Prijsverschillen tussen Belgische en buitenlandse supermarkt
Re: Prijsverschillen tussen Belgische en buitenlandse superm
Kijk deze week eens, gewoon uit nieuwsgierigheid, naar de aanbiedingen van Albert Heijn in Belgié en Nederland.
Het tweede artikel gewoon gratis, men noemt dit scharrelweken, ik sla mijn voorraadje op, vele producten als waspoeder blijven lang goed !
Het tweede artikel gewoon gratis, men noemt dit scharrelweken, ik sla mijn voorraadje op, vele producten als waspoeder blijven lang goed !
En wat ik "van hier" geleerd heb: wie AH zegels koopt en een vol boekje inlevert (nominale waarde € 49) ontvangt € 52. Een rendement dus van 6,12%. Eigenlijk is dat een soort van obligatie en met zo'n rendement vind je er niet veel.
Het heeft ook wel wat en het voert me telkens weer even terug naar "de goeie ouwe tijd" van de Végé- en Valoiszegels. Maar bij de AH moet je ze wel kopen. Op sommige momenten hou ik wel van van die nuchter 'ollanders: "Wilt u het kassaticket?". Weer wat papier gespaard en alle beetjes helpen...
Het heeft ook wel wat en het voert me telkens weer even terug naar "de goeie ouwe tijd" van de Végé- en Valoiszegels. Maar bij de AH moet je ze wel kopen. Op sommige momenten hou ik wel van van die nuchter 'ollanders: "Wilt u het kassaticket?". Weer wat papier gespaard en alle beetjes helpen...
Ik ben deze morgen nog even vlug naar de AH geweest, dat is hier maar een (forse) boogscheut vandaan.
Een nederlandse dame voor me aan de kassa had een wel erg volle kar, voor ca. € 100 boodschappen. De zegeltjes wou ze niet. Dat vond ik vreemd. Ik zei: "mevrouw, toe, neemt u de zegeltjes. Dat is € 10 aan zegeltjes en ik koop ze van u voor € 10,20". Dat vond ze goed, dus zo gezegd, zo gedaan.
Dat zou een mens systematisch moeten doen, want daar word je stinkend rijk mee! Met kleine beetjes tegelijk
. De madam een onmiddelijk rendement van 2% en ik binnen een tijd de resterende 4,12%. Waar krijg je dat nog?
Een nederlandse dame voor me aan de kassa had een wel erg volle kar, voor ca. € 100 boodschappen. De zegeltjes wou ze niet. Dat vond ik vreemd. Ik zei: "mevrouw, toe, neemt u de zegeltjes. Dat is € 10 aan zegeltjes en ik koop ze van u voor € 10,20". Dat vond ze goed, dus zo gezegd, zo gedaan.
Dat zou een mens systematisch moeten doen, want daar word je stinkend rijk mee! Met kleine beetjes tegelijk

- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Het is een misvatting dat waspoeder goed blijft. Het 'zwelt en klontert" bij bewaring maar het belangrijkste; verliest ook waskracht.patrick1 schreef:Kijk deze week eens, gewoon uit nieuwsgierigheid, naar de aanbiedingen van Albert Heijn in Belgié en Nederland.
Dit komt omdat er veel enzymen in verwerkt zijn. Dit zijn eiwitten en gaan gewoon kapot door lang te liggen. Ook de oxidatie middelen verliezen hun kracht. Ze maken immers langzaam door de tijd heen zuurstof vrij. Parfums verdwijnen ook dit zelfs door de plastic verpakking door.
Dus niet overdrijven en niet meer kopen dan een paar maanden.
- sonjaavondzon
- Newbie
- Contacteer:
Ik zou dringend eens al de prijzen moeten leren vergelijken om te besparen maar weet niet hoe ik dit het beste organiseer en hoeveel tijd me dit gaat kosten.
hebben jullie tips?
hebben jullie tips?
Ik had het hier onder een andere topic al vermeld: voor de mensen die niet vlakbij Nederland wonen : in Frankrijk heb je NOZ-winkels.
