Voorwaarden mastercard Argenta
Re: Voorwaarden mastercard Argenta
Volgens mij maak je veel kans dat ze dat gaan aanvaarden als "waarborg" voor de aanvraag van een kredietkaart.Maarten schreef:Ik overweeg om ook een Mastercard bij Argenta aan te vragen. Ik heb geen cent spaargeld meer bij Argenta, maar wel voor 3000 euro Argenco aandelen. Ik ben benieuwd welke voorwaarden ze mij gaan opleggen.
Maar zoals in sommige commentaren te lezen is : er zouden ook verschillende voorwaarden gesteld worden afhankelijk van de kantoorhouder.
Argenta mag beweren wat ze willen (zie hun antwoord hierboven) : ridicule voorwaarden zoals loonsdomiciliëring aan een mogelijke nieuwe klant opleggen zonder ook maar enige moeite te doen om mijn klantenprofiel te leren kennen (= geen enkele vraag naar spaarvermogen, loon, beleggingen, ...) : het blijft onbegrijpelijk en haast zelf-destructief van de Argenta-boys :-)
Heb ondertussen een aanvraag gedaan bij DB. Vragenlijst ingevuld. Nauwelijks drie dagen later een persoonlijke brief in de bus en ... je raadt het al : mastercard hier wel aanvaard en zelfs geen sprake van ridicule voorwaarden (= gewoon kortstondig 1000 Euro parkeren op een DB-rekening). Argenta-boys : watch and learn !!!
Heb ondertussen een aanvraag gedaan bij DB. Vragenlijst ingevuld. Nauwelijks drie dagen later een persoonlijke brief in de bus en ... je raadt het al : mastercard hier wel aanvaard en zelfs geen sprake van ridicule voorwaarden (= gewoon kortstondig 1000 Euro parkeren op een DB-rekening). Argenta-boys : watch and learn !!!
Ik heb ook pas een mastercard bij argenta aangevraagd.
Naast de eis om 2500 euro op de rekening te hebben staan, kreeg ik de vragen of ik werk heb, sinds wanneer ik werk, het adres van mijn werk, dan nog eens mijn nettoloon. Dat van die loondomiciliering vroeg ze niet, want bij de vraag van het nettoloon vroeg ik of ze dat niet konden zien op mijn rekening. Maar dat ging blijkbaar niet.
Veel vertrouwen hebben ze niet en dat terwijl ik er al lang klant ben. Jammer! Maarja ze kunnen natuurlijk niet weten wat ik bij Rabobank heb staan en dat ik het forum op spaargids lees.
Naast de eis om 2500 euro op de rekening te hebben staan, kreeg ik de vragen of ik werk heb, sinds wanneer ik werk, het adres van mijn werk, dan nog eens mijn nettoloon. Dat van die loondomiciliering vroeg ze niet, want bij de vraag van het nettoloon vroeg ik of ze dat niet konden zien op mijn rekening. Maar dat ging blijkbaar niet.
Veel vertrouwen hebben ze niet en dat terwijl ik er al lang klant ben. Jammer! Maarja ze kunnen natuurlijk niet weten wat ik bij Rabobank heb staan en dat ik het forum op spaargids lees.
Ik ben vandaag langs het kantoor geweest. Alhoewel ik al 8 jaar klant ben en 3000 euro argenco aandelen heb, vragen ze dat ik 2500 euro op mijn spaar of zichtrekening zet. Ik had de opmerking gemaakt dat ik al voor 3000 euro argenco aandelen heb, dus had de kantoorhoudster gebeld naar Antwerpen om te checken of dat voldoende was, maar niet dus.Nefertari schreef:Volgens mij maak je veel kans dat ze dat gaan aanvaarden als "waarborg" voor de aanvraag van een kredietkaart.Maarten schreef:Ik overweeg om ook een Mastercard bij Argenta aan te vragen. Ik heb geen cent spaargeld meer bij Argenta, maar wel voor 3000 euro Argenco aandelen. Ik ben benieuwd welke voorwaarden ze mij gaan opleggen.
Maar zoals in sommige commentaren te lezen is : er zouden ook verschillende voorwaarden gesteld worden afhankelijk van de kantoorhouder.
BOVENDIEN zei de dame aan de balie dat ze regelmatig controleren of er effectief wel ongeveer rond de 2500 euro op de rekeningen blijft staan!
Ik ga eens kijken of ik niet met Maestro ook mijn betalingen kan doen in Amerika (na het deblokkeren natuurlijk), komt waarschijnlijk nog goedkoper uit ook.
Haha, grappig. Dan controleren ze mijn rekening in ieder geval nietMaarten schreef: BOVENDIEN zei de dame aan de balie dat ze regelmatig controleren of er effectief wel ongeveer rond de 2500 euro op de rekeningen blijft staan!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ja, mijn broer heeft al jarenlang VISA en ondertussen Mastercard bij Argenta en amper enkele 100den euro's op de rekening, daar maken ze geen probleem van. Het is blijkbaar vooral voor de klanten die nog geen mastercard hebben dat ze moeilijk doen.Vaganzza schreef:Haha, grappig. Dan controleren ze mijn rekening in ieder geval nietMaarten schreef: BOVENDIEN zei de dame aan de balie dat ze regelmatig controleren of er effectief wel ongeveer rond de 2500 euro op de rekeningen blijft staan!
bij mij staat daar ook niets op, zelfs op de zichtrekening zet ik maar net genoeg om de uitgaven van de creditcard te dekken.Maarten schreef:Ja, mijn broer heeft al jarenlang VISA en ondertussen Mastercard bij Argenta en amper enkele 100den euro's op de rekening, daar maken ze geen probleem van. Het is blijkbaar vooral voor de klanten die nog geen mastercard hebben dat ze moeilijk doen.Vaganzza schreef:
Haha, grappig. Dan controleren ze mijn rekening in ieder geval niet
ik vind dat Argenta veel van zijn pluimen aan het verliezen is. Vroeger trachtten ze altijd sympathiek over te komen om zoveel mogelijk klanten te ronselen. De laatste jaren zijn de vergoedingen ondermaats en de gratis kaarten krijg je blijkbaar alleen nog als je er veel tegenover stelt. Geef mij dan maar keytrade in combinatie met Deutsche Bank.
