Quest for Growth
TIP
Re: Quest for Growth
Uitnodiging kwam hier ook toe. Gaat door op de Lei. Staat in de mail op uitnodiging. Misschien dat ik er wel eens naartoe ga. Zelf ben ik van regio Halle (1500). Mocht er interesse zijn voor gezamenlijke uitstap, stuur maar PB.
Ondertussen nog eens een stuk bijgekocht. Mooie korting en de meeste aandelen in hun portefeuille zijn van die kandidaten waar men de mond vol van heeft de laatste dagen. Weg van big tech en terug naar small en midcap.
Ondertussen nog eens een stuk bijgekocht. Mooie korting en de meeste aandelen in hun portefeuille zijn van die kandidaten waar men de mond vol van heeft de laatste dagen. Weg van big tech en terug naar small en midcap.
En wat gaan we daar doen???Tommy052 schreef: ↑12 juli 2024, 18:26 Uitnodiging kwam hier ook toe. Gaat door op de Lei. Staat in de mail op uitnodiging. Misschien dat ik er wel eens naartoe ga. Zelf ben ik van regio Halle (1500). Mocht er interesse zijn voor gezamenlijke uitstap, stuur maar PB.
PS de koers ziet er niet echt lekker uit.
Gastspreker EVS komt, kennis maken met QFG staf…en ik las in dit forum dat het een aanrader is…jij moet niet gaan indien geen interesse.JOKER247 schreef: ↑12 juli 2024, 18:46En wat gaan we daar doen???Tommy052 schreef: ↑12 juli 2024, 18:26 Uitnodiging kwam hier ook toe. Gaat door op de Lei. Staat in de mail op uitnodiging. Misschien dat ik er wel eens naartoe ga. Zelf ben ik van regio Halle (1500). Mocht er interesse zijn voor gezamenlijke uitstap, stuur maar PB.
PS de koers ziet er niet echt lekker uit.
Klopt, ik ga ook niet.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Illiquide aandeel, afblijven...Tommy052 schreef: ↑12 juli 2024, 18:26 Uitnodiging kwam hier ook toe. Gaat door op de Lei. Staat in de mail op uitnodiging. Misschien dat ik er wel eens naartoe ga. Zelf ben ik van regio Halle (1500). Mocht er interesse zijn voor gezamenlijke uitstap, stuur maar PB.
Precies, mijn mening ook.Gg70 schreef: ↑12 juli 2024, 21:54Illiquide aandeel, afblijven...Tommy052 schreef: ↑12 juli 2024, 18:26 Uitnodiging kwam hier ook toe. Gaat door op de Lei. Staat in de mail op uitnodiging. Misschien dat ik er wel eens naartoe ga. Zelf ben ik van regio Halle (1500). Mocht er interesse zijn voor gezamenlijke uitstap, stuur maar PB.
Voila, en een lekkere BBQ - vorige jaren erg goed georganiseerd en gastvrij.
@annetje: ook al heb ik zelf 2 auto’s, naar provincie- en centrumsteden neem ik liever het OV… geen gedoe met parkeren en het komt niet zo vaak voor dat het in het honderd loopt.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Behalve dat de BBQ lekker was, is er iets interessants gezegd ? Ik heb QFG al meer dan 25 jaar in mijn portfolio en buiten een goede BBQ zijn deze mannen precies niet in staat om iets anders goed te doen ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Geen dividenden opgestreken?voorheenCP1234 schreef: ↑14 juli 2024, 15:18Behalve dat de BBQ lekker was, is er iets interessants gezegd ? Ik heb QFG al meer dan 25 jaar in mijn portfolio en buiten een goede BBQ zijn deze mannen precies niet in staat om iets anders goed te doen ...
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Jawel, soms dividenden, soms kapitaalverminderingen wat het uiteindelijk al moeilijk maakt om de juiste koers nog bij te houden maar het aandeel doet het al jaren slecht, ondermaats dus ik ben op zich wel benieuwd of men op die BBQ iets over hun strategie, toekomstverwachtingen heeft gezegd ?
Ja inderdaad lastig te becijferen zoals je zegt, maar toch een poging; het zal niet 100% correct zijn want niet altijd even makkelijk dividend / kapitaalverminderingen / keuze dividend met wat korting..., maar zeker wel richtinggevend.
Naar de beurs - IPO in 1998 aan 25€ (1.000 BEF à l'époque)
Totaal 1998 - 2023 -> 11 dividenden volgens mijn Excel : 24,84€
Huidige koers : 4,4€
Tel uit je winst...
