Rabo rentedaling vanaf 20-05-2014
Re: Rabo rentedaling vanaf 20-05-2014
helemaal mee eens Yaris, Rabobank is niet meer bij de top maar scoort nog altijd voldoende en heeft een toprating.Yaris schreef:Van degenen die pas twee jaar geleden klant zijn geworden en alleen maar rentedalingen gezien hebben kan ik de ontgoocheling begrijpen. Ik daarentegen ben al klant vanaf 2002 en heb de gouden tijd van spaarrentes van meer dan 4% nog meegemaakt. Ik ben zeer tevreden over die bank. Hup hup Rabo!
Over DB zullen we maar mooi zwijgen als we over 10 jaar kijken met hun ingewikkelde voorwaarden beperkt in tijd waar de wetgever gelukkig paal en perk heeft aan gesteld.
En tja, heb nog geweten dat een gewoon spaarboekje van de Algemene Spaar en Lijfrentekas bij de Poost niet minder dan 6% ofzo opbracht maar toen lag de inflatie ook rond de 10% en kon je lenen aan 12% ofzo, denk dat we aan koopkracht nu een stuk beter zitten.
Sommige geloven nog echt in Sinterklaas hier, man, man, man toch.
De transparantie van Rabobank houdt in dat de tarieven van hun spaarrekeningen voor alle klanten gelden, vanaf de eerste euro, vanaf de eerste dag, zonder voorwaarden of beperkingen in de tijd.Jhn schreef:de transparantie is er wat aan het uitgaan.
Re: Stephane is precies weg bij Rabo??
Was me inderdaad ook niet opgevallen, maar is toch niet zo stillekes gebeurd. Heeft in de media gestaan. vb:Jhn schreef:Stephane is precies weg bij Rabo??
hebben ze een nieuwe General Manager bij Rabo?
dat is ook wel heel stillekes gebeurd, de transparantie is er wat aan het uitgaan.
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 7-3121.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Transparantie.....als het hun uitkomt
Wie is de nieuwe CEO van Rabobank.be ?
Door de negatieve meldingen over moneyou een jaar geleden gekozen voor rabo,maar bemerk dat moneyou gedurende de ganse periode hogere rente aangeboden heeft ,ondanks de dalingen,het is niet de bedoeling van bij iedere rente daling naar een andere bank te lopen dus hadden wij toen de juiste keuze gemaakt was veranderen van bank niet nodig geweest,getrouwheidspremie loopt men niet mis ,verplaatsen wanneer deze verworven is!!Yaris schreef:Waarom zou je trouwens bij iedere rentedaling naar een andere bank moeten vluchten die op dat ogenblik meer rente geeft? Die andere bank doet binnenkort wellicht hetzelfde. Wie altijd maar van bank verandert loopt overal de getrouwheidspremie mis.
Nu de stap gezet en ben verrast , op een dag rekening open en storting geboekt tot op heden voor mij prima online bank moet voor mij niets meer zijn ,toch nog bij de hoogste rente .
Johan VanhulleStier schreef:Wie is de nieuwe CEO van Rabobank.be ?
De rest van je dagen heb ik niet gezegd. Ik zeg dat dit de 4de of 5de opeenvolgende keer is in nog minder aantal jaar tijd.Yaris schreef:De rente op een spaarrekening kan te allen tijde veranderen. Het is niet realistisch te denken dat je voor de rest van je dagen goed zit wanneer je een nieuwe spaarrekening met hoge rente bij een bank opent.
We zitten nu in die neergaande spiraal meegezogen en we vinden dit maar normaal. Eruit stappen kan enkel door massaal geld uit een bank te trekken maar we doen dit niet uit veiligheidsoverwegingen maar vooral omdat Belgen een mak en tam volk is
wacht maar tot klassieke spaarboekjes daalt naar minder dan 0.5 %
zelf bij 0% blijven ze trouw aan hun top bank stelletjes zotte aapjes.
zelf bij 0% blijven ze trouw aan hun top bank stelletjes zotte aapjes.
@profke: we weten pas achteraf of we de juiste keuzes gemaakt hebben in ons leven. Ik heb in ieder geval de juiste bank gekozen. Ik wens je toe dat je binnen twaalf jaar nog even tevreden over MoneYou zult zijn als ik over Rabobank.
De rente op termijnrekeningen zakt bij Rabobank ook naar vriestemperaturen: op tien jaar kregen we een week geleden nog 2,55%, nu nog maar 2,30%. Een all time low.
Ik begin stilaan te verlangen naar de "sok" en alle banken en europa op droog zaad te zetten.
Geld van de banken en dus uit de economie weghalen zou niets oplossen, integendeel. Zolang de rente hoger is dan de inflatie is het zinvol om te sparen.
Als de rente hoger zou zijn dan de inflatie zou je dat kunnen begrijpen.Yaris schreef:Geld van de banken en dus uit de economie weghalen zou niets oplossen, integendeel. Zolang de rente hoger is dan de inflatie is het zinvol om te sparen.
De theoretische inflatie in België was in april 2014 0,9% tov een jaar eerder, maar zoals je weet is er aan de inflatie gesleuteld om ervoor te zorgen dat die minder snel gaat stijgen en ligt de werkelijke inflatie hoger. En dan is sparen aan 1% verlieslatend.
Ook de daling van de BTW op de elektriciteit laat zich wel voelen in de index, ben niet zo heel zeker of de werkelijke inflatie momenteel zoveel hoger ligt dan die 0,9%... Aangezien ook de vakbonden akkoord waren met de nieuwe berekeningswijze zullen we wel niet extreem hard 'int zak' gezet zijn zeker?