PSA Bank België stopt spaarboekjes.
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: PSA Bank België stopt spaarboekjes.
Het zit goed verstopt, maar het is wel te vinden op de Keytrade website:Krulle schreef:Kan iemand mij vertellen wat de Distingo (niet de plus) rekening momenteel opbrengt voor vers geld?
Sinds de overstap naar Keytrade in gang is gezet vind ik die info nergens terug.
https://www.keytradebank.be/nl/support/ ... dium=email
en zoeken onder PSA Bank -> Bank -> welke zijn de rentevoeten van toepassing
De rentevoeten zijn ongewijzigd.
De rentevoeten waarvan u bij PSA Bank genoot zijn van toepassing bij Keytrade Bank.
Distingo: Basisrente 0,45% en getrouwheidspremie van 0,10%
Distingo Plus: Basisrente 0,05% en getrouwheidspremie van 0,60%
Indien ons rentebeleid ons noodzaakt deze rentevoeten aan te passen, zullen wij u conform de wetgeving u hiervan op de hoogte brengen via email.
Dus inderdaad:
het lijkt er op dat je ook nu nog kan sparen op die Distingo (plus) spaarrekeningen via het Keytrade platform vermits de veel hogere rentes nog niet gelijkgeschakeld zijn met die van de eigen Keytrade spaarproducten.
Persoonlijk had ik gedacht dat die rekeningen meteen gingen gesloten worden voor nieuwe storingen en/of dat de rentes meteen gelijkgeschakeld zouden worden met die op de vergelijkbare Keytrade producten, maar (nog) niet dus...
Geen idee of er een wettelijke bepaling is die dat momenteel verhindert, of dat het domweg een vergetelheid is van Keytrade, maar profiteer ervan zo lang het nog kan, zou ik zeggen, want dit is vrij zot eigenlijk en blijft denk ik niet lang meer duren.
bedankt voor de update al ben ik vrij zeker dat dit punt werd toegevoegd na mijn vorige reactie van 6 december, misschien leest Keytrade hier wel mee ....
het gras is altijd groener aan de overkant
Geachte cliënt,
Vanaf 2 januari 2017 zullen de rentevoeten van de Spaarrekening Distingo en Spaarrekening Distingo PLUS, gereglementeerde spaarrekeningen van Keytrade Bank, op volgende manier zijn samengesteld:
• Spaarrekening Distingo(1): 0,10% basisrente en 0,10% getrouwheidspremie, berekend op jaarbasis en van toepassing op bedragen tot € 1.000.000. De Spaarrekening Distingo richt zich vooral naar klanten die regelmatig over hun spaargeld wensen te beschikken.
• Spaarrekening Distingo PLUS(2): 0,05% basisrente en 0,20% getrouwheidspremie, berekend op jaarbasis en van toepassing op bedragen tot € 1.000.000. De Spaarrekening Distingo PLUS richt zich vooral naar klanten die hun spaargeld minstens 12 maanden onaangeroerd op hun rekening kunnen laten staan.
Kan mij alvast geen email zoals die van Krulle herinneren, heb op 23 december wel een email gehad maar dat was enkel reclame voor hun Keyplan.
Was al bij Keytrade en mijn PSA rekeningen werden toegevoegd, zou het kunnen dat ze enkel hun nieuwe PSA klanten verwittigd hebben ...
In de FAQ op hun website staan alleszins nog dat de oude 'hogere' interesten zouden gelden ....
Was al bij Keytrade en mijn PSA rekeningen werden toegevoegd, zou het kunnen dat ze enkel hun nieuwe PSA klanten verwittigd hebben ...
In de FAQ op hun website staan alleszins nog dat de oude 'hogere' interesten zouden gelden ....
Welke zijn de rentevoeten van toepassing op de gereglementeerde spaarrekeningen Distingo en Distingo Plus?
De rentevoeten zijn ongewijzigd. De rentevoeten waarvan u bij PSA Bank genoot zijn van toepassing bij Keytrade Bank.
Distingo: Basisrente 0,45% en getrouwheidspremie van 0,10%
Distingo Plus: Basisrente 0,05% en getrouwheidspremie van 0,60%
Indien ons rentebeleid ons noodzaakt de rentevoeten aan te passen zullen wij u conform de wetgeving u hiervan op de hoogte brengen via email.
Wat is hier aan de hand?
Via de link die inquirer gaf vind ik niets terug over een rentewijziging.
En nu laat kweeni me twijfelen aan wat er in die mail staat.
"Mijn interest overzicht" is waardeloos. Je ziet er niet eens de huidige interest.
"Mijn interest overzicht" is waardeloos. Je ziet er niet eens de huidige interest.
