ARCOPAR: nog veilig?
TIP
Wat denken jullie over de aandelen van Arcopar. Dexia heeft ze me jaren geleden aangesmeerd. Uittreden? Wat is jullie mening? Wat is eigenlijk nog de link tussen Dexia en Arcopar én waar komt Arcopar terecht?
Re: ARCOPAR: nog veilig?
ben al een jaar geleden uitgestapt.. Zeker uitstappen brengt toch niets op !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Volgens mij valt Arcopar onder de "staatsgarantie".
Uittreden kon tot 30/09/2011.
Volgende mogelijkheid pas in april 2012.
Dit onder voorwaarden dat max. 10% van de vennoten mag uittreden.
Misschien eens naar de Arcopar info-lijn bellen voor verdere informatie.
Uittreden kon tot 30/09/2011.
Volgende mogelijkheid pas in april 2012.
Dit onder voorwaarden dat max. 10% van de vennoten mag uittreden.
Misschien eens naar de Arcopar info-lijn bellen voor verdere informatie.
Aansmeren ( zelf in hand ) of niets opbrengen vind ik niet correct, maar is het nog veilig dat is de vraag en het belangrijkste, wie kan duidelijkheid geven.
Zoals ik het begrijp uit de informatie op de website van group ARCO, participeert ARCOPAR cvba in Elia, Home Invest Belgium, Retail Estates en Belgacom en een aantal "maatschappelijke investeringen". Dus niet in Dexia. ARCOFIN, dus een andere cvba, investeert voornamelijk in Dexia.
Niet teveel zorgen maken dus, als dit klopt...
en wie participeert er dan in ARCOFIN denk je?joachim schreef:Zoals ik het begrijp uit de informatie op de website van group ARCO, participeert ARCOPAR cvba in Elia, Home Invest Belgium, Retail Estates en Belgacom en een aantal "maatschappelijke investeringen". Dus niet in Dexia. ARCOFIN, dus een andere cvba, investeert voornamelijk in Dexia.
Arcopar heeft via arcofin sinds jaren massaal geïnvesteerd in Dexia en een beetje in andere aandelen. Toen alles goed ging met Dexia was er geen enkel probleem. Sinds 2008 is het aandeel in elkaar gezakt van ongeveer 16 naar 1 €. Het grootste deel van arcopar is dus Dexia en dat is dus zo goed als niets meer waard. Ik zou zo rap mogelijk mijn geld opvragen. (heb dit zelf reeds in augustus gedaan, ik vertrouwde het zaakje niet meer) De eerste zullen nog hun geld terugkrijgen. De laatkomers m.i. zijn eraan voor de moeite.
Bedankt voor de verduidelijking. De investering van arcopar in arcofin staat niet duidelijk op de site van arco.
Na 2008 is de staatswaarborg uitgebreid naar aandelen van coöperatieve venootschappen met minstens de helft van het vermogen geïnvesteerd in de financiële sector.
Na 2008 is de staatswaarborg uitgebreid naar aandelen van coöperatieve venootschappen met minstens de helft van het vermogen geïnvesteerd in de financiële sector.
Uit Arcopar kan je maar gedurende een periode van 6 maanden uitstappen, nl tussen 1 april en 31 september van elk jaar.
Wie ze nu nog heeft zal dus minimaal tot 1 april 2012 moeten wachten om ze te mogen verkopen.
Ik vermoed echter dat de deur tegen dan "om technische reden voor onbepaalde tijd" op slot gaat.
Als ik me niet vergis hebben ze via de laatste algemene vergadering een dergelijke bepaling in hun statuten ingeschereven.
"Maar dat is toch niet erg, mevrouw/mijnheer. Er is staatsgarantie. 'Ooit' zie je je geld wel terug" ga je dan te horen krijgen in je Dexia kantoor.
Wie ze nu nog heeft zal dus minimaal tot 1 april 2012 moeten wachten om ze te mogen verkopen.
Ik vermoed echter dat de deur tegen dan "om technische reden voor onbepaalde tijd" op slot gaat.
