proton einde
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: proton einde
jullie hanteren een omgekeerde redenering: ca$h geld kost massa's geld voor de banken (en dus jullie)..Om het geld te distribueren (veiligheidsfirma's+politie), de voorbereiding, het tellen e.d.
Maar dat snappen sommige hier niet (of willen niet)
Eigenlijk zouden ze beter geld uit de muur niet meer kosteloos maken (principe zoals in containerpark: 'de vervuiler betaalt', en elektronisch betalen 'bevoordelen'. Maar dan weer massa negatieve opmerkingen en vluchtroutes om dit mogelijks op de analoge manier te omzeilen
Eigenlijk zouden ze beter geld uit de muur niet meer kosteloos maken (principe zoals in containerpark: 'de vervuiler betaalt', en elektronisch betalen 'bevoordelen'. Maar dan weer massa negatieve opmerkingen en vluchtroutes om dit mogelijks op de analoge manier te omzeilen
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij wordt het pinloos betalen (i.t.t. Proton) óók onmiddellijk geblokkeerd eens je Card Stop hebt gebeld.
proton kunnen ze niet blokkeren dacht ik....Didymus schreef:Correct me if I'm wrong, maar volgens mij wordt het pinloos betalen (i.t.t. Proton) óók onmiddellijk geblokkeerd eens je Card Stop hebt gebeld.
Als jij betaalt bij handelaar, dan laadt hij zijn protonopbrengsten dagelijks/wekelijks op, en krijgt het op zijn rekening gestort.
uw kaart zal na blokkering vanzelfsprekend ook het pinloos betalen onmogelijk maken....het geld staat immers niet meer 'fysiek' op de kaart....
Ja, en dan ga je telkens, net voor je gaat boodschappen doen uw internetbanking opzetten en de limiet instellenanonymous schreef:Waarom niet gewoon instelbaar in je pc-banking op hoeveel € je die grens zelf wil leggen?
Als je het niet gebruikt, 0 €.
Als je het wil gebruiken voor enkel een drankautomaat, 5€
etc.
of van die senioren die niet meer weten wat hun ingestelde limiet is, en dan aan de kassa gaan discuteren dat het toch niet kon dat ze niet kunnen betalen, met extra wachtrij als gevolg...
Als ik boodschappen doe in Auchan in Rijsel, dan heb je ook nog vele Fransen die hun boodschappen betalen met cheques...Blijkbaar willen velen hier naar die tijd terug Dan begin ik lichtjes te koken aan de kassa...en nummertjes dat die moeten opschrijven op de achterkant....pffff
als ge uw smartphone verliest, moet ge eveneens card-stop bellen, maar ik denk dat ik hem gewoon op afstand wis...da's het veiligst (en goedkoopst)anonymous schreef: Nu ga je wel even over in een ander onderwerp. Die app is m.i. nuttiger én veiliger. Je kan je smartphone beveiligen met een code of "sweep"-beveiliging of dergelijke. Tegenwoordig kan je zelf je smartphone blokkeren of wissen op afstand als hij gestolen wordt e.d.
Limiet instellen zou toch mooi zijn.
Zou die van mij ook op 0 zetten. Gebruik nooit proton. Dus aan pinloos betalen geen behoefte.
Ga ik naar het warenhuis, moet ik 5€ betalen, dan kan ik toch gewoon mijn pincode ingeven. Doe ik nu ook al voor zulke kleine bedragen.
Zou die van mij ook op 0 zetten. Gebruik nooit proton. Dus aan pinloos betalen geen behoefte.
Ga ik naar het warenhuis, moet ik 5€ betalen, dan kan ik toch gewoon mijn pincode ingeven. Doe ik nu ook al voor zulke kleine bedragen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wat 'n hypocrisie, cash geld moet bescherming hebben, digitaal geld niet, dat stelen ze met miljarden, biljoenen euro's. (Euribor, Libor, ...) als het "digitaal" gestolen wordt moet er geen controle zijn, dan gaat het door de mazen van het net, dan is het plots geen "geld" meer. Controlemechanismes laten alles oogluikend toe en eens het gefraudeerde bedrag niet meer door de mens te vatten is wordt de beerput open getrokken, de betrokken personen moeten dan een -nominaal- "astronomische boete" betalen die amper 0,002% van de fraude inhoudt.satsurfer schreef:jullie hanteren een omgekeerde redenering: ca$h geld kost massa's geld voor de banken (en dus jullie)..Om het geld te distribueren (veiligheidsfirma's+politie), de voorbereiding, het tellen e.d.
De overheden dwingen de burgers in het digitale, ze laten geen optie meer om 'n andere visie te hebben, iedereen moet het bad in. Over 'n paar maand kan je zelfs geen relax-zetel meer kopen met cash. Lonen moeten giraal, grotere betalingen moeten giraal, ... Ze gaan niemand nog de kans geven om uit "het systeem" te stappen tot het huidige financiële systeem in elkaar klapt en iedereen in de klappen deelt. Als iedereen in de klappen deelt wordt het maatschappelijk iets beter aanvaard. Wat is er moeilijk aan om de keuze te laten bij iedere kaarthouder of hij deze optie wil of niet. Je was ooit toch vrij om ZELF te kiezen of je geld wou opladen op je proton of niet? Waarom moet het dan nu weer door ons strot geramd worden.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik had begrepen dat elke bank voor zich moet uitmaken of zijn klanten zich kunnen uitschrijven hiervoor en wat hun maximum bedrag is.