Wat maakt het nog uit? 0,2 0,3 of 0,4% ? Zet je geldoverschot waar je gemakkelijk aankan.
De klantendienst heeft de mail bevestigd.
Reden temeer om een heldere communicatie te verwachten.Patrick8 schreef:Wat maakt het nog uit? 0,2 0,3 of 0,4% ? Zet je geldoverschot waar je gemakkelijk aankan.
Vandaag intresten van PSA ontvangen. Bij mij zijn ze van dié aard, dat ik er eens goed kan van gaan eten...(in een frituur)
Vind ook nergens op de site de huidige interest op de overgedragen PSA spaarrekeningen, de hogere tarieven die maandagavond om 20.30 h (heb een printscreen) nog op hun site stond, is inmiddels gewoon verwijderd. Kan mij alvast geen mail herinneren die de wijziging van intresten aankondigd wat dus wettig verplicht is. Maar goed, het was te verwachten dat ze die hogere intrest zouden gelijkschakelen naar beneden, heb nog wel een aantal maanden een hoge getrouwheidsvoet tegoed...Krulle schreef:Wat is hier aan de hand?
edit 17:50 : krijg zonet de bewuste email van Keytrade dat de rente op de Distingo spaarrekeningen worden aangepast vanaf 2 januari ....
Ik ook om 17:51! Mag dat nog? Een dag later aankondigen? (kwam bovendien in de spam terecht :p)
Was zeker te verwachten
Was zeker te verwachten
Alleszins niet echt klantvriendelijk, en sommigen zoals Krulle hebben dezelfde mail al op 23 december 2016.
Zelf was ik al klant bij Keytrade en kwamen de Distingo rekeningen bij mijn Keytrade rekeningen. Mogelijk was Krulle nog geen Keytrade klant en hebben ze op 23 december enkel een mailing gestuurd naar enkel die nieuwe klanten die ze bijgekregen hebben, is wel een hypothese ...
Zelf was ik al klant bij Keytrade en kwamen de Distingo rekeningen bij mijn Keytrade rekeningen. Mogelijk was Krulle nog geen Keytrade klant en hebben ze op 23 december enkel een mailing gestuurd naar enkel die nieuwe klanten die ze bijgekregen hebben, is wel een hypothese ...
-
- Newbie
- Contacteer:
Het is niet fijn dit na de feiten te vernemen. Wel attent van Keytrade dat de intresten van 1 januari nog een jaar van de oude getrouwheidspremie mogen genieten .
inderdaad: het is een klein detail, maar de getrouwheidspremie en de interesten gestort op de distingo+ rekening op 1 januari genieten nog een jaar lang van de oude getrouwheidspremie, vermits de nieuwe lagere tarieven pas de dag erop ingaan. Je kan niet zeggen dat ze snel-snel alles aangepast hebben na de migratie: geen idee waarom niet eigenlijk?
Persoonlijk had ik gedacht dat de rentetarieven de dag nadien al zouden gewijzigd zijn.
Het enige puntje van kritiek dat ik heb, is dat er geen duidelijk overzicht is van wanneer welk bedrag welke getrouwheidspremie oplevert: er is die onnozele grafiek, maar da's toch niet hetzelfde als een tabel.
Dacht trouwens dat dat verplicht was? PSA had het, maar bij Keytrade is dit niet terug te vinden, volgens mij?
Persoonlijk had ik gedacht dat de rentetarieven de dag nadien al zouden gewijzigd zijn.
Het enige puntje van kritiek dat ik heb, is dat er geen duidelijk overzicht is van wanneer welk bedrag welke getrouwheidspremie oplevert: er is die onnozele grafiek, maar da's toch niet hetzelfde als een tabel.
Dacht trouwens dat dat verplicht was? PSA had het, maar bij Keytrade is dit niet terug te vinden, volgens mij?
Toch wel, hoor. Althans, bij de klassieke Keytrade-spaarrekeningen (ik heb geen ex-PSA-rekeningen) is dat vrij eenvoudig te vinden als je klikt op 'Calculator'. Geef daar het totale bedrag van je rekening in en als resultaat krijg je de gezochte tabel. Dat kon beslist een stuk eenvoudiger, maar het is wel te vinden.
dank voor de tip: deze methode werkt inderdaad!johann schreef:Toch wel, hoor. Althans, bij de klassieke Keytrade-spaarrekeningen (ik heb geen ex-PSA-rekeningen) is dat vrij eenvoudig te vinden als je klikt op 'Calculator'. Geef daar het totale bedrag van je rekening in en als resultaat krijg je de gezochte tabel. Dat kon beslist een stuk eenvoudiger, maar het is wel te vinden.
niet echt transparant, maar wel efficient.