Regeringsvorming 2024
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Regeringsvorming 2024
Tja, in normale omstandigheden zeg ik ook dat het best zo lang mogelijk duurt. Want er komt toch altijd maar meer overheid bij. Dus beter geen regering dan het gewoonlijke doorschuiven van de hete patat naar de jongere generaties. Maar het Vivaldicircus heeft zo'n danige put achter gelaten dat er toch wel eens iets zal moeten gebeuren.
En hopla, 't is alweer van dattum:vortex schreef: ↑25 augustus 2024, 11:27O maar zo enthousiast ben ik niet over dat scenario met de Vlaamse liberalen, ik zie veel liever een regering met de huidige Arizona partijen. En wat de vakbonden betreft, die gaan sowieso tegen elke kleine of grote verandering actie voeren, idd zelfs met de sossen in een meerderheid, het zou dom zijn om het beleid daarop af te stemmen, zo krijg je immers geen enkele hervorming doorgevoerd.CarpeNoctem schreef: ↑25 augustus 2024, 10:56 Maar ik deel je enthousiasme niet. Stel nu dat we erin slagen een regering zonder sossen (zowel Vlaamse als die bezuiden de gewestgrens) te vormen. Denk je nu echt dat we erin zouden slagen de broodnodige besparingen door te voeren? De sossen gaan hun stoottroepen mobiliseren en het land platleggen.
Zelfs met de Vlaamse sossen aan boord gaan ze in Franstalië er alles aan doen om dit te dwarsbomen.
Uittentreure:
Spijtig dat we inquirer hier niet veel meer horen. Hij had duidelijk altijd wat inside information ...
ABVV bijzonder kritisch voor gelekte nota
Ad nauseam:
Update: ook de 'andere' kant loopt niet warm voor de voorstellen:
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 28 augustus 2024, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Gelukkig zijn er nog vakbonden die tegen deze asociale waanzin opkomen.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Die mogen ze in de volgende supernota direct afschaffen, dat gaat pas een besparing zijn en zal ervoor zorgen dat er terug meer "blauw" op de straat zal zijn omdat hele reserves elke vrijdag niet heel de dag in Brussel moeten staan als de fuckbonden weer eens de werkende mensen gaan teisteren met hun betogingen ...
Een win-win dus en als het onze forum Trol nog ongelukkig maakt is het een win-win-dikke win situatie
Make Spaargids " Great Again ! "
Uiteraard is het ABVV tegen die nota, er staan voor 500 miljoen besparingen in op kap van de vakbonden en de mutualiteiten.
"Zwaarder belasten van tankkaarten voor privé-gebruik", ik vraag me af hoe ze dat gaan controleren...
Iets van forfaitaire taks zeker ofzo ?
Dat zal volgens mij nog wel kans op slagen hebben.
Er zijn nu al werkgevers die ongebreideld gebruik al in vraag stellen (omwille van een paar individuen waardoor het gehele gegeven binnen het bedrijf dan in vraag gesteld wordt)
Zijn er ook al niet WG die een limiet opgelegd hebben aan de tankkaart ?
Mijn schoonbroer heeft vb. wel een auto maar het tanken moet hij de eerste jaren zelf voor instaan.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Gewoon het voordeel van alle aard (VAA) voor de tankkaart verhogen ….
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Jammer dat eenieder die hier een afwijkende mening verkondigd meteen wordt uitgescholden voor allerlei rare dingen (wat is in hemelsnaam een trol ?). Blijkbaar worden hier enkel (extreem) rechtse standpunten aanvaard. Ik ben
niet de enige in dit land die de vakbonden een warm hart toedraagt.
Zever? Als fiscaliteit en financiën je geen moer kunnen schelen, maar vloggen en influencer wel bekende begrippen zijn, dan ga je snel tegen een muur aanlopen. Hoeveel moeite kost het om eens naar myfin of mypension te surfen? De data die je daar vindt zullen mss nog aangepast worden, maar dan heb je toch al een beetje info over die oude dag.voorheenCP1234 schreef: ↑27 augustus 2024, 16:35
Je opmerking, zoals zovelen van jou, dat iemand die dertig is en het pensioenstelsel niet kent een is slaagt gewoon op niets ! Als je het op school niet leert, het nooit deftig in debatten of de media komt; een werkgever het niet gaat uitleggen, wat moet je dan doen alles zelf gaan uitvissen ? Natuurlijk ga je nu ja zeggen maar dan hoeft school eigenlijk afgeschaft te worden en moet je alles wat je niet weet zelf maar leren, wat een zever ...
Buiten een school heb je nog ouders, vrienden en kennissen, honderden websites, zelfstudie, ... Als ook jij dertigers nog met een paplepel te eten wil geven, be my guest. Wat meer aanwezig zijn tijdens de lessen, wat opsteken van de lessen en natuurlijk een aangepast leerpakket aan de noden van vandaag zou een mooie basis zijn.
Een trol is een mythologisch schepsel, afkomstig uit de Noorse literatuur.
Op Wikipedia lezen we verder dat trollen meestal reusachtige en lelijke wezens zijn. In vele verhalen komen ze voor: ze zijn dan heel oud, erg sterk maar traag en suf. Soms eten ze mensen en verstenen ze in het zonlicht. Zij kunnen het geluid van kerkklokken niet verdragen en moeten daarom ver van de beschaving leven, in de bergen of in de verste wouden. Komen ze dan soms toch naar de mensengemeenschap dan is dat vooral om het klokgelui te doen ophouden door grote rolkeien op kerkgebouwen te gooien.
