Regeringsvorming 2024
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Regeringsvorming 2024
U bedoelt ongetwijfeld “de provinciestad Antwerpen”Brembos schreef: ↑16 juli 2024, 13:25 Een verstandig standpunt van Connor. Zelfs de Oosterweel werken in de provincie Antwerpen worden buiten de begroting gehouden. Maar omdat BDW er burgermeester is (naast zijn jobs als formateur , partijvoorzitter , parlementslid) ligt dat natuurlijk anders… Ik zou persoonlijk ook een bedrijfswagen weigeren. De Dacia Spring staat meestal niet op de lijst ook.
De heer burgemeester-historicus Bart De Wever is inderdaad een man met vele talenten. Gelukkig kunnen we op alle bestuursniveaus van zijn deskundigheid genieten.
Een bedrijfswagen zou ik persoonlijk niet weigeren … behalve als het om een Dacia Spring zou gaan.
Laatst gewijzigd door VincentVega op 16 juli 2024, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Waarom is dat een verstandig standpunt van Connor?Brembos schreef: ↑16 juli 2024, 13:25 Een verstandig standpunt van Connor. Zelfs de Oosterweel werken in de provincie Antwerpen worden buiten de begroting gehouden. Maar omdat BDW er burgermeester is (naast zijn jobs als formateur , partijvoorzitter , parlementslid) ligt dat natuurlijk anders… Ik zou persoonlijk ook een bedrijfswagen weigeren. De Dacia Spring staat meestal niet op de lijst ook.
Komt Sinterklaas dat geld soms brengen?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hij krijgt gelukkig al tegenwind:mver schreef: ↑16 juli 2024, 12:43Gevaarlijke mens, echt.CarpeNoctem schreef: ↑16 juli 2024, 12:07Zoals tijdens de coronahysterie gaan we dus ook hier 'anders' tellen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Creatieve boekhouding om de problemen te verbergen en voor je uit te schuiven is nooit een goed idee.
Dus zo gaan ze het proberen te foefelen dat ze allebei hun schaamlapjes van hun gerealiseerde programmapunten kunnen krijgen en nog maar eens de problemen naar de volgende kunnen doorschuiven, maar dan stiekem .
We hadden het moeten zien aankomen, zeker met deze zelfverklaarde machiavellist (het principe dan toch, if not the name itself).
Dus zo gaan ze het proberen te foefelen dat ze allebei hun schaamlapjes van hun gerealiseerde programmapunten kunnen krijgen en nog maar eens de problemen naar de volgende kunnen doorschuiven, maar dan stiekem .
We hadden het moeten zien aankomen, zeker met deze zelfverklaarde machiavellist (het principe dan toch, if not the name itself).
Het zal al zeker niet aan de nieuwe regering liggen maar het is al een werkelijkheid zonder De Wever als premier :
Een kennis die niet meer aan de bak komt in de huidige economie en door de vdab niet geschikt bevonden werd om te gaan werken in een sociale werkplaats werd doorverwezen om gratis, als vrijwilliger, in een maatwerkbedrijf / sociale werkplaats te gaan werken.
Wat ik er van lees ... is dat niet eens verplicht maar natuurlijk probeert men met lichte dwang hem zo ver te krijgen dat hij instemt met het plan.
Commentaren van rechts ?
Zou jij gratis gaan werken in een fabriek om aan de juiste kant van de statistiek (volgens wie ?) te komen ?
https://departementwvg.be/arbeidsmatige-activiteiten
Een kennis die niet meer aan de bak komt in de huidige economie en door de vdab niet geschikt bevonden werd om te gaan werken in een sociale werkplaats werd doorverwezen om gratis, als vrijwilliger, in een maatwerkbedrijf / sociale werkplaats te gaan werken.
Wat ik er van lees ... is dat niet eens verplicht maar natuurlijk probeert men met lichte dwang hem zo ver te krijgen dat hij instemt met het plan.
Commentaren van rechts ?
Zou jij gratis gaan werken in een fabriek om aan de juiste kant van de statistiek (volgens wie ?) te komen ?
https://departementwvg.be/arbeidsmatige-activiteiten
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Opstapje naar "echt" werk? Goed tegen sociaal isolement? Nuttig voor de maatschappij?
Of zit hij liever thuis?
Of zit hij liever thuis?
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik lees dat het op vrijwillige basis is.
De persoon in kwestie zal dus voor zichzelf moeten uitmaken hoe hij zijn dagen wil slijten: zich nuttig maken als vrijwilliger of op een andere manier.
De persoon in kwestie zal dus voor zichzelf moeten uitmaken hoe hij zijn dagen wil slijten: zich nuttig maken als vrijwilliger of op een andere manier.
