Regeringsvorming 2024
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Regeringsvorming 2024
Een paar miljoen per raket ? Zal wat afhangen van het type.
Ik denk dat de raketten nog het minste van de totale kost voor het systeem zijn, toch zeker zolang er geen interventies nodig zijn.
Maar wil je hiermee nu pleiten om het defensie budget nog verder dan die 2% op te trekken of zo ?
Trouwens ook België heeft zich indertijd gecommitteerd aan die afspraak van 2%.
Dus ons maar weer eens gewoon niet aan die afspraak houden?!
Dus ons maar weer eens gewoon niet aan die afspraak houden?!
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
We zouden nu op ongeveer 1,3% van het BBP zitten (of zowat 6,5 miljard euro). We moeten dus nog een inspanning doen van zowat 0,7% van het BBP (of zowat 3,5 miljard euro)EarthNvstr1 schreef: ↑2 september 2024, 11:58Voor België is die 2% grofweg zo'n 10 miljard dacht ik.
Als iedereen zijn persoonlijke bijdrage gaat bekijken, dan zijn we nog ver van huis. Splits het land dan maar in 11 miljoen delen.
Los daarvan, als je leidt bent van een alliantie en de afspraak is 2% van het BBP, dan is het toch duidelijk wat België moet doen. Als in de USA ene Trump president zou worden, dan heeft hij al beloofd om de landen die hun afspraken niet nakomen niet te zullen helpen. België valt daar momenteel onder …
Wie in tijden van Russische agressie ons lidmaatschap in vraag stelt of onze bijdrage tot deze alliantie, heeft niet het beste voor met ons land.
… een maatschappij in armoede storten Kan het nog dramatischer?KV schreef: ↑2 september 2024, 11:35 zodoende zal het dus zaak zijn Bouchez te dwingen zijn blokkering op meerwaarde niet te blijven handhaven, want anders is die 2% onhaalbaar.
Een maatschappij hier in armoede storten om een overvloed van magazijnen te hebben hier vol raketten van 100.000den euros / stuk, wie heeft daar wat aan ?
O ja, het kan …
KV schreef:Niet moeilijk hé.Finny10 schreef:
Zelfs Griekenland draagt 3,08% bij!
Eerst de helft van de maatschappij weggesaneerd "omdat het moest van Europa"
Om dan nadien mee aan de kop komen te staan in de lijst van defensie uitgaven per BBP “omdat het moet van de NAVO”
De vraag die ik hier dan in groep gooi : " willen we dat ook ? "
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ter inspiratie, de nota BDW waarin toch al minstens 2 miljard euro extra wordt voorzien voor defensie.
Ik heb niet het gevoel als ik het geheel bekijk dat de helft van onze maatschappij zal worden weggesaneerd ten voordele van defensie
Ik heb niet het gevoel als ik het geheel bekijk dat de helft van onze maatschappij zal worden weggesaneerd ten voordele van defensie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Zijn besparingen en hervormingen zijn zo'n lege doos dat ze zo uit het PS handboek zouden kunnen komen ...
Ik denk dat zelf onze vod De Croo niet met een glad gezicht zou kunnen verkondigen dat dit echte besparingen en terugverdiensten gaat opleveren ...
Extra belasten, dat zit er wel duidelijk in ...
Ik denk dat zelf onze vod De Croo niet met een glad gezicht zou kunnen verkondigen dat dit echte besparingen en terugverdiensten gaat opleveren ...
Extra belasten, dat zit er wel duidelijk in ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En een substantiële taxshift niet te vergeten.VincentVega schreef: ↑2 september 2024, 13:07 Ter inspiratie, de nota BDW waarin toch al minstens 2 miljard euro extra wordt voorzien voor defensie.
...
Alles bij elkaar is dat als compromis toch een mooie aanzet en coherent geheel in de goede richting lijkt mij.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En de kogel is door de kerk. Het wordt de omstreden Hadja Lahbib, onze Nederlandsonkundige minister van Buitenlandse Zaken in het Vivaldicircus.haelewyn schreef: ↑29 augustus 2024, 14:39Ik dacht net hetzelfde toen ik het vanmiddag hoorde op het radionieuws.CarpeNoctem schreef: ↑29 augustus 2024, 14:23 De politiekers concentreren zich ondertussen op het belangrijkste: de postjes
Didier Reynders zit in zak en as
Hadja Lahbib is mislukt als minister van Buitenlandse Zaken. En nu krijgt ze promotie. Dat is particratie
Tja, postjes ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En hun antisemitisch discours werpt vruchten af. In Antwerpen doet de demografie haar werk:CarpeNoctem schreef: ↑16 juni 2024, 11:29Euh, maar die partijen bestaan al een tijdje: Vooruit en PVDA.
Niet voor niets de Partij Van De Afgunst (excuses aan KV )
Alhoewel hun succes ook wel komt door die andere uitleg die ik nu veel hoor: Partij Voor De Allahtonen.
Er was een tijd waarin de communisten godsdienst opium voor het volk vonden. Het doet pijn aan de ogen hoe je ze nu uit puur electorale overwegingen deze principes overboord ziet gooien.
We gaan op Fouad Ahidar moeten rekenen om de communisten van de macht te houden
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
NVA ... Zeer duidelijk voorbeeld hiervan.CarpeNoctem schreef: ↑15 september 2024, 09:19
Euh, maar die partijen bestaan al een tijdje: Vooruit en PVDA.
