Rabo vraagt naar interesse 2de spaarrek met hoge getrouwheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rabo vraagt naar interesse 2de spaarrek met hoge getrouw
Hello,
Oeps mijn fout: had een verkeerd nummer ingevoerd. Overschrijving gaat dus wel!
Sorry
Raeymalex
Oeps mijn fout: had een verkeerd nummer ingevoerd. Overschrijving gaat dus wel!
Sorry
Raeymalex
Raar... dat is toch gewoon een rekeningnummer?
Krijg je een foutmelding of zo?
Krijg je een foutmelding of zo?
Ok, probleem is intussen reeds opgelost.
Ik had je post te laat gezien
Gr,
Bart
Ik had je post te laat gezien
Gr,
Bart
Ik zal m'n vragen hier ook maar onder posten aangezien ik niet onmiddellijk een antwoord vond.
Stel: ik voer op 15 oktober 2010 een storting uit op een spaarrekening. Getrouwheidspremie wordt dan verworven op 15/16 oktober 2011 met uitbetaling op 31 december 2011. Op 15 december 2010 voer ik een tweede storting uit op diezelfde spaarrekening, zonder ook maar één iets van het vorige bedrag te hebben afgehaald. De getrouwheidspremie van die tweede storting bekom ik dan op 15/16 december 2011.
Is het dan correct dat op 31 december 2011 de getrouwheidspremie zal ontvangen van deze beide bedragen?
Is het zo dat die specifieke uitbetaling dan zal zijn van respectievelijke 1 jaar + 2,5 maanden (eerste storting) en 1 jaar + 0,5 maanden (tweede storting) en dan vanaf 1 januari 2012 de nieuwe periode begint te lopen tot 31 december 2012, of loopt dit dan opnieuw vanaf 15 oktober en 15 december 2011?
Alvast bedankt!
Stel: ik voer op 15 oktober 2010 een storting uit op een spaarrekening. Getrouwheidspremie wordt dan verworven op 15/16 oktober 2011 met uitbetaling op 31 december 2011. Op 15 december 2010 voer ik een tweede storting uit op diezelfde spaarrekening, zonder ook maar één iets van het vorige bedrag te hebben afgehaald. De getrouwheidspremie van die tweede storting bekom ik dan op 15/16 december 2011.
Is het dan correct dat op 31 december 2011 de getrouwheidspremie zal ontvangen van deze beide bedragen?
Is het zo dat die specifieke uitbetaling dan zal zijn van respectievelijke 1 jaar + 2,5 maanden (eerste storting) en 1 jaar + 0,5 maanden (tweede storting) en dan vanaf 1 januari 2012 de nieuwe periode begint te lopen tot 31 december 2012, of loopt dit dan opnieuw vanaf 15 oktober en 15 december 2011?
Alvast bedankt!
Je zal de getrouwheidspremie inderdaad ontvangen op beide stortingen op 31/12/2011.
De nieuwe periode zal beginnen lopen vanaf 15/10 en 15/12 in jouw geval, zal verworven zijn op 15/10/12 en 15/12/12 en zal uitbetaald worden op 31/12/12
Moest de nieuwe periode pas beginnen lopen vanaf 1/1/12 dan zou je een deel van het jaar geen getrouwheid ontvangen (je zou resp. 2,5 maand op je eerste storting en 0,5 maand op je tweede storting verliezen).
Ja inderdaad... rekenen wannneer de getrouwheid is verworven is geen sinecure meer. Zeker niet als je regelmatig stort en af en hoe afhaalt
De nieuwe periode zal beginnen lopen vanaf 15/10 en 15/12 in jouw geval, zal verworven zijn op 15/10/12 en 15/12/12 en zal uitbetaald worden op 31/12/12
Moest de nieuwe periode pas beginnen lopen vanaf 1/1/12 dan zou je een deel van het jaar geen getrouwheid ontvangen (je zou resp. 2,5 maand op je eerste storting en 0,5 maand op je tweede storting verliezen).
Ja inderdaad... rekenen wannneer de getrouwheid is verworven is geen sinecure meer. Zeker niet als je regelmatig stort en af en hoe afhaalt
Thx!
Ja op die manier wordt het inderdaad moeilijk alles bij te houden
Ja op die manier wordt het inderdaad moeilijk alles bij te houden
Ik had nog een extra vraag bij m'n vorige post.
Stel dat ik alles zou weghalen van een spaarrekening zodat de teller op 0 komt te staan op, dit op 22 december 2011 bijvoorbeeld. Hoe gebeurt de intrestberekening van de getrouwheidspremie dan. Is dat enkel van de periode (1 jaar) tot 15/16 december 2011 of krijg ik dan ook de getrouwheidspremie voor die enkele dagen of krijg je gewoon niets voor die paar dagen? (idem vraag voor langere termijn voor bijvoorbeeld 3 maanden).
Alvast bedankt.
Stel dat ik alles zou weghalen van een spaarrekening zodat de teller op 0 komt te staan op, dit op 22 december 2011 bijvoorbeeld. Hoe gebeurt de intrestberekening van de getrouwheidspremie dan. Is dat enkel van de periode (1 jaar) tot 15/16 december 2011 of krijg ik dan ook de getrouwheidspremie voor die enkele dagen of krijg je gewoon niets voor die paar dagen? (idem vraag voor langere termijn voor bijvoorbeeld 3 maanden).
Alvast bedankt.
Je geld moet steeds onafgebroken 12 maanden op je rekening staan alvorens je getrouwheidspremie kan verwerven.
