Private banking: bij welke bank?
TIP
Private banking: bij welke bank?
Hallo, qua private banking, over welke bankinstellingen zijn jullie het meest tevreden?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Private banking: bij welke bank?
150K per bankinstelling. Ik durf niet hoger.EarthNvstr1 schreef: ↑22 november 2021, 16:36Vanaf welk totaal vermogen en welk te beheren vermogen ?
Van geen enkele ze bestaan alleen maar om zoveel mogelijk geld uit uw zakken te halen .
KBC , Deutshe bank allemaal het zelfde .
En voor 150 k heb je geen vermogensbeheerder nodig , heb grotere losse posities in aandelen dan dat .
Met € 150 000 ga je bij bijna geen enkele (private) bank welkom zijn vrees ik.
Nu je Delen zegt, ze hebben ook nog steeds hun Bank de Kremer dochter. Mogelijk kan dit een oplossing zijn?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De vraag was echter: "qua private banking, over welke bankinstellingen zijn jullie het meest tevreden?"
Dat is waar, echter denk ik dat slechts een kleine minderheid op dit forum klant is bij een Private Bank en dat de te beleggen vermogens beperkt zijn. Ik vrees dat de topic starter dezelfde retail fondsen zal voorgesteld krijgen als bij een retail bank.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waarom denk je dat ?
Inderdaad/mogelijks/vermoedelijk.
Maar dat zei je dan niet direct... integendeel zelfs, naast Delen gaf je Bank de Kremer ook aan als "mogelijke oplossing".
Vandaar dus ook mijn eerste vraag aan topic starter ... tussen "private banking" en "private banking" zit mogelijks een groot verschil...
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 22 november 2021, 19:34, 3 keer totaal gewijzigd.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Da's een beetje als op een zelfbouwforum vragen van welke sleutel-op-de-deur firma je het meest tevreden bent.
Met hetzelfde beschikbaar budget ook.
Met hetzelfde beschikbaar budget ook.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Was ooit lid van james van fortis en later van pnb paribas. Bij fortis was het een oudere vriendelijke niet opdringerige man toen die op pensioen ging krijg ik een jonge spring in het veld. Die raade me aan om veel te verkopen en andere fondsen te kopen. Uit en instapkosten weet je en toen heb ik afgehaakt.
De banken kampen zoals andere sectoren met gebrek aan bekwame mensen en dit werd me vlug duidelijk. Dus voorlopig geen private banking, ik ga niet zeggen dat ik het beter doen maar heb alleen mezelf te verwijten als het mis gaat.
De banken kampen zoals andere sectoren met gebrek aan bekwame mensen en dit werd me vlug duidelijk. Dus voorlopig geen private banking, ik ga niet zeggen dat ik het beter doen maar heb alleen mezelf te verwijten als het mis gaat.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Oudere Jongere schreef: ↑22 november 2021, 19:15 Da's een beetje als op een zelfbouwforum vragen van welke sleutel-op-de-deur firma je het meest tevreden bent.

Nuja, SG is breed hé ... dus ik vind de vraag op zich hier niet verkeerd. Maar zoals vaak, ontbreekt het aan details.
Voor zover ik weet (zelf geen ervaring, maar in de familie wel) wordt bij private banking bijna nooit met uit en instapkosten gewerkt. Er is een vaste kost per jaar uitgedrukt in % kapitaal + % winst op kapitaal. In de praktijk meestal iets rond 0.5% kapitaal als je meer dan 1 miljoen in beheer geeft. Op percentage winst dat afgedragen dient te worden heb ik geen zicht.de stucker schreef: ↑22 november 2021, 19:16 Was ooit lid van james van fortis en later van pnb paribas. Bij fortis was het een oudere vriendelijke niet opdringerige man toen die op pensioen ging krijg ik een jonge spring in het veld. Die raade me aan om veel te verkopen en andere fondsen te kopen. Uit en instapkosten weet je en toen heb ik afgehaakt.
Ik hoor goede dingen over kbc private banking, maar met 150000 kom je nier aan de minimale inlegsom denk ik.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Ik doe alles zelf. Is nog plezant ook. En als de private bankers naar jouw spreadsheets vragen nadat je hun haarfijn hebt uitgelegd waarom hun analyse verkeerd is weet je hoe laat het is.. en dat was dan nog de slimste mens die ik in de bankwereld ben tegen gekomen..