Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
Maar ook die die totaal niet gezond zijn en nog 1 uur per dag aan één stuk op hun benen kunnen staan (ik ben er zo 1) zitten bij de groep "onwilligen" voor menig rechts politicus of supporter.Popkwiskampioen schreef: ↑Vandaag 13:53 Ter aanvulling: ik heb het uiteraard over iemand die gezond is.
En dat is verkeerd.
Niet iedereen is onwillig.
Iedereen die nog deeltijds terug aan het werk kan en wil... kan dit in de praktijk niet omdat studentenarbeid en flexijobs worden bevoordeeld.
Ik ben niet alleen. Er zijn er duizenden !
Niemand hier die niet in hetzelfde geval is, snapt hoe weigerachtig werkgevers staan tov een 50+'er met een medisch probleem. Laat staan met 4 medische problemen.
Nog een aanvulling : ik solliciteer regelmatig nog spontaan om van thuis te werken.
Ik werk nog als vrijwilliger in een dienstverlenend project aan het publiek.
Wat eender welke verlichte geest hier ook brabbelt : ik schaam me voor niks of niemand.
Ik doe voort zoals ik bezig ben. Nog enkele jaren en dan in pensioen.
Toedeloe !
Laatst gewijzigd door haelewyn op 1 februari 2025, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
@KV: uiteraard zou ik het aannemen. Ik ben niet opgevoed met de gedachte dat het normaal is om te profiteren van andermans zweet.
@Haelewyn: de absurditeit is dat er zoveel aan de kas hangen dat diegenen die er terecht aanspraak op maken, bv. mensen met gezondheidsproblemen, het met minder moeten stellen. Dat gezonde mensen geen job zouden kunnen vinden, is onzin. Maar opnieuw: de wil moet er zijn.
@Haelewyn: de absurditeit is dat er zoveel aan de kas hangen dat diegenen die er terecht aanspraak op maken, bv. mensen met gezondheidsproblemen, het met minder moeten stellen. Dat gezonde mensen geen job zouden kunnen vinden, is onzin. Maar opnieuw: de wil moet er zijn.
Laatst gewijzigd door Popkwiskampioen op 1 februari 2025, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat die A en B betreft lees maar wat VV daar over schrijft, en let vooral op "met zijn allen". En zie eerst maar dat je zelf zo een lange loopbaan bij elkaar krijgt voor je een ander zijn pensioen misgunt.KV schreef: ↑Vandaag 12:53 Het is weer duidelijk dat je het weer niet snapt (of niet wilt)
Het ging hem over het inconsequent gedragen van sommigen hier (A zeggen en B doen)
Waarbij A =
verkondigen dat we allen langer moeten werken , pensioenen onbetaalbaar worden , « of we dat nu willen of niet ». (Hoor ik hier telkens)
En dan B =
Van zodra ze zelf op pensioen kunnen gaan (=vroegste pensioendatum, niet verplicht) dit direct doen , absoluut niet hun navolging te geven aan hun eigen gepreek (= langer werken)
Van u weten we dat ondertussen al , dat heb je in het verleden ook reeds bewezen met uw standpunt rond 4/5 regeling / landingsbaan met RVA toeslag (je bent er tegen)
Om dan in de praktijk zelf te genieten van die langdingsbaan en aan gretig aan die subsidieslurf ervan te hangen
Je kent de betekenis van hypocrisie en inconsequentie ?
En wat je afgunst over mijn eindeloopbaan regeling betreft: ik heb nooit gezegd dat ik tegen eindeloopbaan regelingen ben, zoek het maar op, ben wel tegen het promoten ervan door de overheid middels RVA uitkeringen. Wat mij betreft moet eindeloopbaan blijven bestaan en moeten mensen die dat willen het wat kalmer aan kunnen doen op het eind van hun lange loopbaan maar wel op eigen rekening. Ik ben natuurlijk niet zo onnozel om die RVA uitkering te laten liggen met de consequentie dat het in huidig systeem dan niet als eindeloopbaan erkend wordt en mijn werkgever het niet verplicht moet en zou toestaan. Kan er ook niet aan doen maar dat is nu eenmaal hoe het systeem werkt, noem jij dat maar hypocriet of inconsequent zoveel je wil Och ja, als het je mag troosten zal volgende maand waarschijnlijk de voorlopig laatste index aanpassing op die uitkering plaatsvinden, met die rechtse maatregel zul je als linkse afgunstige vast wel blij mee zijn hé, is maar een klein beetje hypocriet hoor
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Meen je dat nu echt?KV schreef: ↑Vandaag 13:47Bon , we zijn het punt weer genaderd dat ViVi de zaken weer door elkaar begint te halen.VincentVega schreef: ↑Vandaag 13:24
Het is weer duidelijk dat je het weer niet snapt (of niet wilt)
Het ging hem niet over de reacties op BDW maar over de felle reacties van de linkse rakkers op dit forum op het feit dat CN na een loopbaan van 42 jaar met pensioen zou gaan.
