Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
Nu ben je toch echt wel heel ver aan het gaanhaelewyn schreef: ↑28 augustus 2024, 13:19CarpeNoctem schreef: ↑28 augustus 2024, 12:11
En heb je haelewyn geblokt misschien? Hij had al dezelfde opmerking gepost.
Misschien zijn Abatoetnie, Brembos en (noem er nog eens een paar) wel nicks van haelewyn en wou ik het gewoon een keer of 4 posten ?
Ik heb geen slechte ervaringen met vakbonden
Adv dagen
Vakantiedagen
Vakantiegelden
Eindejaarspremie
Cao 90
Indexeringen
Enz ….
Allemaal zaken waarvan ik niet denk dat men ze zou bekomen zijn dankzij het VBO of VOKA…
Beetje hypocriet dat velen hier allemaal van mee genieten maar niet beseffend wat vakbond historisch betekent heeft
Dingen als vakbonden en kindergeld waren indertijd goede dingen, maar nu zijn ze beiden al heel wat jaren over hun houdbaarheidsdatum heen.KV schreef: ↑28 augustus 2024, 14:48Ik heb geen slechte ervaringen met vakbonden
Adv dagen
Vakantiedagen
Vakantiegelden
Eindejaarspremie
Cao 90
Indexeringen
Enz ….
Allemaal zaken waarvan ik niet denk dat men ze zou bekomen zijn dankzij het VBO of VOKA…
Beetje hypocriet dat velen hier allemaal van mee genieten maar niet beseffend wat vakbond historisch betekent heeft
Ik zie momenteel nog geen redenen om mee te gaan in deze redenering.
Ik heb in het niet zo verre verleden al verschillende malen gebruik gemaakt van de vakbond voor advies of enkele keren voor een tussenkomst waar de werkgever een uiterst ruime interpretatie van de geldende regels had of waar dezelfde werkgever mij in een positie zette waar ik niet kon gaan werken maar ook niet thuisblijven.
Nee... vakbonden zijn totaal onmisbaar. Werkgevers zijn immers niet altijd ter goeder trouw.
En dan nog de werkloosheidsvergoeding : je moet die maar eens aanvragen bij de hulpkas. Ik ken twee vrienden die dat de laatste jaren gedaan hebben. Man, man, man, Miserie !!
Allebei zijn ze komen vragen hoe het bij de vakbond verloopt. Wel, bij de mijne : geen enkel probleem mee. Dat wordt vlot en goed uitbetaald zonder fouten in het dossier te maken die de RVA dan bv. verplichten om je inkomen een tijd lang te bevriezen.
Nee... vakbonden zijn totaal onmisbaar. Werkgevers zijn immers niet altijd ter goeder trouw.
En dan nog de werkloosheidsvergoeding : je moet die maar eens aanvragen bij de hulpkas. Ik ken twee vrienden die dat de laatste jaren gedaan hebben. Man, man, man, Miserie !!
Allebei zijn ze komen vragen hoe het bij de vakbond verloopt. Wel, bij de mijne : geen enkel probleem mee. Dat wordt vlot en goed uitbetaald zonder fouten in het dossier te maken die de RVA dan bv. verplichten om je inkomen een tijd lang te bevriezen.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Weer een opmerking die op niets slaagt want je moet wel opletten tijdens de lessen waar je deze informatie niet krijgt omdat het leerpakket NIET is aangepast aan de noden van vandaag ...pukkie007 schreef: ↑28 augustus 2024, 07:52Zever? Als fiscaliteit en financiën je geen moer kunnen schelen, maar vloggen en influencer wel bekende begrippen zijn, dan ga je snel tegen een muur aanlopen. Hoeveel moeite kost het om eens naar myfin of mypension te surfen? De data die je daar vindt zullen mss nog aangepast worden, maar dan heb je toch al een beetje info over die oude dag.voorheenCP1234 schreef: ↑27 augustus 2024, 16:35
Je opmerking, zoals zovelen van jou, dat iemand die dertig is en het pensioenstelsel niet kent een is slaagt gewoon op niets ! Als je het op school niet leert, het nooit deftig in debatten of de media komt; een werkgever het niet gaat uitleggen, wat moet je dan doen alles zelf gaan uitvissen ? Natuurlijk ga je nu ja zeggen maar dan hoeft school eigenlijk afgeschaft te worden en moet je alles wat je niet weet zelf maar leren, wat een zever ...
Buiten een school heb je nog ouders, vrienden en kennissen, honderden websites, zelfstudie, ... Als ook jij dertigers nog met een paplepel te eten wil geven, be my guest. Wat meer aanwezig zijn tijdens de lessen, wat opsteken van de lessen en natuurlijk een aangepast leerpakket aan de noden van vandaag zou een mooie basis zijn.
