Regeringsvorming 2024
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Regeringsvorming 2024
Och ja, bij de communisten van de PVDA zou ons spaargeld en beleggingen waarschijnlijk aan 100% belast wordenVincent2018 schreef: ↑21 juni 2024, 18:52 Na verkiezingen volgt roof op uw portemonnee
Mastercardcoalitie (Vooruit, CD&V en N-VA) heeft zelfs geen PS belge nodig om belastingen te verhogen.
Ze verpakken ‘t als “fiscale hervorming”
- belasting op spaargeld (roerende voorheffing) gaat naar 50%
- hogere belasting op huurinkomsten
- verhoging effectentaks
- nieuwe taks op meerwaarden uit aandelen.
-…
veel courage ....
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Full Member
- Contacteer:
Net niet, die gingen voor de grote vermogens ... nu wordt iedereen gekloot (en zullen de grote vermogens wel weer manieren vinden - die ze trouwens al hebben - om daar geen last van te hebben).VincentVega schreef: ↑21 juni 2024, 19:36 Och ja, bij de communisten van de PVDA zou ons spaargeld en beleggingen waarschijnlijk aan 100% belast worden
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Eerst de grote vermogens - wat volgens het Planbureau netto trouwens niks opbrengt - daarna de gewone vermogens.Abatoetnie schreef: ↑21 juni 2024, 19:42Net niet, die gingen voor de grote vermogens ... nu wordt iedereen gekloot (en zullen de grote vermogens wel weer manieren vinden - die ze trouwens al hebben - om daar geen last van te hebben).VincentVega schreef: ↑21 juni 2024, 19:36 Och ja, bij de communisten van de PVDA zou ons spaargeld en beleggingen waarschijnlijk aan 100% belast worden
Maar je mag altijd zelf voorstellen indienen om de putten van Vivaldi te dempen. Europa heeft zojuist bepaald dat we de komende jaren 23 miljard euro moeten besparen.
LIVE. België moet fors besparen van Europa: inspanning van 23 miljard euro nodig
Er bestaan geen wondermiddelen: ofwel snijden in de uitgaven, ofwel de inkomsten verhogen (meer belastingen dus).
Of, het meest waarschijnlijke scenario, een combinatie van beiden.
-
- Full Member
- Contacteer:
Alsof het allemaal van Vivaldi komtVincentVega schreef: ↑21 juni 2024, 21:01 Maar je mag altijd zelf voorstellen indienen om de putten van Vivaldi te dempen.
Het resultaat van besparingen en meer belastingen zal er toe leiden dat mensen nog meer de knip op de hand gaan houden, minder uitgeven, en dat zal de economie doen krimpen waarna minder inkomsten, dus weer meer besparingen, enz., vicieuze cirkel van achteruitgang.
23 miljard is inderdaad een redelijk groot bedrag. Zowat 45% van de 52 miljard die de heer Musk zich als bonus wil laten uitkeren. Ik zou de regering voorstellen om de heer Musk het Belgisch staatsburgerschap ( met onmiddelijke toegang tot de Belgische SZ) toe te kennen om vervolgens deze bonus te belasten aan de normale tarief van 50%.
De ongelijkheid tijdens de vroege industrialisatie is kleiner dan de ongelijkheid die we nu meemaken. Het aantal armen is in absolute cijfers waarschijnlijk ook groter. 23000000000/11000000= meer dan 2000 euro per inwoner die we moeten besparen.Brembos schreef: ↑21 juni 2024, 21:48 23 miljard is inderdaad een redelijk groot bedrag. Zowat 45% van de 52 miljard die de heer Musk zich als bonus wil laten uitkeren. Ik zou de regering voorstellen om de heer Musk het Belgisch staatsburgerschap ( met onmiddelijke toegang tot de Belgische SZ) toe te kennen om vervolgens deze bonus te belasten aan de normale tarief van 50%.
Vooruit met de geit zonder vooruit.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Abatoetnie schreef: ↑21 juni 2024, 21:30Alsof het allemaal van Vivaldi komtVincentVega schreef: ↑21 juni 2024, 21:01 Maar je mag altijd zelf voorstellen indienen om de putten van Vivaldi te dempen.
Het resultaat van besparingen en meer belastingen zal er toe leiden dat mensen nog meer de knip op de hand gaan houden, minder uitgeven, en dat zal de economie doen krimpen waarna minder inkomsten, dus weer meer besparingen, enz., vicieuze cirkel van achteruitgang.
