Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
TIP
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
In gevallen zoals dit kunt u werken met opties.Brecht_V schreef:Publicis noteert rond 62 EUR (huidige koers).
Leggen jullie al een order uit of wachten jullie nog af op een kleine dip? Dacht zelf rond 60 EUR erin te stappen.
Dit is de simpelste strategie:
Schrijf een put 60 met bijv. expiratiedatum 15 december.
Die is op dit moment +/- €4,65 waard.
Dan hebt u sowieso al €465,- die u binnenkrijgt.
Als de waarde van het aandeel Publicis onder de €60,- voor die datum daalt, dan wordt die put effectief uitgeoefend. dan hebt u effectief de aandelen aan €60,-
Dus 100 aandelen aan €60,- = €6.000,- . Daarvan trekt u het geld van de geschreven Put af: €465,-
U hebt dan €5.535,- betaald en hebt uw aandelen eigenlijk aan €55,35
Als het aandeel niet daalt, maar stijgt dan hebt u sowieso al €465,- pure winst.
Het risico dat u wel hebt, is dat het aandeel voor 15 december crasht en bijv. maar €40,- meer waard is. Dan moet u toch kopen aan €60,- U kunt dit indekken door een lagere put te kopen. Bijv. de put 15 december 52. Die kost u nu +/-€1,63. Dat is dan €163,-
Het hoogste risico dat u loopt is dat het aandeel op 15 december exact €52,- is of lager. Dan hebt u dit maximaal verlies per 100 aandelen. U moet kopen aan €60,-, maar u hebt het recht te verkopen aan €52,- Dat kost dus €800,- Vermits de optie die u geschreven heeft €465,- waard is, en die put die u kocht €1,63 betekent dit: €800,- min €465,- plus €163,-. Dat is dan maximaal €498,- verlies.
Als u de aandelen heeft gekocht en die zouden effectief zakken naar bijv. €40,- dan hebt u €2.200 verlies. Dat is meer dan 4 keer zoveel als dat u met opties werkt.
Zo zijn er tal van strategieën mogelijk.
Ik maak hier even abstractie van alle makelaarskosten e.d.m.. Maar ook die zijn veel lager dan dat u rechtstreeks de aandelen zou kopen.
Andere simpele strategie.Brecht_V schreef:Publicis noteert rond 62 EUR (huidige koers).
Leggen jullie al een order uit of wachten jullie nog af op een kleine dip? Dacht zelf rond 60 EUR erin te stappen.
Koop een call 56 15 december voor €7,20
Schrijf een call 64 15 december aan €2,90
Totaal is dan €720,- min €290,- = dus €430,-
Dat is uw inzet en uw maximaal verlies.
Break-even zal wat onder de huidige koers van het aandeel zijn
Elke koers daarboven maakt u winst
Door de geschreven call is die winst geplaffoneerd tot de koers van het aandeel €64,- is of daarboven.
Reken zelf maar uit wat uw maximale winst kan zijn.
Beperkte inzet, beperkt risico op verlies en beperkte maximale winst
Deze strategie noemt een Bull Call Spread.
Kan dus reeds met €430,- inzet.
Een basis-overzicht van alle mogelijke optie-strategieën vindt u bijv. hier:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Optiestrategieën
Ik blijf nog altijd een beginner en ik ken nog niets van opties. Ik vind het persoonlijk ook te vroeg om dat al te proberen qua beleggingen. Het lijkt allemaal mooi en meer kans op winst, maar te vroeg.pisa schreef:Andere simpele strategie.Brecht_V schreef:Publicis noteert rond 62 EUR (huidige koers).
Koop een call 56 15 december voor €7,20
Schrijf een call 64 15 december aan €2,90
Totaal is dan €720,- min €290,- = dus €430,-
Dat is uw inzet en uw maximaal verlies.
Break-even zal wat onder de huidige koers van het aandeel zijn
Elke koers daarboven maakt u winst
Door de geschreven call is die winst geplaffoneerd tot de koers van het aandeel €64,- is of daarboven.
Reken zelf maar uit wat uw maximale winst kan zijn.
Beperkte inzet, beperkt risico op verlies en beperkte maximale winst
Deze strategie noemt een Bull Call Spread.
Kan dus reeds met €430,- inzet.
Een basis-overzicht van alle mogelijke optie-strategieën vindt u bijv. hier:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Optiestrategieën
Zoals voorspeld door CEO; een minder Q1 (bij uitbreiding H1), maar blijft positief.
Net Debt stijgt wel fors zie ik. Werkkapitaal gok ik (en 2 kleine overnames) ? geen tijd om het verder te bekijken (ne mens moet ook nog werken hé
)
http://www.publicisgroupe.com/en/news/p ... 17-revenue
Net Debt stijgt wel fors zie ik. Werkkapitaal gok ik (en 2 kleine overnames) ? geen tijd om het verder te bekijken (ne mens moet ook nog werken hé

