Rabo magazine
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Rabo magazine
Ik heb een zichtrekening, spaarrekening, termijnrekening, giftaccount, pensioensparen en enkele fondsen.
Als ik dan al niet in de doelgroep zit...
Als ik dan al niet in de doelgroep zit...
Heb zichtrekening, 2 spaarrekeningen, enkele fondsen en obligaties. Heb magazine wel gekregen en krijg ook de mailings.Yaris schreef:Misschien is hun doelgroep juist de klanten die alleen maar een zichtrekening en spaarrekening hebben.
Ik heb ook een termijnrekening, fondsen en een pensioenspaarrekening en heb ook nog niets ontvangen.
Ik krijg wel hun mailings.
Ofwel sturen ze het enkel naar de klanten die alleen maar begin januari eens inloggen.Rabobank.be schreef:Als internetbank is de relatie met onze klanten per definitie onpersoonlijker. Met dit magazine willen we 'letterlijk' dichter bij onze klanten komen. Vaak is het enige contactmoment het inloggen begin januari om de rente na te kijken.
Misschien kan rabobank.be dit issue ophelderen?
Bij mij is het magazine reeds op 5/1 in de bus gevallen en ik kom niet overeen met al de veronderstellingen die hier al opgesomd werden als mogelijke profielen om niet in aanmerking te komen :
Samen hebben mijn man en ik 2 zichtrekeningen, 2 spaarrekeningen, 2 rabo-plus accounts, 2 gift-accounts, termijnrekeningen en effecten. We krijgen ook de nieuwsbrieven per mail, en elk van ons logt minstens maandelijks in om zijn rekeningen te beheren.
Het zal dus door Rabobank zelf moeten uitgelegd worden vanwaar het verschil komt.
Voor mij hoeft dat magazine trouwens niet, maar ik kan mij best voorstellen dat iedereen nu nieuwsgierig is en dit ook eens wil kunnen beoordelen.
Samen hebben mijn man en ik 2 zichtrekeningen, 2 spaarrekeningen, 2 rabo-plus accounts, 2 gift-accounts, termijnrekeningen en effecten. We krijgen ook de nieuwsbrieven per mail, en elk van ons logt minstens maandelijks in om zijn rekeningen te beheren.
Het zal dus door Rabobank zelf moeten uitgelegd worden vanwaar het verschil komt.
Voor mij hoeft dat magazine trouwens niet, maar ik kan mij best voorstellen dat iedereen nu nieuwsgierig is en dit ook eens wil kunnen beoordelen.
Betreft die doelgroepen.... zelf hebben mijn vrouw en ikzelf een rabo rekening en spaarrekening. Mijn meerderjarige dochter ook, mijn meerderjarige zoon ook. (wonen wel nog op ons adres)
Wij ontvingen 2 magazines... 1 voor ons beiden, 1 voor mijn dochter. Mijn zoon kreeg niks.
Liever had ik maar 1 magazine ontvangen doch hieruit blijkt toch wel dat ze met bepaalde doelgroepen werken...niet per adres, anders had ik maar 1 magazine verwacht....dus, ze hebben niet op een euro gekeken.
Wij ontvingen 2 magazines... 1 voor ons beiden, 1 voor mijn dochter. Mijn zoon kreeg niks.
Liever had ik maar 1 magazine ontvangen doch hieruit blijkt toch wel dat ze met bepaalde doelgroepen werken...niet per adres, anders had ik maar 1 magazine verwacht....dus, ze hebben niet op een euro gekeken.
Voor degenen die het magazine niet gehad hebben: hier is de link naar het pdf-bestand. Het bestand is ca. 88 Mb groot en blijft 60 dagen geldig vooraleer automatisch te verdwijnen.
Magazine staat ook gewoon op de site van Rabobank:
http://www.rabobank.be/nl/overige-info/ ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
slechts 4Mb groot.
http://www.rabobank.be/nl/overige-info/ ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
slechts 4Mb groot.
Ik mailde met Rabobank.
We hebben uw e-mail goed ontvangen. We stellen uw vraag op prijs en bezorgen u hierbij een reactie.
Wij hebben Rabobank magazine naar al onze klanten gestuurd, dus is er vermoedelijk iets misgelopen bij de bezorging door B Post. Wij zullen u dan ook een nieuw exemplaar versturen. U zal deze één van de volgende dagen in uw brievenbus kunnen vinden.