En door de site van MyFin en dergelijke eens te bezoeken ga je echt niet ineens beseffen waarom ons pensioenstelsel zo anders is dan dat van 99% op de aarde en welke grote gevaren dit kan/ zal inhouden !
Volgens mij is dat laatste juist de reden dat het nergens aan bod komt, omdat men het dood wil zwijgen; maar dat kan je moeilijk iedereen die geen interesse heeft in economie kwalijk nemen of ze belachelijk maken zoals jij doet !
Make Spaargids " Great Again ! "
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Heb je het artikel gelezen? Het commentaar bij het artikel schreef wel degelijk:
'Some' lijkt me hier cruciaal.This graph shows some of the longest lasting caretaker governments in the 21st century
Maar het komt van Le Monde, en in la France lopen ze niet te hoog op met Nederland ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
CarpeNoctem schreef: ↑27 augustus 2024, 19:38 Update: ook de 'andere' kant loopt niet warm voor de voorstellen:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vermits je het zelf vraagt ...Brembos schreef: ↑28 augustus 2024, 07:38 Jammer dat eenieder die hier een afwijkende mening verkondigd meteen wordt uitgescholden voor allerlei rare dingen (wat is in hemelsnaam een trol ?). Blijkbaar worden hier enkel (extreem) rechtse standpunten aanvaard. Ik ben niet de enige in dit land die de vakbonden een warm hart toedraagt.
Lees het eens en probeer uit te zoeken waar het zit: https://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet)
(misschien ben je querulant ?)
En misschien moet je eens stoppen met het links/rechts hokjesdenken en eens in gesprek gaan over iets ipv. enkel losse fladders (flames) met termen zoals "asociale waanzin" te posten ?
Veel succes met je zoektocht.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 28 augustus 2024, 19:54, 2 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hier ook weer dat hokjesdenken en bij jou dan nog jouw obsessie met BDW erbij.haelewyn schreef: ↑28 augustus 2024, 10:54 Nog een geluk dat er vakbonden geweest zijn en dat die er nog zijn.
Wie dat wil zien verdwijnen is gewoon te veel geobsedeerd door zijn liefde voor BDW of ander rechts gedachtengoed en pusht in feite een regime met dictatoriale kenmerken naar voor. Immers, je ruimt de tegenspraak op.
Ik zie eender welk standpunt mogelijk hoor.
Dat het ene standpunt meer of minder bijval/tegenspreek krijgt dan het andere is wellicht niet onlogisch.
En dat spaargids min of meer een afspiegeling is van de Vlaams maatschappij is ook aannemelijk.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 28 augustus 2024, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen hokjesdenken. Net zoveel waard als jouw mening of jouw eeuwige waarom-vraag. Tof dat je het nu korter houdt.EarthNvstr1 schreef: ↑28 augustus 2024, 19:14 Hier ook weer dat hokjesdenken en bij jou dan nog jouw obsessie met BDW erbij.
En dat spaargids min of meer een afspiegeling is van de Vlaams maatschappij is ook aannemelijk.
Spaargids forum is zuurder dan de maatschappij omdat je in dit hokje dat het forum is vaak te lang en te kort op elkaar zit.
Volledig mee eens. Zijn handlangers van "geneigde" regeringen. Tegen de werkmensen en voor het profitariaat. Zie hun Corona-gehoorzaamheid en steun.Finny10 schreef: ↑28 augustus 2024, 15:00Dingen als vakbonden en kindergeld waren indertijd goede dingen, maar nu zijn ze beiden al heel wat jaren over hun houdbaarheidsdatum heen.KV schreef: ↑28 augustus 2024, 14:48
Ik heb geen slechte ervaringen met vakbonden
Adv dagen
Vakantiedagen
Vakantiegelden
Eindejaarspremie
Cao 90
Indexeringen
Enz ….
Voor diegenen die zich afvragen hoe het toch komt dat de samenleving steeds meer naar rechts opschuift kan een voorbeeld vinden in volgend artikel.
https://www.hln.be/buitenland/mijn-geli ... ~a13ba430/
De wetgever zorgt er zelf voor dat men naar rechts opschuift.
https://www.hln.be/buitenland/mijn-geli ... ~a13ba430/
De wetgever zorgt er zelf voor dat men naar rechts opschuift.
Dat justitie in belgie een lachertje is voor criminelen al lang duidelijk.
Pseudo- Straffeloosheid in de ogen van bevolking geeft verharding van standpunten.
Eigen jarenlang links beleid geeft dit resultaat. En als beloning door cordon sanitair meer verloren stemmen en voor altijd een linkse partij nodig voor meerderheid zonder de VB stemmen. Missie geslaagd.
Pseudo- Straffeloosheid in de ogen van bevolking geeft verharding van standpunten.
Eigen jarenlang links beleid geeft dit resultaat. En als beloning door cordon sanitair meer verloren stemmen en voor altijd een linkse partij nodig voor meerderheid zonder de VB stemmen. Missie geslaagd.