.As announced, the second quarter of 2017 will remain affected by past issues, and new accounts momentum should allow the return to a more satisfactory organic growth rate in the second half of 2017. Thus the 2018 plan should materialize as expected
http://www.publicisgroupe.com/en/news/p ... 17-revenue
Ik vermoed dat de Q1 resultaten toch zorgen voor een stijging van het aandeel.
Bron: BoleroPublicis rapporteerde deze ochtend over het eerste kwartaal een organische omzetgroei van -1,2%. Dit is licht beter dan de consensus van -1,8%. In de VS was de groei zwak zoals verwacht, maar de prestatie in Europa was goed. Q1 zou het zwakste kwartaal moeten zijn dit jaar op het vlak van organische groei. Voor Q2 verwacht Publicis nog steeds een negatieve organische groei, maar wel minder negatief dan Q1. De eerste jaarhelft zal immers nog een sterk negatieve impact zien van contractverliezen. Het bedrijf maakt zich sterk dat vanaf de tweede jaarhelft de groei in lijn zal liggen met het gemiddelde van de sector, dit dankzij enkele nieuwe contracten die zullen beginnen bijdragen tot de groei. Het management bevestigde de margedoelstelling (tussen 17,3% en 19,3%) voor 2018. Deze doelstelling zit allerminst vervat in de consensus. Aanbeveling en koersdoel blijven ongewijzigd namelijk kopen en koersdoel 80 EUR.
Publicis heeft vorige week ongeveer voor 300 000 aandelen terug ingekocht.
Vandaag was het de 'annual general meeting'. Iemand meer informatie?
Vindt voorlopig niet veel informatie hierover.
Vindt voorlopig niet veel informatie hierover.
Had je al eens op de site gekeken? (stond mogelijks een tijdje later online)
http://www.publicisgroupe.com/en/invest ... al-meeting
Bedankt !Umi schreef: ↑4 juni 2017, 23:20Had je al eens op de site gekeken? (stond mogelijks een tijdje later online)
http://www.publicisgroupe.com/en/invest ... al-meeting
Stond blijkbaar nog niet online toen ik keek

Eerst en vooral; de terugval de voorbije weken had volgens mij te maken met hun strategieswitch ( oa links laten liggen van Cannes etc.), "Marcel" zoals ze het noemen is blijkbaar niet zo populair, maar ik geef het zeker nog tijd
Er is terug organische groei in Q2, na enkele mindere kwartalen. Dit kwam vooral door omzetdaling in de US (verlies klanten etc.) maar deze is dus gestopt.
FCF H1 (voor WCR)= €594M (+5,3%) (groei dankzij lagere investeringen)
http://www.publicisgroupe.com/en/news/p ... 17-results
CEO over de cijfers

Er is terug organische groei in Q2, na enkele mindere kwartalen. Dit kwam vooral door omzetdaling in de US (verlies klanten etc.) maar deze is dus gestopt.
FCF H1 (voor WCR)= €594M (+5,3%) (groei dankzij lagere investeringen)
http://www.publicisgroupe.com/en/news/p ... 17-results
CEO over de cijfers
edit; analisten hadden blijkbaar een omzetdaling van 0,5% verwacht. Ik verwacht dus dat de cijfers goed ontvangen zullen worden. Al weet je nooitWe have the right strategy. Our first half results are encouraging. Thanks to the good account win momentum over the last 12 months, resulting directly from The Power of One, organic growth exceeded our own expectations in the second quarter at +0.8% with the US returning to positive territory, and margin improved by 20 basis points in a low growth context.
When it comes to the outlook for the year, we expect the sequential improvement in organic growth to continue in third quarter. And we should return to a growth rate comparable with peers in the second half of the year. For the longer term, my goals are clear: accelerate growth and increase efficiency. We are at the beginning of implementing an action plan with our new governing bodies and we will come back in an articulate and concrete way in the coming months.”