Maar eigenlijk had ik niets anders verwacht van links
komt plots aandraven met gemiddelde pensioenlooptijden terwijl het daar helemaal niet over ging.
voor de rest is het wat om zich heen beginnen spartelen en Haelewyn zijn persoonlijke situatie er bij sleuren (terwijl hij in theorie ook niet tegen zijn persoonlijke situatie ingaat , is daar open , eerlijk en klaar en duidelijk :over)
Meestal is dit dus het punt dat ViVi vast zit , het heeft dus geen zin meer
(Vermoedelijk komt er nog een plaatje ook)
Kan je nu echt het verband niet zien tussen “langer werken” en het verhogen van de gemiddelde loopbaanduur (want ik vermoed dat je dat bedoelt met “gemiddelde pensioenlooptijden” ))?
Wat denk je dat er gebeurt als de gemiddelde loopbaanduur zou stijgen van 34,7 jaar naar pakweg 40 jaar?
Mooi van haelewyn dat hij open en eerlijk is over zijn situatie. Maar wat met een beetje respect voor de openheid, eerlijkheid en klaarheid van Carpe?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
@VV : nog een reden waarom het voor mij geen verschil maakt :
Misschien mag ik niet op pensioen. Heel erg misschien. Maar voor +55 jarigen wordt werkloosheid niet tot 2 jaar beperkt.
Dus..... Er verandert voor mij niks.
Als ik van thuis uit zou kunnen werken zou ik dat doen.
Zelfs als het meer uren zijn dan wat ik eigenlijk nog mag.
Ik schaam me totaal (!) niet (!)
Groetjes ...
Misschien mag ik niet op pensioen. Heel erg misschien. Maar voor +55 jarigen wordt werkloosheid niet tot 2 jaar beperkt.
Dus..... Er verandert voor mij niks.
Als ik van thuis uit zou kunnen werken zou ik dat doen.
Zelfs als het meer uren zijn dan wat ik eigenlijk nog mag.
Ik schaam me totaal (!) niet (!)
Groetjes ...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dementia praecox met als voornaamste symptoom logorrhea ?haelewyn schreef: ↑Vandaag 13:21Je vergeet opzettelijk dat ik een zware chronische en ongeneeslijke ziekte heb en je doet alsof mijn prestaties in aantal levensjaren dan identiek zou moeten zijn aan die van carpe.VincentVega schreef: ↑Vandaag 13:10
Je kameraad Haelewyn hangt gretig aan de subsidieslurf na een loopbaan van amper 30 jaar en laat geen moment onbenut om te verkondigen dat hij die slurf ook niet meer zal loslaten.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Jaja ... grappig
Alles doet zeer van het lachen.
Als je voor 5 minuten te vertrouwen was, mocht je het medisch verslag lezen.
Gelukkig heb ik niet hetzelfde als nick 22 (Charel ?) : het is voor mij geen grootheidswaanzin met (dubbele en gespleten) persoonlijkheidsstoornis.
Je zal het, zoals zeer vaak, op grote afstand wel veel beter weten
Alles doet zeer van het lachen.
Als je voor 5 minuten te vertrouwen was, mocht je het medisch verslag lezen.
Gelukkig heb ik niet hetzelfde als nick 22 (Charel ?) : het is voor mij geen grootheidswaanzin met (dubbele en gespleten) persoonlijkheidsstoornis.
Je zal het, zoals zeer vaak, op grote afstand wel veel beter weten
Denk dat je sinds gisterenavond een beetje verhit geworden bent, Haelewyn. Slow down, lad. Lees rustig mijn posts en probeer ook de emoticons te begrijpen. Het kan natuurlijk ook zijn dat je je soulmate bij KV gevonden hebt. Het moet van Corona geleden zijn dat 2 kampen zo tegen elkaar tekeer gaan. Prima dat je een mening hebt, dat anderen die niet genegen zijn, daar moet je ook tegen kunnen. Zeker als er voldoende argumenten aangehaald worden. Dat er al eens een plusje gegeven wordt ipv van een stelling voor den elfendertigste keer te posten, daar is heus niks mis mee. Leuk dat je bij de rechtse broeders indeelt, uiterst rechts ware mss nog leuker geweest. Btw, volop vitamine D te verkrijgen. Profiteer daar ff van.haelewyn schreef: ↑Vandaag 10:07 Heb je het gemerkt, KV ?
Eentje die niet goed nagedacht heeft over wat hij schreef komt een kromme stelling opzetten..
En al gauw zijn er dan een paar die niet gewoon zijn om goed na te denken, die een +1 en een +2 geven.
Dat is wat onze rechtse broeders "hilarisch" zouden noemen.