Als ik me niet vergis hebben ze via de laatste algemene vergadering een dergelijke bepaling in hun statuten ingeschereven.
"Maar dat is toch niet erg, mevrouw/mijnheer. Er is staatsgarantie. 'Ooit' zie je je geld wel terug" ga je dan te horen krijgen in je Dexia kantoor.
Gevonden op de site van groep Arco:
Nieuws
Stand van zaken waarborg voor de vennoten van erkende coöperatieve vennootschappen (06/10/2011)
[donderdag 6 oktober 2011]
De federale regering heeft reeds 3 maal bevestigd dat zij een waarborgregeling zal aanbieden aan de particuliere vennoten van bestaande erkende coöperatieve vennootschappen waarvan minstens de helft van het vermogen geïnvesteerd is in één of meerdere ondernemingen actief in de financiële sector.
Zij heeft hieromtrent vooreerst twee persmededelingen verspreid: één op 8 oktober 2008 en een tweede op 21 januari 2009.
In de loop van 2009 werd reeds de wettelijke basis (wet van 14 april 2009) gecreëerd waardoor deze staatswaarborg effectief van toepassing kan worden, indien dit nodig mocht zijn. Met andere woorden, de regering kan in het kader van de haar toegekende bevoegdheid het systeem van waarborg invoeren en opstarten, wanneer zij dit nodig acht.
Op 9/9/2011 heeft de regering bevestigd dat er een ontwerp van regeling klaar is.
Groep ARCO bevestigt van haar kant dat haar coöperatieve vennootschappen in aanmerking komen voor deze staatswaarborg en dat zij de regering heeft meegedeeld te willen toetreden tot deze regeling.
06/10/2011
Toch maar afwachten...
Groetjes
Raeymalex
Nieuws
Stand van zaken waarborg voor de vennoten van erkende coöperatieve vennootschappen (06/10/2011)
[donderdag 6 oktober 2011]
De federale regering heeft reeds 3 maal bevestigd dat zij een waarborgregeling zal aanbieden aan de particuliere vennoten van bestaande erkende coöperatieve vennootschappen waarvan minstens de helft van het vermogen geïnvesteerd is in één of meerdere ondernemingen actief in de financiële sector.
Zij heeft hieromtrent vooreerst twee persmededelingen verspreid: één op 8 oktober 2008 en een tweede op 21 januari 2009.
In de loop van 2009 werd reeds de wettelijke basis (wet van 14 april 2009) gecreëerd waardoor deze staatswaarborg effectief van toepassing kan worden, indien dit nodig mocht zijn. Met andere woorden, de regering kan in het kader van de haar toegekende bevoegdheid het systeem van waarborg invoeren en opstarten, wanneer zij dit nodig acht.
Op 9/9/2011 heeft de regering bevestigd dat er een ontwerp van regeling klaar is.
Groep ARCO bevestigt van haar kant dat haar coöperatieve vennootschappen in aanmerking komen voor deze staatswaarborg en dat zij de regering heeft meegedeeld te willen toetreden tot deze regeling.
06/10/2011
Toch maar afwachten...
Groetjes
Raeymalex
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 3-3099.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie dit artikel
Zie dit artikel
Het kapitaal van je aandeel blijft 100% van jou, het enige wat kan gebeuren is dat er volgend jaar geen divident uit betaald word. Het zelfde verhaal is ook van toepassing voor Arcofin en Arcoplus. Voor info bel het nr 0800/99491
Het is waar, het kapitaal blijft van jou. Als ze dit kapitaal om bepaalde redenen echter nooit meer uitbetalen, dan ben je er vet mee!
-
- Newbie
- Contacteer:
Voor de twijfelaars, dit is wat nu in de tijd staat.
--- tekst verwijderd door webmaster, geen teksten copieren zonder toestemming aub ----
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 3-3099.art" onclick="window.open(this.href);return false;
--- tekst verwijderd door webmaster, geen teksten copieren zonder toestemming aub ----
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dus een reynders mannen zegt dat er geen waarborg is.