Rabo vraagt naar interesse 2de spaarrek met hoge getrouwheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rabo vraagt naar interesse 2de spaarrek met hoge getrouw
Louise schreef:1) Bij termijnrekeningen ben je zéker van de intrest voor de ganse duur van de termijn waarvoor je kiest.lev schreef:soms begrijp ik de discussie niet helemaal over die hoge getr. premie en daardoor vastgebonden aan bank: velen van jullie pleiten ervoor om een termijn rek. te nemen.
heb je al gezien wat die momenteel op 1 jaar netto opbrengt en zelfs na 2 jr ? op een termijnrekening moet je het geld toch óók 1 of 2 etc...jaren laten vaststaan! dus je bent net zo goed aan die ene bank gebonden! wat is dan het verschil met een hoge getr. premie en eveneens een jaar wachten? bij één jaar hoge getr.premie vang je meer dan bij een termijnrek. van 1 jaar.
dus leve de hoge getr. premie! want méer geld! en na een jaar herbekijk je de situatie
2) Bij een zichtrekening met hoge getrouwheidspremie, staat alleen die premie vast voor 1 jaar.
De basisintrest kan elk moment wijzigen. Na 1 jaar kan ook de getrouwheidspremie wijzigen.
Uiteraard kies je in geval van termijnrekeningen voor een bank en een termijn waarvan je de intrest intressant genoeg, en de termijn haalbaar vindt.
Nadenkertje van een leek : als banken tegenwoordig lage intresten bieden voor termijnrekeningen op korte termijnen, verwachten ze zéker en vast dat de rentes op de spaarrekeningen ook nog behoorlijk zullen zakken.
De banken zullen ook wel al doorhebben dat het bankshoppen door onze Waalse vriend verleden tijd is geworden. Dus als ze in groep zo af en toe de rente verlagen, maken ze meer winst zonder kans te lopen om veel spaargelden te zien vertrekken.
Ik vrees voornamelijk voor het moment dat de rentes terug gaan stijgen. Wie gaat er dan veel duren meer geven dan het gemiddelde van de banken. Want de extra moet al genoeg zijn om het verlies van de getrouwheidspremie goed te maken en toch ook nog een extraatje te zijn. Denk dat veel banken zullen denken dat ze door de nieuwe regels niet direct veel nieuwe klanten zullen aantrekken, enkel hun kosten verhogen bij de reeds huidige klanten en daardoor echt heel lang op de rem zullen staan en heel stapvoets verhogen.
We zullen zien, al zal het nog niet voor direct zijn.
Je insinueert dat er kartelafspraken zouden zijn tussen de banken. Kartelafspraken worden serieus aangepakt door de EU. Ik denk niet dat de banken zich hieraan ook maar kunnen bezondigen omdat ze onder permanente controle staan.cp1234 schreef: De banken zullen ook wel al doorhebben dat het bankshoppen door onze Waalse vriend verleden tijd is geworden. Dus als ze in groep zo af en toe de rente verlagen, maken ze meer winst zonder kans te lopen om veel spaargelden te zien vertrekken.
De banken kunnen dit eenvoudig oplossen door nieuwe spaarboekjes met een nieuwe naam op de markt te brengen. Op het nieuwe boekje geven ze dan hoge interesten voor nieuw geld te lokken.Ik vrees voornamelijk voor het moment dat de rentes terug gaan stijgen. Wie gaat er dan veel duren meer geven dan het gemiddelde van de banken. Want de extra moet al genoeg zijn om het verlies van de getrouwheidspremie goed te maken en toch ook nog een extraatje te zijn. Denk dat veel banken zullen denken dat ze door de nieuwe regels niet direct veel nieuwe klanten zullen aantrekken, enkel hun kosten verhogen bij de reeds huidige klanten en daardoor echt heel lang op de rem zullen staan en heel stapvoets verhogen.
We zullen zien, al zal het nog niet voor direct zijn.
I like no-nonsense: maximale basisrente, en pas in tweede instantie een maximale getrouwheidspremie.
(Nog beter ware géén getrouwheidspremie, maar heeft de gevestigde financiële sector gauw een stukje voor gestoken in de achterkamertjes van de politiek.)
(Nog beter ware géén getrouwheidspremie, maar heeft de gevestigde financiële sector gauw een stukje voor gestoken in de achterkamertjes van de politiek.)
Ben net Raboklant geworden en mijn spaargeld aan het weghalen bij BNP om het daar de waarde ervan toch nog op aanvaardbaar niveau te houden.
Je weet tegenwoordig niet wat de toekomst inhoudt, dus geef mij maar een hoge basisrente.
Aan de getrouwheidspremie heb ik niets, want als er mooie projecten opduiken wil ik het geld gebruiken.
Je weet tegenwoordig niet wat de toekomst inhoudt, dus geef mij maar een hoge basisrente.
Aan de getrouwheidspremie heb ik niets, want als er mooie projecten opduiken wil ik het geld gebruiken.
Hoge getrouwheidspremie heeft als voordeel dat die vast ligt voor 12 maanden, i.t.t. de basisrente die permanent kan veranderen. Stel dat een bank dus 0+2% geeft, dan is dat interessant. Nadeel is dat het geld vast zit (ik hou daar ook niet van).
