Rabobank.be stopt er (bijna) mee
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rabobank.be stopt er (bijna) mee
veel zwart geld misschien cash moet verbannen worden
Ik vind het ook spijtig dat Rabobank.be ermee stopt. Heb ook nooit problemen bij hen ondervonden.
Ik laat mijn rekeningen ook nog ongemoeid en blijf verder sparen tot er meer info bekend is over de eventuele overnemer of de stopzetting.
Ik laat mijn rekeningen ook nog ongemoeid en blijf verder sparen tot er meer info bekend is over de eventuele overnemer of de stopzetting.
Raar maar waar: op de zender 'één' zie ik nog reclame verschijnen voor rabobank.be!
Wordt het niet stilaan tijd dat Rabobank communiceert over de toekomst van onze spaarrekeningen? Eerste communicatie dateert van begin maart. We zijn nu bijna 3,5 maanden verder...
Zolang ze bij Rabobank nog geen concrete info hebben over een al-dan-niet overname, kunnen ze nog geen definitieve beslissing nemen.
Dergelijke onderhandelingen kunnen nu eenmaal maandenlang aanslepen.
Ikzelf vind dat wij als klanten zelfs zéér vroeg ingelicht werden over hun voornemen om te stoppen.
we zullen het wel horen en ondertussen staan je spaarcenten daar goed. Misschien interessant voorstel later bij overname
ik ben begonnen met geleidelijk aan af te bouwen. (Me direct)
Ik ook. Nog vijf maanden te gaan om een getrouwheidspremie van 0,10% te verwerven. Daar wacht ik niet op.
Wat is het alternatief ?
Bij MeDirect staat al te veel. En de andere banken geven nog 0,11. Dan laat ik het gewoon staan, en kijk wel welke oplossing er uit de bus komt.
Bij MeDirect staat al te veel. En de andere banken geven nog 0,11. Dan laat ik het gewoon staan, en kijk wel welke oplossing er uit de bus komt.
Er zijn niet veel alternatieven maar ik had nog geen rekening bij ME Direct.
7 banken bieden hoger rendement dan Rabobank: https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
7 banken bieden hoger rendement dan Rabobank: https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
Ik ga mijn spaargeld gespreid naar de beurs sturen. Iedereen zegt dat de beurzen hoog staan maar ze staan al tien jaar hoog en ze blijven maar stijgen. Een crashje of correctie nemen we er dan maar bij. Een spaarrekening is goed als buffer voor noodgevallen, niet om je geld te laten verkommeren in afwachting van een correctie.
Het gemelde probleem op userbase was dat bij Rabo ?Yaris schreef: ↑16 juni 2021, 16:11 Ik ga mijn spaargeld gespreid naar de beurs sturen. Iedereen zegt dat de beurzen hoog staan maar ze staan al tien jaar hoog en ze blijven maar stijgen. Een crashje of correctie nemen we er dan maar bij. Een spaarrekening is goed als buffer voor noodgevallen, niet om je geld te laten verkommeren in afwachting van een correctie.
Estate Guru believer.
beurzen staan te hoog afwachten nu ,er komt een correctie maar geen crash denk ik maar aan deze standen stap ik niet in,ben mijn geld niet beu.Yaris schreef: ↑16 juni 2021, 16:11 Ik ga mijn spaargeld gespreid naar de beurs sturen. Iedereen zegt dat de beurzen hoog staan maar ze staan al tien jaar hoog en ze blijven maar stijgen. Een crashje of correctie nemen we er dan maar bij. Een spaarrekening is goed als buffer voor noodgevallen, niet om je geld te laten verkommeren in afwachting van een correctie.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Hier stond nog 100k langzaam te verdampen bij Rabo,
50k daarvan gaat op dit moment naar aandelen (al een klein beetje Ageas en Vestas bijgekocht de voorbije week), de tweede 50k wordt herbekeken eind dit jaar.
50k daarvan gaat op dit moment naar aandelen (al een klein beetje Ageas en Vestas bijgekocht de voorbije week), de tweede 50k wordt herbekeken eind dit jaar.
Email van Rabobank:
De Rabobank Groep heeft besloten om de activiteiten van Rabobank.be te beëindigen. Als onderdeel hiervan worden de gereglementeerde spaarrekeningen afgesloten op 1 juli 2022. Deze beslissing is het gevolg van de uitkomst van een strategische oefening rond de leefbaarheid van Rabobank.be binnen de huidige marktomstandigheden.
Wij vinden het bijzonder jammer dat wij afscheid van u moeten nemen en verontschuldigen ons voor het eventuele ongemak dat u hierdoor ondervindt. Wij stellen alles in het werk zodat u uw rekeningen gemakkelijk en veilig kunt afsluiten. U hebt hiervoor ruimschoots de tijd aangezien we een transitieperiode van 1 jaar voorzien.
Wat betekent dit voor uw spaargeld?
Op 1 juli 2021 verlagen we de rente op al onze spaarrekeningen tot het wettelijke minimum met een basisrente van 0,01% en een getrouwheidspremie van 0,10% op jaarbasis.
Alle nieuw ontvangen bedragen en alle bedragen die aan een nieuwe opbouw van getrouwheidspremie beginnen met valutadatum 2 juli 2021 of later geven enkel recht op de basisrente.
Op 1 juli 2022 worden de resterende saldi op uw spaarrekeningen overgeschreven naar uw Rabo Zichtrekening en vanaf die datum kunt u geen overschrijvingen van en naar uw spaarrekeningen meer uitvoeren. Op een later tijdstip zullen wij u informeren over de afsluiting van uw Rabo Zichtrekening.
De Rabobank Groep heeft besloten om de activiteiten van Rabobank.be te beëindigen. Als onderdeel hiervan worden de gereglementeerde spaarrekeningen afgesloten op 1 juli 2022. Deze beslissing is het gevolg van de uitkomst van een strategische oefening rond de leefbaarheid van Rabobank.be binnen de huidige marktomstandigheden.
Wij vinden het bijzonder jammer dat wij afscheid van u moeten nemen en verontschuldigen ons voor het eventuele ongemak dat u hierdoor ondervindt. Wij stellen alles in het werk zodat u uw rekeningen gemakkelijk en veilig kunt afsluiten. U hebt hiervoor ruimschoots de tijd aangezien we een transitieperiode van 1 jaar voorzien.
Wat betekent dit voor uw spaargeld?
Op 1 juli 2021 verlagen we de rente op al onze spaarrekeningen tot het wettelijke minimum met een basisrente van 0,01% en een getrouwheidspremie van 0,10% op jaarbasis.
Alle nieuw ontvangen bedragen en alle bedragen die aan een nieuwe opbouw van getrouwheidspremie beginnen met valutadatum 2 juli 2021 of later geven enkel recht op de basisrente.
Op 1 juli 2022 worden de resterende saldi op uw spaarrekeningen overgeschreven naar uw Rabo Zichtrekening en vanaf die datum kunt u geen overschrijvingen van en naar uw spaarrekeningen meer uitvoeren. Op een later tijdstip zullen wij u informeren over de afsluiting van uw Rabo Zichtrekening.