Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
Welke fout info geef ik?Niemand geeft zoveel foute info.
Ok, de info in de voorbije 3 pagina's in deze draad is gebaseerd op ideeën en niet op werkelijke gegevens want er is bijlange nog geen regering.
Ik schrijf enkel neer wat ik denk en ik vermeld ook dat ik dat 'denk' en 'aanvoel'.
Over de jaren heen zelf nog niet opgemerkt dat mensen dikwijls moeten zeggen dat wat je schrijft niet klopt Kevva?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik flans er ook graag andere talen tussen (Engels in mijn geval, mijn Frans est pas tres bien) en ik zet mijn dialectwoorden of eigen interpretaties tussen aanhalingstekens. Ik ben (g)een taalnazi en ik stoor me ook aan schrijffouten ... maar helaas door allerlei (gezondheids)omstandigheden maak ik de jongste jaren wel al eens een taalfout en nog erger een dt-fout ... en ja, het ergert mij !mver schreef: ↑12 juni 2024, 14:52 Bovendien eigen ik mij het recht toe om andere talen ertussen te flansen en af en toe dialect te gebruiken als mij dat uitkomt. Als jij een taalnazi wil zijn, is dat je goeie recht. Mij storen schrijffouten meer. Ieder zijn ding.
Trouwens, ik zou "alteid bereden om" nog toffer gevonden hebben .
Ik heb er geen probleem mee dat CN (of zijn jullie dezelfde, op den duur weet ik het niet meer hier met al die nicknames ?) mij er op wijst omdat ikzelf er anderen ook altijd op heb "gewezen". Je moet dan wel "berijt" (dit bv. is een manier om niet te moeten nadenken over dt, je zet het tussen aanhalingstekens ) zijn om er zelf op gewezen te worden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Kevva over de presidentsverkiezingen in de VS in 2016Kevva schreef: ↑12 juni 2024, 14:57Welke fout info geef ik?Niemand geeft zoveel foute info.
Ok, de info in de voorbije 3 pagina's in deze draad is gebaseerd op ideeën en niet op werkelijke gegevens want er is bijlange nog geen regering.
Ik schrijf enkel neer wat ik denk en ik vermeld ook dat ik dat 'denk' en 'aanvoel'.
Kevva over de presidentsverkiezingen in de VS in 2020Als Trump president wordt, wordt ik de nieuwe CEO van Apple.
Nota aan mezelf: speel nooit Lotto samen met Kevva!
Maar misschien voorspelt Kevva de binnenlandse politiek beter dan die in de VS?
Ik eigenlijk wel.
Maar dat neemt niet weg dat ikzelf zeker niet foutloos schrijf.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik zou denken dat vooral Vooruit en CD&V dan afgestraft worden, zij hebben immers meer koopkracht voor de werkenden beloofd en roepen nog altijd dat ze niet in een besparingsregering stappen, we zullen zien. Wie voor NVA gestemd heeft, is akkoord met de belangrijkste NVA thema's zijnde toekomstige welvaart beschermen en begrotingstekort verminderen. En ja, dat zal voor vrijwel niemand een win situatie zijn, enerzijds minder staatsuitgaven en anderzijds de inkomsten verhogen, gelijk aan welke kant van de streep je staat, je zal het wel ergens ondervinden.haelewyn schreef: ↑12 juni 2024, 14:09Die hardwerkende Vlaming die onder links al gemelkt is en voor bdw gestemd heeft, denkt ten onrechte dat ze in ZIJN zak niet gaan zitten.vortex schreef: ↑12 juni 2024, 12:56
Och, na 5 indexsprongen op de uitkeringen en harder activeringsbeleid, gaan vooral de niet werkende Vlamingen merken wat een besparingsregering is, de hard werkende Vlaming is de afgelopen jaren onder links bestuur continu gepluimd, die gaat het verschil niet eens merken
En die stemt volgende keer (een gedeelte van zijn kiezers nu) voor een ander.
Er gaan er weinig voor de PvdA gestemd hebben of voor Vlaams belang die volgende keer gaan twijfelen om voor nva te stemmen.
Volgens Connor Rousseau heeft de kiezer het signaal gegeven dat de Vlaamse regering het slecht gedaan heeft en dat er een ander beleid moet komen.
Akkoord of niet akkoord ?
Eeuuuhhhhhmmm... een gratis maaltijd op school blijft een noodzaak ook.
Van mij mag hij naar huis.
Akkoord of niet akkoord ?