Kereltje!
Nog een geluk dat er vakbonden geweest zijn en dat die er nog zijn.Brembos schreef: ↑28 augustus 2024, 07:38 Jammer dat eenieder die hier een afwijkende mening verkondigd meteen wordt uitgescholden voor allerlei rare dingen (wat is in hemelsnaam een trol ?). Blijkbaar worden hier enkel (extreem) rechtse standpunten aanvaard. Ik ben
Wie dat wil zien verdwijnen is gewoon te veel geobsedeerd door zijn liefde voor BDW of ander rechts gedachtengoed en pusht in feite een regime met dictatoriale kenmerken naar voor. Immers, je ruimt de tegenspraak op.
Dat hier alleen standpunten van één kant worden aanvaard is juist. Dat was zo enkele jaren geleden. Dat is nog steeds zo. Hoe zou het komen ? Omdat diegenen die weg zijn er eigenlijk nog altijd zijn met een andere nick ?
Of omdat die verrechtsing er stevig doorkomt in de maatschappij ?
Pukkie man... goed dat ik nog niet gegeten heb want dat woord influencer doet iets met mijn maag.
Wie zijn hier eigenlijk op het forum de influencers ?
Of in de politiek ?
Ik vind het een volstrekt overbodig concept.
Stuur ze allemaal naar Noord Korea met een t-shirt aan van Bart Simpson en een doos pokemons in hun zakken. De rest komt wel vanzelf.
Ook als we ze maar naar Brussel zuid sturen heb ik een ideetje.. maar dat kan ik hier niet vertellen.
Logisch Rhijnvis, want die kerkklokken zeggen voortdurend: "dom ding, dom ding, dom ding, dom ding, dom ding".Rhijnvis schreef: ↑28 augustus 2024, 09:34Een trol is een mythologisch schepsel, afkomstig uit de Noorse literatuur.
Op Wikipedia lezen we verder dat trollen meestal reusachtige en lelijke wezens zijn. In vele verhalen komen ze voor: ze zijn dan heel oud, erg sterk maar traag en suf. Soms eten ze mensen en verstenen ze in het zonlicht. Zij kunnen het geluid van kerkklokken niet verdragen en moeten daarom ver van de beschaving leven, in de bergen of in de verste wouden. Komen ze dan soms toch naar de mensengemeenschap dan is dat vooral om het klokgelui te doen ophouden door grote rolkeien op kerkgebouwen te gooien.
-
- Full Member
- Contacteer:
Je bronnen checken Carpe (voor dit berichtje kom ik even terug uit mijn retraite), waar zijn bv. de drie meest recente kabinetsformaties in Nederland, respectievelijk 225, 299 en 223 dagen ? Ik zie ze niet in je lijst ?CarpeNoctem schreef: ↑27 augustus 2024, 17:25 Als we een beetje ons best doen kunnen we ervoor zorgen dat het voltallige ereschavot Belgisch wordt.
Langste regeringsvormingen:
Nog een duwtje
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... _Nederland
+1, van zodra je niet past in het (op dit moment jammergenoeg) overheersend gedachtengoed en je hen daar op wijst ben je een trol. Draag je geuzennaam met trots Brembos en blijf ze op de zenuwen werken, mijn stem heb je alvast !Brembos schreef: ↑28 augustus 2024, 07:38 Jammer dat eenieder die hier een afwijkende mening verkondigd meteen wordt uitgescholden voor allerlei rare dingen (wat is in hemelsnaam een trol ?). Blijkbaar worden hier enkel (extreem) rechtse standpunten aanvaard. Ik ben
(en nu terug naar mijn retraiteoord, mic drop )
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat was natuurlijk mijn lijst niet, maar dat wist je welAbatoetnie schreef: ↑28 augustus 2024, 11:55Je bronnen checken Carpe (voor dit berichtje kom ik even terug uit mijn retraite), waar zijn bv. de drie meest recente kabinetsformaties in Nederland, respectievelijk 225, 299 en 223 dagen ? Ik zie ze niet in je lijst ?CarpeNoctem schreef: ↑27 augustus 2024, 17:25 Als we een beetje ons best doen kunnen we ervoor zorgen dat het voltallige ereschavot Belgisch wordt.
Langste regeringsvormingen:
Nog een duwtje
Mijn commentaar daarentegen was wel degelijk correct. We kunnen het ereschavot inpalmen.
Blijf nog maar een beetje. Ik mis je wel degelijk
En heb je haelewyn geblokt misschien? Hij had al dezelfde opmerking gepost.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
CarpeNoctem schreef: ↑28 augustus 2024, 12:11
En heb je haelewyn geblokt misschien? Hij had al dezelfde opmerking gepost.
Misschien zijn Abatoetnie, Brembos en (noem er nog eens een paar) wel nicks van haelewyn en wou ik het gewoon een keer of 4 posten ?
Effe de paranoia op dit forum wat meer leven inblazen.
We moeten eens een counter installeren en een wedstrijd houden wie hier het meest geblokt is.
Zou ik die wedstrijd kunnen winnen.. ? Of gaat Brembos me toch voor ?
Wel raar dat die lijst Nederland niet omvatte. Wie die lijst gemaakt heeft moet ook wel rare bronnen hebben.
C'est la vie.