Over spotgoedkoop gesproken: één nadeel: jeweet nooit op voorhand wat het assortiment gaat zijn.
Over spotgoedkoop gesproken: één nadeel: jeweet nooit op voorhand wat het assortiment gaat zijn.
@ Al Fonds: kan je eens wat vertellen over je ervaringen met zo'n NOZ winkels? Zijn dat gewoon overstocks die ze verkopen, producten die bijna over datum zijn ofzo?
De NOZ koopt overstocks, faillissementen enz op. Het zijn allemaal nieuwe producten ( zeker geen tweedehands en geen namaak ) maar natuurlijk hebben ze voor voeding soms producten met een vervaldag die volgende maand of de maand erop ligt. Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit een product gevonden dat "over tijd" is.
Ze verkopen er alles: ik heb er tuinmeubelen gezien, voeding ( pasta, wijn, sauzen, fisdranken, groenten in blik of glas, frisco's en noem maar op ), wasmiddelen, geschenkartikelen, boeken ( natuurlijk meestal en français ), landkaarten ( van 2011 ), kleding, tuinmaterieel, gereedschap. Je kan het zo gek niet vinden of het ligt er.
Natuurlijk: er is geen vast aanbod: het zou kunnen dat je op zoek gaat ( letterlijk te nemen ) naar iets dat je niet gaat vinden. Mischien de week of de maand erop wel ?
Alles hangt of ligt door mekaar ( daarom dat ik schrijf op zoek gaan ) zodat je steeds voor verrassingen komt te staan.
De prijzen zijn meestal weggeefprijzen: kortingen van 60 tot 80 % op de normale winkelprijs zijn gewoon. Vermits ze de dingen spotgoedkoop inkopen, maken ze volgens mij meer winst dan een gewoon grootwarenhuis.
Je vindt NOZ-winkels in alle grote Franse agglommeraties: meestal in de KMO-zones en soms zelfs in hetzelfde gebouw als een Carrefour. Het aanbod van de verschillende winkels verschilt ook erg ( zoekwerk weet je nog )
And last but not least: ik ben er geen aandeelhouder van. Een Franse vriendin leerde ons de zaak kennen.
Ze verkopen er alles: ik heb er tuinmeubelen gezien, voeding ( pasta, wijn, sauzen, fisdranken, groenten in blik of glas, frisco's en noem maar op ), wasmiddelen, geschenkartikelen, boeken ( natuurlijk meestal en français ), landkaarten ( van 2011 ), kleding, tuinmaterieel, gereedschap. Je kan het zo gek niet vinden of het ligt er.
Natuurlijk: er is geen vast aanbod: het zou kunnen dat je op zoek gaat ( letterlijk te nemen ) naar iets dat je niet gaat vinden. Mischien de week of de maand erop wel ?
Alles hangt of ligt door mekaar ( daarom dat ik schrijf op zoek gaan ) zodat je steeds voor verrassingen komt te staan.
De prijzen zijn meestal weggeefprijzen: kortingen van 60 tot 80 % op de normale winkelprijs zijn gewoon. Vermits ze de dingen spotgoedkoop inkopen, maken ze volgens mij meer winst dan een gewoon grootwarenhuis.
Je vindt NOZ-winkels in alle grote Franse agglommeraties: meestal in de KMO-zones en soms zelfs in hetzelfde gebouw als een Carrefour. Het aanbod van de verschillende winkels verschilt ook erg ( zoekwerk weet je nog )
And last but not least: ik ben er geen aandeelhouder van. Een Franse vriendin leerde ons de zaak kennen.
In België zou zo'n initiatief snel in de kiem gesmoord worden. De volgende keer dat ik naar Frankrijk ga spring ik daar ook eens binnen. Hebben die winkels gewone openingsuren? Ik vind er maar weinig over terug op het net.
Ze hebben gewone openingsuren want ze zitten soms in hetzelfde gebouw als de Carrefour.
Verwacht natuurlijk geen grote luxe: het heeft wat weg van hangarverkoop. Buiten staat hun logo op de gevel en daar houdt het mee op.
