Rabobank.be stopt er (bijna) mee
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rabobank.be stopt er (bijna) mee
Dat vrees ik dus ook en Rabobank is niet eens een kleine bank, wel de Belgische dochter van... De meeste kleine internetbanken hier bij ons, zijn onderdelen van grotere buitenlandse banken, die wanneer ze moeten besparen als eerste de kleine dochterafdelingen in het buitenland sluiten.
Dat is al vele jaren zo en zal er niet op verbeteren. Binnen België, door de fusies in het verleden, wordt het lappendeken alleen maar monotoner.
Dat is al vele jaren zo en zal er niet op verbeteren. Binnen België, door de fusies in het verleden, wordt het lappendeken alleen maar monotoner.
Ik geraak er nog steeds niet uit over de manier van communiceren. 'Hallo, wij gaan hoogstwaarschijnlijk sluiten, maar euh, je hoort nog van ons'. Soit, mijn geld is er weg. Dat ging alvast vlot, op dezelfde dag geregeld. RIP Rabo.be. En dank aan Nonkel_ir.
Ik ben al jaren trouwe klant van Rabobank ,is zeer waardevol bedrijf en als ze stoppen zullen hun klanten er wel bijvaren ,ik blijf klant tot nader bericht.Hopelijk neemt een grote belgische bank de rekeningen over als ze stoppen natuurlijk.
Ik was er ooit klant voor het pensioensparen met lage kosten. Nadien al alles weggehaald.
Als ´spaarbank´ waren ze totaal niet attractief, met rentes een fractie hoger dan de grootbanken. Geen deftige zichtrekening met betaalkaart etc.
M´n saldo is er al jaren 0.00 euro. Geen idee hoe je zo´n rekening helemaal stopgezet, paar keer naar gekeken en niet direct gevonden. Dan is het maar een slapende rekening met een nulsaldo.
Als ´spaarbank´ waren ze totaal niet attractief, met rentes een fractie hoger dan de grootbanken. Geen deftige zichtrekening met betaalkaart etc.
M´n saldo is er al jaren 0.00 euro. Geen idee hoe je zo´n rekening helemaal stopgezet, paar keer naar gekeken en niet direct gevonden. Dan is het maar een slapende rekening met een nulsaldo.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het spaargeld dat via Rabobank.be werd opgehaald is altijd strategisch en zinvol geweest om de liquiditeit van de Rabobank Groep veilig te stellen.
De combinatie van lage debetintrestvoeten, een sterke instroom van spaargeld in Nederland en goedkope financiering via de Europese Centrale Bank heeft een negatieve impact op de leefbaarheid van de online spaarbanken van Rabobank in Europa. De spaargelden die Rabobank.be ophaalde voor de Rabobank Groep zijn niet langer nodig en kosten de bankgroep veel geld.
Als de Rabobank Groep een gezonde en stabiele bank wil blijven en haar rentabiliteit ook in de toekomst veilig wil stellen, dienen de intrestkosten af te nemen. Het afbouwen van de Rabobank online spaarbanken binnen Europa is één van de maatregelen die daartoe zou bijdragen.
fractie hoger zeg je 0,26 procent ipv 0,11 procent is 150 procent hoger .Fakkel schreef: ↑11 maart 2021, 18:58 Ik was er ooit klant voor het pensioensparen met lage kosten. Nadien al alles weggehaald.
Rabo spreekt steeds over spaarrekeningen. Maar hoe zit het met zichtrekeningen ?
So?
Op 100.000 euro (het max wat ´beschermd´ is), spreek je dan over 260 euro per jaar ipv 110 euro per jaar.
Daarvoor moet je dan wel 100.000 euro parkeren op een spaarrekening. Tenzij je euromillionair bent die deze som achter de hand wil houden om zich eens uit te kunnen leven, zou dat niet bepaald iets zijn wat ik zou aanraden.
Op een ´normaler´ bedrag voor de gemiddelde Belg, 10.000 euro, spreek je over 15 euro verschil. Tja.