Dus eens 1x/jaar lekker BBQ'en, mooie presentatie (verder dan een louter promopraatje!) en wat bijpraten met medebeleggers. Als de zon van de partij is, is dat een leuk dagje voor mij. EVS is toonaangevend qua digitale captatie van sportwedstrijden, zeer mooie tech maar ja, keerzijde is dat 3 goals van Lukaku zijn afgekeurd door tech![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Misschien al eerder gepost maar voor wie het interesseert van vorig jaar :
https://capricorn.be/nl/channels/quest- ... for-growth
Naar de beurs - IPO in 1998 aan 25€ (1.000 BEF à l'époque)
Totaal 1998 - 2023 -> 11 dividenden volgens mijn Excel : 24,84€
Huidige koers : 4,4€
Tel uit je winst...
Dus eens 1x/jaar lekker BBQ'en, mooie presentatie (verder dan een louter promopraatje!) en wat bijpraten met medebeleggers. Als de zon van de partij is, is dat een leuk dagje voor mij. EVS is toonaangevend qua digitale captatie van sportwedstrijden, zeer mooie tech maar ja, keerzijde is dat 3 goals van Lukaku zijn afgekeurd door tech
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Misschien al eerder gepost maar voor wie het interesseert van vorig jaar :
https://capricorn.be/nl/channels/quest- ... for-growth
misschien is dat juist het probleem. Een holding is er niet om bbq's en presentaties te organiseren, maar om optimale rendementen voor de aandeelhouders te genereren.
Die paar hamburgers en flessen wijn zijn het probleem niet. De tijd die er door het management en de administratie word ingestoken is een veel groter probleem.
Maar het grootste probleem is: een management dat denkt dat ze door zulke activiteiten, in tijden van zwaar ondermaatse performance, goed werk verrichten.
Als je jaar na jaar 20% haalt, dan mag je je (door de beleggers betaalde) tijd gebruiken om een BBQ te organiseren. Anders niet, dan moet je werken aan de optimalisatie van de opbrengst.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
+100Kempen123 schreef: ↑15 juli 2024, 20:15misschien is dat juist het probleem. Een holding is er niet om bbq's en presentaties te organiseren, maar om optimale rendementen voor de aandeelhouders te genereren.
Die paar hamburgers en flessen wijn zijn het probleem niet. De tijd die er door het management en de administratie word ingestoken is een veel groter probleem.
Maar het grootste probleem is: een management dat denkt dat ze door zulke activiteiten, in tijden van zwaar ondermaatse performance, goed werk verrichten.
Als je jaar na jaar 20% haalt, dan mag je je (door de beleggers betaalde) tijd gebruiken om een BBQ te organiseren. Anders niet, dan moet je werken aan de optimalisatie van de opbrengst.
Wat ik vooral erg vind is dat, heb toch nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekregen, het management precies zelfs niet de moeite neemt om iets over hun toekomstvisie te delen en hoe ze het tij willen doen keren; dat vind ik pas erg !
Op de AV was er ruimte voor Q&A (slide 44) -> er is geen enkele vraag gesteld... zie de notulen.
Kijk, de performance is uiteraard zwak, ik heb 1/3de verkocht in FEB/2016 voor 11,5€ - de rest hou ik aan. Achteraf gezien etc. Soms win je veel over enkele decennia, soms is het een "bummer". QfG is een bummer.
Voor de techbubbel barstte heb ik in 2000 gekocht aan 35,2 en 22,1 - gelukkig relatief kleine hoeveelheden.
Ik vind hun informatiedelen naar de aandeelhouders zeer stipt, correct en lezenswaardig.
Kijk, de performance is uiteraard zwak, ik heb 1/3de verkocht in FEB/2016 voor 11,5€ - de rest hou ik aan. Achteraf gezien etc. Soms win je veel over enkele decennia, soms is het een "bummer". QfG is een bummer.
Voor de techbubbel barstte heb ik in 2000 gekocht aan 35,2 en 22,1 - gelukkig relatief kleine hoeveelheden.
Ik vind hun informatiedelen naar de aandeelhouders zeer stipt, correct en lezenswaardig.
Ik schreef het hier reeds eens ergens neer…toen ik mailde naar QFG en vragen had, kreeg ik antwoord van Yves Vaneerdewegh. Hij stelde me zelfs voor om samen een telefoontje te plegen wat we dan ook deden. Het was een zeer aangenaam gesprek waarin hij openstond voor aanpak van de kritiek die er was omtrent communicatie over wijzigingen in de portefeuille. Vreemd dat er dan inderdaad op de AV niet meer vragen gesteld worden gezien hun bereidwilligheid iedereen te woord te staan.