PSP stopzetten bij ERGO
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
-
- Full Member
- Contacteer:
PSP stopzetten bij ERGO
Dag iedereen,
Ik ben 36 jaar en doe ondertussen 12 jaar aan pensioensparen bij ERGO. Door de negativiteit rond ERGO die ik hier op het forum lees én door mijn persoonlijke (slechtere) ervaringen met hun verzekeringsagenten, zou ik graag mijn stortingen stopzetten en overstappen naar KBC. Kan iemand mij tips geven waar ik zeker aandacht aan moet schenken om de kosten van het 'stopzetten/bevriezen' zo minimaal mogelijk te houden, zowel nu als op lange termijn?
Ter info: mijn huidig contract is 60% Tak 21 en 40% Tak 23 (Golden future).
Alvast bedankt.
Ik ben 36 jaar en doe ondertussen 12 jaar aan pensioensparen bij ERGO. Door de negativiteit rond ERGO die ik hier op het forum lees én door mijn persoonlijke (slechtere) ervaringen met hun verzekeringsagenten, zou ik graag mijn stortingen stopzetten en overstappen naar KBC. Kan iemand mij tips geven waar ik zeker aandacht aan moet schenken om de kosten van het 'stopzetten/bevriezen' zo minimaal mogelijk te houden, zowel nu als op lange termijn?
Alvast bedankt.
Re: PSP stopzetten bij ERGO
Als je je stortingen stopzet, dan moet je zeker alle bijkomende dekkingen (AVRI, AVRO, AVRI-premies....) doen stopzetten.
Anders zou je wel eens tot de vaststelling kunnen komen op 65 dat je spaarpot opgesoupeerd is.
Ze kunnen die opdracht niet weigeren !
Anders zou je wel eens tot de vaststelling kunnen komen op 65 dat je spaarpot opgesoupeerd is.
Ze kunnen die opdracht niet weigeren !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
Bedankt voor uw reactie!
Misschien een stomme vraag: als ik mijn stortingen stopzet en mijn contract bevries, blijven de beheerskosten dan gewoon doorlopen?
Misschien een stomme vraag: als ik mijn stortingen stopzet en mijn contract bevries, blijven de beheerskosten dan gewoon doorlopen?
Laatst gewijzigd door Pieter1985 op 6 december 2021, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste,Pieter1985 schreef: ↑6 december 2021, 10:09 Dag iedereen,
Alvast bedankt.
Ik werd ooit benaderd in het citadel park in Gent door een recruiter van Ergo die me een job aanbood.
Een zeer louche organisatie.
Ik ken een aantal mensen die er effectief aan de slag zijn gegaan en dat waren meestal niet de hoogvliegers
Dus slim dat je eindelijk tot inkeer komt en kiest voor KBC
Stoppen bij Ergo kan een goede beslissing zijn.Pieter1985 schreef: ↑6 december 2021, 13:01 Bedankt voor uw reactie!
Of Kbc de betere keus is ?? zou eerder denken Argenta.
Estate Guru believer.
Ja, ze moeten natuurlijk de fondsen blijven beheren.Pieter1985 schreef: ↑6 december 2021, 13:01 Bedankt voor uw reactie!
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Eén van mijn grote frustraties bij Ergo is dat ze geen lokale filialen meer hebben en via telefoon/mail slecht bereikbaar zijn. KBC is mijn huidige bank en die zijn continu bereikbaar voor al mijn vragen en problemen. Vandaar dat KBC mijn eerste keuze was om ook mijn pensioensparen bij hen onder te brengen. Maar ondertussen heb ik mij nog eens extra verdiept in de materie en heb eveneens een afspraak gemaakt bij Argenta. Louter op basis van de info die ik op de websites van KBC & Argenta terugvind, gaat mijn voorkeur ondertussen uit naar Argenta. Maar veel zal afhangen van mijn gevoel tijdens die afspraak.platin schreef: ↑7 december 2021, 17:55Stoppen bij Ergo kan een goede beslissing zijn.Pieter1985 schreef: ↑6 december 2021, 13:01 Bedankt voor uw reactie!
Of Kbc de betere keus is ?? zou eerder denken Argenta.
-
- Full Member
- Contacteer:
Hallo,
Ik heb onlangs aan ERGO gevraagd wat de aangerekende kosten op mijn pensioenspaarplan precies inhouden. Als antwoord kreeg ik dat de aangerekende posten uit volgende 4 posten bestaan:
Alvast bedankt,
Pieter
Ik heb onlangs aan ERGO gevraagd wat de aangerekende kosten op mijn pensioenspaarplan precies inhouden. Als antwoord kreeg ik dat de aangerekende posten uit volgende 4 posten bestaan:
- incasso
- acquisition
- inventory surcharges
- collection surcharges.
Alvast bedankt,
Pieter
Als je reeds klant bent bij KBC , kan je misschien daar raad vragen / krijgen over een mogelijke overstap .
Neem eens contact met een P&V makelaar in uw buurt.Pieter1985 schreef: ↑22 december 2021, 14:43 Hallo,
Kan iemand dit enigszins verduidelijken want bij ERGO blijft het ondertussen muisstil...
Alvast bedankt,
Pieter
Of anders neem contact met P&v in Brussel.
P&v heeft Ergo overgenomen.
Estate Guru believer.
Beste,
mag ik vragen hoe dit ondertussen is afgelopen? Of welke stappen heeft u ondernomen? Ik zit in dezelfde situatie :-)
Alvast bedankt voor uw reactie.
mag ik vragen hoe dit ondertussen is afgelopen? Of welke stappen heeft u ondernomen? Ik zit in dezelfde situatie :-)
Alvast bedankt voor uw reactie.
zit eigenlijk in de zelfde situatie ,met de zelfde vragen ...?
Ik begon in 2016 ook mijn twijfels te krijgen over ERGO.
Zeker de onduidelijke kostenstructuur begon me te ergeren, ook het steeds wisselen van agenten.
Ik ben toen naar Argenta overgestapt,Argenta Flexx noemt dit product.
Zelf heb ik dat kapitaaltje overgebracht en niks meer mee gedaan.
Het dynamische pensioenspaarfonds leek me toen een rendabeler oplossing. Maar je kan je geld niet switchen tussen een fonds en een verzekering.
Ga gewoon je licht eens opsteken bij verschillende aanbieders.
Zeker de onduidelijke kostenstructuur begon me te ergeren, ook het steeds wisselen van agenten.
Ik ben toen naar Argenta overgestapt,Argenta Flexx noemt dit product.
Zelf heb ik dat kapitaaltje overgebracht en niks meer mee gedaan.
Het dynamische pensioenspaarfonds leek me toen een rendabeler oplossing. Maar je kan je geld niet switchen tussen een fonds en een verzekering.
Ga gewoon je licht eens opsteken bij verschillende aanbieders.