Ik probeer me in zijn plaats te stellen.
Vrijwilligerswerk is mooi maar dwangarbeid in een fabriek, gratis... daar zou ik voor bedanken.
Dan zou ik wel iets vinden om er tussenuit te glippen.
Ik vind het al te gek.
Waarschijnlijk pas ik toch niet zo goed bij rechts.
Vrijwilligerswerk is mooi maar dwangarbeid in een fabriek, gratis... daar zou ik voor bedanken.
Ik vind het al te gek.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vond het partijprogramma ook van N-VA in die richting denken.
Maar dan eerder een job van max 2 jaar voor mensen met een inkomensvervangende tegemoetkoming.
Waarom beperken ze het tot 2 jaar?
De voorwaarden om er recht op te hebben en houden is hallucinant. Zelfs een eenvoudige verlenging is niet simpel.
Maar dan eerder een job van max 2 jaar voor mensen met een inkomensvervangende tegemoetkoming.
Waarom beperken ze het tot 2 jaar?
De voorwaarden om er recht op te hebben en houden is hallucinant. Zelfs een eenvoudige verlenging is niet simpel.
Dat van hierboven is van onbepaalde duur en een opstapje (kom maar!) naar werk in een maatwerkbedrijf.
We plaatsen mensen die GRATIS werken in de maatwerkfabriek ... en dan zien we hoeveel er gaan aangenomen worden en WEL betaald worden. Wie gelooft er in ?
@Timootje >>> Dan kom je natuurlijk met de vraag : wie gaat er die job geven (net zoals met de basisjob van Connor Rousseau).
Een normale werkgever gaat niet veel interesse hebben om 'een bepaald publiek' aan werk te helpen aan een normaal loon.
Mensen die niet meer geschikt zijn om normaal werk te doen, met gezondheidsproblemen, of die al 10 of meer jaar hun tent hebben opgeslagen en er alleen
uit komen om naar het dorpscafé te gaan, etc
Als het zonder loon is of voor bijna niks dan wil die werknemer weer niet echt de handen uit de mouwen steken.
Mooie dromen allemaal , maar hoe breng je dat tot werkelijkheid.
We plaatsen mensen die GRATIS werken in de maatwerkfabriek ... en dan zien we hoeveel er gaan aangenomen worden en WEL betaald worden. Wie gelooft er in ?
@Timootje >>> Dan kom je natuurlijk met de vraag : wie gaat er die job geven (net zoals met de basisjob van Connor Rousseau).
Een normale werkgever gaat niet veel interesse hebben om 'een bepaald publiek' aan werk te helpen aan een normaal loon.
Mensen die niet meer geschikt zijn om normaal werk te doen, met gezondheidsproblemen, of die al 10 of meer jaar hun tent hebben opgeslagen en er alleen
uit komen om naar het dorpscafé te gaan, etc
Als het zonder loon is of voor bijna niks dan wil die werknemer weer niet echt de handen uit de mouwen steken.
Mooie dromen allemaal , maar hoe breng je dat tot werkelijkheid.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik ken de persoon in kwestie niet dus is het moeilijk om gericht advies te geven.
Een aantal vragen die bij mij opborrelen: heeft hij een handicap? Heeft hij een vervangingsinkomen? ...
Verder lees ik ook:
- dat hij in de huidige economie niet meer aan de bak komt (waarom daar heb ik het raden naar).
- dat hij door de VDAB niet geschikt werd bevonden, ook niet om te gaan weken in een sociale werkplaats (ook daarvan ken ik niet de reden).
Dat hij wél vrijwilligerswerk zou mogen doen in dezelfde sociale werkplaats is inderdaad vreemd. Als je niet in aanmerking komt om betalend daar te gaan werken, zou ik vermoeden dat je ook niet in aanmerking komt om daar als vrijwilliger te gaan werken. Maar nogmaals, ik ken de omstandigheden niet ....
Vrijwilligerswerk in een sociale werkplaats gelijk stellen met "dwangarbeid in een fabriek" lijkt me overdreven. De betrokken persoon kan natuurlijk ook steeds elders (in een vereniging, een goed doel ...) vrijwilligerswerk gaan doen.
En het vrijwilligerswerk zie ik eerder als een nuttige tijdsbesteding voor de betrokkene. Kwestie van een bezigheid te hebben, een bijdrage te leveren, sociale contacten te hebben .
Maar waarschijnlijk ben ik te rechts om dit alles correct te kunnen inschatten
Een aantal vragen die bij mij opborrelen: heeft hij een handicap? Heeft hij een vervangingsinkomen? ...
Verder lees ik ook:
- dat hij in de huidige economie niet meer aan de bak komt (waarom daar heb ik het raden naar).
