printer
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: printer
Heb eens gekeken hun goedkoopste laserjet 125 euro en een toner 25 euro. Toch al best stevige prijs voor een zwart wit. Denk niet dat hij scant zelfs.VLblokpate schreef: ↑9 februari 2022, 13:28123inkt is prima leverancier van printer en alle toebehoren. En veel meer dan dat. Je kunt daar ook merk en niet-merk drum en toners kopen.Verviertig schreef: ↑9 februari 2022, 13:02
Kan je een simpele printer aanraden voor print en scanwerk met zo een namaakje? En kan je sturen via pb waar je ze koopt?
-
- Verbannen Gebruiker
Voor zwart wit denk ik dat laserprinter het goedkoopst is op termijn. Voor combinatie met scanner en kopieren is onderstaande Brother een goede optie. Ik denk niet dat elders iets goedkoper gevonden kan worden.Verviertig schreef: ↑10 februari 2022, 08:14 Heb eens gekeken hun goedkoopste laserjet 125 euro en een toner 25 euro. Toch al best stevige prijs voor een zwart wit. Denk niet dat hij scant zelfs.
Dit is nu echter uitverkocht. Maar dat is een probleem dat overal bestaat. Ik heb een jaar geleden een soortgelijke Brother gekocht: ik wou laserprinter zwart wit scanner copier en ik vond er enkel een goedkope (was toch 170 euro) bij 123inkt. Alle andere bol.com, mediamarkt, krefel, andere online: alles was uitverkocht, niet leverbaar, behalve de duurdere modellen.
De types veranderen ook constant. Het lijkt dat ze elke maand een type type uitbrengen en de andere niet meer produceren.
https://www.123inkt.be/Brother-DCP-L253 ... 54946.html
Epson heeft het gamma EcoTank. Met flesjes inkt 4 kleuren aan ong. € 40/pack en je doet er jaren mee, normaal gebruik van 20-30 bladen/maand.
Geen regelmatig gebruik heeft ook weinig invloed op EcoTank's. Wel duurder in aanschaf.
Geen regelmatig gebruik heeft ook weinig invloed op EcoTank's. Wel duurder in aanschaf.
Van de consumentenbond :
Een printer die goedkoop print zonder gedoe met het wisselen van cartridges: dat had Epson voor ogen met de ontwikkeling van haar EcoTank inkjetprinters. Een mooie stap: het is erg fijn dat je geen omkijken hebt naar de hoeveelheid inkt en bijvullen hoeft pas na jaren. De printkwaliteit is voldoende voor alledaags gebruik en de printjes zijn vele malen goedkoper dan die van andere inkjetprinters. De EcoTank is daarmee (ondanks de hoge aankoopprijs) een aanrader.
Inkt voor duizenden afdrukken
De EcoTank-printers worden geleverd met genoeg inkt voor 4000 pagina's in zwart en 6500 in kleur. Een enorm aantal, volgens Epson genoeg om 2 jaar te printen. Dan moet je wel flink doorprinten: gemiddeld zo'n 14 pagina's per dag. Uit een eerdere enquête onder onze consumentenpanel bleek dat de gemiddelde consument slechts zo'n 30 pagina's per maand print. In dat tempo kun je bijna 30 jaar vooruit met de inkt in de EcoTank, als de printer dan nog werkt.
Een printer die goedkoop print zonder gedoe met het wisselen van cartridges: dat had Epson voor ogen met de ontwikkeling van haar EcoTank inkjetprinters. Een mooie stap: het is erg fijn dat je geen omkijken hebt naar de hoeveelheid inkt en bijvullen hoeft pas na jaren. De printkwaliteit is voldoende voor alledaags gebruik en de printjes zijn vele malen goedkoper dan die van andere inkjetprinters. De EcoTank is daarmee (ondanks de hoge aankoopprijs) een aanrader.