Wij zijn klant bij argenta sinds begin september en dit omdat we er een groene lening afgesloten hebben.
We hebben er ook een zicht- en spaarrekening en hebben er dan ook beiden een mastercard aangevraagd. Voorwaarden hiervoor waren enkel 2500 euro op rekening staan hebben. Er werd ons wel gevraagd naar ons inkomen, adres van werkgevers, andere lopende kredieten, enz... Maar loonsdomiciliëring hebben ze ons niet gevraagd... (Misschien omdat we 15000 euro op de spaarrekening daar hebben staan?: dit voor een voordeliger rentetarief op de groene lening) Limiet per kaart is 1250 euro, dat we ofwel tijdelijk of permanent kunnen verhogen naar 2500 euro.
Ik vermoed dat het dus zal afhangen van kantoorhouder tot kantoorhouder...
We hebben er ook een zicht- en spaarrekening en hebben er dan ook beiden een mastercard aangevraagd. Voorwaarden hiervoor waren enkel 2500 euro op rekening staan hebben. Er werd ons wel gevraagd naar ons inkomen, adres van werkgevers, andere lopende kredieten, enz... Maar loonsdomiciliëring hebben ze ons niet gevraagd... (Misschien omdat we 15000 euro op de spaarrekening daar hebben staan?: dit voor een voordeliger rentetarief op de groene lening) Limiet per kaart is 1250 euro, dat we ofwel tijdelijk of permanent kunnen verhogen naar 2500 euro.
Ik vermoed dat het dus zal afhangen van kantoorhouder tot kantoorhouder...
-
- VIP member
- Contacteer:
@Indra: de kantoorhouder verdient al aan je door je groene lening. Je hebt er ook een zicht- en spaarrekening en door je een Visakaart te geven hoopt hij mss in de toekomst je totaalklant te maken.
Moest je gewoon komen voor een gratis visakaart en een gratis rekening, dan verdient hij niks aan jou en das een ander verhaal.
Moest je gewoon komen voor een gratis visakaart en een gratis rekening, dan verdient hij niks aan jou en das een ander verhaal.
Is de eis dat de loon op de rekening komt nu bij alle Argenta kantoren of bij sommige?
Mij hebben ze vorige week wijsgemaakt dat de regels bij alle kantoren zelfde zijn, heeft er iemand afgelopen maand nog een mastercard aangevraagd zonder dat de loon op de rekening moet komen?
Mij hebben ze vorige week wijsgemaakt dat de regels bij alle kantoren zelfde zijn, heeft er iemand afgelopen maand nog een mastercard aangevraagd zonder dat de loon op de rekening moet komen?
Ik heb sinds enkele weken een Mastercard van Argenta. Enige voorwaarde was dat ik min. 2500 euro op mijn rekeningen stortte. Ze hebben enkel een vragenlijst overlopen, dus ze weten wel wat ik min of meer verdien. Mijn loon wordt niet bij Argenta gestort.
Er is nog wel iets veranderd: de kaartlimiet is niet langer 2.500€, maar "slechts" 1.250€.
Naar ik kan zien in mijn internetbankieren is de gebruikslimiet van mijn Argenta MC nog steeds 2500 Euro.
Ik moet er wel bij vermelden dat mijn volledig inkomen elke maand op Argenta gestort wordt.
In de voorwaarden staat inderdaad dat de gebruikslimiet 1250 Euro is, maar ook dat je contact kan opnemen met de kantoorhouder als je deze limiet wenst te verlagen of te verhogen.
Ik moet er wel bij vermelden dat mijn volledig inkomen elke maand op Argenta gestort wordt.
In de voorwaarden staat inderdaad dat de gebruikslimiet 1250 Euro is, maar ook dat je contact kan opnemen met de kantoorhouder als je deze limiet wenst te verlagen of te verhogen.
@ Tope
Ik vermoed dat kaarten die reeds 2.500€ als limiet hebben, niet zullen worden aangepast (of nog niet). Ik heb ook een Argenta MC met een limiet van 2.500€.
Ik vermoed dat kaarten die reeds 2.500€ als limiet hebben, niet zullen worden aangepast (of nog niet). Ik heb ook een Argenta MC met een limiet van 2.500€.
@Alverman Ben je volledig nieuw klant bij argenta? Of heb je nog een leuke spaarrekening?
Kan ik in twee verschillende kantoren een rekening hebben op mijn naam? Zo ja, Als ik een rekening open en vraag erbij een mastercard? zou dit kunnen?
Ismail
Kan ik in twee verschillende kantoren een rekening hebben op mijn naam? Zo ja, Als ik een rekening open en vraag erbij een mastercard? zou dit kunnen?
Ismail