Rabobank.be: stopt er mee in Belgie
Re: Rabobank.be: stopt er mee in Belgie
ik heb dezelfde zaken gedaan als vortex zojuist. Mijn buffer mag nog blijve staan bij rabo.
Nee, dat wist ik niet... . Waar kan ik dat doen, want zo gebruiksvriendelijk vind ik die site niet.E10ne schreef: ↑19 juni 2021, 16:01Heb je er rekening mee gehouden dat je mogelijks uw limieten moet aanpassen? Dat deze te laag staan ingesteld om de transacties uit te voeren. Had dit gisteren ook voor, duurde even voor mijn euro viel.annetje schreef: ↑19 juni 2021, 15:22 Als ik bij een andere bank (DB, Keytrade, Argenta, MeDirect) geld van mijn spaarrekening overschrijf op mijn zichtrekening, dan is dat uiterlijk enkele minuten later gebeurd. Ook als ik die overschrijving in een weekend of 's avonds doe.
Gisteren geld overgeschreven van mijn spaarrekening bij Rabobank naar mijn zichtrekening. Niets beschikbaar... wachten tot maandag . Amai, als ik alles zo in meerdere stappen moet overschrijven naar de Maand Spaar bij MD... 'k Ga der nog werk mee hebben...
de site is nog van de jaren stillekes. Ook die ganse resem codes die je moet ingegeven in die digipass om van je spaarrekening over te schrijven naar de plusrekening... wat een gedoe.
bij instellingen -> persoonlijke voorkeuren. Dan op die pagina naar omlaag scrollen en daar staan de limieten.
Bij mij is dat toch redelijk hoog en het betreft alleen externe overschrijvingen. Ik heb de default waarden. Er is precies geen limiet voor interne transacties bij mij.
Uw limieten
Daglimiet externe overschrijving
100.000,00 EUR
Weeklimiet externe overschrijving
100.000,00 EUR
Transactielimiet externe overschrijving
50.000,00 EUR
Is er iets overgeschreven Annetje? Anders test eens met een klein bedrag om te zien of dat werkt? Ik meen mij te herinneren dat overschrijvingen van de spaarrekening naar de zichtrekening ook direct worden weergegeven bij rabobank.
bij instellingen -> persoonlijke voorkeuren. Dan op die pagina naar omlaag scrollen en daar staan de limieten.
Bij mij is dat toch redelijk hoog en het betreft alleen externe overschrijvingen. Ik heb de default waarden. Er is precies geen limiet voor interne transacties bij mij.
Uw limieten
Daglimiet externe overschrijving
100.000,00 EUR
Weeklimiet externe overschrijving
100.000,00 EUR
Transactielimiet externe overschrijving
50.000,00 EUR
Is er iets overgeschreven Annetje? Anders test eens met een klein bedrag om te zien of dat werkt? Ik meen mij te herinneren dat overschrijvingen van de spaarrekening naar de zichtrekening ook direct worden weergegeven bij rabobank.
Bedankt voor jullie hulp en om mee te denken .
De limieten staan bij mij ook zo, dus dat was het probleem niet.
Het geld bleek ondertussen op de zichtrekening te staan, en heb ik zojuist kunnen overschrijven.
De plus-rekening zou voor mij niet veel meerwaarde hebben. Ik ga nu alles versluizen naar de Maandsparen-rekening bij MD. Het geld is voor de aankoop van een nieuwe auto, en dat is nog niet voor direct. Dan kan het beter daar nog "iets" opbrengen.
De limieten staan bij mij ook zo, dus dat was het probleem niet.
Het geld bleek ondertussen op de zichtrekening te staan, en heb ik zojuist kunnen overschrijven.
De plus-rekening zou voor mij niet veel meerwaarde hebben. Ik ga nu alles versluizen naar de Maandsparen-rekening bij MD. Het geld is voor de aankoop van een nieuwe auto, en dat is nog niet voor direct. Dan kan het beter daar nog "iets" opbrengen.
Na ingelogd te zijn vind je "instellingen". Hier kun je de limieten wijzigen.
