Veranderen van primaire bank
Veranderen van primaire bank
Enige tijd geleden heb ik een rekening geopend bij Rabobank. Tijdens dit process was het nodig om een eerste overschrijving te doen van mijn bestaande (primaire) bankrekening naar mijn nieuwe rabobank-rekening.
Was dit enkel nodig om mijn identiteit te controleren of is er nog een andere link?
Momenteel ben ik met het process bezig om van primaire bank te veranderen. De oude rekening (waarmee ik dus ooit mijn rabo-rekening geopend heb) wordt dus afgesloten. Moet ik dit doorgeven aan rabo?
Was dit enkel nodig om mijn identiteit te controleren of is er nog een andere link?
Momenteel ben ik met het process bezig om van primaire bank te veranderen. De oude rekening (waarmee ik dus ooit mijn rabo-rekening geopend heb) wordt dus afgesloten. Moet ik dit doorgeven aan rabo?
Re: Veranderen van primaire bank
Welnee, Rabobank heeft niets met je andere banken te maken. Die eerste overschrijving was enkel bedoeld om je rekening te activeren. Moet je niets anders achter zoeken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Veranderen van primaire bank
De eerste verplichte storting die u op uw rekening moet uitvoeren alvorens uw Digipass geactiveerd wordt heeft louter te maken met een extra identiteitscontrole bij het openen van een rekening. Doordat er geen persoonlijk contact is bij het openen van een rekening voeren wij als extra controle een validatie van uw gegevens uit aan de hand van de betalingsgegevens van uw eerste overschrijving, afkomstig van een rekening bij een andere bank, geopend op uw naam. Van zodra uw eerste storting werd uitgevoerd en gevalideerd is, kunnen eventuele nieuwe stortingen op uw Rabobank.be rekeningen van om het even welke andere rekening afkomstig zijn. Er is aan uw Rabobank.be rekeningen geen vaste tegenrekening gekoppeld langswaar uw transacties dienen te worden uitgevoerd. Het wijzigen van uw huisbankier heeft dan ook geen enkele verdere invloed op uw rekeningen bij Rabobank.be en dient niet aan ons te worden doorgegeven.anonymous schreef:Enige tijd geleden heb ik een rekening geopend bij Rabobank. Tijdens dit process was het nodig om een eerste overschrijving te doen van mijn bestaande (primaire) bankrekening naar mijn nieuwe rabobank-rekening.