- dat hij door de VDAB niet geschikt werd bevonden, ook niet om te gaan weken in een sociale werkplaats (ook daarvan ken ik niet de reden).
Dat hij wél vrijwilligerswerk zou mogen doen in dezelfde sociale werkplaats is inderdaad vreemd. Als je niet in aanmerking komt om betalend daar te gaan werken, zou ik vermoeden dat je ook niet in aanmerking komt om daar als vrijwilliger te gaan werken. Maar nogmaals, ik ken de omstandigheden niet ....
Vrijwilligerswerk in een sociale werkplaats gelijk stellen met "dwangarbeid in een fabriek" lijkt me overdreven. De betrokken persoon kan natuurlijk ook steeds elders (in een vereniging, een goed doel ...) vrijwilligerswerk gaan doen.
En het vrijwilligerswerk zie ik eerder als een nuttige tijdsbesteding voor de betrokkene. Kwestie van een bezigheid te hebben, een bijdrage te leveren, sociale contacten te hebben .
Maar waarschijnlijk ben ik te rechts om dit alles correct te kunnen inschatten
Tja ... Deze lotgenoot die een beetje in hetzelfde straatje zit als ik ken ik ook niet zo goed dat ik al jullie vragen kan beantwoorden.
Wat ik er van weet : in de bouw gewerkt , meerdere operaties aan de rug en nog wat problemen waarover hij vertelde.
Of hij ander vrijwilligerswerk zou willen doen weet ik niet. Van wat ik gehoord heb niet.
Ik geloofde het verhaal niet echt volledig maar ben dan eens gaan zoeken en ik kwam op die AMA uit (zie link).
Het is maar om te zeggen : al die 'trut' die rechts verkoopt over 'iedereen een job' : hoe werkbaar is dat ?
Wat moet je al niet doen om een beetje die regel te doen volgen en de statistieken (vervalst) wat te doen kloppen.
Een sociale werkplaats is m.i. een fabriek. Mensen vrijwillig in een fabriek laten werken is te gek voor woorden omdat andere werkplaatsen die die gratis arbeid beter verdienen er geen gebruik van mogen maken.
Wat betrokkene zelf een nuttige tijdsbesteding vindt heb ik hem niet gevraagd. Maar ... Of ze hem moeten komen vertellen hoe hij zijn tijdsbesteding moet invullen of wanneer / waar hij sociale contacten moet leggen en dan nog met gratis arbeid : dan zijn we er wat mee aan het lachen denk ik.
Of ik of jij het correct inschat : geen idee. We zullen het elk op onze eigen manier inschatten zeker ?
Wat ik er van weet : in de bouw gewerkt , meerdere operaties aan de rug en nog wat problemen waarover hij vertelde.
Of hij ander vrijwilligerswerk zou willen doen weet ik niet. Van wat ik gehoord heb niet.
Ik geloofde het verhaal niet echt volledig maar ben dan eens gaan zoeken en ik kwam op die AMA uit (zie link).
Het is maar om te zeggen : al die 'trut' die rechts verkoopt over 'iedereen een job' : hoe werkbaar is dat ?
Wat moet je al niet doen om een beetje die regel te doen volgen en de statistieken (vervalst) wat te doen kloppen.
Een sociale werkplaats is m.i. een fabriek. Mensen vrijwillig in een fabriek laten werken is te gek voor woorden omdat andere werkplaatsen die die gratis arbeid beter verdienen er geen gebruik van mogen maken.
Wat betrokkene zelf een nuttige tijdsbesteding vindt heb ik hem niet gevraagd. Maar ... Of ze hem moeten komen vertellen hoe hij zijn tijdsbesteding moet invullen of wanneer / waar hij sociale contacten moet leggen en dan nog met gratis arbeid : dan zijn we er wat mee aan het lachen denk ik.
Of ik of jij het correct inschat : geen idee. We zullen het elk op onze eigen manier inschatten zeker ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik persoonlijk op dit moment niet.haelewyn schreef: ↑23 juli 2024, 13:31 ...
...
...
Maar ik kan mij wel inbeelden dat iemand op zoek is naar enige zin in zijn leven en dan bv. onbetaald vrijwilligerswerk gaat doen.
Niets mis mee n.m.i., integendeel.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als je dwangarbeid definiëert als "vrijwillig werken", tja ... ook politiek links gestemden stellen zich daar (jouw definitie) wellicht vragen bij.haelewyn schreef: ↑23 juli 2024, 15:18 Ik probeer me in zijn plaats te stellen.
Ik vind het al te gek.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik zou zelfs denken dat vele werkgevers niet eens interesse hebben om 'een bepaald publiek' aan werk te helpen zelfs al krijgen ze er subsidies voor.