Persoonlijk heb ik ze na mijn transacties terug gesteld zoals ze stonden, omdat ik 2de rekening stapsgewijs ga leegmaken om zo weinig mogelijk getrouwheidspremie te verliezen.
Iemand positieve/ negatieve ervaringen met Europabank voor een spaarboekje voor jongeren?
Ik denk mijn Rabo Plus over te zetten naar de Medirect Max rekening, en de gewone spaarrekening over te zetten naar NIBC.
Bij deze laatste ben ik een 8 tal jaar geleden nog klant geweest maar niet lang. Ik vind er ook weinig over terug ook hier op spaargids.
Bij deze laatste ben ik een 8 tal jaar geleden nog klant geweest maar niet lang. Ik vind er ook weinig over terug ook hier op spaargids.
Rabobank alternatief (spaargeld)
Hoi,
Rabobank stopt ermee.
Wat raden jullie aan als alternatief ?
Momenteel overweeg ik ons spaargeld naar Argenta te verhuizen, al brengt het daar wel niet zoveel op.
MeDirect, ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ik lees slechte ervaringen op google reviews.
Je hebt wel de Belgische waarbord (tot 100.000 euro), maar dan nog.
Wat als puntje bij paaltje komt ?
Wat doen de meest onder jullie hier...
Groetjes,
Bart
Rabobank stopt ermee.
Wat raden jullie aan als alternatief ?
Momenteel overweeg ik ons spaargeld naar Argenta te verhuizen, al brengt het daar wel niet zoveel op.
MeDirect, ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ik lees slechte ervaringen op google reviews.
Je hebt wel de Belgische waarbord (tot 100.000 euro), maar dan nog.
Wat als puntje bij paaltje komt ?
Wat doen de meest onder jullie hier...
Groetjes,
Bart
Re: Rabobank alternatief (spaargeld)
Ikzelf heb als test op vrijdag een mail met paar vragen gesteld aan Keytrade en Deutsche Bank. Na 2 dagen geen enkel antwoord. Dus als je die banken voor iets nodig hebt…..
Ik heb een rekening geopend bij Me Direct en kan momenteel niks negatiefs melden, ik heb niet het plan om daar 100000 euro te plaatsen. Een ander gedeelte plaats ik bij Belfius en beleg ik in stabiele beleggingen zoals tak 21.
Ik heb al paar jaar rekening bij Medirect en geen klagen.
Tot 100K inderdaad gewaarborgd door Belgisch depositogarantiestelsel.
Ik dacht dat ze ook binnen een bepaalde termijn moeten terugbetalen (3 weken?) igv faillissement.
Punt dat ik wil maken is dat je niet in het buitenland moet aankloppen.
Ik dacht nu bij NIBC een getrouwheidsrekening te openen maar wat ik lees is ook eerder kritisch.
Tot 100K inderdaad gewaarborgd door Belgisch depositogarantiestelsel.
Ik dacht dat ze ook binnen een bepaalde termijn moeten terugbetalen (3 weken?) igv faillissement.
Punt dat ik wil maken is dat je niet in het buitenland moet aankloppen.
Ik dacht nu bij NIBC een getrouwheidsrekening te openen maar wat ik lees is ook eerder kritisch.
De helpdesk van keytrade is onbekwaam en onbeschoft.
Ik zit daar nog even vast omwille van twee effectenrekeningen (ook slechte service: orders kunnen bijvoorbeeld niet gewijzigd worden), maar de opkuis is bezig.
Ik wacht al sinds 2 juni om daar een rekening te openen. (Ter vervanging van mijn ING-rekening die betalend wordt.)
Nog geen antwoord.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Dan heb ik toch andere ervaringen met hun helpdesk. Voor onze lening hebben ze ons prima geholpen en geluisterd naar mijn uitleg.
Een paar weken terug had ik een vraag ivm de kredietkaarten en was ik op minder dan 6 minuten geholpen door een zeer vriendelijke man. Dezelfde dag ook met ING gebeld en daar had ik na 6 minuten nog altijd niemand aan de lijn.
Vreemd. Ik heb eind mei een aanvraag ingediend voor een kredietkaart om die van ING te vervangen en dat was een uur later al goedgekeurd. Een paar dagen later zat de kaart in de brievenbus.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)