Terugval kwam vooral door downgrades van analisten imo. Exane BNP Paribas kwam op 7/7 met een downgrade naar neutraal (TP €69); voor WPP gaven ze zelfs een verkoopadvies. "Uitdagingen (mobile marketing, e-commerce, AI) zijn groot en kunnen langer aanhouden dan verwacht wordt, met impact op marges. Publicis lijkt verder gevorderd in haar transformatie dan WPP, meer blootstelling aan digital via Sapient."
Gisteren verlaagde ook HSBC de TP, maar dat had enkel in de voormiddag nog impact. Ik ben ze dankbaar, want anders had ik gisteren wellicht geen eerste positie ingenomen. Vks blijft zeer hoog zoals je aangeeft, op weg naar €1,2B tegen het einde van het jaar, wat aan de huidige koers een vks-rendement van 8% geeft. En niet vergeten dat er ook een groot inkoopprogramma loopt tot november 2018.
Gisteren verlaagde ook HSBC de TP, maar dat had enkel in de voormiddag nog impact. Ik ben ze dankbaar, want anders had ik gisteren wellicht geen eerste positie ingenomen. Vks blijft zeer hoog zoals je aangeeft, op weg naar €1,2B tegen het einde van het jaar, wat aan de huidige koers een vks-rendement van 8% geeft. En niet vergeten dat er ook een groot inkoopprogramma loopt tot november 2018.
Het zal wel een mix van beiden zijn gezien koersverloop sinds 20juni tem 7juli & de dip na dat koersdoel. Op de conference call ook veel vragen over hun business transformation "The power of one". Moet zeggen dat het MGMT zééér overtuigend klinkt over hun model.
CapEx zou wel stijgen in H2. 119 of 190 million (Franskiljon-Engels
)
tax rate de volgende jaren zou lager liggen dan vorige jaren, in lijn met dit jaar.
ps was inkoopprogramma niet afgelopen eind juni? of heb ik dat verkeerd begrepen? Er zijn 5M aandelen opgekocht, maar er worden ook nieuwe uitgegeven in de vorm van dividend in aandelen & stockoptions voor personeel veronderstel ik. Er was dit jaar meer vraag naar dividend in aandelen volgen CFO.
CapEx zou wel stijgen in H2. 119 of 190 million (Franskiljon-Engels

tax rate de volgende jaren zou lager liggen dan vorige jaren, in lijn met dit jaar.
ps was inkoopprogramma niet afgelopen eind juni? of heb ik dat verkeerd begrepen? Er zijn 5M aandelen opgekocht, maar er worden ook nieuwe uitgegeven in de vorm van dividend in aandelen & stockoptions voor personeel veronderstel ik. Er was dit jaar meer vraag naar dividend in aandelen volgen CFO.
Juist, het is nog maar een goedkeuring om tegen eind november 2018 max. 10% van de uitgegeven aandelen te mogen inkopen aan max. €90 p/a voor een maximaal bedrag van €2,03 miljard. Hopelijk maken ze daar snel gebruik van!
http://www.publicisgroupe.com/download/ ... 567257d59b
Evolutie van aantal uitstaande aandelen:
http://www.publicisgroupe.com/download/ ... 567257d59b
Evolutie van aantal uitstaande aandelen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Herstructureringenskosten zouden 120M bedragen dit jaar, die vallen volgend jaar ook weg. Ze laten wel het achterste van hun tong niet zien qua cijfers, kostenbesparingen, marges, verwachte omzetgroei etc...
edit; ivm de shares. begin juli hebben ze het programma afgemaakt. & 5M stuks opgekocht in totaal ipv 3,7 die daar vermeld staat, dus momenteel +- 225M shares
edit 2; of toch bijna 5M.
edit; ivm de shares. begin juli hebben ze het programma afgemaakt. & 5M stuks opgekocht in totaal ipv 3,7 die daar vermeld staat, dus momenteel +- 225M shares
edit 2; of toch bijna 5M.
Shares purchased on the last two days in June were only settled and delivered at the start of July, pursuant to stock market regulations. On June 30, 2017, the 4,878,002 treasury shares effectively delivered, and bought within this agreement for a consideration of 316 million euro, had been purchased at an average of 64.66 euro per share (64.86 euro including tax on financial transactions).