het risico in te schatten.
Om bij nieuwe cliënten het risico te kunnen inschatten worden onder andere de spaartegoeden bekeken en geeft een loondomiciliëring bij Argenta, ons een indicatie over de cliëntenrelatie en het gebruik van de (gratis) zichtrekening.
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb ook een gratis kredietkaart van Argenta. Ik had eerst een Visa maar die werd recent omgezet in een Mastercard. Ik laat mijn loon er niet storten en deed niet trouwens nooit. Wel moest ik toen enkele duizende euro op een spaarrekening zetten maar die heb ik vlug nadat ik de kaart had, weggehaald. Ik hou wel altijd mijn uitgaven goed bij en stort het overeenkomstig bedrag tijdig naar mijn zichtrekening zodat ik niet in problemen kom.
Ik maak ook geen misbruik van de gratis service van Argenta (gratis rekeningen, debet- en kredietkaarten).
- Zodra ik het totaalbedrag van mijn maandelijkse kredietkaart-uitgaven ken, stort ik het bedrag naar mijn Argenta-zichtrekening, vanaf mijn hoofdzichtrekening bij een andere bank.
- Op mijn e-spaarrekening laat ik altijd (als reserve voor noodgevallen) een bedrag staan, dat minstens gelijk is aan het maximaal maandelijks kredietkaartbedrag.
- Op de zichtrekening laat ik ook gans het jaar een klein bedrag staan, en bij buitenlandse vakanties binnen Europa, stort ik er een groter bedrag op, zodat ik kan gebruik maken van mijn gratis debetkaartafhalingen in het buitenland.
Echt een dikke klant ben ik dus niet, maar om de vriendelijke kantoorhouder te plezieren, heb ik mij verleden jaar ook ingeschreven op de Argenco-aandelen.
Indien er ooit zou verplicht worden om een loondomiciëring te doen, dan overweeg ik om af te haken.
- Zodra ik het totaalbedrag van mijn maandelijkse kredietkaart-uitgaven ken, stort ik het bedrag naar mijn Argenta-zichtrekening, vanaf mijn hoofdzichtrekening bij een andere bank.
- Op mijn e-spaarrekening laat ik altijd (als reserve voor noodgevallen) een bedrag staan, dat minstens gelijk is aan het maximaal maandelijks kredietkaartbedrag.
- Op de zichtrekening laat ik ook gans het jaar een klein bedrag staan, en bij buitenlandse vakanties binnen Europa, stort ik er een groter bedrag op, zodat ik kan gebruik maken van mijn gratis debetkaartafhalingen in het buitenland.
Echt een dikke klant ben ik dus niet, maar om de vriendelijke kantoorhouder te plezieren, heb ik mij verleden jaar ook ingeschreven op de Argenco-aandelen.
Indien er ooit zou verplicht worden om een loondomiciëring te doen, dan overweeg ik om af te haken.
Ik overweeg om ook een Mastercard bij Argenta aan te vragen. Ik heb geen cent spaargeld meer bij Argenta, maar wel voor 3000 euro Argenco aandelen. Ik ben benieuwd welke voorwaarden ze mij gaan opleggen.