Electriciteit veranderen. Vast / Variabel
Re: Electriciteit veranderen. Vast / Variabel
Bedankt voor de snelle antwoord.Vaganzza schreef:Net gedaan zonder problemen, zowel voor elektriciteit als gas. Wel nog de afrekening afwachten. Je nieuwe energieleverancier zegt normaal alles voor jou op. Je moet dus zelf geen aangetekende brieven versturen.BigBank schreef:Van Electrabel (vast contract tot 31/05/2011) naar Nuon.Ik had reeds in april 2 aangetekende brieven verstuurd naar Electrabel om mijn contract te beëindigen op 31/05/2011.Ondertussen zie ik dat zij éénzijdig het contract hebben vernieuwd vanaf 01/06/2011 voor onbepepaalde duur???
Heeft iemand ervaring met de overstap van Electrabel naar een nieuwe energieleverancier aub?
Thanx
Waarom heeft dan Electrabel éénzijdig het contract vernieuwd vanaf 01/06/2011 voor onbepepaalde duur???
Moet ik die opzeggen (1 maand) aub?
De tussentijdse fakturen lopen door!!!
Wel nog de afrekening afwachten.Ok.Maar wanneer krijg ik die?
Thanx a lot
Ik heb mijn meterstanden op 1 juni doorgegeven, totnogtoe geen factuur gezien. Die zal wel deze week komen. Maar wanneer ik inlog op hun site dan zie ik wel al staan "punt afgesloten voor levering". Ik heb ook in de loop van de maand mei brieven ontvangen betreffende mijn overstap naar de nieuwe leveranciers (bla bla brief van Electrabel hoe spijtig het wel niet is ......... )
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Jijzelf had in principe niets moeten doen.Enkel Nuon op de hoogte brengen dat jij naar hun wilt overstappen en zij doen alles voor jou.BigBank schreef:Van Electrabel (vast contract tot 30/05/2011) naar Nuon.Ik had reeds in april 2 aangetekende brieven verstuurd naar Electrabel om mijn contract te beëindigen op 31/05/2011.Ondertussen zie ik dat zij éénzijdig het contract heb vernieuwd vanaf 01/06/2011 voor onbepepaalde duur???
Heeft iemand ervaring met de overstap van Electrabel naar een nieuwe energieleverancier aub?
Thanx
Jij zegt dat je in april 2 aangetekende brieven verstuurd hebt.Dat is te laat.Je moet minstens 3 maanden vooropzeg doen denk ik.
Laatst gewijzigd door Davy V op 13 juni 2011, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.test-aankoop.be/mijncontracten/faq/energie/" onclick="window.open(this.href);return false;Davy V schreef:Jijzelf had in principe niets moeten doen.Enkel Nuon op de hoogte brengen dat jij naar hun wilt overstappen en zij doen alles voor jou.BigBank schreef:Van Electrabel (vast contract tot 30/05/2011) naar Nuon.Ik had reeds in april 2 aangetekende brieven verstuurd naar Electrabel om mijn contract te beëindigen op 31/05/2011.Ondertussen zie ik dat zij éénzijdig het contract heb vernieuwd vanaf 01/06/2011 voor onbepepaalde duur???
Thanx
Jij zegt dat je in april 2 aangetekende brieven verstuurd hebt.Dat is te laat.Je moet minstens 3 maanden vooropzeg doen.
Blijkbaar zijn er verschillende opzegtermijnen.Zie link hierboven.Eerst contract goed nalezen.
Letterlijk in Electrabel Contractvoorwaarden rubriek duur
"Een contract van bepaalde duur wordt automatisch verlengd met 1 jaar tenzij u ten laatste één maand vóór de afloop van de dan lopende periode het Contract schriftelijk beëindigt"
Dus één maand is voldoende maar ook bij een onbepaalde duur Contract
Opmerkingen?
Thanx
"Een contract van bepaalde duur wordt automatisch verlengd met 1 jaar tenzij u ten laatste één maand vóór de afloop van de dan lopende periode het Contract schriftelijk beëindigt"
Dus één maand is voldoende maar ook bij een onbepaalde duur Contract
Opmerkingen?
Thanx
een nieuwe website om prijzen te vergelijken:
http://www.mijnenergie.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
wel handig als je je verbruik niet kent, omdat er dan wordt geschat op basis van je voorschotfacturen.
Ecopower werkt blijkbaar voorlopig niet mee aan die site, maar onderaan vind je toch een prijsindicatie voor ecopower. Voor mij nog steeds veruit het goedkoopste, met Nuon Budget als 2de
wel handig als je je verbruik niet kent, omdat er dan wordt geschat op basis van je voorschotfacturen.
Ecopower werkt blijkbaar voorlopig niet mee aan die site, maar onderaan vind je toch een prijsindicatie voor ecopower. Voor mij nog steeds veruit het goedkoopste, met Nuon Budget als 2de
Lanius schreef:een nieuwe website om prijzen te vergelijken:
Site is een commercieel gedoe.
dus wie sponsort staat boven aan.
wie niet sponsort zoals ecopower , onderaan.
de vreg is de enige onafhankelijke site.
al de rest is met tijdelijke promotie's , kortingen.
Ja, maar wie slim is kijkt niet alleen bovenaan, maar dus ook onderaan. En ondanks de kortingen van bepaalde leveranciers is voor mij ecopower nog steeds het goedkoopste. Maar dat zal uiteraard voor iedereen anders zijn afhankelijk van je woonplaats en verbruik. Maar wie zijn verbruik niet echt kent of het niet meteen kan opzoeken, kan die voorschotfacturen invullen en dan krijg je ook al een idee. Gewoon niet in de val trappen en enkel bovenaan kijken :-)
Bij ESSENT krijg je nu 500 euro korting, of zou dat een evengrote brol zijn als Electrabrol
http://www.essent.be/nl/micropage/essen ... 7388403712" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.essent.be/nl/micropage/essen ... 7388403712" onclick="window.open(this.href);return false;
hmmm:
Essent Aardgas Variabel 1 jaar:
Abonnement 33,67 euro
Prijs per kWh: 3,67 euroCent
Essent500 Aardgas variabel (contract 3 + 1 jaar):
Abonnement: 99 euro
Prijs per kWh: 3,76 eurocent
Dus in het ene geval ben je 134 euro kwijt aan abonnementsgeld over 4 jaar, in het andere 396. Je betaalt een flink deel van je korting zelf en je zit 4 jaar aan dezelfde leverancier vast.
Essent Aardgas Variabel 1 jaar:
Abonnement 33,67 euro
Prijs per kWh: 3,67 euroCent
Essent500 Aardgas variabel (contract 3 + 1 jaar):
Abonnement: 99 euro
Prijs per kWh: 3,76 eurocent
Dus in het ene geval ben je 134 euro kwijt aan abonnementsgeld over 4 jaar, in het andere 396. Je betaalt een flink deel van je korting zelf en je zit 4 jaar aan dezelfde leverancier vast.