Rabobank.be verdwijnt?
-
- Newbie
- Contacteer:
Rabobank.be verdwijnt?
Wat zal er met onze spaarrekeningen gebeuren indien Rabobank Belgie niet meer tot de groep Rabobank Nederland zou behoren?
Wat zijn wij nog als Rabobank.be klant?
Wat zijn wij nog als Rabobank.be klant?
Re: Rabobank.be
Al die vragen naar wat gebeurt er met onze spaarrekeningen, onze termijnrekeningen, ons pensioensparen, onze fondsen ... zijn voorbarig. Zelfs Rabobank.be kan daar momenteel niet op antwoorden. Het enige dat we weten is dat Rabobank Nederland haar activiteiten in het buitenland gaat herbekijken. Beslissingen vallen pas in december. Rabobank België heeft het geluk zich enkel bezig te houden met spaargelden, niet met kredietverlening. Ze trekt met andere woorden veel geld aan maar loopt geen risico. Daarom denk ik persoonlijk niet dat ze de Belgische tak zo vlug zullen afstoten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ben al jaaaaren klant bij Rabo. Op 1 jan 2016 (incaseren rente en gp) hoeft het voor mij niet meer. Zeer goede transparante bank, maar 0,85% rente is echt te weinig.
-
- Newbie
- Contacteer:
Beste Yaris,
Wat zou er in het slechtste geval kunnen gebeuren met ons spaargeld?
Wat zou er in het slechtste geval kunnen gebeuren met ons spaargeld?
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Indien ze het zouden afstoten,zal de tak verkocht worden aan een andere bank.
Je spaargeld blijft gewoon staan maar dan wel op een ander benoemde bank ... Of het dezelfde voorwaarden zullen zijn is een ander verhaal.
Je spaargeld blijft gewoon staan maar dan wel op een ander benoemde bank ... Of het dezelfde voorwaarden zullen zijn is een ander verhaal.
Als Rabobank.be echt zou verdwijnen kunnen ze bijvoorbeeld regelen dat al ons spaargeld naar een andere bank getransfereerd wordt met behoud van alle verworven interesten. Indien je bij die andere bank geen rekening wenst te hebben staat het je vrij je geld zelf naar een bank van keuze over te brengen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Maar wel met een bankkaart zodat we cash kunnen afhalen.realisticview schreef:Indien ze het zouden afstoten,zal de tak verkocht worden aan een andere bank.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Zoals ik al enkele jaren eerder aanhaalde er is nog een "boerenbank" in vlaanderen
Je doelt op Crelan? Bij mijn weten is er geen enkele institutionele link tussen beide, maar ik ken hun structuren slechts oppervlakkig. Ze mogen dan wel op een gelijkaardige leest geschoeid zijn (beide coöperatieve & 'boerenleenbank'), dat lijkt me nog geen reden om nu al aan te nemen dat Rabo B door Crelan zou worden ingelijfd. Heb jij daarover meer info? Of sterke vermoedens?
Een tijd geleden is er nog een bank van de Belgische markt verdwenen (kan nu niet onmiddellijk op de naam komen).
Daar is er een hele tijd op voorhand overgecommuniceerd geweest, zodat je zelf actie kon ondernemen om je spaargeld naar een andere bank over te schrijven als je dat wou.
Voor het resterende spaargeld hebben ze de klanten gevraagd naar welke rekening ze het mochten overschrijven.
Dit hebben ze op een bepaalde datum ook gedaan, met een extra premie qua rente.
Daar is er een hele tijd op voorhand overgecommuniceerd geweest, zodat je zelf actie kon ondernemen om je spaargeld naar een andere bank over te schrijven als je dat wou.
Voor het resterende spaargeld hebben ze de klanten gevraagd naar welke rekening ze het mochten overschrijven.
Dit hebben ze op een bepaalde datum ook gedaan, met een extra premie qua rente.
Re: Rabobank.be verdwijnt?
Credit Europa is verdwenen
-
- Full Member
- Contacteer:
@Johann, ik gok op Argenta als switch
Maar zoals Yaris aangeeft het is allemaal niet zo ver hooor.
Ik zie ze niet verdwijnen

Maar zoals Yaris aangeeft het is allemaal niet zo ver hooor.
Ik zie ze niet verdwijnen
Er zijn er nog meerdere ...pol schreef:Credit Europa is verdwenen
Citibank is er één van. Die zijn overgenomen door een Franse bank (Credit Mutuel Nord Europe) en Beobank geworden.
Crelan is de nieuwe bank die ontstaan is uit Centea (Kredietbank-groep) en Landbouwkrediet
"""HSA is gefuseerd met zustermaatschappij Spaarkrediet, om in 1999 te veranderen in de naam Centea. Centea zelf werd in 2011 overgenomen door Landbouwkrediet en gingen vanaf 2013 verder samen als Crelan."""" Bron : wikipedia
Bank van Roeselare ging op in de KBC groep
Ethias Bank werd overgenomen door Optima
Kauphting Bank uit Ijsland ging failliet en de rekeningen werden overgenomen door Keytrade
En zo zijn er wellicht nog een paar te bedenken..
- Autodelete
- Newbie
Stel: Rabobank.be wordt overgenomen door een Belgische bank.
Maar wat als je daar al klant bent?
Wordt dat geld dan bijgeschreven op jouw andere rekening of blijft het oude Rabobank-nummer dan bestaan of krijg je gewoon een tweede rekening op jouw naam bij die Belgische Bank?
Ik neem aan dat je toch maar één <individuele> spaarrekening op jouw naam kan hebben bij één financiële instelling?
Worden deze transfers dan automatisch doorgegeven aan het controle-orgaan (gezien het om aanzienlijke sommen kan gaan)?
Krijgt de overheid op die manier geen snapshot van wat de burger aan centen staan heeft?
Maar wat als je daar al klant bent?
Wordt dat geld dan bijgeschreven op jouw andere rekening of blijft het oude Rabobank-nummer dan bestaan of krijg je gewoon een tweede rekening op jouw naam bij die Belgische Bank?
Ik neem aan dat je toch maar één <individuele> spaarrekening op jouw naam kan hebben bij één financiële instelling?
Worden deze transfers dan automatisch doorgegeven aan het controle-orgaan (gezien het om aanzienlijke sommen kan gaan)?
Krijgt de overheid op die manier geen snapshot van wat de burger aan centen staan heeft?
Als je bij rabobank.be fondsen hebt, en die worden binnen de 6 maanden na aankoop gestransfeerd wegens stopzetting van rabo, dan moet je misschien een 27% belastingen op de winst ( Kris Peeterstaks ) betalen .
Kris Peeters kan er nogal een boeltje van maken.
Kris Peeters kan er nogal een boeltje van maken.