Volgens mij heeft niemand hier geschreven terug te willen naar de cheques.satsurfer schreef:Blijkbaar willen velen hier naar die tijd terug Dan begin ik lichtjes te koken aan de kassa...en nummertjes dat die moeten opschrijven op de achterkant....pffff
Wie tegen is, wil gewoon dat betalen zonder pincode optioneel is. Da's toch niet teveel gevraagd, dacht ik ?
Die 'eurocheques' waren trouwens ook niet veilig, wegens "7.000 BEF waard" per cheque. Aangezien de meesten toen bij verlies/diefstal niet 1 cheque maar een chequeboekje kwijt waren ...
Er is daar indertijd een aflevering aan gewijd (door "http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikken_en_Wegen", dacht ik).
De studio zat vol met mensen die tienduizenden, sommigen honderduizenden BEF kwijt waren ...
Diezelfde avond heb ik de cheques die ik nog had opgestookt; nochtans werd mij eerder door de bank ook gezegd dat het een veilig betaalmiddel was...
In Amerika gebruiken nog heel veel winkels enkel je magnetische strip zonder code(Mastercard).djtw schreef:Ik doe vaak genoeg betalingen (in winkels, hotels,...) in het buitenland, en ik kan zeggen:
Je hebt WEL een pincode nodig, zowel op je gewone bankkaart met Maestro als op je Mastercard.
Meer nieuws over betalen met bankkaart zonder pincode:J Lawieck schreef:Wie tegen is, wil gewoon dat betalen zonder pincode optioneel is. Da's toch niet teveel gevraagd, dacht ik ?
"Wilt u liever niet zonder pincode betalen?
U kunt de functie Betalen zonder pincode aan- en uitzetten in uw kaartbeheer in KBC-Online, of langs het kantoor gaan om dat te laten doen. En natuurlijk kunt u nog altijd met pincode betalen."
http://www.kbc.be/proton" onclick="window.open(this.href);return false;
Die functie hebben we (m'n pa en ik) bij kbc helaas nog niet gevonden ...
Volgens uw link is dat pas vanaf juni 2014.
Juni 2014 is eind volgende week al (geprobeerd op zondag 25/5/2014)
En 1 week vo'o'r het in voege gaat al kunnen uitzetten, lijkt mij toch niet teveel gevraagd?
Ook al omdat de "datum van kennisgeving" 23/5/2014 is. Wat doe je als je die reglementswijziging leest? Asap aanpassen zodat je het niet vergeet. Toch?
En 1 week vo'o'r het in voege gaat al kunnen uitzetten, lijkt mij toch niet teveel gevraagd?
Ook al omdat de "datum van kennisgeving" 23/5/2014 is. Wat doe je als je die reglementswijziging leest? Asap aanpassen zodat je het niet vergeet. Toch?
Juni duurt 30 dagen. Als dat systeem op 30 juni in voege treedt is het evengoed vanaf juni.
Even dit terug onder de aandacht brengen.
Ondertussen is dit nieuwe systeem in voege.
De regels die ik nu zie (kan het zijn dat ze van bank tot bank verschillen?):
* Je kan dus transacties doen aan bepaalde apparaten (o.a. drank, snoep- automaten) van maximaal 25€ / transactie.
* Vanaf dat je (d.m.v. verschillende opeenvolgende transacties) de 50€ overschreden hebt, kan je geen nieuwe pin-loze transactie meer doen.
* Als je je kaart terug gebruikt waar je je PINcode moest intoetsen (vb: mistercash automaat, betaling in een winkel waar je je pin moet intoetsen, etc), begint die limiet van 50€ terug van 0
Nu kan ik me (voorlopig) niet inbeelden waar ik gebruik kan maken van deze functionaliteit.
50€ limiet vind ik ook wat veel...
Zeker als je meerdere bankkaarten in je portefeuille zitten hebt en je deze verliest of gestolen wordt.
In de online banking omgeving van mijn bank (KBC) kan je de limiet ook niet instellen. Enkel in- of uitschakelen. Bij deze dus uitgeschakeld tot nader order.
Bij Keytrade bank wordt de mogelijkheid tot pinloze transacties nog niet aangeboden.
Ondertussen is dit nieuwe systeem in voege.
De regels die ik nu zie (kan het zijn dat ze van bank tot bank verschillen?):
* Je kan dus transacties doen aan bepaalde apparaten (o.a. drank, snoep- automaten) van maximaal 25€ / transactie.
* Vanaf dat je (d.m.v. verschillende opeenvolgende transacties) de 50€ overschreden hebt, kan je geen nieuwe pin-loze transactie meer doen.
* Als je je kaart terug gebruikt waar je je PINcode moest intoetsen (vb: mistercash automaat, betaling in een winkel waar je je pin moet intoetsen, etc), begint die limiet van 50€ terug van 0
Nu kan ik me (voorlopig) niet inbeelden waar ik gebruik kan maken van deze functionaliteit.
50€ limiet vind ik ook wat veel...
Zeker als je meerdere bankkaarten in je portefeuille zitten hebt en je deze verliest of gestolen wordt.
In de online banking omgeving van mijn bank (KBC) kan je de limiet ook niet instellen. Enkel in- of uitschakelen. Bij deze dus uitgeschakeld tot nader order.
Bij Keytrade bank wordt de mogelijkheid tot pinloze transacties nog niet aangeboden.
Ik heb 2 maanden geleden in Gent met bankkaart betaald aan de parkeermeter zonder pincode (heb nooit proton gehad), het was iets van €1. Super systeem Parkeer-gelden betalen per sms ook super trouwens