Rabobank.be stopt er (bijna) mee
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rabobank.be stopt er (bijna) mee
Noem eens één internetbank hier die Belgisch is. En inderdaad we zitten op een hoop spaargeld waarvan een groot deel net bij die internetbanken zit. Destijds klanten binnengehaald voor het kapitaal. Nu de intresten uitbetalen hen te duur wordt, bouwen ze af.
Zoals ik eerder zei, er gaan er zo nog volgen...
Zoals ik eerder zei, er gaan er zo nog volgen...
NewB en straks KBC ?
KBC ? De internetbanken die wij hier hebben zijn dochtermaatschappijen in België van buitenlandse banken. Als KBC al een internetbank zou oprichten volgens hetzelfde principe, dan is het nog altijd Belgisch pur sang.
NewB staat hier nog niet in de lijst van de spaarrekeningen. Eens naar hun website gaan kijken en op wat verzekeringen na, zie ik nog geen bankactiviteiten, ondanks hun vergunning in 2020.
Om terug op Rabobank.be te komen, ze maken nog altijd reclame op tv blijkbaar, gisteren nog gezien.
De reclame die ze nu nog uitzenden is waarschijnlijk al besteld en betaald voordat ze wisten dat ze gingen stoppen.
Hetzelfde hier. Ooit klant geweest voor spaarrekeningen, termijnrekeningen en pensioensparen. Maar een paar jaar geleden mijn rekeningen opgezegd.Fakkel schreef: ↑11 maart 2021, 18:58 Ik was er ooit klant voor het pensioensparen met lage kosten. Nadien al alles weggehaald.
Als ´spaarbank´ waren ze totaal niet attractief, met rentes een fractie hoger dan de grootbanken. Geen deftige zichtrekening met betaalkaart etc.
M´n saldo is er al jaren 0.00 euro. Geen idee hoe je zo´n rekening helemaal stopgezet, paar keer naar gekeken en niet direct gevonden. Dan is het maar een slapende rekening met een nulsaldo.
Via dit formulier kan je een rekening afsluiten:Maarten schreef: ↑17 maart 2021, 17:35Hetzelfde hier. Ooit klant geweest voor spaarrekeningen, termijnrekeningen en pensioensparen. Maar een paar jaar geleden mijn rekeningen opgezegd.Fakkel schreef: ↑11 maart 2021, 18:58 Ik was er ooit klant voor het pensioensparen met lage kosten. Nadien al alles weggehaald.
Als ´spaarbank´ waren ze totaal niet attractief, met rentes een fractie hoger dan de grootbanken. Geen deftige zichtrekening met betaalkaart etc.
M´n saldo is er al jaren 0.00 euro. Geen idee hoe je zo´n rekening helemaal stopgezet, paar keer naar gekeken en niet direct gevonden. Dan is het maar een slapende rekening met een nulsaldo.
https://www.rabobank.be/dam/jcr:1810e15 ... luiten.pdf
Laatst gewijzigd door Yaris op 17 maart 2021, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Cool. Zal ik mij morgen eens mee bezig houden.Bart schreef: ↑17 maart 2021, 17:48Via dit formulier kan je een rekening afsluiten:
veel te negatief op een van de beste banken ter wereld ,ze stoopen misschien maar hun spaarders zullen er weinig last van hebbenFakkel schreef: ↑17 maart 2021, 19:31Cool. Zal ik mij morgen eens mee bezig houden.Bart schreef: ↑17 maart 2021, 17:48
Via dit formulier kan je een rekening afsluiten:
Er heeft nooit iets op die rekening gestaan. Ik gebruikte Rabo alleen voor pensioensparen.
De Nederlandse moederbank heeft het Belgische geld niet meer nodig en kost hen geld, dus sluiten ze hier. Heb gisteren gebeld met klantendienst en gaan verkopen of stoppen. Ik ben er lang klant geweest en met de jaren hebben ze alles afgebouwd. Ik haal nu de rest weg en sluit de rekeningen af( kan in de beveiligde omgeving via profiel, instellingen) Je denkt dan dat je goed zit met een internetbank die iets meer rente geeft met een triple A rating.Het bedrag gaat nu naar grootbank. In andere internetbanken die steeds hun formules wijzigen met geen rating, heb ik geen zin.
Jammer , ik gebruik de spaarrekening nog als buffer. Maar ja rabobank.Be stelt niet meer voor sinds de afbraak.
Is NIBC direct geen optie?
Misschien wacht ik tot Rabobank zelf met een voorstel komt.
Is NIBC direct geen optie?
Misschien wacht ik tot Rabobank zelf met een voorstel komt.
Ik kijk ook de kat nog even uit de boom. Als het moment effectief is aangebroken om een beslissing te nemen is er nog meer dan genoeg tijd om het spaargeld eventueel over te hevelen en de rekeningen af te sluiten. Alles habgt af van wat er in de plaats komt.
Gebrek aan visie en interesse vanuit Nederland lijkt mij het belangrijkste voor het stoppen.
Ik zat er in der tijd voor de spaarrekeningen, pensioensparen en fondsen. Ze boden zeer goede producten aan maar ipv dit verder te verbeteren, hebben ze het een voor een verkocht zodat ze enkel nog maar een spaarbankje waren. Ze konden dit perfect kunnen laten evolueren naar wat Keytrade pakweg nu is en als je kijkt naar de populariteit van keytrade was hier zeker een markt voor.
Jammer, de bank die de markt van de betere spaarbank heeft gestart in België vertrekt bij deze.
Ik zat er in der tijd voor de spaarrekeningen, pensioensparen en fondsen. Ze boden zeer goede producten aan maar ipv dit verder te verbeteren, hebben ze het een voor een verkocht zodat ze enkel nog maar een spaarbankje waren. Ze konden dit perfect kunnen laten evolueren naar wat Keytrade pakweg nu is en als je kijkt naar de populariteit van keytrade was hier zeker een markt voor.
Jammer, de bank die de markt van de betere spaarbank heeft gestart in België vertrekt bij deze.