Totaal zinloos dat een internet bank een fysische folder verzend. Is de elektronische mailing niet goed genoeg meer? De fysische mailing kost toch geld en druist toch in tegen de filosofie dat Rabobank ons toch altijd voorspiegelt? Straks verlaagt men de interesten om dat allemaal te bekostigen.
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Het magazine werd verstuurd naar al onze particuliere klanten. Daarbij werd geen enkel ander onderscheid gemaakt. Wel hebben wij geprobeerd om het aantal verzendingen zoveel mogelijk te ontdubbelen. Mensen met gezamenlijke rekeningen zouden zodoende het magazine niet twee keer in de bus mogen hebben vinden. Ook combinaties van gezamenlijke rekeningen, individuele rekeningen, of rekeningen voor kinderen zouden zoveel mogelijk ontdubbeld moeten geweest zijn. Dat kan soms behoorlijk complex zijn en is niet altijd 100% waterdicht. Zo kan het wel eens voorvallen dat twee leden van eenzelfde gezin wel elk een magazine kregen toegestuurd en een ander lid niet. Het is daarbij dan niet onze bedoeling geweest om bepaalde klanten uit te sluiten of andere specifiek aan te spreken. Mocht dit zo gebeurd zijn, gelieve ons dan hiervoor te verontschuldigen.
Iedereen die het magazine niet heeft ontvangen en toch graag een exemplaar zou willen: het magazine is elektronisch beschikbaar via onze website, en u kan ook de papieren versie nog aanvragen door contact op te nemen met onze Klantendienst.
Iedereen die het magazine niet heeft ontvangen en toch graag een exemplaar zou willen: het magazine is elektronisch beschikbaar via onze website, en u kan ook de papieren versie nog aanvragen door contact op te nemen met onze Klantendienst.
vandaag nummer 3 ontvangen 
-
AndrewBourgeois
- Full Member

- Contacteer:
Ik ook.
Stuur mij anders iedere keer de digitale versie naar mijn emailadres en stort 0.50EUR op mijn spaarrekening?
Stuur mij anders iedere keer de digitale versie naar mijn emailadres en stort 0.50EUR op mijn spaarrekening?
@Rabobank,
Ik snap niet waarom ik dat magazine blijf ontvangen, terwijl ik eerder al te kennen gegeven heb dat ik liever alle info online ontvang.
Waarom vraagt Rabobank niet aan haar cliënten om te bevestigen of ze dat magazine wél of niet wensen te ontvangen ?
Dat zijn toch onnodige kosten om het naar iedereen te sturen ?
Investeren in betere rentes zou waarschijnlijk méér opbrengen voor de bank door meer tevreden klanten die terugkomen.
Ik snap niet waarom ik dat magazine blijf ontvangen, terwijl ik eerder al te kennen gegeven heb dat ik liever alle info online ontvang.
Waarom vraagt Rabobank niet aan haar cliënten om te bevestigen of ze dat magazine wél of niet wensen te ontvangen ?
Dat zijn toch onnodige kosten om het naar iedereen te sturen ?
Investeren in betere rentes zou waarschijnlijk méér opbrengen voor de bank door meer tevreden klanten die terugkomen.
In de Rabobank Geldtips e-mail van oktober was er een (gepersonaliseerde) link voorzien om het magazine alleen nog digitaal te ontvangen.
Blijkbaar hebben slechts weinig mensen dit opgemerkt.
Blijkbaar hebben slechts weinig mensen dit opgemerkt.
rabobank schrijft dat ze proberen om EEN magazine per gezin te versturen.
Als enkel degene die de magazine wel ontvangt reageert dat hij/zij er geen papieren versie van wil, dan is het misschien mogelijk dat ze een papieren versie naar de andere rekeninghouder sturen.
Als enkel degene die de magazine wel ontvangt reageert dat hij/zij er geen papieren versie van wil, dan is het misschien mogelijk dat ze een papieren versie naar de andere rekeninghouder sturen.
Wij hebben inderdaad 1 magazine ontvangen, terwijl mijn man en ik beiden afzonderlijke rekeningen hebben.
Misschien moet ik de opmerking van Paul eens verder uitpluizen.
Misschien moet ik de opmerking van Paul eens verder uitpluizen.