Inkt voor duizenden afdrukken
De EcoTank-printers worden geleverd met genoeg inkt voor 4000 pagina's in zwart en 6500 in kleur. Een enorm aantal, volgens Epson genoeg om 2 jaar te printen. Dan moet je wel flink doorprinten: gemiddeld zo'n 14 pagina's per dag. Uit een eerdere enquête onder onze consumentenpanel bleek dat de gemiddelde consument slechts zo'n 30 pagina's per maand print. In dat tempo kun je bijna 30 jaar vooruit met de inkt in de EcoTank, als de printer dan nog werkt.
De scanner van tegenwoordig: te scannen document neerleggen, camera van je peperdure smartphone naar richten en "klik".Verviertig schreef: ↑10 februari 2022, 08:14 Heb eens gekeken hun goedkoopste laserjet 125 euro en een toner 25 euro. Toch al best stevige prijs voor een zwart wit. Denk niet dat hij scant zelfs.
Wil je het iets professioneler doen voorkomen, open het document in de standaard fotoviewer en "crop" het een beetje bij zodat je keukentafel er niet in staat.
Voila, een scan van het document. Ruim voldoende in 99.99% van de gevallen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Tot dat die na 2 jaar stuk is. En dan zit je daar met je duur gekloot. De garantie van 2 jaar maakt dat ik geen dure aankopen meer doe. Helaas. Als ik garantie van 5-10 jaar krijg ben ik bereid 30 procent meer te betalen
-
- Full Member
- Contacteer:
printabout.be is gelijkaardig, wel veel grotere keus qua printers. Ik heb mijn printer daar gekocht.VLblokpate schreef: ↑9 februari 2022, 13:28 123inkt is prima leverancier van printer en alle toebehoren. En veel meer dan dat. Je kunt daar ook merk en niet-merk drum en toners kopen.
Mijn ervaring is net dat er hééél weinig gebeurt op de printermarkt. Het lot zeker van een krimpende markt met weinig tot geen innovatie?VLblokpate schreef: ↑10 februari 2022, 08:42 De types veranderen ook constant. Het lijkt dat ze elke maand een type type uitbrengen en de andere niet meer produceren.
https://www.123inkt.be/Brother-DCP-L253 ... 54946.html
Die Brother DCP/MFC-L25/7xx lijn heb ik bv. ook bekeken als ik op zoek was naar een all-in-one in 2016.
Volgens tweakers bestaat die DCP-L2530 al sinds 2017.
Het profiel van de Topic Starter bekeken?
Een EcoTank printer is echt wel het slechts mogelijke advies.
- donderblomme
- Newbie
Vandaag een all-in-one Epson Expression Home XP-5150 gekocht bij 123inkt ter vervanging van mijn all-in-one Epson SX235W die 10 jaar oud is en hapert bij grote printwerken.
Toen ik voor deze printer merk-inkt (Epson "Appel") kocht kreeg ik een telefoon uit NL met het aanbod hun cartridges uit te proberen, ze betaalden het verschil terug en bij problemen betalen ze alles terug. Alles bleek okee en sindsdien koop ik steeds bij 123inkt.
De xp-5150 heeft vervangcartridges van
45,50€ voor 17ml zwart en 14ml kleuren ipv
65.50€ voor 9.2ml zwart en 6.4ml kleuren
Grote cursussen laten we in een printburo printen.
succes
Toen ik voor deze printer merk-inkt (Epson "Appel") kocht kreeg ik een telefoon uit NL met het aanbod hun cartridges uit te proberen, ze betaalden het verschil terug en bij problemen betalen ze alles terug. Alles bleek okee en sindsdien koop ik steeds bij 123inkt.
De xp-5150 heeft vervangcartridges van
45,50€ voor 17ml zwart en 14ml kleuren ipv
65.50€ voor 9.2ml zwart en 6.4ml kleuren
Grote cursussen laten we in een printburo printen.
succes
Nog iemand nieuwe inzichten om goedkoop te printen ?