Het is de moeite om eens af te stappen en er eens rond te neuzen. Ik weet zeker dat je er zaken vindt die je interesseren en zeker aan de prijs van NOZ.
Eens er geweest, dan ga je er nog terug...
Een anekdote: mijn zoon is een hevige Vettel-fan ( F1 ). Ik zag daar een T-shirt van dat team. Hij kon die via het internet kopen aan 38 euro. Ik heb daar 5 euro het stuk betaald en er dan ineens 2 gekocht natuurlijk.
Verwacht natuurlijk geen grote luxe: het heeft wat weg van hangarverkoop. Buiten staat hun logo op de gevel en daar houdt het mee op.
Het is de moeite om eens af te stappen en er eens rond te neuzen. Ik weet zeker dat je er zaken vindt die je interesseren en zeker aan de prijs van NOZ.
Een anekdote: mijn zoon is een hevige Vettel-fan ( F1 ). Ik zag daar een T-shirt van dat team. Hij kon die via het internet kopen aan 38 euro. Ik heb daar 5 euro het stuk betaald en er dan ineens 2 gekocht natuurlijk.
In onze streek (zuidwestvlaanderen) zijn er ook zo'n 'faillissementswinkels'. Je hoeft ervoor niet naar Frankrijk te rijden.
Door zo'n zaken wordt het duidelijk waarom het bij ons zo veel duurder is dan in de buurlanden: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 2_00320211" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedoel je deze:Al Fonds schreef:Ze hebben gewone openingsuren want ze zitten soms in hetzelfde gebouw als de Carrefour.
http://www.nozarrivages.com/#" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VIP member
- Contacteer:
@Wook: ik maakte me ook direct de bedenking. Al jààren weet jan modaal dat we teveel betalen in dit land (voor alles).
Prijsafspraken tussen supermarkte? Geen verrassing.
En wie garandeert er ons dat er geen prijsafspraken zijn tussen de telecomoperatoren (waar we toch ook met stip bovenaan staan in europa qua prijs).
Idem met de rentezetting op de spaarboekjes, waar ons land ook ferm lager scoort dan onze buurlanden. Uitleg over dat er daar minder spaargeld is en dat de banken dus een hogere rentevergoeding geven, zullen maar deels waarheid zijn denk ik.
Geen wonder dat de (werkelijke) inflatie in ons land ook hoger is dan de ons omringende landen.
We worden langs alle kanten leeggezogen door prijsafspraken, ik denk dat dat van die supermarkten maar het topje van de ijsberg is.
Prijsafspraken tussen supermarkte? Geen verrassing.
En wie garandeert er ons dat er geen prijsafspraken zijn tussen de telecomoperatoren (waar we toch ook met stip bovenaan staan in europa qua prijs).
Idem met de rentezetting op de spaarboekjes, waar ons land ook ferm lager scoort dan onze buurlanden. Uitleg over dat er daar minder spaargeld is en dat de banken dus een hogere rentevergoeding geven, zullen maar deels waarheid zijn denk ik.
Geen wonder dat de (werkelijke) inflatie in ons land ook hoger is dan de ons omringende landen.
We worden langs alle kanten leeggezogen door prijsafspraken, ik denk dat dat van die supermarkten maar het topje van de ijsberg is.
Ik ben niet verwonderd over prijsafspraken, ik winkel al jaren zo weinig mogelijk in ons 'dure' land, ik winkel zoveel mogelijk in Nederland, bij Jumbo of AH.
Voorts koop ik bijna alle grotere spullen via internetwinkels.
Ik lees in een artikel, in gemeenten in ons land, waar een Red Market supermarkt of een AH supermarkt is, de prijzen plots tot 30 %, en meer, 'kunnen' dalen. Dan weet je genoeg, he !
Voorts koop ik bijna alle grotere spullen via internetwinkels.
Ik lees in een artikel, in gemeenten in ons land, waar een Red Market supermarkt of een AH supermarkt is, de prijzen plots tot 30 %, en meer, 'kunnen' dalen. Dan weet je genoeg, he !