Op 100.000 euro (het max wat ´beschermd´ is), spreek je dan over 260 euro per jaar ipv 110 euro per jaar.
Daarvoor moet je dan wel 100.000 euro parkeren op een spaarrekening. Tenzij je euromillionair bent die deze som achter de hand wil houden om zich eens uit te kunnen leven, zou dat niet bepaald iets zijn wat ik zou aanraden.
Op een ´normaler´ bedrag voor de gemiddelde Belg, 10.000 euro, spreek je over 15 euro verschil. Tja.
Ik krijg liever 260 ipv van 110 euro dat terzijdeFakkel schreef: ↑11 maart 2021, 19:19 So?
Dat is een voorstelling die speculeren op de beurs als normaal voorstelt, en sparen als een afwijking van de norm.Fakkel schreef: ↑11 maart 2021, 19:19 So?
Er zijn vast mensen die 100.000 Euro hebben maar niet op de beurs willen speculeren. Die mensen "verdienen" 150 Euro in vgl. met een spaarrekening met minimumrente, en 260 Euro in vgl. met 100.000 Euro op een zichtrekening of cash. Wat mij betreft is dat laatste de norm, want inflatie is normaal maar beurswinst is niet normaal.
Nadat je ingelogd bent kan je een bericht sturen met de vraag je rekeningen af te sluiten, op die manier weten ze dat de boodschap wel degelijk van jou komt.
En hoe gaan hun klanten hier wel bij varen ? De rekeningen overdragen aan een grootbank die je dan vervolgens binnen de kortste keren op minimumrente zet ? Tot op heden heb ik nog geen signalen gezien dat de klanten er wel bij varen. In het beste geval zal het een eerlijke portefeuille transfer zijn. Met wat geluk garandeert de overnemer nog een jaar lang het geldende tarief op de rekening, en krijg je nog een korte periode om je rekening te spijzen aan dat tarief.
dat zou voldoende zijn voor miNatal schreef: ↑11 maart 2021, 22:34En hoe gaan hun klanten hier wel bij varen ? De rekeningen overdragen aan een grootbank die je dan vervolgens binnen de kortste keren op minimumrente zet ? Tot op heden heb ik nog geen signalen gezien dat de klanten er wel bij varen. In het beste geval zal het een eerlijke portefeuille transfer zijn. Met wat geluk garandeert de overnemer nog een jaar lang het geldende tarief op de rekening, en krijg je nog een korte periode om je rekening te spijzen aan dat tarief.
Het signaal is heel duidelijk, belgen ga bij ons weg.
Jullie hebben te veel spaargeld en dat kost ons te veel.
En van het typische banken verhaal is hier weer van toepassing.
Ze gaan de Belgische markt eens veroveren, reclame tot en met en die Belg blijft toch wel honkvast bij zijn grootbank zeker.
De afbouw van de mogelijkheid tot psp, fondsen aankoop was het eerste signaal dat ze gingen stoppen in België.
Een bank met 15 miljard spaargeld als die over de kop gaat is veel veiliger dan een bank met 400.000.000 miljoen spaargeld.
Het is maar hoe men het verkoopt zeker.
Zolang de meerderheid van de belgen zo denkt heeft een buitenlandse speler geen kans.
Jullie hebben te veel spaargeld en dat kost ons te veel.
En van het typische banken verhaal is hier weer van toepassing.
Ze gaan de Belgische markt eens veroveren, reclame tot en met en die Belg blijft toch wel honkvast bij zijn grootbank zeker.
De afbouw van de mogelijkheid tot psp, fondsen aankoop was het eerste signaal dat ze gingen stoppen in België.
Een bank met 15 miljard spaargeld als die over de kop gaat is veel veiliger dan een bank met 400.000.000 miljoen spaargeld.
Het is maar hoe men het verkoopt zeker.
Zolang de meerderheid van de belgen zo denkt heeft een buitenlandse speler geen kans.
Estate Guru believer.