Alle gekheid op een stokje. ALLE partijen proberen te vertellen wat de kiezer wil horen. Alleen verpakken sommigen het beter dan anderen en zijn er partijen die totaal niet mee zijn met wat de burger echt denkt en voelt over politiek.
Cfr. de VLD >>> De kiezer wil dat we voortdoen want we zijn goed bezig.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
CarpeNoctem schreef: ↑15 september 2024, 09:19 We gaan op Fouad Ahidar moeten rekenen om de communisten van de macht te houden
Tel overal 15% bij van de nog onbesliste kiezers en het ziet er naar uit dat N-VA + PVDA de enige realistisch mogelijke coalitie wordt en dat met een krappe meederheid.
Dat gaat daar ook nog interessant worden in Antwerpen ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Jij leeft - zoals gewoonlijk- op een andere planeet. In België/Vlaanderen vallen er veel meer stemmen te rapen met te zeggen dat de staat wel voor je zal zorgen en dat de rekeningen wel zullen betaald worden door de anderen ( de rijken, de werkgevers, de jongere generaties, etc.). Rechtse partijen die zeggen dat we best zelf onze foliekes bekostigen worden in het kieshokje doorgaans maar matig beloond voor zoveel eerlijkheid.haelewyn schreef: ↑15 september 2024, 13:32NVA ... Zeer duidelijk voorbeeld hiervan.CarpeNoctem schreef: ↑15 september 2024, 09:19Euh, maar die partijen bestaan al een tijdje: Vooruit en PVDA.
Het valt op dat de meeste linkse kiezers (hier en elders) kinderloos zijn. In alle eerlijkheid, ik zou misschien ook wel dezelfde egoïstische reflex hebben zonder nageslacht. Après moi le deluge, n' est-ce pas?
Met de VLD is afgerekend omdat ze in 20 jaar regeringsdeelname enkel maar de tanker verder naar links hebben laten varen. Dit in weerwil van hun verkiezingsbeloftes. Ik heb ooit nog op Guy Verhoogtax gestemd na zijn Burgermanifest. Zelden zo bedrogen geweest
Ik heb het overbodige even weg gelaten... de prentjes bv.CarpeNoctem schreef: ↑15 september 2024, 14:45 Jij leeft - zoals gewoonlijk- op een andere planeet. In België/Vlaanderen vallen er veel meer stemmen te rapen met te zeggen dat de staat wel voor je zal zorgen en ..........
Jij bent -zoals gewoonlijk- doof en blind aan de kant waar het je best uitkomt.
Die vele mantras van de nva waar ze na verkiezingen niets van (kunnen) terechtbrengen, hun tactieken om kiezers te leiden naar waar zij het willen en weg van wat meer geld kost maar een heiliger huizeke is...
Het idee waar ze mensen mee opzadelden dat ze met de nva netto meer zouden hebben maar na verkiezingen het omgekeerde want Sinte Bart heeft toch gezegd dat we moeten besparen ? Boerenbedrog in het kwadraat.
En natuurlijk is het altijd wel de fout van de anderen. Dat afgezaagd liedje kennen we ook al lang.
Ik heb nooit gezegd dat de afrekening met vld ten onrechte was.CarpeNoctem schreef: ↑15 september 2024, 14:45 Met de VLD is afgerekend omdat ze in 20 jaar regeringsdeelname enkel maar de tanker verder naar links hebben laten varen. Dit in weerwil van hun verkiezingsbeloftes. Ik heb ooit nog op Guy Verhoogtax gestemd na zijn Burgermanifest. Zelden zo bedrogen geweest
Ik zie dat je erkent dat je al gigantische foute inschattingen gemaakt hebt op politiek vlak. Mooi dat je ons dat wil vertellen maar ik ken je al langer dan vandaag... en ik wist dat bijgevolg echt al lang.
Als je 't gedrocht maar een mooi naampje geeft (burgermanifest bv.) trappen er hier veel mensen in open putten. Dat is ook waarom er hier regelmatig zeggen dat CN het ZO goed kan uitleggen.
Mijn tip is : kijk vooral altijd naar WAT er verteld wordt.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben benieuwd hoe het daar in Antwerpen gaat aflopen? Kan Fouad Ahidar voldoende stemmen afsnoepen van de Partij Voor De Allahtonen om de communisten uit het stadhuis te houden?CarpeNoctem schreef: ↑15 september 2024, 09:19We gaan op Fouad Ahidar moeten rekenen om de communisten van de macht te houden
Alhoewel:
Straks trek ik hier naar ons wijkschooltje om ook mijn kleine bijdrage aan de democratie te leveren.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 13 oktober 2024, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeer weinig volk.
Waar ik in juni om 8:10 moest aanschuiven en overal rijen van 20+ mensen, nu liep ik recht het stemhokje in.
Waar ik in juni om 8:10 moest aanschuiven en overal rijen van 20+ mensen, nu liep ik recht het stemhokje in.
Straks verklaren ze de verkiezingen nog ongeldig wegens te weinig stemmen.
Welke kleur gaat deze zondag krijgen als blijkt dat maar 50% ( voorlopig gokje) van de gerechtigden gestemd heeft?
Welke kleur gaat deze zondag krijgen als blijkt dat maar 50% ( voorlopig gokje) van de gerechtigden gestemd heeft?