Rating NIBC...
Re: Rating NIBC...
Inderdaad, hecht niet te veel belang aan de ratings. De ratingbureau's zijn niet onafhankelijk en onbetrouwbaar, hun reetings kunnen hoogstens als indicatie dienen. Doe je huiswerk zelf en spreiden helpt ook.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik volg je redenering volledig maar heb toch m'n twijfels over uw laatste zin. Als je ziet hoeveel geld België aan Fortis heeft gegeven, voor hoeveel geld België waarborgen heeft gegeven aan bvb Dexia, GH, Arco, Ethias, ... (en die van Dexia nu al halveert!! Of moet halveren om nog geld te kunnen ophalen aan 'n rederlijke rentevoet bij de internationale markten) zou ik er toch niet van uitgaan dat de Belgische staat zich borg gaat stellen voor ELKE bank die in de toekomst in de problemen gaat komen. Ooit zal de Belgische staat de handdoek de handdoek in de ring -moeten- gooien. En dan kun je maar beter met je geld bij 'n bank zitten die "iets" steviger op z'n poten staat als de rest.Filip285 schreef:...Niet twijfelen over de betrouwbaarheid/kapitaalsgarantie/grondbeginsel van een gereglementeerde spaarrekening en dus geen/weinig rekening houden met de ratings.
Als ik me niet vergis hadden al die grootbanken waar wij hebben MOETEN voor betalen ook schitterende ratings ! Wat zijn we daar dan mee geweest ?
Rating: te laag? te gevaarlijk ?
Heb jullie perpetual NIBC VAR% 2005-2040 21/02 in portefeuille. Momenteel met een prijs van 45% (verleden maand 38%) staat hij op de 4de plaats kwestie Yield To Maturity in mijn persoonlijke lijst (achter KBC 8% en twee SNS perps) Andere perp NIBC VAR% 2006 PERP 30/03 staat op 23ste plaats. De perps/steepeners van andere Nederlandse Banken ING , RABO, ABN-AMRO, ... scoren beter. De 3% spaarrente is samen met Dexia 3% "... spaarrekening" (sommige "nieuwe/trouwe dexia*klanten" konden hierop inschrijven ) hoogste op de Belgische markt. Dus voor mij is die BBB rating zeker NIET te laag , maar voor mij NIET te gevaarlijk. In ieder geval proficiat en veel succes met het uitrollen van jullie spaarrekening in diverse Euro landen.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Heb jullie perpetual NIBC VAR% 2005-2040 21/02 in portefeuille. Momenteel met een prijs van 45% (verleden maand 38%) staat hij op de 4de plaats kwestie Yield To Maturity in mijn persoonlijke lijst (achter KBC 8% en twee SNS perps) Andere perp NIBC VAR% 2006 PERP 30/03 staat op 23ste plaats. De perps/steepeners van andere Nederlandse Banken ING , RABO, ABN-AMRO, ... scoren beter. De 3% spaarrente is samen met Dexia 3% "... spaarrekening" (sommige "nieuwe/trouwe dexia*klanten" konden hierop inschrijven ) hoogste op de Belgische markt. Dus voor mij is die BBB rating zeker NIET te laag , maar voor mij NIET te gevaarlijk. In ieder geval proficiat en veel succes met het uitrollen van jullie spaarrekening in diverse Euro landen.
NIBC,
De rating is wat ze is...
Maar als er een aantal structurele maatregelen zijn genomen (geen obligaties en andere schuldpapieren meer in portefeuille in de PIGS landen), dan moet dit toch ook in de rating mee opgenomen worden.
Om de hoeveel tijd wordt die rating eigenlijk herbekeken die die ratingbureaus?
De rating is wat ze is...
Maar als er een aantal structurele maatregelen zijn genomen (geen obligaties en andere schuldpapieren meer in portefeuille in de PIGS landen), dan moet dit toch ook in de rating mee opgenomen worden.
Om de hoeveel tijd wordt die rating eigenlijk herbekeken die die ratingbureaus?
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
De ratings worden op regelmatige basis herbekeken door de ratingbureaus maar ook de methodologie van de berekening wordt soms herbekeken. Dit werd bijvoorbeeld recent gedaan waardoor heel wat banken een downgrading kregen terwijl de achterliggende financiële toestand niet noodzakelijk wijzigde.
Met als grote voorbeeld Rabobank.beNIBC Direct schreef: Dit werd bijvoorbeeld recent gedaan waardoor heel wat banken een downgrading kregen terwijl de achterliggende financiële toestand niet noodzakelijk wijzigde.
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Ach die ratings van de banken zijn voor mij echt geen reet waard. Zijn er hier werkelijk veel mensen die geloven dat Argenta risicovoller is dan KBC?