Raam merken prijs kwaliteit verhouding.
Re: Raam merken prijs kwaliteit verhouding.
Kan maar mijn ervaring zeggen aluminium trekt af van kleur pvc doet dit niet .Aerolla schreef: ↑8 maart 2023, 16:38 Aluminium wordt algemeen beschouwd als hogere kwaliteit dan PVC.
Daar is in de bouwsector toch wel heel erg weinig discussie over... (ze hebben wel elk hun voor en nadelen)
Echter: in de laatste jaren is door innovatie dit verschil aanzienlijk kleiner geworden.
Vroeger was ook in prijs een aanzienlijk verschil tussen beide, maar dat verschil is ook veel kleiner geworden, tegenwoordig kost PVC ongeveer evenveel als aluminium, terwijl vroeger PVC vooral gebruikt werd als het goedkoop moest zijn.
En dan heb je nog staal, dat is nog beter en duurder, zie je echter redelijk weinig bij particulieren, tenzij in die fancy chique villa's.
Aluminium is ook zeker niet goedkoper dan pvc
Het enige probleem is dat voor veranda's pvc niet genoeg kan dragen qua gewicht anders ging ik nooit geen aluminium moeten hebben want het is brol .
Lop, er bestaan producten, die je zelf kan aanbrengen, om de oorspronkelijke kleur en glans van je aluminium terug te krijgen. Heb je nog andere klachten over het aluminium?
Aluminium zelf zal geen brol zijn wel de lak die hiervoor gebruikt is waarschijnlijk.
Ik heb aan de keuken een grote screen ( Wilms ) hangen en deze hangt in de volle volle zon en kan na 7 jaar nog geen enkel kwaliteitsverschil zien qua kleur. 7016
Allesbehalve goedkoop maarja kwaliteit heeft een prijs.
Ik heb aan de keuken een grote screen ( Wilms ) hangen en deze hangt in de volle volle zon en kan na 7 jaar nog geen enkel kwaliteitsverschil zien qua kleur. 7016
Allesbehalve goedkoop maarja kwaliteit heeft een prijs.
Al geprobeerd met zo'n spul maar heeft weinig zin gehad .
Nochtans is het kleur alleen fel verbleekt .
Ofwel heb ik beter spul nodig ?
Aan de binnenkant die een ander kleur is is er niks aan .
Andere klachten ja door de grote lengte heb je uitzettingen die lekken veroorzaken langs je ramen is maar aan de buitenkant maar door de jaren door zie je het nu toch . Al een 4 tal keren gedicht geweest maar is maar goed voor 1 jaar .
Nog een klacht is dat door de zetting van de aluminium al eens een raam is gebarsten op het dak .
Over de ganse lijn niet tevreden over aluminium .