Eeuuuhhhhhmmm... een gratis maaltijd op school blijft een noodzaak ook.
Van mij mag hij naar huis.
Rousseau: “Kans is klein dat we in federale regering stappen”
Conner Rousseau van Vooruit heeft aangegeven dat de kans klein is dat zijn partij zal deelnemen aan een federale regering.
Dit is begrijpelijk mijns inziens, aangezien Vooruit als enige linkse partij in een verder rechtse regering zou zitten.
Om een meerderheid van 76 zetels te behalen, zou de VLD moeten worden toegevoegd, wat geen stabiele meerderheid oplevert. (net 1 zetel over dus.)
Een andere optie is om de PS weer aan boord te krijgen, maar dat lijkt ook onwaarschijnlijk op dit moment.
Met deze zet zou Conner mogelijk de vorming van een federale regering volledig kunnen blokkeren.
Conner Rousseau van Vooruit heeft aangegeven dat de kans klein is dat zijn partij zal deelnemen aan een federale regering.
Dit is begrijpelijk mijns inziens, aangezien Vooruit als enige linkse partij in een verder rechtse regering zou zitten.
Om een meerderheid van 76 zetels te behalen, zou de VLD moeten worden toegevoegd, wat geen stabiele meerderheid oplevert. (net 1 zetel over dus.)
Een andere optie is om de PS weer aan boord te krijgen, maar dat lijkt ook onwaarschijnlijk op dit moment.
Met deze zet zou Conner mogelijk de vorming van een federale regering volledig kunnen blokkeren.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Niks verkeerd aan, elk om beurt worden we gepluimd. Uiteindelijk blijven alleen kale kippen over …vortex schreef: ↑12 juni 2024, 12:56Och, na 5 indexsprongen op de uitkeringen en harder activeringsbeleid, gaan vooral de niet werkende Vlamingen merken wat een besparingsregering is, de hard werkende Vlaming is de afgelopen jaren onder links bestuur continu gepluimd, die gaat het verschil niet eens merkenAbatoetnie schreef: ↑12 juni 2024, 12:34
Als BDW ooit premier wil worden dan zal hij het best nu doen want een volgende gelegenheid zal er niet komen, eenmaal de "gewone, hardwerkende vlaming" zal merken wat een "bespaarregering" is.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
En dan? Een golf van stakingen in hoofdzaak in Wallonië en “georganiseerd” door de FGTB brengt een verdere radicalisering en splitsing van het land alleen maar dichterbij. Met dank aan de PS en de FGTB
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik voel me helemaal niet gepluimd hoor.
… en de N-VA en BDW verwijten dat zij het land blokkerenAbatoetnie schreef: ↑12 juni 2024, 20:19
Slimme zet van Rousseau.
Als hij lang genoeg blokkeert zal die rechtse regering niet anders kunnen dan toegevingen doen.
Ik vraag me wel af wat Rousseau zeker zal willen binnen halen , of zeker niet willen laten doorgaan…Abatoetnie schreef: ↑12 juni 2024, 20:19Slimme zet van Rousseau.
Als hij lang genoeg blokkeert zal die rechtse regering niet anders kunnen dan toegevingen doen.
Als hij slim is gaat hij voor versoepeling loonnormwet.
Het zorgt voor mee koopkracht , return in economie is er dus etc…. En ik heb nva ook steeds horen verkondigen « meer loon »
En hij zal vakbonden aan zijn kant krijgen, waardoor die lont ineens uit een potentieel kruidvat is en geen woelige periode van sociale onrusten ontstaan …
Voor brooddozen en tegen Roma, misschien?KV schreef: ↑12 juni 2024, 21:20Ik vraag me wel af wat Rousseau zeker zal willen binnen halen , of zeker niet willen laten doorgaan…Abatoetnie schreef: ↑12 juni 2024, 20:19
Slimme zet van Rousseau.
Het zorgt voor mee koopkracht , return in economie is er dus etc…. En ik heb nva ook steeds horen verkondigen « meer loon »
En hij zal vakbonden aan zijn kant krijgen, waardoor die lont ineens uit een potentieel kruidvat is en geen woelige periode van sociale onrusten ontstaan …
Hoe of wat wil je precies vermeld zien over Roma in een regeerakkoord ?ConradR schreef: ↑12 juni 2024, 21:28Voor brooddozen en tegen Roma, misschien?KV schreef: ↑12 juni 2024, 21:20
Ik vraag me wel af wat Rousseau zeker zal willen binnen halen , of zeker niet willen laten doorgaan…