Rabobank.be stopt er (bijna) mee
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rabobank.be stopt er (bijna) mee
Naast spaarrekeningen en nog enkele termijnrekeningen, koop ik ook af en toe fondsen bij MeDirect.
Tot hiertoe zijn ze bij mij altijd heel correct geweest op het gebied van uitbetaling. Als een termijnrekening op een zondag zijn rente zou moeten uitkeren, dan gebeurde dat ook. De aankoop van fondsen verloopt anders dan bij andere brokers, maar eens je je weg erin gevonden hebt, verloopt het allemaal vlekkeloos.
Tot hiertoe zijn ze bij mij altijd heel correct geweest op het gebied van uitbetaling. Als een termijnrekening op een zondag zijn rente zou moeten uitkeren, dan gebeurde dat ook. De aankoop van fondsen verloopt anders dan bij andere brokers, maar eens je je weg erin gevonden hebt, verloopt het allemaal vlekkeloos.
Bij een volgende crash zal het kapitalistisch systeem in vraag worden gesteld waardoor bijkopen angst zal oproepen opm alles kwijt te zijn.Lukske schreef: ↑17 juni 2021, 11:38
wat is het alternatief? aandelen, fondsen,....allemaal goed voor de bank en misschien voor de aankoper maar die beurzen blijven niet stijgen hoor. Ooit ploft het en DAN ga ik er wellicht instappen. Maar voorlopig staat de beurs na quasi 10 jaar stijgen artificieel hoog dankzij de centrale banken (de overheid dus).
Uit nieuwsgierigheid ben ik ook eens gaan kijken naar die negatieve reacties.svensonn schreef: ↑25 juni 2021, 17:26 Ik lees echt wel heel negatieve reacties mbt MeDirect.
https://www.spaargids.be/sparen/bij-medirect.html
Is het daar echt zo erg?
Iemand die wel iets positief kan zeggen?
En ik stel vast dat de meeste ongegrond zijn en lijken te komen van mensen die geen ervaring met internetbankieren hebben.
Toegegeven: in het begin vond ik hun benaming "geldrekening" ook raar voor wat eigenlijk een "zichtrekening" is.
Wie zijn geld daar een heel jaar laat op staan, en dan komt klagen dat hij geen rente kreeg, is nu niet bepaald objectief.
Intussen ben ik er al meer dan 7 jaar klant en ik heb nog nooit klachten gehad, zodat ik geen ervaring heb met hun helpdesk.
Persoonlijk heb ik bij MeDirect ook geen ervaring met beleggen: alleen over hun diverse spaarrekeningen kan ik oordelen.
In de loop der jaren had ik er: ME3, ME6, ME12, Express, Fidelity, Dynamic, Maandsparen, en opende er tal van termijnrekeningen met kleine(re) bedragen en met verschillende vervaldagen.
Sommige van die rekeningen bestaan niet meer, of worden afgebouwd.
Zoals bij alle andere banken, zijn hun rentes drastisch gedaald, maar ze bieden momenteel nog altijd van de hoogste spaarrentes.
Mijn Rabobank-spaargeld gaat echter niet naar MeDirect omdat ik niet alles bij dezelfde bank wil, omwille van "spreiding".
Ik heb nog nooit klachten gehad over MeDirect. Nu heb ik er enkel nog wat spaarrekeningen. Ik heb even wat fondsen gehad en ook dat verliep allemaal vlekkeloos. Nog nooit de helpdesk nodig gehad.svensonn schreef: ↑25 juni 2021, 17:26 Ik lees echt wel heel negatieve reacties mbt MeDirect.
https://www.spaargids.be/sparen/bij-medirect.html
Is het daar echt zo erg?
Iemand die wel iets positief kan zeggen?
Ik heb MeDirect ook bekeken om er ETFs aan te kopen maar dat zou ik er nu niet direct doen. Ze zijn vrij duur en hebben ook niet het ruimste aanbod. Ze lijken mij zich vooral op fondsen te richten.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zo zie
Geachte ...,
Op basis van uw aanvraag of een beslissing genomen door Rabobank.be werden uw rekeningen afgesloten.
Verwittig de tegenpartijen van uw doorlopende opdrachten en geef hen uw nieuwe tegenrekening bij uw andere bank op.
Hebt u nog intresten te goed? Dan storten wij deze spoedig op het rekeningnummer dat u opgaf.
Na het afsluiten van uw rekeningen zal u nog 30 dagen toegang hebben om uw uittreksels te downloaden.
Wij danken u voor uw vertrouwen in Rabobank.be en wensen u nog een fijne dag toe.
Met vriendelijke groeten,
Het Rabobank.be-team
Goed EarthNvstr1, jij hebt de klotezooi reeds buitengesmeten. Jij weet van aanpakken.
Termijnrekeningen zijn netjes afgesloten en op de rekening gestort
Re: Stopzetting spaarrekeningen Rabobank
Met een rente van 0 procent bij Newb mij niet gezien
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kan je eens een voorbeeld geven van een bank waar je een negatieve intrest hebt? Wie spaart daar?EarthNvstr1 schreef: ↑1 september 2021, 18:05Is in ieder geval beter dan een negatieve intrest op je spaargeld.
In ruil daarvoor kan je overwegen om vrijblijvend een bijdrage in de kosten te leveren
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ga je nu wat onzinnige vragen beginnen stellen omdat ik niet akkoord ben met jou in een ander topic of zo ?SamBG schreef: ↑10 september 2021, 20:48Kan je eens een voorbeeld geven van een bank waar je een negatieve intrest hebt? Wie spaart daar?EarthNvstr1 schreef: ↑1 september 2021, 18:05
Is in ieder geval beter dan een negatieve intrest op je spaargeld.
In ruil daarvoor kan je overwegen om vrijblijvend een bijdrage in de kosten te leveren
Wanneer ga je nu eens een concreet voorbeeld geven?
1. welke bank rekent een negatieve intrest aan op een spaarrekening?
2. wat bedoel je met "bijdrage in de onkosten" bij een bepaalde bank? Bedoel je een soort "beschermingsbijdrage"?
3. Wanneer geef jij eens concrete voorbeelden in eender welke post die jij volgt; als "expert"?
Ik ben benieuwd.
1. welke bank rekent een negatieve intrest aan op een spaarrekening?
2. wat bedoel je met "bijdrage in de onkosten" bij een bepaalde bank? Bedoel je een soort "beschermingsbijdrage"?
3. Wanneer geef jij eens concrete voorbeelden in eender welke post die jij volgt; als "expert"?
Ik ben benieuwd.