De schuldenberg niet (die is historisch opgebouwd) maar het begrotingstekort wel. En daar worden we nu voor gestraft.
Je mag van Europa een begrotingstekort hebben maar het moet binnen de perken blijven (3% van het BBP).
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 41401.html
Als Vivaldi hun begrotingstekort had weten te beperken tot maximaal 3% was het voor Europa in orde geweest. Maar ze lieten het oplopen tot 4,4% van het BBP in 2023. Nu zullen we die vrijgevendheid moeten bekopen en besparen op uitgaven en/of meer belastingen heffen om terug onder die 3% te geraken.
België had in 2023 een tekort van 26 miljard euro, wat overeenkomt met 4,4% van ons bbp. De overheidsschuld is het totaal van alle tekorten die zijn opgebouwd doorheen de jaren. De schuld van ons land groeide het voorbije jaar aan tot 105,6% van het bbp.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik ben direct bereid om mijn deel , 2.000,00 euro , te betalen. Wie volgt nog ?
Ik, met veel plezier zelfs, mocht het daar bij blijven
Laat ons eerst maar eens de nieuwe regering afwachten en zien of de nadruk op meer belasten of minder uitgeven zal liggen, zonder de sossen zal het dat laatste zijn. Hoe dan ook de lasten op loon gaan niet stijgen, zelfs Europa zegt dat die al te hoog zijn. Dat bepaalde vormen van kapitaalsinkomsten die nu nog de dans ontspringen, belast gaan worden ligt voor de hand, uiteindelijk maar fair ook.
Abatoetnie schreef: ↑21 juni 2024, 19:01En hoe zit het met de minderwaarde ? Ik heb er wel zo een paar (een paar met meerwaarde ook).
En hoe zit het met de aandelen die je al hebt ? Hoelang gaan ze daarin terug gaan ?
Ook ik volg deze zaak met argusogen op!
Gaan ze ons van meerwaarden vrijstellen indien we de aandelen x- aantal jaren behouden?
Ik veronderstel dat ze niet in de tijd terug gaan omdat het de zaak héél ingewikkeld maakt.
Van Saxo mijn aandelen naar Bolero overgebracht en ben vergeten wanneer ik de aandelen kocht...
Er is wat cash en zal deze snel in aandelen omzetten indien de regering NVA en MR een ingangsdatum voor meerwaardentaks hebben ingesteld, en de distribuerende ETF's zet ik rap om in accumulerende! Geen cadeau's meer voor de staatskas!
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
De ontvangen energie premie wie het niet nodig had terugbetalen.VincentVega schreef: ↑21 juni 2024, 21:01
Maar je mag altijd zelf voorstellen indienen om de putten van Vivaldi te dempen.
Alle beetjes helpen.
Estate Guru believer.
Vivaldi heeft putten gemaakt omwille van Corona en energiecrisis, met toestemming van Europa.
Ik ben heel erg blij dat ik in België woonde tijdens deze crisissen.
Achteraf de schuld afschuiven op politieke partijen of personen is kortzichtig. De crisissen werden fenomenaal goed gemanaged alles welbeschouwd. Met dank aan de bevolking, de experten en de politiek.
Het heeft allemaal heel erg veel geld gekost maar ieder alternatief zou nog veel meer gekost hebben. Nu is het inderdaad de moment om de boel op te kuisen om zo goed mogelijk klaar te zijn voor de volgende crisis.
Ik denk soms dat China en Rusland knettergek worden van dat chaotische democratische gedoe in Europa om dan uiteindelijk de middelvinger te krijgen.
Ik ben heel erg blij dat ik in België woonde tijdens deze crisissen.
Achteraf de schuld afschuiven op politieke partijen of personen is kortzichtig. De crisissen werden fenomenaal goed gemanaged alles welbeschouwd. Met dank aan de bevolking, de experten en de politiek.
Het heeft allemaal heel erg veel geld gekost maar ieder alternatief zou nog veel meer gekost hebben. Nu is het inderdaad de moment om de boel op te kuisen om zo goed mogelijk klaar te zijn voor de volgende crisis.
Ik denk soms dat China en Rusland knettergek worden van dat chaotische democratische gedoe in Europa om dan uiteindelijk de middelvinger te krijgen.
Dat is maar de slappe uitvlucht van De Croo, corona en de energie "crisis" hebben inderdaad geld gekost maar dat waren eenmalige kosten. Het probleem is dat Vivaldi vooral structurele kosten heeft nagelaten die jaar na jaar terug komen, vandaar de veel te hoge huidige en toekomstige begrotingstekorten.