Ik heb hier een ding van HP... Zit al ongeveer aan mijn achtste cartridge van 3 ml waarmee je rond de 100 pagina's printen kan. Als de inkt niet eerst opgedroogd is tenminste.
Kleur en zwart, 2 cartridges, kosten samen minimum 30 euro.
De printer kostte iets van een 60 euro ooit in reclame. Een paar jaar geleden.
Ik heb dus al dubbel zoveel aan inkt betaald dan aan de printer![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Ik denk erover om een printer te kopen met redelijk grote tanks waarvan de inkt niet opdroogt.
Ik vraag me ook af of de inkt van 123 inkt zo snel gaat opdrogen als die van HP zelf ...
Een laserprinter, gewoon zwart / geen kleuren, zou me misschien een jaar of acht laten printen, als het niet langer is. Gewoon met de standaard inbegrepen cartridge.
Iemand ideeën ?
Ik heb hier een ding van HP... Zit al ongeveer aan mijn achtste cartridge van 3 ml waarmee je rond de 100 pagina's printen kan. Als de inkt niet eerst opgedroogd is tenminste.
Kleur en zwart, 2 cartridges, kosten samen minimum 30 euro.
De printer kostte iets van een 60 euro ooit in reclame. Een paar jaar geleden.
Ik heb dus al dubbel zoveel aan inkt betaald dan aan de printer
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Ik denk erover om een printer te kopen met redelijk grote tanks waarvan de inkt niet opdroogt.
Ik vraag me ook af of de inkt van 123 inkt zo snel gaat opdrogen als die van HP zelf ...
Een laserprinter, gewoon zwart / geen kleuren, zou me misschien een jaar of acht laten printen, als het niet langer is. Gewoon met de standaard inbegrepen cartridge.
Iemand ideeën ?
Ik heb een HP Deskjet 840C. Al méér dan 25 jaar.
Ik betaal voor mijn zwart HP15 huismerk van 42ml. 16 euro
en voor kleur HP17XL 19 euro.
Dutch Cartridges
https://www.dutchcartridges.nl/
Ik betaal voor mijn zwart HP15 huismerk van 42ml. 16 euro
en voor kleur HP17XL 19 euro.
Dutch Cartridges
https://www.dutchcartridges.nl/
Ik heb al sinds 2011 een laserprinter van Samsung (tegenwoordig is dat van HP
). Kostprijs iets minder dan 80 euro. Iets meer dan 2 jaar geleden heb ik mijn 1e toner gekocht, bij en van 123inkt. Leverkosten incl. iets van een 45 euro, dacht ik. Nog nooit problemen mee gehad.
Het voordeel van een laserprinter is dat de printkop niet kan verdrogen zoals bij een inktjetprinter. Zelf print ik weinig, waardoor dat aspect heel belangrijk voor me was.
Het nadeel is dat hij alleen zwart print. Anders moet je naar heel dure toestellen gaan. De vraag is of je die paar pagina
s die echt in kleur moeten, dan niet beter ergens anders af print.
![Sad :(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/sad.gif)
Het voordeel van een laserprinter is dat de printkop niet kan verdrogen zoals bij een inktjetprinter. Zelf print ik weinig, waardoor dat aspect heel belangrijk voor me was.
Het nadeel is dat hij alleen zwart print. Anders moet je naar heel dure toestellen gaan. De vraag is of je die paar pagina
s die echt in kleur moeten, dan niet beter ergens anders af print.
Ik heb onlangs een Epson Ecotank gekocht. Dit is zonder dure cartridges, maar met inkt die in een reservoir vooraan het toestel gaat. Kostprijs was 260 euro, wat duur is in vergelijking met printers met cartridges, maar je kan er zo'n 4000 pagina's zwart en 7500 pagina's in kleur mee afdrukken. Als gemiddeld gebruiker zou dit voordelig moeten uitkomen na een jaartje of twee.