Daar gaat het nou net om, zulke zaken zou je verwachten bij een termijnrekening, niet een spaarrekening ! Een spaarrekening moet juist een hoge basisinterest hebben, net datgene waar Rabobank vroeger promotie en reclame over maakte !Frederikk schreef:Hoge getrouwheidspremie heeft als voordeel dat die vast ligt voor 12 maanden, i.t.t. de basisrente die permanent kan veranderen. Stel dat een bank dus 0+2% geeft, dan is dat interessant. Nadeel is dat het geld vast zit (ik hou daar ook niet van).
Dit is gewoon een stunt om 2 problemen te verdoezelen:
- Een lage basisrente op de gewone spaarrekening
- Een laag rendement op termijnrekeningen (zeker in vergelijking met andere banken)
Ze zouden beter aan deze 2 punten wat doen, dan was iedereen tevreden, de mensen die gewoon dagdagelijks over hun geld willen beschikken EN de mensen die het geld voor een langere periode kunnen missen!
- Een lage basisrente op de gewone spaarrekening
- Een laag rendement op termijnrekeningen (zeker in vergelijking met andere banken)
Ze zouden beter aan deze 2 punten wat doen, dan was iedereen tevreden, de mensen die gewoon dagdagelijks over hun geld willen beschikken EN de mensen die het geld voor een langere periode kunnen missen!
Vandaag laten ze weten dat ze de rentes op de andere rekeningen garanderen tot eind van dit jaar:
De online spaarrekening (1,80% + 0,40%).
De gift account (1,10% + 1,50%).
Hier klikken
Indien ze een nieuwe (derde) spaarrekening willen lanceren met hoge getrouwheidspremie, dan zal deze vermoedelijk toch dezelfde voorwaarden als de gift account hebben, denk ik dan.
De online spaarrekening (1,80% + 0,40%).
De gift account (1,10% + 1,50%).
Hier klikken
Indien ze een nieuwe (derde) spaarrekening willen lanceren met hoge getrouwheidspremie, dan zal deze vermoedelijk toch dezelfde voorwaarden als de gift account hebben, denk ik dan.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft, maar "prijsafspraken" komen veel voorStier schreef: Je insinueert dat er kartelafspraken zouden zijn tussen de banken. Kartelafspraken worden serieus aangepakt door de EU. Ik denk niet dat de banken zich hieraan ook maar kunnen bezondigen omdat ze onder permanente controle staan.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
BTW: iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is, bewijs het maar eens, die prijsafspraken, dat wordt meestal in een of ander clandestien kantoortje gedaan
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Toch heeft Rabobank rare trekjes.
Een paar jaar terug schreeuwden ze moord en brand dat ze geen hoge interesten mochten geven op spaarboekjes. Toen die interesten door de regering afgetopt werden zaten ze ineens niet meer aan de top.
Vanaf dan schreeuwden ze moord en brand dat de spaarboekjes met lage interest en hogere getrouwheid misleidend zijn en nu beginnen ze zelf met één.
Let op, ik heb er niks op tegen dat ze zo handelen, maar erg konsekwent is het niet.
Een paar jaar terug schreeuwden ze moord en brand dat ze geen hoge interesten mochten geven op spaarboekjes. Toen die interesten door de regering afgetopt werden zaten ze ineens niet meer aan de top.
Vanaf dan schreeuwden ze moord en brand dat de spaarboekjes met lage interest en hogere getrouwheid misleidend zijn en nu beginnen ze zelf met één.
Let op, ik heb er niks op tegen dat ze zo handelen, maar erg konsekwent is het niet.
Vind ik een goede formulering ! Blijkt dat banken, groot of klein, internet of standaard maar aan één zaak denken, hoe wordt ik persoonlijk beter hiervan ! Iets dat wij als particulieren ook eens zouden moeten doen !Nete schreef:Toch heeft Rabobank rare trekjes.
-
- VIP member
- Contacteer:
De pot verwijt de ketel dat hij zwart zietNete schreef:Toch heeft Rabobank rare trekjes.
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Hello,
Heb vanmorgen getracht geld over te schrijven van Argenta naar de nieuwe Rabo plus account spaarrek: gaat niet: heeft iemand dezelfde ervaring?
Vriendelijke groetjes
Raeymalex
Heb vanmorgen getracht geld over te schrijven van Argenta naar de nieuwe Rabo plus account spaarrek: gaat niet: heeft iemand dezelfde ervaring?
Vriendelijke groetjes
Raeymalex
Het is vandaag zaterdag (dus geen bankwerkdag).
Is de overschrijving doorgegaan bij Argenta? Maw heb je die kunnen ondertekenen zonder foutmelding?
Volgens mij zal je het geld maar maandag/dinsdag op je Rabo Plus account zien verschijnen.
Het is pas al je binnen 1 bank geld transfereert van de ene rekening naar de andere (dus van Rabo naar Rabo of van Argenta naar Argenta) dat je het saldo onmiddellijk om de rekening staat.
Is de overschrijving doorgegaan bij Argenta? Maw heb je die kunnen ondertekenen zonder foutmelding?
Volgens mij zal je het geld maar maandag/dinsdag op je Rabo Plus account zien verschijnen.
Het is pas al je binnen 1 bank geld transfereert van de ene rekening naar de andere (dus van Rabo naar Rabo of van Argenta naar Argenta) dat je het saldo onmiddellijk om de rekening staat.
Hello,
Argenta erkent, bij mij, de nieuwe Rabo plus spaarrekening (nog?) niet.
Groetjes
Raeymalex
Argenta erkent, bij mij, de nieuwe Rabo plus spaarrekening (nog?) niet.
Groetjes
Raeymalex