Dit is wettelijk zo bepaald (geen enkele bank heeft hier invloed op).
Je kan dus nooit getrouwheidspremie opbouwen voor 3 maand.
Dus: 2 mogelijke situaties:
Ofwel staat je geld 12 mnd onafgebroken op de rekening en wordt deze de eerstvolgende 31e december uitbetaald.
Ofwel staat je geld minder dan 12 maand op je rekening, dan heb je geen recht op getrouwheidspremie.
Dit geld natuurlijk enkel voor de getrouwheidspremie.
Je hebt steeds recht op de basisrente, ook al is het maar 1 dag dat het geld op de rekening stond.
Dit is wettelijk zo bepaald (geen enkele bank heeft hier invloed op).
Je kan dus nooit getrouwheidspremie opbouwen voor 3 maand.
Dus: 2 mogelijke situaties:
Ofwel staat je geld 12 mnd onafgebroken op de rekening en wordt deze de eerstvolgende 31e december uitbetaald.
Ofwel staat je geld minder dan 12 maand op je rekening, dan heb je geen recht op getrouwheidspremie.
Dit geld natuurlijk enkel voor de getrouwheidspremie.
Je hebt steeds recht op de basisrente, ook al is het maar 1 dag dat het geld op de rekening stond.
Verwarring rond getrouwheidspremie
De getrouwheidspremie blijft bijkbaar voor verwarring zorgen.
Zoals reeds meermalen hier gezegd, krijgt ge de getrouwheidspremie voor geld dat 12 maanden onafgebroken op de rekening heeft gestaan.
De premie is verworven exact 12 maanden ( 15 okt. 2011 ) nà uw storting ( met valuta 15 okt. 2010 ) en wordt ZEKER uitbetaald bij de eerstvolgende renteafrekening op 31 december 2011.
Het is echter zo, dat op de dag dat de getrouwheidspremie verworven is ( 15 okt 2011 ) , er een NIEUWE getrouwheidsperiode van 12 maanden start, lopende van 15 okt 2011 tot 15 okt 2012.
Bij afhaling van uw storting op de vervaldag ( 15 okt 2011 ) verliest ge niets aan getrouwheidspremie.
Doet ge uw afhaling GEDEELTELIJK 2 dagen later ( 17 okt 2011 ) dan verliest ge ( zogezegd ! ) 2 dagen getrouwheidspremie van de NIEUWE getrouwheidsperiode, ENKEL op het afgehaalde bedrag en niet op het VOLLEDIG bedrag.
Zoals reeds meermalen hier gezegd, krijgt ge de getrouwheidspremie voor geld dat 12 maanden onafgebroken op de rekening heeft gestaan.
De premie is verworven exact 12 maanden ( 15 okt. 2011 ) nà uw storting ( met valuta 15 okt. 2010 ) en wordt ZEKER uitbetaald bij de eerstvolgende renteafrekening op 31 december 2011.
Het is echter zo, dat op de dag dat de getrouwheidspremie verworven is ( 15 okt 2011 ) , er een NIEUWE getrouwheidsperiode van 12 maanden start, lopende van 15 okt 2011 tot 15 okt 2012.
Bij afhaling van uw storting op de vervaldag ( 15 okt 2011 ) verliest ge niets aan getrouwheidspremie.
Doet ge uw afhaling GEDEELTELIJK 2 dagen later ( 17 okt 2011 ) dan verliest ge ( zogezegd ! ) 2 dagen getrouwheidspremie van de NIEUWE getrouwheidsperiode, ENKEL op het afgehaalde bedrag en niet op het VOLLEDIG bedrag.
Laatst gewijzigd door Urbain op 9 oktober 2010, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Urbain,
Over 1 iets twijfel ik hieromtrent...
Ik heb een storting gedaan vorig jaar op 29/12 en ik zou het geld dit jaar willen afhalen na verwerving van de getrouwheidspremie.
Wanneer mag ik het geld afhalen? Op 29/12 of op 30/12?
Het gaat over Deutsche Bank. Ik vermoed dat de valutering regels hier spelen?
Ik heb een storting gedaan vorig jaar op 29/12 en ik zou het geld dit jaar willen afhalen na verwerving van de getrouwheidspremie.
Niet de dag van storting is van belang maar de dag van valuta. Sommige banken nemen de dag van valuta reeds op de dag van storting anderen de dag nadien (overeenkomstig de desbetreffende wetgeving).Bart schreef:Urbain,
Een storting met valuta 29/12 loopt tot 28/12 :24uur of 29/12:00 uur (365 of desgevallend 366 dagen))
De meeste banken hanteren verschillende valuta-regels ( Dagzelf of D + 1 ) naargelang het om ( eigen of vreemd ) geld gaat dat reeds binnen de bank was of niet !Bart schreef:Urbain,
EEN GOUDEN REGEL : U mag het geld afhalen op de valuta-datum op uw dagafschrift + 12 maanden !
Mijn gouden regel: als je twijfelt, wacht je best een dagje extra (of 2). Het verlies aan getrouwheidspremie is bijzonder klein en je loopt niet het risico (zoals sommigen op het forum al voorgehad hebben) je getrouwheidspremie van een heel jaar mis te lopen.
I couldn't agree more.Maarten schreef:Mijn gouden regel: als je twijfelt, wacht je best een dagje extra (of 2). Het verlies aan getrouwheidspremie is bijzonder klein en je loopt niet het risico (zoals sommigen op het forum al voorgehad hebben) je getrouwheidspremie van een heel jaar mis te lopen.