Re: Sticky: Collectieve Garantieregeling / Beschermingsfonds
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
In theorie heb je gelijk maar...
In de Tijd van vandaag wordt er netjes uit de doeken gedaan dat die garantie een probleem zal zijn: dat garantiefonds heeft in de verste verte niet voldoende geld om iedereen te betalen. Zo houdt men de bevolking rustig...
In de Tijd van vandaag wordt er netjes uit de doeken gedaan dat die garantie een probleem zal zijn: dat garantiefonds heeft in de verste verte niet voldoende geld om iedereen te betalen. Zo houdt men de bevolking rustig...
-
- VIP member
- Contacteer:
De beste bescherming is een bank met lage hefboom. Is DB zo een bank?
Neen. Kijk maar eens naar het tabelletje in het midden van dit artikel: http://bit.ly/pfbaMy" onclick="window.open(this.href);return false;Frisse Freddy schreef:De beste bescherming is een bank met lage hefboom. Is DB zo een bank?
-
- VIP member
- Contacteer:
kikashi schreef:Neen. Kijk maar eens naar het tabelletje in het midden van dit artikel: http://bit.ly/pfbaMy" onclick="window.open(this.href);return false;Frisse Freddy schreef:De beste bescherming is een bank met lage hefboom. Is DB zo een bank?
Idd
en juist die banken hebben het meeste baat bij reclame met de onrealistische "onbeperkte" waarborg.
Als de vos de passie preekt, boer let op je ganzen!
Al Fonds schreef:In theorie heb je gelijk maar...
Al Fonds Gelijk heb je, maar geef eens een alternatief, behalve onder je matras !
Ik wel. Je wordt er momenteel minder arm mee dan met gelijk welke belegging op de beurs. Je hebt een zeker rendement, geen kosten en de vrijheid en zekerheid altijd aan je geld te kunnen.Al Fonds schreef:Meer dan 100.000 euro gedurende een langere periode plaatsen op een spaarboekje ( waarmee men elke dag armer wordt ) zie ik persoonlijk niet als een voorbeeld van een slimme beslissing. Zelfs niet voor defensieve spaarders of beleggers.
maar ja, ingeval van plus 100 000 kan je ook over verschillende banken spreiden. Het zal mogelijk wel een lager percentage opleveren omdat niet iedere bank zoveel als bv Rabobank.ge geeft
Rabobank.ge? Dat is de Rabobank in Georgië. Heb jij daar een spaarrekening, Paul?
Yaris schreef:Rabobank.ge? Dat is de Rabobank in Georgië. Heb jij daar een spaarrekening, Paul?
Oei, neen
Maar een paar jaar geleden was er eens iemand op spaargids, die de leden op een opdringerige manier ( makelaar uit Ukraine ? ) wou warm maken voor een spaarrekening in euro in UKRAINE ( met bijkantoor in Griekenland )
Intrest 13% ongeveer daar bruto in euro.
Vanmiddag in Brussel op Finance Avenue nog 20 euro kado gekregen van Rabobank. Ik moet nu 1 euro storten om de rekening te activeren maar die heb ik ook gekregen van mijn oud collega.
Voor de rest vond ik de beurs maar povertjes.
Voor de rest vond ik de beurs maar povertjes.
Als je rekent op de Depositigarantie van de Belgische Regering dan moet je je toch vragen gaan stellen als je de kranten van vandaag leest. Daar schrijven ze dat het Rampenfonds met een lege kas zit en het gaat daar maar over 15 miljoen euro...
Als ik dan kijk hoeveel geld er op spaarboekjes bij één van de grootbanken staat, dan begin ik echt een wrang gevoel te krijgen.
Vertrouwen is echt prachtig... zolang het duurt !
Als ik dan kijk hoeveel geld er op spaarboekjes bij één van de grootbanken staat, dan begin ik echt een wrang gevoel te krijgen.
Vertrouwen is echt prachtig... zolang het duurt !
Hallo,
Ik zit momenteel in volgende situatie. Ik heb pas een aankoop gedaan van een appartement. De betaling gebeurt in fasen. Ik heb eerst het geld van een lening aangesproken en zal dan pas mijn spaargeld gebruiken, maar dat zit verspreid bij verschillende banken.
Doe ik er nu goed om ook mijn spaargeld te zetten bij de bank waar ik die lening lopen heb? Bij een fallissement van de bank zal je je lening wel verder moeten afbetalen maar dan zou je ook kunnen zeggen van ik heb hier nog spaargeld staan, gebruik dat er maar voor of zie ik dit verkeerd?
Groeten,
Kris.
Ik zit momenteel in volgende situatie. Ik heb pas een aankoop gedaan van een appartement. De betaling gebeurt in fasen. Ik heb eerst het geld van een lening aangesproken en zal dan pas mijn spaargeld gebruiken, maar dat zit verspreid bij verschillende banken.
Doe ik er nu goed om ook mijn spaargeld te zetten bij de bank waar ik die lening lopen heb? Bij een fallissement van de bank zal je je lening wel verder moeten afbetalen maar dan zou je ook kunnen zeggen van ik heb hier nog spaargeld staan, gebruik dat er maar voor of zie ik dit verkeerd?
Groeten,
Kris.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
@Krispie,
Je bent niet verplicht om uw spaargeld reeds nu al op één rekening te zetten om later vlot alles te kunnen betalen. Alhoewel meestal maar een betalingstermijn van 10 dagen vernoemd wordt door de aannemer, heb je wel degelijk wettelijk 30 dagen.
Als je een volgende factuur krijgt, kun je ofwel de factuur vanaf verschillende rekeningen betalen (met zelfde memo, zolant totaal maar klopt), ofwel oversluizen naar één rekning om dan te betalen.
Ondertussen blijft het geld waar je niet aan komt zijn getrouwhiedspremie opbrengen en is die juist verworven als je het nodig hebt...
Je bent niet verplicht om uw spaargeld reeds nu al op één rekening te zetten om later vlot alles te kunnen betalen. Alhoewel meestal maar een betalingstermijn van 10 dagen vernoemd wordt door de aannemer, heb je wel degelijk wettelijk 30 dagen.
Als je een volgende factuur krijgt, kun je ofwel de factuur vanaf verschillende rekeningen betalen (met zelfde memo, zolant totaal maar klopt), ofwel oversluizen naar één rekning om dan te betalen.
Ondertussen blijft het geld waar je niet aan komt zijn getrouwhiedspremie opbrengen en is die juist verworven als je het nodig hebt...
Klopt als een bus. Aan een kant wel beangstigend. Werken en sparen. Maar als de paniek goed toeslaat (en dan heb ik het niet over problemen bij een bank, maar echt een algemene malaise), kun je plots (zo goed als) alles kwijt zijn.Al Fonds schreef: dat garantiefonds heeft in de verste verte niet voldoende geld om iedereen te betalen. Zo houdt men de bevolking rustig...
Als iedereen begint te panikeren, dan loopt het pas goed mis !
Rustig blijven is de boodschap.
Rustig blijven is de boodschap.